Com fer l'Escola bressol a casa

Més qüestions.
oshita
:: papallona
Entrades: 105
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 9:26 pm

Com fer l'Escola bressol a casa

EntradaAutor: oshita » dv. set. 04, 2009 10:02 am

Hola a tothom, després que nasquès el meu petit i per problema d'incompatibilitats a la feina vaig decidir deixar de treballar, de manera que tinc el nen a casa amb mi tot el dia. Com que no el porto a l'escola bressol m'agradaria poder-li fer les activitats que faria allà a casa per així estimular-lo en tots els sentits. Em podeu recomanar activitats per fer dels 8 fins als 18 mesos? O algun llibre on pugui trobar-ne?
Ja m'he apuntat a una ludoteca i tinc una biblioteca molt a prop on fan el programa "nascuts per llegir" que sembla interessant, però el problema és que no sé quan pot començar a pintar amb els dits o a enganxar gomets o a reconèixer formes i colors o a picar de mans i dir adeu...

Gràcies
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Com fer l'Escola bressol a casa

EntradaAutor: Ginger » dv. set. 04, 2009 12:51 pm

Hola,

Mira, al principi és molt important que siguin ells els que vagin fent descobriments de les coses que tenen el seu entorn, i és important que puguin explorar amb llibertat i disposant del temps que necessitin.
Ara podries fer l'anomenada Panera dels tresors. Pot que ser que en trobis informació per Internet, però te'n faig cinc cèntims: cal un cistell, cabàs o recipient (si pot ser d'algun material natural) que sigui baix i de fàcil accés i que alhora no es pugui tombar.
A dins hi posarem tot tipus d'objectes no perillosos (que no punxin, es puguin trencar o siguin massa petits...) i de fàcil neteja, que siguin ben higiènics: hi poden haver estris de fusta, pilotes, algun instrument, algun element tou... és important que hi hagi objectes de diferents materials, textures, sons... que ells puguin manipular tranquil·lament. De segur que tots passaran per la boca del nen/a i és imporant que es puguin rentar fàcilment.

Doncs aquí et deixo aquest suggeriment. Si puc, tornaré a escriure per donar-te'n d'altres!! (Estic a punt de començar l'últim curs d'educació infantil i estic embarassada de 20 setmanes :pandi: )

Espero haver estat d'ajuda!
Imatge

Imatge
oshita

EntradaAutor: oshita » dv. set. 04, 2009 1:14 pm

Felicitats per l'embaràs i gràcies pel suggeriment. Ell mateix de vegades juga amb el cistell de la roba de planxar, hi posa coses a dins i les treu. Ja li faré el que comentes a veure què tal.
nuriaau
:: zebra
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » dv. set. 04, 2009 3:51 pm

Hola!

l'Arnau no començara a la guarderia fins al febrer, i llavors nomes hi anira 3 horetes. M'interessa molt aquest post per anar agafant idees per a fer coses amb ell.....he estat buscant a internet gent que te els seus nens fins als 3 anys a casa i quines activitats fan...algunes d'elles per a menors de dos anys:

-es veu que hi ha uns pots de "pintura comestible" (no es diu aixi, pero es que ara no me n'enrecordo), i pintes amb els nens (en una cartolina, etc)...sempre mentalitzant-te que quedaran ben empantaguenats!! (ells i lo que hi ha al voltant)

continuo mes tard, que s'ha despertat
martinica
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

EntradaAutor: martinica » dv. set. 04, 2009 4:57 pm

jo tambè estic interesada i us anire llegint.
A casa tinc un llibre que em van regalar i encarno he tingut temps de mirar-me'l amb "carinyu" es sobre estimulació infantil, si us sembla puc anar escanejant les activitats que ens assemblin mes interesants? :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
sipamasil
Entrades: 1818
Membre des de: dt. abr. 21, 2009 11:27 pm

EntradaAutor: sipamasil » dv. set. 04, 2009 5:25 pm

Hola!
La pintura que podeu fer servir a aquesta edat és la pintura de dits, no és tóxica i marxa de la roba amb una rentada.

Quan tingui una estona, miraré d'escanejar algunes cosetes i penjar-les per si us serveixen. Al principi, sobretot, el millor és la descoberta i la experimentació per sí sols. Lo de la panera és idoni.

Fins aviat!
montsant
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dv. abr. 10, 2009 12:16 pm

EntradaAutor: montsant » dv. set. 04, 2009 6:04 pm

Hola Oshita, mira jo et deixo el link del llibre de fitxes que va fer servir el meu petit el primer any a la llar d'infants (és per 1 any d'edat) Suposo que ara el trobaràs facilment a alguna llibreria, son fitxes per pintar i relacionades amb estacions de l'any, roba, parts del cos, etc i també porta un CD de cançons. Es diu "L'Abella trapella"

http://www.cdr.ad/WebNovetatDetall.php?LIMIT=4&IdCataleg=31620&Idioma=1&ticket=-1

El que et diu la Ginger (per cert, felicitats per l'embaràs Ginger!) doncs també ho hem provat i els hi agrada molt! Una amiga ens va regalar una panera i la vam anar omplint. Pots veure alguns videos al youtube. Te'n deixo uns :ok:

Sort i que vagi molt bé la llar d'infants a casa! >.-<: Segur que el teu petit està super feliç!
Imatge

Imatge
oshita

EntradaAutor: oshita » dv. set. 04, 2009 7:14 pm

Hola, gràcies a totes pels suggeriments.
Martinica, seria genial que puguessis penjar les pàgines, o diga'm com es diu el llibre i miro a veure si el puc trobar a la biblioteca...
Nuriaau, a partir de quina edat poden començar a pintar amb els dits?

Si m'assabento d'alguna cosa més us ho faig saber
sipamasil

EntradaAutor: sipamasil » dv. set. 04, 2009 7:19 pm

oshita, em creuat missatge i el meu s'ha esborrat...
el torno a posar:

MONTSANT, ELS VIDEOS SÓN MOLT XULOS!!!

La pintura de dits es pot fer servir desde nadó.

Aquest llibre m'ha agradat molt, és de la biblioteca (Xarxa de biblioteques Municipals):
- BABY PLAY 100 ACTIVITATS PER AUGMENTAR EL POTENCIAL DEL TEU BEBÉ (GYMBOREE -PLAY MUSIC-)

Espero que també us agradi!
martinica
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

EntradaAutor: martinica » dv. set. 04, 2009 8:05 pm

el llibre que us deia es diu:

150 JUEGOS DE ESTIMULACION DE 0 A 3 AÑOS.
Ed. VERTICALES DE BOLSILLO
Serie: Tiempo libre.

l'estat fullejant i esta prou bè. A veure si després tinc una estone i ecanejo alguns jocs perque veie mes o menys com es ewl llibre i si us pot ser útil :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
Noe
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3672
Membre des de: dc. set. 26, 2007 12:18 pm

EntradaAutor: Noe » dl. set. 07, 2009 12:47 pm

La Joana encara serà a casa amb mi aq segon any. I coses q hem fet: jugar amb farina (quan ja mengen gluten), ara amb plastilina (n'hi ha de comestible, tot i q si en menja una mica tampoc passa res), pintura de dits (també pots tirar colorant alimentari en un iogurt i segur q surt més barat), la sorrera, aigua, fer algun pastís (tb quan ja mengi gluten).... I no t'amoïnis, q tampoc fan res de l'altre món a la llar d'infants durant el primer any, i segur q a casa estarà molt millor. Vaig fer les pràctiques en un p1, i a part de jugar, les activitats eren joc heurístic (ficar i treure d'un pot), psicomotricitat (ho pot motl ben fer a casa o al parc) i pintura. A part d'això, jugaven tot el dia.
Sort !! :ok:
Imatge
Imatge
oshita

EntradaAutor: oshita » dj. set. 17, 2009 5:07 pm

sipama ha escrit:oshita, em creuat missatge i el meu s'ha esborrat...
el torno a posar:

Aquest llibre m'ha agradat molt, és de la biblioteca (Xarxa de biblioteques Municipals):
- BABY PLAY 100 ACTIVITATS PER AUGMENTAR EL POTENCIAL DEL TEU BEBÉ (GYMBOREE -PLAY MUSIC-)

He agafat el llibre a la biblioteca i està de conya. El problema és que ja arribo una miqueta justeta ja que el llibre s'acaba amb activitats per 9 mesos, i m'he perdut totes les anteriors. Una pena. Molt recomanable a tothom!
sipamasil

EntradaAutor: sipamasil » dl. set. 21, 2009 9:07 pm

oshita ha escrit:
sipama ha escrit:oshita, em creuat missatge i el meu s'ha esborrat...
el torno a posar:

He agafat el llibre a la biblioteca i està de conya. El problema és que ja arribo una miqueta justeta ja que el llibre s'acaba amb activitats per 9 mesos, i m'he perdut totes les anteriors. Una pena. Molt recomanable a tothom!

Aix! no m'enrecordava d'aquest post!
No passa res! tú fes les activitats, li anirà bé igualment i l'ajudarà a desenvolupar-se amb més autonomia. I segur s'ho passa pipa! a qui no li agradaria que el gronxessin en una manta! segur que hi han coses que no has provat de fer mai, per lo que el peque, potser, no ha desenvolupat certs aspectes de reacció vers a elles, prova-ho i ja veuràs com cada cop que ho repeteixis la seva actitud serà més sorprenent! i aprendrà molt. "Más vale tarde que nunca" i com cada nen és un món mai és pot fixar una edat per una cosa concreta.
Espero que us divertiu plegats moltíssim!!!
*Preguntaré si hi han números posterior (a partir de 9 mesos).
Muas!
magia
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dg. set. 28, 2008 2:49 pm
Ubicació: Osona - Vallès

EntradaAutor: magia » dl. set. 21, 2009 9:20 pm

En Jan no anirà a l'escola bressol fins als 18mesos, encara ni falten 4mesos, i m'anirà molt bé aquest post. La meva germana es bibliotecaria, ja li demanaré informació. El que sí fem es anar a la piscina un cop per semana i ens apuntem a la bilbio al programa "nascuts per llegir" (fan activitats amb contes per els peques).
ImatgeImatge
Sesita
:: pantera
:: pantera
Entrades: 808
Membre des de: ds. feb. 02, 2008 5:33 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Sesita » dl. set. 21, 2009 11:34 pm

Ei molt interessant el tema! Portava dies pensant en obrir un post semblant! :ok: En Marc tampoc va a l'escola bressol i de vegades penso que no l'estimulo prou. Aniré llegint les vostres idees.
Una abraçada!
Imatge
Imatge
sipamasil

EntradaAutor: sipamasil » dt. set. 22, 2009 6:48 pm

Noies, ja he preguntat lo del llibre. No hi ha cap a partir de 9 mesos!
oshita

EntradaAutor: oshita » dc. set. 23, 2009 6:12 pm

Gràcies Sipama per mirar-ho. De moment li vaig fent cosetes de les que hi ha al llibre i també em vull apuntar a les activitats de nascuts per llegir (quan surtin les del proper trimestre, que encara hi ha anunciades les d'abans de l'estiu!!), ja m'han dit que són molt interessants. Algú de vosaltres porta el peque a alguna ludoteca? Val la pena?
Per altra banda el que faig són treballs manuals... ara li decoraré l'habitació de tardor, i li estic preparant fitxes amb dibuixos de diversos objectes per quan sigui més grandet. A veure què tal, ja us explicaré.

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::