Noms de nena!!! Llibre dels noms?

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Gat.xan
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dt. gen. 31, 2017 11:06 am

Noms de nena!!! Llibre dels noms?

EntradaAutor: Gat.xan » ds. feb. 18, 2017 1:24 pm

?-) Estem buscant un nom de nena. He repassat mil vegades totes les pàgines web però no n'hi ha cap que ens convenci... ens agradaria un nom clàssic però no que estigui de "moda" com Laia, Valentina, Júlia o Martina... Un altre requisit és que soni o sigui català. Em recomaneu comprar el llibre dels noms o és una despesa innecessària?

N'hi ha un que ens ronda de fa dies: Àngela. Però no sabem si sona "massa antic"... què en penseu?
shyla
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Noms de nena!!! Llibre dels noms?

EntradaAutor: shyla » ds. feb. 18, 2017 6:17 pm

Nosaltres teniem pensat posar-li Celia si hagues estat nena. L'altre que haviem pensat es Irene.
Imatge Imatge
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. feb. 18, 2017 9:46 pm

Hola!!

Jo no crec que comprar un llibre de noms et serveixi de gaire ajuda,... No hi veig la diferència a buscar en un llibre o a internet... Bàsicament perquè no crec que un llibre, que vol ser comercial (tots ho volen ser) es centri especialment en noms clàssics. Suposo que els llibres faran un recull dels clàssics però "de moda" i els que es posen els últims anys perquè en sàpigues el significat.

Un nom que s'està tornant a posar, tot i que no es pot dir que estigui de moda és Rita. Jo en el moment de triar vaig fixar-me en noms de muntanyes, santes, pobles, etc perquè també en volia un de clàssic però que no sonés "antic" i a més no fos massa conegut i català...
Vaig trobar noms que ni tan sols sabia que fòssin de nenes o que fossin opció com a nom, per exemple "Blau", no ho hagués dit mai!! Altres noms que vaig anar trobant i que ara recordo són: Camí, Creu, Afra, Isona, Lena, Aran (tan per nen com per nena), Eulàlia, Farners, Brígida, Llum...

De fet, he recordat que uns quants els vaig veure en un post del soc petit. Ara l'he rebuscat i et passo l'enllaç. A veure si us inspireu!!

viewtopic.php?f=5&t=27722
crunchi
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » ds. feb. 18, 2017 11:32 pm

Jo personalment Àngela ho veig antic, si. Pero per a gustos els colors.

Lo dl llibre no ho veig mala idea, tot i que avui dia amb internet... pero be, ho tens tot recopilat alla.

Et deixo idees de noms clàssics: Caterina, Ariadna, Cristina, Montse, Meritxell, Marta, Carolina, Ruth, Sandra, Mònica, Elisenda, Raquel, Natalia, Sara, Beatriu, Helena, Elisa, Elizabeth (Beth), Mireia....

Ja ens diras quin lo poseu :-()) :ok:
Imatge

Imatge
Gat.xan

EntradaAutor: Gat.xan » dg. feb. 19, 2017 6:02 am

Gràcies noies! Segueixo buscant (al pare li agraden tots! Així que la difícil sóc jo...). Ja us aniré informant!
capseta
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

EntradaAutor: capseta » dg. feb. 19, 2017 9:18 am

Sobre el llibre de noms de nens, jo tinc (que em va deixar una cunyada) el llibre del cordill de noms "onomàstic" amb santoral i noms d'altres orígens.
La veritat és que no en vam treure cap idea, d'allà, però al pare li va semblar molt interessant.

