canalons
- Marta_fp
- :: zebra

- Entrades: 1663
- Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
- Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
- Contacta:
A mi els parques no m'agraden gens!!! És molt millor tenir-los al terra, els parques afavoreixen que el nen es posi de peu "abans d'hora" i les seves cames encara no estan preparades per això!
Ho diuen els metges que els nens no es posin de peu abans d'hora o ho diuen les iaies?
Jo sé que és una cosa que abans es deia, però en els llibres que he consultat i els pediatres de la Mariona diuen que des del naixement es pot deixar que el nadó es posi de peu. Que si a ell li agrada vol dir que no és dolent i així reforcen les cames.
Per cert --potser hauria d'encetar un altre tema--, no he sabut veure cap missatge que parli del desenvolupament de la criatura. Els pediatres de Catalunya us recomanen exercicis del tipus: posar el nadó boca terrosa quan està despert perquè reforci els muscles de l'esquena? A la Mariona aquest precísament no li ha agradat mai i per això encara no gateja.
-
VisitantVi
DONCS LA JOANA COM MES LI AGRADA ES DE BOCA TERROSSA. DE VEGADES EM FA PATIR PQ FA MOLTA GIMNASIA I SEMBLA QUE ES CANSI MOLT, DESPRES LA GIRO I PLORA NO VOL ESTAR MIRANT AMUNT. I CLAR LA TORNO A POSAR COM LI AGRADA PENSO QUE SI ESTA MOLT CANSADA JA POSARA EL CAP AL MATALAS I DESCANSARA. PERO DE VEGADES SEMBLA UNA TENISTA FENT AQUELLS SOROLLS QUE FAN.
-
VisitantVi
A mi em va dir el metge de la unitat de prematurs que no la deixés posar-se de peu. tot i que ella sempre ho vol. Es veu que no té els ossos suficient fors i podria acabar en plan cowboy.
Jo si que faig servir el parque... a ella li agrada molt, i així el gos no li roba les joguines i no la molesta.
Si m'en descuido els tinc a tots dos sobre la manta de jocs... i ell és una mica bèstia. Li podria treure un ull d'una esgarrapada!
Jo si que faig servir el parque... a ella li agrada molt, i així el gos no li roba les joguines i no la molesta.
Si m'en descuido els tinc a tots dos sobre la manta de jocs... i ell és una mica bèstia. Li podria treure un ull d'una esgarrapada!
Jo tinc el de l'imaginarium i tb el gimnàs, un dia ens ho vam estar mirant amb el meu germà i com que vaig veure que el gimnàs cabia dins el "parque" doncs li vaig demanar que ens regalés les dues coses, jeje
El "parque" encara no l'hem muntat (quan ho fem ens quedem sense pis
) però amb el gimnàs ja hi ha estones que s'hi entreté estirat al nostre llit.
El "parque" encara no l'hem muntat (quan ho fem ens quedem sense pis
) però amb el gimnàs ja hi ha estones que s'hi entreté estirat al nostre llit.Hola!
Doncs a l' èric li encanta estar de peus, però l' osteopata em va dir que no el posès fins d' aqui a uns mesos (la setmana vinent farà els 5). Eencara té els ossos tous, i no és bó per l' esquena.
així, que com tot, cadascú diu la seva i ens toca a nosaltres decidir què és bó i què no ho és. Jo ara evito posar-li de peus, encara que la seva iaia insisteixi en que de peus fa molta més gràcia....
Doncs a l' èric li encanta estar de peus, però l' osteopata em va dir que no el posès fins d' aqui a uns mesos (la setmana vinent farà els 5). Eencara té els ossos tous, i no és bó per l' esquena.
així, que com tot, cadascú diu la seva i ens toca a nosaltres decidir què és bó i què no ho és. Jo ara evito posar-li de peus, encara que la seva iaia insisteixi en que de peus fa molta més gràcia....
-
VisitantVi
CARAM...POS EN LLUC DEMANA ESTAR DE PEU I ENS FOTEM UNES CURSES PER CASA...CLAR que L'AGAFO PER LES AIXELLES I LI AGUANTO EL PES, ELL MOU LES CAMES COM SI VOLGUÉS CORRER PERÒ NO LI RECOLZO EL PES..TOT I que ELL SOLET A LA CUNA DE VIATGE ES POSA DRET I S'AGUANTA(BREUMENT) DRET TOT SOL...SI JA HO FA A LA CUNA...VOLEU DIR que SI FOS TAN DOLENT NO ENS PROHIBIRIEN LES CUNES TB? ALLÀ TB ES PODEN POSAR DRETS...
AVUI LI PREGUNTARÉ A LA PEDIATRE...TOT I que ELLA ES LA PRIMERA EN POSAR-LO DRET!

AVUI LI PREGUNTARÉ A LA PEDIATRE...TOT I que ELLA ES LA PRIMERA EN POSAR-LO DRET!

ostras Bruna menos mal que has dicho eso,yo ha Maia como siempre le gusta estar de pie la tengo mucho en esa postura,pues se le acabo el chollo a la niña,a mi me pasa lo mismo con la perra y la niña y mas si tenemos en cuenta que Maia ahora le ha dado por llamarla para que venga,no se cuando empiece andar que pasara
- Marta_fp

- Contacta:
Feu bé de preguntar als pediatres. Per part meva he decidit fer una mica de recerca, tot i que, si ara resulta que és dolent això que es posin drets abans d'hora, nosaltres ja hem fet tard. En tot cas publico aquí lel que he trobat, no pas per fer-me forta en els meus arguments, sinó perquè ens ajudi a totes a decidir què és millor per als nostres fills.
He consultat dos llibres. Tots dos en anglès, o sigui que no faré transcripcions literals del que diuen:
Què es pot esperar el primer any(capítol del 4t mes). Les autores són mares que es deuen haver fet un tip de consultar amb metges:
Els nens acostumen a saber el que és bo per a ells i molts nens a aquesta edat estan a punt i desitjosos per posar-se drets a falda. És divertit, va bé per reforçar els muscles i és un canvi exitant després d'estar molta estona en una cadira --i certament no provoca cames tortes.
D'altra banda, no s'hauria de forçar un nadó que no li agradi estar dret.
The baby book (el niño desde el nacimineto a los tres años) escrit per un pediatra amb l'ajuda de la seva dona infermera i dos dels seus vuit fills, també pediatres:
En parla a diversos apartats i bé a dir el mateix que l'anterior. Que si el nen vol, no és dolent. I afegeix:
Posar-se dret aviat no provoca cames tortes malgrat el que diguin les àvies. Els nadons només s'hi estan durant uns segons. És està estirat en posició fetal tota la nit, el que contribueix a tenir les cames tortes.
I per acabar, la Mariona té un equip de sis pediatres (és com funciona aquí: cada dia un de diferent si no demanes explícitament el teu). Tots l'han posat dreta alguna vegada per veure com evoluciona i recordo que en les dues últimes visites (la del 6 mesos i la d'un refredat), la Mariona es va estar una bona estona dreta a la meva falda i l'únic que va fer un comentari va ser en el sentit que estava molt avançada en aquest aspecte.
Bé, us ho deixo aquí.
He consultat dos llibres. Tots dos en anglès, o sigui que no faré transcripcions literals del que diuen:
Què es pot esperar el primer any(capítol del 4t mes). Les autores són mares que es deuen haver fet un tip de consultar amb metges:
Els nens acostumen a saber el que és bo per a ells i molts nens a aquesta edat estan a punt i desitjosos per posar-se drets a falda. És divertit, va bé per reforçar els muscles i és un canvi exitant després d'estar molta estona en una cadira --i certament no provoca cames tortes.
D'altra banda, no s'hauria de forçar un nadó que no li agradi estar dret.
The baby book (el niño desde el nacimineto a los tres años) escrit per un pediatra amb l'ajuda de la seva dona infermera i dos dels seus vuit fills, també pediatres:
En parla a diversos apartats i bé a dir el mateix que l'anterior. Que si el nen vol, no és dolent. I afegeix:
Posar-se dret aviat no provoca cames tortes malgrat el que diguin les àvies. Els nadons només s'hi estan durant uns segons. És està estirat en posició fetal tota la nit, el que contribueix a tenir les cames tortes.
I per acabar, la Mariona té un equip de sis pediatres (és com funciona aquí: cada dia un de diferent si no demanes explícitament el teu). Tots l'han posat dreta alguna vegada per veure com evoluciona i recordo que en les dues últimes visites (la del 6 mesos i la d'un refredat), la Mariona es va estar una bona estona dreta a la meva falda i l'únic que va fer un comentari va ser en el sentit que estava molt avançada en aquest aspecte.
Bé, us ho deixo aquí.
-
VisitantVi
home jo crec que és normal que el pediatra la posi de peu per veure com evoluciona.
La meva si fos per ella si passaria tot el dia de peu. T'agafa les mans apreta i apa! de peu! ella sola!
però es que és molt petitona!!!!!!
tot i que ara ja la deixo estar una miqueta de tant en tant... li canvia la cara i riu quan ho aconsegueix...
La meva si fos per ella si passaria tot el dia de peu. T'agafa les mans apreta i apa! de peu! ella sola!
però es que és molt petitona!!!!!!
tot i que ara ja la deixo estar una miqueta de tant en tant... li canvia la cara i riu quan ho aconsegueix...
-
VisitantVi
PENSO que COM SEMPRE, CADA NEN, UN MÓN!
LA NOSTRA PEDIATRA AHIR ENS VA DIR que CAAAP PROBLEMA SI ES ELL KI DEMANA ESTAR-S'HI, que KUAN ES CANSA ELL MATEIX S'AJUP PER SEURE, que VA GENIAL PER ENFORTIR MUSCULS I PER DESCOBRIR EL MON DES D'UNA ALTRA PERSPECTIVA, que ELS MOTIVA MOLT.
PERÒ EL CAS DE LA BRUNA SUPOSO que ES TOT UN ALTRE MON!
LA NOSTRA PEDIATRA AHIR ENS VA DIR que CAAAP PROBLEMA SI ES ELL KI DEMANA ESTAR-S'HI, que KUAN ES CANSA ELL MATEIX S'AJUP PER SEURE, que VA GENIAL PER ENFORTIR MUSCULS I PER DESCOBRIR EL MON DES D'UNA ALTRA PERSPECTIVA, que ELS MOTIVA MOLT.
PERÒ EL CAS DE LA BRUNA SUPOSO que ES TOT UN ALTRE MON!

cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 25, 2008 10:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 25, 2008 10:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
-
VisitantVi

cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 25, 2008 10:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- mainadaabord
- :: dragona

- Entrades: 4479
- Membre des de: dj. gen. 04, 2007 3:35 pm

mainadaabord l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 25, 2008 10:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Marta_fp

- Contacta:
Hola Heidi,
Si no tens parc encara em sembla que més val que no te'l compris. Amb la Mariona la teníem sempre a sobre i cap als sis mesos, quan va començar a reclamar més atenció, i vaig voler deixar-la sola a estones, em va dir que no. Els meus tiets em van regalar un centre d'activitats cap allà als sis mesos i el vam fer servir ben poc perquè jo no hi cabia.
Si no tens parc encara em sembla que més val que no te'l compris. Amb la Mariona la teníem sempre a sobre i cap als sis mesos, quan va començar a reclamar més atenció, i vaig voler deixar-la sola a estones, em va dir que no. Els meus tiets em van regalar un centre d'activitats cap allà als sis mesos i el vam fer servir ben poc perquè jo no hi cabia.
- mainadaabord
- :: dragona

- Entrades: 4479
- Membre des de: dj. gen. 04, 2007 3:35 pm
De moment ens arreglem bé sense parc, i penso q potser no ens caldrà però mai se sap... De moment, ni gateja, ni es posa dreta ni s'aguanta gaire assentada..
De tota manera, si em fes falta, provaria primer el llit de viatge que tinc al menjador. L'hi posaria en plan "parque" per provar... I si no, demanaria q me'n deixessin un, però comprar-lo em penso q no, pq tinc la casa plena de trastus i tot fa nosa...
De tota manera, si em fes falta, provaria primer el llit de viatge que tinc al menjador. L'hi posaria en plan "parque" per provar... I si no, demanaria q me'n deixessin un, però comprar-lo em penso q no, pq tinc la casa plena de trastus i tot fa nosa...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |