lectures

Més qüestions.
mamajo
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 7:45 am

lectures

EntradaAutor: mamajo » dl. des. 20, 2010 1:48 pm

Hola a tothom,
A partir de quan vau començar a llegir contes als vostres fills?
El meu nino té vuit mesets i té un llibre de bany que li llegeixo quan ens banyem junts. Està força atent durant uns moments i sembla que s'ho passa bé, més que res per les expressions que jo faig. Però quan intento llegir-n'hi algun abans d'anar a dormir, enlloc de calmar-se i anar-se quedant adormit, s'engresca!
Suposo que encara és massa petit, oi? El fet que no pugui entendre la història fa que s'ho prengui com un joc (???).
Què en penseu? Com us ho feu?
Volia provar de llegir-li per anar a dormir perquè està molt acostumat a adormir-se damunt meu mentre li canto i el gronxo i no s'adorm de cap més manera...
Mamajo.
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: lectures

EntradaAutor: fox » dl. des. 20, 2010 2:33 pm

Jo tambe tenia la idea de explicar-li un conte abans d'anar a dormir i ho vaig probar abans de l'estiu amb 19 mesos mes o menys i ho vaig tenir que deixar correr perque tambe en comptes de relaxar-se s'espabilava. No crec que sigui per l'edat que no ho entengui sino perque dependrà de cada nen, suposo que tindras que buscar un altra sistema. Jo li dono el bibi i amb aixo si que es relaxa, el porto al llit i li canto.

Sort
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
mamilaia
Entrades: 174
Membre des de: dt. oct. 05, 2010 9:01 am

EntradaAutor: mamilaia » dl. des. 20, 2010 2:41 pm

Hola, jo a la meva no li he pogut llegir mai un conte, quan tenia mes o menys l'edat del teu, ho probava xo no feia ni cas, l'unic que volia era agafar el conte i mossegar-lo!!
Si me l'asseia a la falda i mentre la gronxaba li explicaba un (sense llibre) la seva atenció era nula.
Ho he anat probant de més gran i "más de lo mismo" ara ja presta més atenció xo només l'interesen els dibuixos, va passan les pàgines i assenyalant les coses i quan probo d'explicar el conte s'impacienta xq lo que vol és veure dibuixets i que li dgui l que son.
Així que com veus de moment el tema lectures, ho porto bastant plof, xo feti fet si s'entreté de l'altre manera, a mi ja m'està bé :ok:

Suposo que depen de cada nen.
ImatgeImatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. des. 20, 2010 3:59 pm

No sabria dir exactament quan va ser.... a partir de l’any potser, però el meu fill va començar a estar molt atent a un llibre d’animals de la granja. No era una història, sols l’assenyalava els animals, feia els sons i li deia el seu nom.
L’agradaven molt els gossos i en general tot el que es movia. Visitàvem sovint un càmping on hi havia gallines, ànecs, emús, gats, gossos........en fi, tota la fauna.... i potser li agradava molt per que podia relacionar els “reals” amb els del llibre........

El següent va ser a partir dels 18 mesos. Estava en plena fase “parlanxina” i li agradava molt posar nom a les coses, i també identificar-les a la realitat. En vaig triar un que hi havia un munt de dibuixos. Tampoc era una història. Eren 5 paisatges: la ciutat, el camp, el mar, la muntanya i el cel. Es passava l’estona demanant: Això? Això? Això?

Els contes amb “història” li agraden sense llibre... es a dir.... el papa s’estira al seu costat i li conta el conte a cau d’orella i ell l’escolta atentament........

Ara.... això d’adormir-se mentre expliques el conte..... res de res... suposo que serà una altra fase..... ara encara estem :-)(-: <:-< :-)(-: neujor:-) neujor:-)
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. des. 20, 2010 4:24 pm

Jo fa una setmana que he començat a llegir-li contes, però no per dormir, ho vaig provar el primer dia i s'espavilava més que altra cosa. Li llegeixo a la tarda, en moments en què està tranquil, perquè s'hi acostumi, però crec que encara és massa petit per llegir-li a la nit. Amb la il.lusió que em fa! però, res, haurem d'esperar.
mandarina
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

EntradaAutor: mandarina » dl. des. 20, 2010 5:32 pm

La Laia va començar a mirar contes cap a l'any i pico, però dels que tenen fotos de nens, animalets, etc, i textures, i anava dient el que era cada cosa. I el que són contes tipus Caputxeta o Ventafocs li han començat a fer gràcia amb dos anys, n'hi expliquem un abans d'anar a dormir i escolta i se sap les històries.
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. des. 20, 2010 5:43 pm

Jo al walid tampoc li explico contes, la seva tieta si!!! i l'escolta! però esq l'escoltaria digues el que digués n'esta enamorat!! L'altre dia se'l va assentar a la falda mentres ella feia deures sense dir-li res i ni fer-li res i el tio es va estar allà assentat estoicament més de 30min!!! sense bellugar ni dir res! només se i menjava els llapis... a mi em diria que butifarra!!! en fi tot això per dir que nosaltres mirem contes/llibres sense historia, amb animals, una granja, o fins i tot els contes q tenen historia però només mirant-ne els perssonatges i dient "ohh un pagès", "ohh el patufet" (això jo ell no parla pas) i llavors li canto la çanço del patufet. o un altre només te imatges i intento trobar-li una canço a cada imatge... fem com podem... però els llibres li encanten!!! suposo que quan siguin capaço de entrendre i estar al cas de l'historia alucinarem!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::