Sempre pots agafar-ne algun de la biblioteca, eprò com et diuen no hi ha una gran diferència entre mirar per internet o un llibre, de fet el llibre sempre serà més limitat.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dg. feb. 19, 2017 9:10 pm

Bones!
Nosaltres ens va costar trobar un nom que ens agradés als dos. A ell no li agraden els noms "nous"(un nom nou deixa de ser-ho quan el sents molt) i jo els de sempre i alguns dels posats als últims anys els tinc molt sentits, perquè he treballat amb nens bastants anys. També volia que sonés bé amb els cognoms... no vaig comprar cap llibre, vaig anar mirant per Internet. Anàvem dient noms i al final vam aconseguir trobar-ne un que ens agradés als dos i que sonés bé amb els cognoms.
Jo el que t'ha dit la capseta de la biblioteca em sembla molt bona idea, sempre el pots anar a comprar si t'agrada molt i sinó el tornes. Amb el carnet de biblioteca ja fa bastant temps que si el llibre que busques no el tenen el poden demanar a qualsevol biblioteca de Catalunya, per tant el ventall de possibilitats s'amplia. Fent una ullada a l'argus, que és el catàleg de llibres de tot Catalunya, he trobat aquest:
https://www.casadellibro.com/libro-el-l ... 970/759590
Tens temps per mirar-te'l, un mes en préstec i dues renovacions (si les fas abans de la data que finalitza el préstec).
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dg. feb. 19, 2017 10:11 pm

Per cert, la majoria dels noms "nous" son noms antics que es tornen a posar. Con pero exemple Claudia, Julia o Martina. La germana de la meva iaia va morir aquesta setmana amb 99 anys i es deia Claudia! I el millor amic de l'avi del meu home Genís, com en.meu fill. Si a vosaltres, als dos, us agrada Ángela, doncs endavant, EA un nom ben dolç. Podeu provar a fer una llista cadascu per separat i veure en quin coincidiu. Despres tambe provar el.que.et deien dels cognoms. A nosaltres ens va anar be dir-los en veu alta i fer veure que hi parlavem, a veure amb quien ens sentiem mes be. Anims!
Imatge Imatge
Gat.xan

EntradaAutor: Gat.xan » dg. feb. 19, 2017 10:35 pm

Moltíssimes gràcies a totes! Àngela li hem dit un parell de dies ja :love: ! Crec que aniré de totes maneres a la biblioteca per anar descartant i estar-ne segurs! De fet encara tenim temps! La meva neboda va néixer i li vam dir dos noms fins l'últim moment perquè els seus pares tampoc ho tenien clar! Quan li van veure la cara van acabar de decidir sense més dubtes! Jo fins a l'agost tinc temps!
Murrieta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

EntradaAutor: Murrieta » dl. feb. 27, 2017 2:05 pm

Àngela és un nom maco. Que us agradi a vosaltres és el principal :ok:
Gat.xan

EntradaAutor: Gat.xan » dl. feb. 27, 2017 6:26 pm

Sí, cada vegada em sona millor! Ja us informaré del nom definitiu!
maria85
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dl. març 24, 2014 11:45 am

EntradaAutor: maria85 » dc. març 22, 2017 7:50 pm

Hola Gat.Xat! La veritat i sent sincera trobo una despesa inecessària el fet de comprar un llibre per trobar un nom. Si sents curiositat per fullejar un llibre de noms pots anar a la biblioteca; desde la meva humil opinió, cadascú fa amb els seus diners el que vol. Has cercat a la xarxa noms de nena en català?
Comentes el nom d'Àngela. No està gents malament, sona molt bé i ben original. Jo per la meva nena vaig tenir en llista un temps Angels.
Idees d'altres noms: Bruna, Ona, Aledis, Àneu, Caterina.
ari.adna
Entrades: 1
Membre des de: dj. gen. 25, 2018 4:24 am

EntradaAutor: ari.adna » dj. gen. 25, 2018 4:37 am

Hola!
És la primera vegada que escric, soc nova en això!
Doncs nosaltres fa temps que rondem al nom Ixent :***: , coneixem una nena que es diu aixi, pero quan busco a Internet es veu que es nom de nen!
Tot i que crec que aixo ho ignorar em, avui en dia pots posar-los el nom q vulguis, i a mes nomes ho ha uns/es 4 Ixents a Catalunya, aixi q sera original!

Nomes espero q la familia anglesa pugui pronunciar-ho...el meu home es angles i esta convençut que si...

Si es nen hem pensat Ezra. Aquest em preocupa que no el puguin pronunciar aqui o que soni “cani”...
Pero jo m’he passat tota la vida deletrejant nom i cognoms i encara el diuen malament i no m’ha passat res...

Molta sort!!

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::