CONSELLS MANTENIMENT DELS BOLQUERS DE TELA

Més qüestions.
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

CONSELLS MANTENIMENT DELS BOLQUERS DE TELA

EntradaAutor: Julyet » ds. abr. 24, 2010 8:04 pm

En gran part gràcies als vostres comentaris i opinions sobre els bolquers de tela, m'he acabat passant a l'ús d'aquests (i no m'ho esperava, sincerament, jo sóc de "fes-te la vida el més fàcil possible").

La veritat n'estic molt contenta, no resulta gens engorrós i és pràctic, animo a qualsevol a fer-los servir, de debó que jo sóc un desastre!!!

Però voldria "recopilar" una mica d'informació i consells sobre el manteniment d'aquests. He buscat mooolt per internet, m'he llegit altres posts on es parla del tema, i no acabo de treure aigua clara. Us exposo els dubtes i així recopilem consells, que sempre va bé.
Ah, en el meu cas només en tinc d'un tipus, els blueberry rellenables (si coneixeu altres tipus que creieu que poden anar millor en algunes ocasions, o sempre, també us ho agrairé).

- VINAGRE: He sentit que hi ha gent que els hi tira vinagre abans de rentar-los, però a l'etiqueta i a la web dels bolquers diu expressament que no se li tiri vinagre. Què feu vosaltres??

- RESTES DE BRUTICIA La gran majoria de vegades em surten impecables (és per flipar!!!), però ara en tinc 4 que no hi ha manera de fer-los nets. Un té com una ombra de brut, però els altres 3 m'ha quedat com la caca incrustada per un cantó. Alguna recomanació? Ha coincidit que he canviat de sabó, però no sé si serà casualitat. Amb el de sabó de marsella del mercadona em van quedar sempre bé, però se'm va acabar i vaig fer servir omino bianco (també de sabó de marsella). Pot ser el sabó? S.O.S!!!

- DETERGENTS
També he llegit que els sabons de base oliosa no són bons perquè aleshores no absorveixen tant, i parlen també del sabó de marsella. Com no en tenia un altre l'estic fent servir... (he pensat que igual aquests detergents només porten l'aroma).

- SECAT M'encantaria poder estendre, però puc tenir la roba durant dies perquè no tinc sol :(. Els seco sempre a la secadora, però m'han dit que pot fer malbé les gomes (i jo els voldria fer servir durant tota la vida de bebé de la meva nena de 3 mesos i amb el futur germanet que pugui venir). Què en penseu?

- ABANS DEL RENTAT :
Ara encara fa la caca líquida i no fa gens de pudor (només pren pit), però quan comencem als 6 mesos amb els sòlids... creieu que caldria tenir-los en remull o algo? Jo ara els fico directament a la rentadora (ah, faig servir el paper aquell biodegradable).

GRÀCIES!!!
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: CONSELLS MANTENIMENT DELS BOLQUERS DE TELA

EntradaAutor: marta9 » ds. abr. 24, 2010 9:40 pm

Ostres Julyet, et veig ben documentada! :-D Noia em sembla que en saps tu més que jo! :-D No et serà de gaire ajuda em sembla, però t'explico com els rento jo! Els blueberry son una canya, jo en tinc uns quant i m'encanten!

- Jo els rento amb sabó líquid, marca no et sé dir, perquè no sóc gens fidel, en compro qualsevol que faci bona oloreta! Tinc entès que el sabó en pols es pot quedar en el bolquer i minvar l'absorvència.

- És cert, surten sorprenentment nets! Jo si queda alguna taca els estenc al sol... Si no en el següent rentat acaba marxant. Si no tens sol, no sé...

- Tema assecadora... Jo els hi poso amb el programa de roba delicada. Però procuro no posar-los-hi gaire, només si em corren pressa algun dia puntual, perquè em fa la impressió que els desgasta molt, que es van quedant més prims.... no sé. Potser podries estendre'ls en un petit estenedor, encara que no tinguis sol, en un balconet, o una finestra... Ara que fa bo s'assequen força ràpid!

- Sobre el remull jo he llegit que no és bo. Si veig que han quedat molt bruts els esbandeixo una mica abans de guardar-los en sec a la galleda. I no els hi deixo gaire, màxim dos dies...

et poso un enllaç on hi ha recopilats consells de les usuàries... :ok:

http://redcanguro.mi-web.es/viewtopic.php?f=27&t=96
Imatge
Imatge
Imatge
Ginger
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dg. abr. 25, 2010 12:31 pm

Molt interessant, aquest post Julyet.
Jo tb tinc alguns dubtes amb els Blueberry...
A veure si després de l'examen m'hi entretenc una mica i torno a entrar... :p-)

Tb podríem quedar un dia i anar a veure aquella noia que em vas comentar, no?
Imatge

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dt. maig 04, 2010 12:00 pm

Pensava que recopilaríem més consells, amb la d'usuaries de bolquers de tela que hi ha!!

Marta9, he fet moltes vegades el "truc" del xorro de la dutxa quan s'embruten massa i tal qual al sol, i de conya!!!! De moment és el millor consell!

Ginger: els consells que he posat la majoria me'ls va dir ella. Però podem anar algun dia si vols, podem anar algun dimarts que fa tallers de portabebés (ara no recordo si en fas servir tu) i sinó quedem tu i jo i així ens coneixem.

By the way, hi ha una web que no sé si coneixeu que està super bé: http://www.xn--paalesdetela-bhb.net/

Recomana fer servir "nueces de lavado". N'heu fet servir??

En fi, que al final jo també estic molt encantada de fer servir els bolquers de tela. I estic molt contenta d'haver-los descobert tan aviat (ara penso que em podria haver animat abans).
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dc. maig 05, 2010 10:26 am

Julyet ha escrit:Pensava que recopilaríem més consells, amb la d'usuaries de bolquers de tela que hi ha!!

Ginger: els consells que he posat la majoria me'ls va dir ella. Però podem anar algun dia si vols, podem anar algun dimarts que fa tallers de portabebés (ara no recordo si en fas servir tu) i sinó quedem tu i jo i així ens coneixem.

Ara estic bastant agobiada amb la uni (això ja s'acaba...), però si tinc una setmana de "poca feina" t'aviso i quedem, ok?
CU! :p-)
Imatge

Imatge
lupitafriend
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » dc. maig 19, 2010 8:29 am

hola!
tot just ens acaba d'arribar el primer bolquer (n'hem comprat 2 per internet per provar), i clar, veig q s'han de rentar amb un minim de sabó i amb un aclarat extra, per tant, els he de rentar a part oi? no cola si els rento junt amb la roba de la nena no????
llavors.. si els rento a mà que tal???? pq per dos no faré una rentadora!
Imatge

Imatge

Imatge
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dv. maig 21, 2010 10:52 am

Lupitafriend,
Quin model de bolquers has comprat? Suposo que depèn una mica el tipus...
Jo alguns els vaig rentar a mà abans de fer-los servir per primera vegada.

Julyet,
Això et volia preguntar... els Bluberry com els rentes? rentes junt cobertor i absorvent? és que vaig llegir per algun lloc que era millor per separat ¿?¿?¿? però quin embolic...
Tu com ho fas, a quina temperatura, amb quins productes... (hi poses vinagre)?
Imatge

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dv. maig 21, 2010 8:10 pm

Ginger, jo per rentar els bolquers trec l'absorvent de dintre, però a la mateixa bugada. No faig cap tipus de rentat especial, tot junt: bolquers, roba dels 3, tovalloles... el que sigui. Faig servir el mateix sabó que amb tot (ara Omino bianco jabon de marsella perquè estava d'oferta).
Sí que li tiro vinagre, però no sempre (2 rentades amb, 1 sense).L'aigua del meu poble té mooooolta calç i la roba queda duríssima sense suavitzant, i el vinagre m'està anant molt bé! Ah, i a 40º
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dc. maig 26, 2010 4:17 pm

avui em "estrenat" el bolquer. s'ha fet popo. i ni paperet de cel·lulosa ha servit!!! ni raig de dutxa... ni fregat a ma... total, q l'acabo de posar a la rentadora, creuem els dits de q surti be!!!
aviu tb em augmentat la col·lecció!!! ja en tenim 2! ;-)
Imatge

Imatge

Imatge
Gloriadsn
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

EntradaAutor: Gloriadsn » dt. juny 01, 2010 1:50 pm

Julyet ha escrit:
- VINAGRE: He sentit que hi ha gent que els hi tira vinagre abans de rentar-los, però a l'etiqueta i a la web dels bolquers diu expressament que no se li tiri vinagre. Què feu vosaltres??
el vinagre es pot posar al lloc on poses el sabo de rentar de la rentadora, i es per les olors (de tant en tant eh?)
- RESTES DE BRUTICIA La gran majoria de vegades em surten impecables (és per flipar!!!), però ara en tinc 4 que no hi ha manera de fer-los nets. Un té com una ombra de brut, però els altres 3 m'ha quedat com la caca incrustada per un cantó. Alguna recomanació? Ha coincidit que he canviat de sabó, però no sé si serà casualitat. Amb el de sabó de marsella del mercadona em van quedar sempre bé, però se'm va acabar i vaig fer servir omino bianco (també de sabó de marsella). Pot ser el sabó? S.O.S!!!
si tinguessis la opcio d'estendre el sol, doncs ho recomanaria, el sol de vegades fa miracles i enblanqueix els bolquers. I el sabo com mes natural millor... no se les composicions del mercadona i el de l'altre.

- DETERGENTS
També he llegit que els sabons de base oliosa no són bons perquè aleshores no absorveixen tant, i parlen també del sabó de marsella. Com no en tenia un altre l'estic fent servir... (he pensat que igual aquests detergents només porten l'aroma).a veure, quant hi posis sabó, posa-hi la meitat de lo habitual, i el rentat amb programa llarg, que quedi tot ben esbandit

- SECAT M'encantaria poder estendre, però puc tenir la roba durant dies perquè no tinc sol :(. Els seco sempre a la secadora, però m'han dit que pot fer malbé les gomes (i jo els voldria fer servir durant tota la vida de bebé de la meva nena de 3 mesos i amb el futur germanet que pugui venir). Què en penseu?

- ABANS DEL RENTAT :
Ara encara fa la caca líquida i no fa gens de pudor (només pren pit), però quan comencem als 6 mesos amb els sòlids... creieu que caldria tenir-los en remull o algo? Jo ara els fico directament a la rentadora (ah, faig servir el paper aquell biodegradable).
els pots posar dins del cubell amb aigua o també els pots fer una esbandida avans.

GRÀCIES!!!

bé, acavo de veure aquest post, les respostes les tens amb el color diferent, espero haber-te contestat bé.
Lupitafriend espero que vagi bé el nou bolquer ;-)
Gloriadsn

EntradaAutor: Gloriadsn » dt. juny 01, 2010 1:52 pm

ai, m'he saltat lo del secat, mira si, la secadora sempre fa mes malbe la roba, i les gomes depent de la qualitat duren mes o menys, si son gomes normals (com les de les merceries) que porten un x% de caucho durent menys que les que son de caucho 100%. Si ara em preguntes com ho pots saber, doncs o bé t'ho diu el fabricant quant els compres o bé l'hauries de veure per dins. Els que faig jo els faig amb gomes 100% caucho y la durabiltat es nota molt.
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dt. juny 01, 2010 3:40 pm

Gloriadsn, mil gràcies!!

Ara ja fa uns mesets que faig servir els bolquers i de moment anem molt i molt bé!! Tens tota la raó del món: el sol fa miracles!! I mira que gairebé no en tinc de sol al meu balcó, però la miqueta que dóna pel matí ja en tinc prou. El que faig de moment, amb aquestes caquetes tan líquides però que no fan gens de pudor és passar-li el xorro de la dutxa per treure-li la part grossa i tal qual l'estenc. Quan el fico a la rentadora ja el fico blanc!!

Gràcies pels consells a llarg termini. Això que dius que el vinagre només de tant en tant deu ser perquè els pot fer malbé, no? Jo potser n'estic abusant, tiro un xorret dos rentats si, un no (el faig servir enlloc de suavitzant, aquí l'aigua té molta calç i em queda més esponjosa).

Les gomes no he averiguat de què estan fetes. Tinc els blueberry.

Ah, i felicitats pel teu bloc "Posem fil a l'agulla" :ok:
Gloriadsn

EntradaAutor: Gloriadsn » dt. juny 01, 2010 4:12 pm

Julyet ha escrit:
Ah, i felicitats pel teu bloc "Posem fil a l'agulla" :ok:

gràcies :love:

doncs lo del vinagre es perquè pensa que es un àcid, jo no se si es gaire bo al lloc del vinagre.... saps el que va molt be? les ecoboles, jo tinc les "okoballs" de color verd, i deixen la roba molt esponjosa, també pots fer servir sabo barrejat amb les boles (poquet), però l'efecte de lo suau que surt la roba es sorprenent, jo quant les vagi provar per primer cop es el que em feia més por, que la roba no sortis suau i quedés tota encartronada...i vaig quedar ben sorpresa, queda molt suau, l'unica cosa que clar, no queda la olor de suavitzant, però queda olor a net.
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dc. juny 02, 2010 1:23 pm

Gloriadsn ha escrit:bé, acavo de veure aquest post, les respostes les tens amb el color diferent, espero haber-te contestat bé.
Lupitafriend espero que vagi bé el nou bolquer ;-)

gloria! el nou bolquer era el teu! jejeje :ok:
i ara tb ja l'ha "estrenat" del tot!
jo no tinc on estendre al sol a casa... de moment com q nomes tenim 3 bolquers (el divendres tindrem el 4t!!!!) doncs ho faig a ma al vespre i per al dia següent ja estan secs gairebe o sino a la tarda. de moment nomes estalviem aquests 3 canvis de bolquer, pero ja es algo!
i els absorvents si q els poso a la secadora i surten :ok:
i si he de posar la rentadora de la nena, doncs poso els bolquers tb a dins i surten :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
Mandala
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dg. feb. 21, 2010 2:58 pm
Ubicació: Cardedeu

EntradaAutor: Mandala » dv. nov. 26, 2010 8:11 pm

Bona tarda!

Totalment d’acord amb el que diuen! Especialment amb el tema del sol i la ecobola. No hagués dit mai que sortissin de la rentadora tan nets!
Mandala

EntradaAutor: Mandala » dv. nov. 26, 2010 8:14 pm

Ostres Gloriadsn! Quines coses més xules que tens al teu blog! Moltes felicitats per la teva iniciativa :ok:
tucuxí
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dc. set. 01, 2010 9:09 pm
Ubicació: Granollers
Contacta:

EntradaAutor: tucuxí » dl. des. 06, 2010 11:03 am

Només afegir un consell "pràctic":

Pel tema de les olors, en lloc de suavitzant, es pot posar unes gotetes d'olis amb esències (dels que venen a les botigues ecològiques). Però només unes gotetes perquè impregnen l'olor de seguida.

I com sempre... el millor consell es provar-ho un mateix i mirar que és el que més li convé.
Mandala

EntradaAutor: Mandala » dc. des. 08, 2010 6:11 pm

Totalment d’acord tucuxí. Nosaltres tenim un d’aquests olis amb essències de lavanda i fa més bona olor…
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dv. des. 10, 2010 12:53 pm

tucuxí ha escrit:Només afegir un consell "pràctic":

Pel tema de les olors, en lloc de suavitzant, es pot posar unes gotetes d'olis amb esències (dels que venen a les botigues ecològiques). Però només unes gotetes perquè impregnen l'olor de seguida.

I com sempre... el millor consell es provar-ho un mateix i mirar que és el que més li convé.

Hola, noies,

tinc un "set d'olis essencials" que vaig comprar un cop que vaig nar de viatge. En teoria m'haurien d'anar bé per a la rentadora, oi? Aquests olis no perjudiquen els bolquers, suposo... ?
\o.o/
Imatge

Imatge
tucuxí
Entrades: 19
Membre des de: dc. set. 01, 2010 9:09 pm
Ubicació: Granollers
Contacta:

EntradaAutor: tucuxí » dv. des. 10, 2010 2:25 pm

Ginger, a mi sempre m'han anat bé i no fan malbé els bolquers. En contra només es podria argumentar que podrien crear una capa molt fina impermeable que fes perdre absorbència, però sincerament les quantitats d'oli són tant ridícules que jo no he notat cap merma en l'absorbència.

Si de cas, fes una prova amb molt poca quantitat... a veure com et queden...

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::