"Maneres" de criar els fills....

Més qüestions.
Anni
:: lleona
Entrades: 907
Membre des de: dt. ago. 08, 2006 10:37 am
Ubicació: BARCELONA

EntradaAutor: Anni » dl. des. 10, 2007 2:26 pm

UFF!! SI SORT DEL SOC PETIT!!!!!! AMB AIXÒ QUE DIUS DE LA TEORIA A LA PRACTICA TENS TOOOOOOOOOOTA LA RAO!!!!!!

QUAN TORNES DE TREBALLAR, CANSADA I HAS DE REPETIR UNA I MIL VEGADES, NO PUGIS AQUI QUE CAURAS, NO OBRIS EL CALAIX QUE ET FARAS MAL I SIMPLEMENT PASSEN DE TU.....UFF!! HI HA DIES QUE T'HO AGAFES AMB SERENITAT I ALTRES QUE FOTS 4 CRITS QUE REALMENT NO SERVEIXEN PER A RES.....
Imatge

Imatge]
Anni

EntradaAutor: Anni » dl. des. 10, 2007 2:32 pm

AHH!! I A MI EL QUE REALMENT M'EMPRENYA ES QUE EM DIGUIN EL QUE LI HE DE DIR AL MEU FILL..... UFF!!

ES QUE AVUI LA NOIA QUE CUIDA L'ORIOL, QUE SEMPRE TE UNA OPINIÓ PER TOT.. M'HA TRET DE POLLEGUERA.....

RESULTA QUE ARA L'ORIOL QUAN LI DIUS QUE NO A UNA COSA COMENÇA A CRIDAR I A MI NO HI HA COSA QUE EM POSI MES NERVIOSA QUE ELS CRITS, TOTAL QUE QUAN COMENÇA AIXÍ, JO SEMPRE LI DIC EL MATEIX, MOLT SERIA: "EHH!! ORIOLET, EL QUE VULGUIS PERÒ SENSE CRIDAR, VALE!!??" I ELL SOL PARAR.

DONCS AVUI HA FET EL MATEIX I VA LA TIA I EM DIU: " NO LE DIGAS NADA, DEJALO QUE CHILLE, EN 5 MINUTOS SE LE HA PASADO EL ENFADO" QUE NOOOOOOOOOOOOOO QUE NO EM DONA LA GANA DE TENIR UN NEN QUE CRIDA PER TOT, QUE A CASA MEVA PARLEM, NO CRIDEM PER DIR-NOS LES COSES.

UFFF QUIN ROTLLO QUE HE FOTUT!!! PERÒ ES QUE M'HA SABUT GREU PQ M'HA DESAUTORITZAT DAVANT SEU......UFF!!!! ARA NO US PENSEU QUE ES UN OGRO DE DONA, QUE SE L'ESTIMA AMB BOGERIA PERÒ ES QUE SEMPRE HA DE DIR LA SEVA....
Imatge

Imatge]
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dl. des. 10, 2007 2:32 pm

Anni ha escrit:PER SORT, L'AVIA SEMPRE EM DEMANA SI L'HI POT DONAR LA GALETA, I CLAR, JO NO SOC UN SARGENTO, A VEGADES DIC QUE SI, QUAN VEIG QUE ENCARA QUEDA ESTONA PER SOPAR, I A VEGADES ES QUE NO, I QUAN ES QUE NO, ES QUE NO.

JO PENSO QUE EL QUE S'HA DE TENIR CLAR ÉS PQ ELS HI DIUS QUE NO I NO DUBTAR MAI DE LA DECISIO PRESA. L'ALTRE DIA ANAVEM PASSEJANT PEL CARRER I HI HAVIA MOLTISSIMA GENT, JO ANAVA AMB L'ORIOL AGAFAT DE LA MA I CLAR ELL ES VOLIA DEIXAR ANAR. VAIG PARAR, EM VAIG POSAR AL SEU NIVELL I LI VAIG: "SI ET TORNES A DEIXAR ANAR T'ASSEC A LA CADIRA", ES VA VOLER TORNAR A DEIXAR ANAR I JO SENSE ENFADAR-ME, EL VAIG AGAFAR I CAP AL COTXET. A ELL NO LI VA AGRADAR GAIRE, PERÒ PREFEREIXO AIXÒ I QUE ALGUN DIA APRENGUI QUE PEL CARRER HA DE DONAR LA MA ALS SEUS PARES QUE NO HAVER DE SORTIR CORRENTS PQ NO ET DONES CONTE I JA ESTAN AL MIG DEL CARRER.

ARA QUE TOT AIXÒ QUE AQUI EXPLICAT SEMBLA TAAAAAAAAAAAAN SENZILL NO HO ES, PERÒ GENS. ENTRE ALTRES COSES PQ LA PRINCIPAL DIFICULTAT ES POSAR-SE D'ACORD AMB LA PARELLA, O RESPECTAR I NO CONTRADIR LA PARELLA QUAN PREN UNA DECISIÓ RESPECTE EL FILL PQ SINO LLAVORS SI QUE SABEN AMB QUI ACONSEGUEIXEN LES COSES. ES DIFICIL, COM DEIA LA MARCHITA, JO TAMBÉ SOC MOLT MES FLEXIBLE AMB L'ORIOL QUE EL MEU MARIT, PERÒ ES QUE JO TB M'HI PASSO MOLTES MES HORES I SI NO CEDIS EN ALGUNES COSES EM PASSARIA EL DIA RENYANT-LO I TAMPOC ES PLAN.

estic d'acord amb tu, evidentment no s'els hi pot deixar fet tot...

amb en Lluc per exemlple. Ara ja camina, agafat de la mà, i kuan gateja es posa dret amb kualsevol cosa (p.expl.una torre de cd's que si li deixo li cauen pel cap..)
em vaig passar bona part del matí repetint noooooooo, nooooooo, i apartant-lo.
A la que l'apartava, a bramar.
I clar, que brami tu...l'aparto i fora.
Un cop que em giro d'esquenes el tiu s'enfila i li cau un cd pel cap.
Jajaja, es va fotre un sustu...
però això és anècdotic, i em vaig relaxar pk total coma a molt un cd pel cap..
es molt diferent que es deixi anar la mà pel carrrer...el poden atropellar, mil coses..amb aixòs evidentment tampoc cediria..
Vull dir amb aixòs que evidentment jo també penso que no s'els hi pot deixar fer tot, per seguretat, per què es poden fer mal, perquè no és hora de..(menjar, anar al parc, jugar, etc)
només dic que crec que s'ha d'intentar raonar i que per mi manipular, etc, són paraules molt gruixudes. Per mi, oju.
I ja sé que el meu nen és molt petit i que em trobaré amb 4000000 dificultats i segurament no sabré fer el correcte a cada moment...parlar és molt fàcil, educar un fill és la mar de complicat..
però mira, si almenys cadascú té clar el camí o la manera en la qual creu...pos aixòs que ja tenim guanyat no?
tenint-ho clar ja dubtarem ...imagina si o ho tinguéssim...
wenu i ja paro pk al final us foto uns rotllos i és que m'encanten els debats, però no vull que m'agafeu mania que jo a vosaltres us tinc molt de carinyu... :love: :love: :love:

ai per cert...el que comentes de la noia que cuida l'Oriol....buuuf, jo cada cop que truca la sogra m'haig d'aguantar que em digui que ho estem fent fatal amb en Lluc, textualment...
no ho suporto. I quan ve a casa idem de idem Que si te toma el pelo que si esto no es llorar de verdad, que si porque no duerme solo, dejalo que llore, dejalo que grite...
t'entenc , es una bona m........... i penso que mira, potser d'aki uns anys m'adonaré de lo fatal que ho he fet, i m'hauré de retractar de la meva manera de pensar...però fins que no es vegi que ho he fet fatal...que no em jutgi no???
com en pot estar tant segura?
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dl. des. 10, 2007 3:06 pm

MONIKA IANNI TENIU RAO QUE QUAN ESTAS CANSADA ES PESAT ANAR REPETINT LES COSES.
PJO CREC QUE UNA DE LES COSES MES IMPORTANTS PER EDUCAR ALS NENS ES ESTAR MOLT TEMPS AMB ELLS. JO A LA THAO INTENTO NO DEIXAR-N'HO PASSAR NI UNA, VULL DIR QUE SI CONTESTA MALAMENT, LI FAIG VEURE, I TOT AIXI, DE VEGADES TENS GANES DE FER VEURE QUE RES PERO CREC QUE ES UN ERROR, PQ AL FINAL NI TE N'ADONES I HI HA FAMILIES QUE ES PASSEN EL DIA CRIDANT I DIENT LES COSES DE MALA MANERA.
UNA ALTRA COSA QUE FAIG ES QUE NO LI DEIXO MIRAR MASSA LA TELE A LA THAO. NOMES UNA PELI ELS CAPS DE SETMANA. TINC MOLTA MANIA ALS NENS QUE ESTAN MIRANT LA TELE I ELS PARLES I NO CONTESTEN O A SOBRE ET CONTESTEN MALAMENT. AIXO QUE POTSER SEMBLA UNA XORRADA, NO HO ES TANT PQ VOL DIR QUE CADA TARDA ESTIC PER ELLA . DE VEGADES ES CANSAT, PQ ESTA TOTA L'ESTONA ENGANXADA A MI, PERO FEM JUNTES E SOPAR, ENDRECEM I DESPRES ALGUN JOC I CONTES.
S'HA DE FER FERM MANTENINT LA CALMA I CREC QUE EN PRINICPI QUAN LES COSES ESTAN CLARES NO HI HA MASSA PROBLEMES. PER EXEMPLE, AIXO QUE US DEIA DE LA TELE, COM QUE A CASA MAI ES MIRAR DONCS PER ELLA NO ES UNA OPCIO, NI S'HO PLANTEJA. AMB ELLA HE TINGUT BASTANTA SORT PQ QUASI MAI M'HA FET UNA REBEQUERIA, SEMPRE HA ENTES BASTANT BE LES COSES
mainadaabord
:: dragona
Entrades: 4479
Membre des de: dj. gen. 04, 2007 3:35 pm

EntradaAutor: mainadaabord » dl. des. 10, 2007 4:10 pm

Jo tb m'he perdut el debat...

Estic molt d'acord amb la julieta en tot el q ha dit.

I em penso q en general hi ha força unanimitat, tot i q fem servir paraules diferents o les interpretem de manera diferent.

La qüestió és evitar q se'ns pugin els nens a les barbes, és a dir, evitar q passin de nosaltres quan els diem alguna cosa. Q se'ns hi pujaran algunes vegades, és segur. Però sense posar-los una espasa al coll hem d'anar intentant q entenguin q no es pot fer tot el q ens vingui de gust. Sempre respectant l'edat del nen.

Amb la natrix estic d'acord en què els adults tb som "manipuladors", però per aquest mateix motiu, penso q hem d'anar ensenyant als nens q hi ha coses q es poden fer, coses q no es poden fer, coses q convenen a la societat, i coses q no. ELS HEM D'ENSENYAR A MOURE'S EN SOCIETAT, A SER PERSONES DINS D'UNA SOCIETAT. I això comporta abstenir-se de fer algunes coses en el moment en què ens ve bé.
Marta_fp
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dl. des. 10, 2007 5:44 pm

Heidi, completament d'acord. Totes pensem igual, però no ens entenem tant en la manera d'anomenar les coses. El problema és que no existeix la paraula mentidoret per a un nen, ni mentidoràs per a un polític. I si existissin tampoc les faríem servir perquè parlant ens agrada anar per feina.

Julieta, a casa la tele, només s'encén una hora en tota la setmana. I això que estem pagant per tenir setanta canals! M'he proposat que la Mariona no veurà la tele fins que tingui dos anys i llavors amb moderació.
Guita
:: girafa
Entrades: 2349
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 11:21 am
Ubicació: Baix Montseny
Contacta:

EntradaAutor: Guita » dt. des. 11, 2007 9:16 am

L'Oleguer sempre ha vist la tele i hi ha après moltissimes coses!!! sempre hi ha i hi ha hagut un adult al seu costat que li ha explicat el que no entenia i li ha fet veure que hi ha dibuixos i coses que estan malament... sempre ha vist en Shin Chan i no és pas com ell, sap que no és bo ser aixi, però té els seus punts gràcia (l'heu vist??? a vegades la mare histèrica s'assembla a nosaltres???? jajajajaja) ... ho té ben clar... o en Doraemon... no hi ha un gat amb una butxaca màgica que et solucioni els problemes... ets tu qui ho ha de fer... pensem que és important estar amb ells i explicar-los el que veuen... NO ho veu tot evidentment eh? només veu els programes que nosaltres creiem adients per ell... NOMÉS FALTARIA!!!
jo no trobo dolenta la tele pels nens... en el meu cas ja us dic al contrari... Ara ja és gran i programes com pasapalabra i aquests també li encanten, i sap un munt de coses... i dius i això d'on ho has tret? no t'enrecordes mama que l'altre dia als dibuixos de no sé què... o a la sèrie de no sé què ho van explicar...????
Oleguer - 13/06/1998
Octavi - 28/12/2007
Elidé
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dt. des. 11, 2007 9:25 am

Jo sempre he estat una teleaddicta i crec que això no em fa pitjor (ni millor) persona, però estic d'acord amb l'Helena en què s'ha de supervisar molt el que veuen els nens i raonar-ho amb ells. Ahir a la nit em vau fer pensar bastant quan vaig llegir els vostres missatges, i la veritat és que no sé quina és la postura correcta... La meva mare va intentar molts cops suprimir-nos la tele i no se'n va sortir, i tampoc no sé dir-vos en què haurien canviat les coses... No podem aillar-nos del món en què vivim però tampoc podem empassar-nos-ho tot indiscriminadament. Com sempre, suposo que la clau és trobar el punt mig...
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. des. 11, 2007 9:40 am

A MI EL QUE EM MOLESTA DE LA TELE ES QUE ES QUEDEN ENGANXATS I NI CONTESTEN PQ NO SENTEN EL QUE ELS HI DIUS.
AMB LA THAO ALGUN COP QUE LI DEIXO MIRAR, QUE M'HA PASSAT? QUE QUAN LI DIC QUE LA PARI S'EMPRENYA PQ SEMPRE LA VOL MIRAR UNA MICA MES I DESPRES DE MAL HUMOR 1 HORA. DONCS PER ESTAR AIXI FORA TELE. QUE DE FET, TAMPOC S'ESTA PERDENT RES DE GAIRE BO

PER AIXO ARA EL QUE FAIG ES EL CAPS DE SETMANA UNA PELI. QUE AIXI JA SE SAP QUAN S'ACABA I NO HI HA PROBLEMES
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. des. 11, 2007 9:45 am

ah si jo tb vaig mirar molta tele, els meus pares no em portavem a gaires llocs i em deixaven mirar tota la tele que volia, pero a mi aixo no m'agrada. jo prefereixo que la thao faci mes activitats. de vegades aixo tb es un problema pq s'acostumen a sempre tenir coses per fer i despres no para, la vaig a buscar al cole i ja em pregunta: mama que farem avui? i despres?....
pero prefereixo fer altres coses que no esta les dues mirant doraemon que el trobo molt avorrit, shin chan és molt més divertit
Elidé
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dt. des. 11, 2007 10:05 am

Tens tota la raó en això que dius, Julieta... La setmana passada vam anar a visitar el meu cosí i quan vam arribar la seva filla (farà sis anys) estava mirant una pel·lícula i no ens va voler saludar (feia gestos amb una mà volent dir que ens esperéssim) tot i que li encanta que l'anem a veure... A mi també em fan molta ràbia aquests comportaments, i no entenc com hi ha gent que deixa que els nens tinguin tele a l'habitació...
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. des. 11, 2007 10:23 am

jo tampoc ho entenc..tele a l'hbitació...uuuf...

jo quan esmorzo li poso en Cuní a en lluc pk em deixi menjar durant 10 minutets...i em sembla que li mola jajajaja
més que en Cuní li mola l'espartac quan fa el trànsit... neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)
mainadaabord
Entrades: 4479
Membre des de: dj. gen. 04, 2007 3:35 pm

EntradaAutor: mainadaabord » dt. des. 11, 2007 10:47 am

A la martin's li agraden les presentadores i els presentadors de notícies. o-o:) o-o:)
Anni

EntradaAutor: Anni » dt. des. 11, 2007 10:53 am

JO TAMPOC ENTENC AIXÒ DE LA TELE A L'HABITACIÓ, I ESTIC D'ACORD QUE S'HA DE MIRAR DE FER COSES ABANS QUE MIRAR LA TELE, PERÒ HI HA MOMENTS PER TOT. JO QUAN ESMORZO TAMBÉ LI POSO EL CUNÍ I QUAN SOPA LI ENCANTA MIRAR EL PASAPALABRA, ES MOLT DIVERTIT PQ QUAN EL PÚBLIC APLAUDEIX, ELL ES POSA A APLAUDIR!!!!!!!
Imatge

Imatge]
Guita
Entrades: 2349
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 11:21 am
Ubicació: Baix Montseny
Contacta:

EntradaAutor: Guita » dt. des. 11, 2007 11:17 am

clar han d'aprendre a veure altres coses que no només dibuixos i evidentment quan es diu prou és prou (com en Cuní jajajajaja)... tele a l'habitació res de res!!! en tenim a la cuina i d'aquesta ja me'n penedeixo... a casa meva abans a les hores dels àpats no es podia encendre la tele.. perquè era el moment que teniem per xerrar i explicar-nos les coses... la sort és que ara també ens ho expliquem encara que la tele vagi de fons... però no m'agrada... a més a la primera que menja lent o que fa el tonto... la tanco... però ara ja és una mica tard per treure-li la costum... quan era més bebito posavem una peli de dibuixos per sopar (sempre la mateixa...) una altra cosa que nooooo m'agrada... Ah una cosa que li encanta veure és Polònia... i akesta sí que li deixem... a més està content perquè diu que sap tots els polítics qui són...
Oleguer - 13/06/1998
Octavi - 28/12/2007
mariah
:: gosset
:: gosset
Entrades: 463
Membre des de: dc. març 15, 2006 5:18 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mariah » dt. des. 11, 2007 11:21 am

Adjunto l'enllaç al video del que parlava la Marta. Cada vegada que el veig em tronxo de riure.
Ja em direu què us sembla: http://www.youtube.com/watch?v=awR-lJRfDCA
Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. des. 11, 2007 11:28 am

aixo de mirar la tele menjant no ho soporto. be, ho faig de vegades si estic sola pero si menjo amb algu mai.
en lluis abans dinava a casade la seva mare i tenien la tele posada i jo ja els vaig dir que no hi aniria mes. tots tres alla mirant la tele sense dir res no m'agrada. ara ja hi vaig algun dia, en lluis s'asseu aprop de la tele i la mira nomes ell, li fem posar el volum super baix, i la seva mare i jo parlem
merce
Entrades: 1197
Membre des de: dg. oct. 08, 2006 8:49 am

EntradaAutor: merce » dt. des. 11, 2007 11:34 am

Mmmm... doncs noies, l'altre dia estavem mirant el polonia asseguts al sofa i el Marçal a la tumbona. Normalment el tenim en contra de la tele o amb un angle de 90º pq no sigui el seu punt d'atenció, doncs l'haurieu d'haver vist girant el cap, movent els braços i els peus i fent: guuuuuu, anguuuuuuuuuuuu, volent dir: jo també ho vull mirar que m'agrada molt carai!!!!!!!!!! I res, vam decidir posar-li de cara el tros que quedava i s'ho va passar teta. He de confessar que a casa la tele està encessa bastantes hores, però per comoditat, per companyia.

Ja sé que em direu que per això podria posar la ràdio, però mira, no sé, de tan en tan mires la tele i veus que fan alguna cosa interessant, entre canvi de bolquers, entre biberó i biberó, entre fer el dinar, doncs alguna cosa digne de veure fan.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. des. 11, 2007 11:38 am

jo no parlo dels bebes, que per ells la tele es com mirar llums, sons...sino de quan son mes grandets
Anni

EntradaAutor: Anni » dt. des. 11, 2007 11:53 am

jo crec que tot en una justa mesura no es dolent. A casa els meus pares sempre hem dinat i sopat mirant la tele, a mi no es que m'encanti però al final és el que diu l'Helena, t'acabes acostumant i parles igual però amb la tele de fons. En canvi a casa els meus sogres com que es fa molt vida a la cuina, mai es menja amb la tele i a mi m'agrada més, el problema es que després també es fan les tertulies a la taula de la cuina i jo en aquelles cadires em quedo feta un quatre.....
Imatge

Imatge]

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 15 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::