Tallar/Llimar ungles al nadó: a partir de quan?
Tallar/Llimar ungles al nadó: a partir de quan?
Hola!
El meu fill té 3 setmanes i les ungles li estan creixent. Al ser tant finetes esgarrapen una mica i al donar-li el pit (encara el tinc molt sensible) em fa una por que em toqui el mugró/areola amb les ungles!!
A partir de quan heu començat a llimar o tallar les ungles??
Gràcies!
El meu fill té 3 setmanes i les ungles li estan creixent. Al ser tant finetes esgarrapen una mica i al donar-li el pit (encara el tinc molt sensible) em fa una por que em toqui el mugró/areola amb les ungles!!
A partir de quan heu començat a llimar o tallar les ungles??
Gràcies!
- Nuvolmagic
- :: cèrvol

- Entrades: 589
- Membre des de: dj. des. 17, 2009 9:58 am
Re: Tallar/Llimar ungles al nadó: a partir de quan?
A mi me dijeron que a partir del mes 
A nosaltres la llevadora ens va dir el següent i és el que hem fet:
Llimar-les si és necessàri des del naixament i tallar-les quan ja comencen a ser més dures, que si no recordo malament va ser cap els 4 mesos. Ella em va dir que tisores fins que no tenien les ungles dures ni pensar-ho, es veu que ha vist tants casos de que els papis, sense voler i perquè tot és molt tou, han tallat un tros de ditet, sembla increïble però ella em va dir que ens feriem creus de la quantitat de papis se'ls hi han escapat les tisores!!! Ella sempre diu tallar per què? No passa res que t'esgarrapin o s'esgarrapin ells, és natural!!!
Nosaltres, per si de cas, vam seguir els seus consells i perfecte!!!
Llimar-les si és necessàri des del naixament i tallar-les quan ja comencen a ser més dures, que si no recordo malament va ser cap els 4 mesos. Ella em va dir que tisores fins que no tenien les ungles dures ni pensar-ho, es veu que ha vist tants casos de que els papis, sense voler i perquè tot és molt tou, han tallat un tros de ditet, sembla increïble però ella em va dir que ens feriem creus de la quantitat de papis se'ls hi han escapat les tisores!!! Ella sempre diu tallar per què? No passa res que t'esgarrapin o s'esgarrapin ells, és natural!!!
Nosaltres, per si de cas, vam seguir els seus consells i perfecte!!!
- Lisa_Cat
- :: peixet

- Entrades: 286
- Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
- Ubicació: Vallès Occidental
hola!
a mi la llevadora també em va dir de llimar-les, però són tan toves que és gairebé impossible!
així que després de menjar, quan està més tranquil, me l'assec a la falda en un lloc amb molta llum (i si pot ser amb la tele, millor!) i li vaig tallant a poc a poc. de moment mai li he tallat els dits...
a mi la llevadora també em va dir de llimar-les, però són tan toves que és gairebé impossible!
així que després de menjar, quan està més tranquil, me l'assec a la falda en un lloc amb molta llum (i si pot ser amb la tele, millor!) i li vaig tallant a poc a poc. de moment mai li he tallat els dits...

Jo els hi he llimat desde el primer dia i tallar desde que tenia 3 mesos. Es que els hi creixen molt!
A nosaltres ens van dir que fins el mes ni llimar ni tallar, per evitar infeccions.
I a partir d'aqui sempre hem tallat amb tisores especials per bebes esclar! i que nomes tallen ungles i es molt dificil tallar els ditets. No hem llimat mai sempre hem tallat.
I a partir d'aqui sempre hem tallat amb tisores especials per bebes esclar! i que nomes tallen ungles i es molt dificil tallar els ditets. No hem llimat mai sempre hem tallat.
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
a mi a la clinica em van dir que fins al mes res... i quan li vaig comentar al pediatra que la nena tenia 3 setmanes em va dir que això del mes era una tonteria i que ho podia fer des del primer dia, això si amb molta cura.
Jo li he tallat sempre amb les tisoretes especials de corba i us asseguro que mai mai li he tallat cap tros de dit
Si es fa amb compte i tranquilitat no passa res de res.
Jo li he tallat sempre amb les tisoretes especials de corba i us asseguro que mai mai li he tallat cap tros de dit
Si es fa amb compte i tranquilitat no passa res de res.
La Lia ja és tota una princesa!
Jo li vaig tallar només sortir de l'hospital 

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Carai! sembla que cada maestrillo tiene su librillo!!
Vaja, em sembla que amb els vostres consells intentaré llimar-li i sinó li tallaré amb molt de compte per no tallar-li cap dit!
Moltes gràcies a totes!
Vaja, em sembla que amb els vostres consells intentaré llimar-li i sinó li tallaré amb molt de compte per no tallar-li cap dit!
Moltes gràcies a totes!
Cada nen és un món, però el meu fa riure : des de que li vàrem començar a tallar ( jo això de llimar no ho vaig fer, directament tisoretes ) extenia la mà tranquilament, i ara encara li encanta, sembla tot un dandy extenent les mans per a que li faci la manicura !!!!
- il·lusionada
- :: gosset

- Entrades: 417
- Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:41 pm
La meva nena té 3 mesos i fa un mes que li he començat a tallar...li llimava abans, però, era molt complicat...ara he descobert que si li obro la tele i està a la falda del papa...se li poden tallar les ungles sense problemes! Les tisores que utilitzo són de punta rodona per a nadons i crec que seria molt difícil tallar un tros de ditet!
Bones!!
A l'hospital també em van dir que fins als dos mesos no li podia tallar les ungles i llavors li vaig dir al pediatre i em va dir que al primer dia ja li podem tallar amb les tisores de punta rodona i vigilant. Així ho hem fet i no ha passat res!
A l'hospital també em van dir que fins als dos mesos no li podia tallar les ungles i llavors li vaig dir al pediatre i em va dir que al primer dia ja li podem tallar amb les tisores de punta rodona i vigilant. Així ho hem fet i no ha passat res!
- gretagalgo
- :: zebra

- Entrades: 1639
- Membre des de: dv. set. 11, 2009 9:45 pm
jo li vaig llimar pero als dos mesos o potser abans vaig comprar unes tissores a la farmacia que posa a partir de 0+ i li tallava i de fet son les que utilitzo
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |