Reducció de jornada per cura d'un fill?
Reducció de jornada per cura d'un fill?
Quan torni a la feina després de la baixa maternal, les vacances i la lactancia compactada; m'agradaria iniciar reducció de jornada. Sabeu si al agafar-la compactada (anar menys dies i menys hores) l'empresa m'ha de decidir l'horari, o el puc decidir jo? Depen del conveni de l'empresa o hi ha una llei general?
gràcies per endavant per la info que em proporcioneu!
gràcies per endavant per la info que em proporcioneu!
Re: Reducció de jornada per cura d'un fill?
Tens el dret a triar quantes hores vols fer i l'horari.
Hola Andresa,
La reducció de jornada és fins que el teu fill compleixi 8 anys i et pots reduir fins a la meitat del teu horari: per exemple, si treballes 8 hores et pots reduir fins a 4 (també en pots fer 5 o 6 o 7 hores, això com tu vulguis). També el que pots fer en el transcurs d'aquests anys que tens dret a reducció és ampliar o reduir les hores: per exemple, pots provar de tornar a fer 8 hores al cap d'un any i si veus que no et va bé, tornar a reduir-te l'horari, amb previ avís. En quan al horari... en principi l'has de decidir tu, però si és consensuat amb la empresa millor que millor. L'únic que et podrien posar pegues és si l'horari que triïs no sigui productiu, per exemple, si treballes en una botiga i elegeixes horari de 3 a 7, et poden dir que no pot ser ja que la botiga no obre fins a les 5.
Però tot i així hauries de mirar el teu conveni i parlar amb la empresa.
La reducció de jornada és fins que el teu fill compleixi 8 anys i et pots reduir fins a la meitat del teu horari: per exemple, si treballes 8 hores et pots reduir fins a 4 (també en pots fer 5 o 6 o 7 hores, això com tu vulguis). També el que pots fer en el transcurs d'aquests anys que tens dret a reducció és ampliar o reduir les hores: per exemple, pots provar de tornar a fer 8 hores al cap d'un any i si veus que no et va bé, tornar a reduir-te l'horari, amb previ avís. En quan al horari... en principi l'has de decidir tu, però si és consensuat amb la empresa millor que millor. L'únic que et podrien posar pegues és si l'horari que triïs no sigui productiu, per exemple, si treballes en una botiga i elegeixes horari de 3 a 7, et poden dir que no pot ser ja que la botiga no obre fins a les 5.
Però tot i així hauries de mirar el teu conveni i parlar amb la empresa.
Ei guapa! el meu marit està fent reducció de jornada compactada i treballa 3 dies a la setmana a jornada sencera, perquè ell ho va triar així.Li van dir que això no depèn del conveni de l'empresa, sinó que ell té el dret d'escollir horari per el fet de ser reducció per paternitat. Això si, com t'ha dit la neuetes, ha de ser un horari productiu dins l'horari de l'empresa.
Espero haver-te ajudat

Espero haver-te ajudat
En el meu conveni posa que l'horari de redució ha de ser un 75% dins de l'horari laboral i que ha d'estar consensuat amb l'empresa. Vull dir que pots triar però l'empresa i ha d'estar d'acord. Amb això vull dir que si per exemple al teu departament ja n'hi ha tres que fan reducció de jornada de 9 a 1, si tu vols fer 4 hores et poden demanar que les facis per la tarda. Mira-ho bé pq crec que depen del conveni.
Molta sort guapa i felicitats!
Molta sort guapa i felicitats!

El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

Jo demano fer 3 dies a la setmana a horari complet, i ells no volen que sigui aixi. Em diuen que ha de ser 4 o 5 dies amb menys hores. El problema diuen es que fen 3 dies, falten unes hores per fer la jornada completa (ja ho se, hi ha qui ho fa aixi i cada 3 setmanes, treballa un 4r dia per recuperar les hores que falten), i diuen que es molt merder tenir que anar pensant en aquest 4r dia, pero jo no trobo que sigui tan inconvenient tenint en compte que si que hi ha gent que ho fa, i tenint en compte que ho faig per la cura d'un fill...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |