ALGÚ SAP SI ÉS DOLENT EL TACA-TACA?
- heaven25baby
- :: girafa

- Entrades: 2050
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
- Contacta:
ALGÚ SAP SI ÉS DOLENT EL TACA-TACA?
LA MEVA NINA TÉ 8 MESSOS I ENCARA NO DOMINA "L'ART DEL GATEO", LA POSSEM UNA ESTONETA A TERRA (A SOBRE D'UNA MANTETA), UNA ALTRA ESTONETA AL PARC (NO LI AGRADA GAIRE) I UNA ALTRA ESTONETA A LA TRONA (JUGA MOLT AMB LES SEVES JOGUINES PERÒ JO HO VEIG MÉS COM UN PUESTO PER MENJAR). ESTIC DUBTANT AMB SI LI COMPREM O NO TACA-TACA... TOTA LA MEVA FAMILIA HI ESTÀ A FAVOR... PERÒ NO SE SI SERÀ DOLENT PER LES SEVES CAMES O PEL SEU DESENVOLUPAMENT... M'ACONSELLEU SISPLAU? MERCI 

Re: ALGÚ SAP SI ÉS DOLENT EL TACA-TACA?
EL taca taca es un d'aquests caminadors que hi poses els nens i ells s'empenyen sols no??? (es que jo sempre li he dit caminador
)
Si es aixi a mi la pediatre i la meva germana m'ho van prohibir i no li vaig posar.
La pediatre perque em va dir que alguns eren perillosos i el nen si podia fer mal ( pero no se dir.te perque
)
I la meva germana que es fisio perque diu que no va be per les cames que quan estan preparats ells mateixos ja aprenen a gatejar, caminar o desplecar-se com puguin.
Total , que jo de petit (a partir dels 3-4mesos) el deixava a terra amb una manteta i les seves joguines per alla i tambe li vaig comprar un arc amb joguines que penjaven i ell felic i segur, i la pediatre em va dir que perfecte! que no podia caure d'enlloc (ja era a terra) i que li anava molt be tenir espai per poder-se moure.

)Si es aixi a mi la pediatre i la meva germana m'ho van prohibir i no li vaig posar.
La pediatre perque em va dir que alguns eren perillosos i el nen si podia fer mal ( pero no se dir.te perque
)I la meva germana que es fisio perque diu que no va be per les cames que quan estan preparats ells mateixos ja aprenen a gatejar, caminar o desplecar-se com puguin.
Total , que jo de petit (a partir dels 3-4mesos) el deixava a terra amb una manteta i les seves joguines per alla i tambe li vaig comprar un arc amb joguines que penjaven i ell felic i segur, i la pediatre em va dir que perfecte! que no podia caure d'enlloc (ja era a terra) i que li anava molt be tenir espai per poder-se moure.

Jo no tinc coneixements sobre si els afecta al desenvolupament, però els pediatres no aconsellen gaire el seu us per el risc d'accidnets. De fet al Canadà fins i tot està prohibit per el mateix motiu...
El meu nen tambe va ser de gatejar tard i es una mica rotllo perquè ja senten la curiositat d'agafar coses llunyanes o anar d'aqui cap allà, o sigui que acaben sempre a coll, jo em vaig fer un petit esguinç i tot al braç esquerra de portar-lo sempre amunt i avall.
Ara gateja com un bòlid però de caminar sol res de res... Ai aquests petits que no tenen pressa
!!!!
El meu nen tambe va ser de gatejar tard i es una mica rotllo perquè ja senten la curiositat d'agafar coses llunyanes o anar d'aqui cap allà, o sigui que acaben sempre a coll, jo em vaig fer un petit esguinç i tot al braç esquerra de portar-lo sempre amunt i avall.
Ara gateja com un bòlid però de caminar sol res de res... Ai aquests petits que no tenen pressa
!!!!Re: ALGÚ SAP SI ÉS DOLENT EL TACA-TACA?
El taca-taca tampoc és recomanable pel tema postural. Les cametes, els braços, el repartiment del pes, és fa d'una manera no natural, forçada, quan comencen a caminar han de tornar a reequilibrar el seu cos, la seva postura i tonicitat. Quan vaig fer la carrera de mestra d'ed. infantil, la professora de psicomotricitat ens ho va desaconsellar totalment. És molt millor que es desplacin de manera natural, ja sigui a 4 grapes o arrossegant el culet, però seran ells mateixos els que trobaran l'equilibri i la postura de manera natural.
Hola,
jo també he sentit que no el recomanan el taca-taca, però jo l'he fet servir. La meva nena no ha agatejat mai i només volia anar en peu, amb 7-8 mesos no sabia caminar encara. Jo li vaig posar al taca-taca cap als 9 mesos. I ara quan em de fer alguna cosa a casa que no podem estar pendent d'ella al 100% també. Ara amb un anyet ja camina casi sola, agafant-se a tot allò que troba, pero em pot anar d'una punta a l'altre del pis.
Diuen que pel tema del arqueig de les cames, no sé vosaltres quan ereu petites però jo anava amb taca-taca i ara camino bé i totes les meves germanes igual.
Pel perill d'accidents suposo que si tens escales segur que deus tindre que anar en compte.
jo també he sentit que no el recomanan el taca-taca, però jo l'he fet servir. La meva nena no ha agatejat mai i només volia anar en peu, amb 7-8 mesos no sabia caminar encara. Jo li vaig posar al taca-taca cap als 9 mesos. I ara quan em de fer alguna cosa a casa que no podem estar pendent d'ella al 100% també. Ara amb un anyet ja camina casi sola, agafant-se a tot allò que troba, pero em pot anar d'una punta a l'altre del pis.
Diuen que pel tema del arqueig de les cames, no sé vosaltres quan ereu petites però jo anava amb taca-taca i ara camino bé i totes les meves germanes igual.
Pel perill d'accidents suposo que si tens escales segur que deus tindre que anar en compte.
A mi la pediatra ens ho va pohibir. Jo ja sabia que no era bo, però ella ens va dir que ni pensar-ho.
Ens va comentar que és perquè en el taca-taca caminen cap a totes les direccions, no recte i això els deforma les cames i la manera de caminar.
Ens va comentar que és perquè en el taca-taca caminen cap a totes les direccions, no recte i això els deforma les cames i la manera de caminar.
En un curs sobre nadons ens van dir també que era dolent aquest caminador. Els motius els han anat donant les companyes del forum (cames deformades, perill, etc).
A la meva nena tampoc li he posat el taca-taca i just fa una setmana, amb deu mesos i setmanes ha començat a gatejar. No t'amoinis si amb 8 mesos la teva nena encara no gateja, ja ho farà quan vulgui i potser ni ho fa. No tots els nens gategen.
Salut!
A la meva nena tampoc li he posat el taca-taca i just fa una setmana, amb deu mesos i setmanes ha començat a gatejar. No t'amoinis si amb 8 mesos la teva nena encara no gateja, ja ho farà quan vulgui i potser ni ho fa. No tots els nens gategen.
Salut!
Bon dia Heaven25baby,
També vaig tenir els meus dubtes alhora d'utilitzar o no el caminador.
Faig consultar a la pediatra i em va dir que sense abusar es pot ulitizar( la seva resposta va ser identica quan li vaig fer la consulta, en el seu dia, sobre l'utilització del parque).
Quant vaig estar convençuda de la meva decisió vam comprar un caminador molt pràctic, lleuger i que ocupava poc espai (el nostre pis és molt petit). Era de l'imaginarium. El nen l'agafava o el deixava quant volia, no necessitava del nostre ajut. L'agafador té dues posicions, a la base té uns cubs de roba per jugar. Tema de vulcar: ho vaig provar i té en la part posterior com un "tope" que ho impedeix (no recordo que el nen caigués per culta d'haver vulcar). Desconec si encara el fabriquen (d'això fa uns 2a. aprox.)
Nosaltres el vam comprar quant el nen tenia els 9 o 10 mesos (va començar a caminar tard), ja es desplaçava pel pis a gates o agafan-se els llocs.
Salutacions.
També vaig tenir els meus dubtes alhora d'utilitzar o no el caminador.
Faig consultar a la pediatra i em va dir que sense abusar es pot ulitizar( la seva resposta va ser identica quan li vaig fer la consulta, en el seu dia, sobre l'utilització del parque).
Quant vaig estar convençuda de la meva decisió vam comprar un caminador molt pràctic, lleuger i que ocupava poc espai (el nostre pis és molt petit). Era de l'imaginarium. El nen l'agafava o el deixava quant volia, no necessitava del nostre ajut. L'agafador té dues posicions, a la base té uns cubs de roba per jugar. Tema de vulcar: ho vaig provar i té en la part posterior com un "tope" que ho impedeix (no recordo que el nen caigués per culta d'haver vulcar). Desconec si encara el fabriquen (d'això fa uns 2a. aprox.)
Nosaltres el vam comprar quant el nen tenia els 9 o 10 mesos (va començar a caminar tard), ja es desplaçava pel pis a gates o agafan-se els llocs.
Salutacions.
Nosaltres li vam preguntaral nostre pediatra i ens va dir q tot aixó d q no anava be xer les cames, posició d'esquena etc.... era un "bulo". Q l'únic q ell trovava es q podía ser perillos en el tema "accidents a casa". si anava a la bora dúna escala podía fer-se mal... etc.... I q esclar, evidentment 24h al día no el tinguesim xq es debilita la musculatura xo al igual q et diuen q a un bebe d'1 mes no el tingues 30m a la banyera, m'explico?????????? A mi em va anar de conya...............
Al País Valencià el desaconsellen a tot arreu, al centres de salut i a l'hospital. Quan vas a l'hospital hi tenen un pòster que hi diu:
"Taca-taca?
Toco-toc!"
Causa molts accidents i les criatures hi prenen mal fàcilment.
Això diuen. Les meves filles no ho han gastat mai.
"Taca-taca?
Toco-toc!"
Causa molts accidents i les criatures hi prenen mal fàcilment.
Això diuen. Les meves filles no ho han gastat mai.
Hola!
Jo entenc que hi ha dues menes de caminadors: hi ha els que tenen forma de cotxe, camió, etc., i que es poden empènyer per un mànec o bé el nen hi puja com si fos una bici i es desplaça movent els peus. Normalment porten un "volant" amb musiqueta, llumetes, etc...
D'altra banda, hi ha aquells caminadors que són una plataforma amb rodes o es col·loca el nen a dins posant els peus a través d'uns forats. Una tela el sosté (no sé si m'explico...).
En el primer cas, el nostre pediatre ens va dir que fins que la nena no caminés, res de res. Després sí que l'ha fet servir perquè podia pujar i baixar sola.
El segon cas ens el va prohibir directament: el nen s'empeny amb els peus gràcies a les rodetes, però no aguanta el pes de seu cos perquè va "assegut" a la tela i això pot provocar que el nen tingui després problemes.
Jo entenc que hi ha dues menes de caminadors: hi ha els que tenen forma de cotxe, camió, etc., i que es poden empènyer per un mànec o bé el nen hi puja com si fos una bici i es desplaça movent els peus. Normalment porten un "volant" amb musiqueta, llumetes, etc...
D'altra banda, hi ha aquells caminadors que són una plataforma amb rodes o es col·loca el nen a dins posant els peus a través d'uns forats. Una tela el sosté (no sé si m'explico...).
En el primer cas, el nostre pediatre ens va dir que fins que la nena no caminés, res de res. Després sí que l'ha fet servir perquè podia pujar i baixar sola.
El segon cas ens el va prohibir directament: el nen s'empeny amb els peus gràcies a les rodetes, però no aguanta el pes de seu cos perquè va "assegut" a la tela i això pot provocar que el nen tingui després problemes.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |