Autònom o assegurat?

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
la_lluna_rodona
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am

Autònom o assegurat?

EntradaAutor: la_lluna_rodona » dc. maig 27, 2015 4:20 pm

Bones, us volia comentar una cosa aviam si vosaltres sabeu on es poden informar...

Un familiar està treballant, actualment amb molt males condicions, ja que no està assegurat, no té cap dia de festa... però econòmicament ho necessita i és el que té.

Ara li ha sortit una altre feina de 6 hores (dilluns-dissabte). A la qual li fan dues ofertes: 1., cobrar un sou i està assegurat a mitja jornada i el que passi d'aquí com a extra. 2. fer-se autònom i cobrar "una mica més" a hores.

La qüestió és que de cara a la jubilació hauria de cotitzar ja ara fins als 65/67...i per altre banda, la feina que té actualment (negre :-(( ), seguir-la mantenint a hores, tot i que potser "re-negociar" si és possible la jornada... (això ja es veurà).

Que me'n dieu??

O sabeu on haurien de dirigir-se per informació?? al INSS??

Qualsevol aportació serà benvinguda!!

Moltes gràcies
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Autònom o assegurat?

EntradaAutor: garota » dc. maig 27, 2015 4:45 pm

Bfff és de mal aconsellar això.... Però fer-se autònom per dependre d'un jefe... No ho sé.... És que et sablegen per tot arreu quan ets autònom... És un no parar de pagar tu...! No sé què t'aconselleria... Però ser autònom no és tan bonic com sembla. Jo ho sóc, i em va genial perquè jo em monto els meus horaris, la meva feina... Tot. Perque no depenc de ningú. En el cas del teu familiar no sé com ho tindria fent-se autònom. Les quotes són altes... No ho sé jo crec que hauria de valorar tots els números. El sou q seria mitja jornada, i què hauria de pagar si és autònom, i saber quins ingressos tindria... És complicat!
Celineraba
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. maig 27, 2015 10:17 am

EntradaAutor: Celineraba » dc. maig 27, 2015 4:47 pm

Hola,

Jo soc autònoma i tinc una empresa. Econòmicament, encara que fent-se autònom cobri una mica més, a final de mes serà el mateix ja que haurà d'assumir ell la seva seguretat social. L'avantatge és que com a autònom esta assegurat els 365 dies de l'any les 24 hores al dia, però després també s'ha de tenir en compte que has d'entregar els IVA trimestral, pagar el 20% d'IRPF,.... i si no ets molt hàbil amb el tema hauràs de contractar una gestoria, per tant que s'ho pensi b, li haurien de pagar molt be el preu/hora perquè li surtis a compte. Estar assegurat com a autònom és cotitzar 884,40 €/mes (és el mínim) i pagues uns 264,43 € de seguretat social. Aquí s'ha de sumar el 20% de IRPF del total dels guanys nets i la diferencia de l'IVA (facturat-pagat) que també s'ha d'abonar a l'estat. No tens atur.
Jo crec que per fer-se autònom s'ha d'amortitzar molt i tenir algunes feines assegurades i que estiguin disposats a que els hi facis factura.

Espero haver-te aclarit una mica el dubte,
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dj. maig 28, 2015 6:20 am

Jo sense dubtar-m'ho em faria assegurat...
Això que comentes es la figura de "l'autónom dependent" que crec que fa uns anys está regulada ¿? no ho recordó massa pq jo vaig deixar de ser autonom dependent just abans que ho regulessin però la idea es que es reconogués l'autónom que només treballava per una sola empresa o persona com un treballador "per cuenta ajena" i que pogués demanar les mateixes coses que un treballador la régim general... molt maco però diría que es imposible. Si tens dret a l'atur però a al pràctica crec que només un 2% d'autónoms han aconseguit cobrar-lo... a al practica és un autónom normal i treballant per una sola empresa que depens del que et vulguin pagar i del horari que et vulguin fer fer és imposible que et surti bé económicament ni de cap forma, per mi és una forma d'explotació.
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. maig 28, 2015 10:55 am

Jo sóc autònoma i escolliria ser assegurada sens dubte. Per exemple si es queda sense feina, si està de baixa etc l'atur/prestació sempre és més gran.
Si és autònom haurà de pagar la quota (a mínima són 300 i pico euros) i li retindran el 19% de cada factura (que si no cobres massa després amb la renda t'ho tornen en gran part però fins llavors no disposes d'aquests diners).
A part del que et diuen que segurament necessitarà un gestor, a no ser que hi entengui de declaracions d'IVA, retencions d'IRPF etc.

Que faci números però jo crec que és millor estar assalariat.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Mara17
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. maig 28, 2015 11:00 am

Jo també sóc autònoma i de totes totes en aquest cas, assalariat. Menys maldecaps i no et toca fer dues feines: la teva i la de comptable (jo no tinc gestor i és un pal, però es que si no és una ruïna). Tindrà vacances pagades... Bé, per mi la tria seria fàcil.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

EntradaAutor: Náyade » dj. maig 28, 2015 7:38 pm

No hi entenc gaire del tema, però el meu cunyat i els meus cosins sons autònoms i ho estàn passant bastant malament, han de pagar milers de coses que no paga un assalariat... de manera que jo m'oblidaria de fer-se autònom encara que el contractin per menys hores, no et sortiria a compte ;-)
Imatge Imatge
la_lluna_rodona
Entrades: 286
Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am

EntradaAutor: la_lluna_rodona » dv. maig 29, 2015 6:58 am

Moltíssimes gràcies!!! Avui mateix li comentaré! I ja us explicaré ;)

Un petonas
Mirela
:: papallona
:: papallona
Entrades: 115
Membre des de: dv. nov. 02, 2012 12:48 pm

EntradaAutor: Mirela » dv. maig 29, 2015 11:19 am

Jo tampoc sé gaire del tema però un familiar que és autònom sempre diu que encara que tot té els seus pros i contras és millor assalariat.Que vagi molt bé!!

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::