"Maxicosi" a un biplaça?

Més qüestions.
xaviaska
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

"Maxicosi" a un biplaça?

EntradaAutor: xaviaska » ds. oct. 01, 2011 2:34 pm

Hola! Com alguns ja sabeu, la Yoli i jo esperem el Jordi pel mes de gener del 2012.

Un dels problemes amb el que ens trobem, és que un dels dos cotxes de casa (en necessitem 2 perquè tots dos treballem fora de Vinaròs), és un biplaça (Toyota MR2 per més senyes).

La cadireta d'inici que hem posat a la llista és una Cibex Aton, compatible amb Isofix, pensant en que habitualment anirà a l'altre cotxe de casa, evidentment sempre als seients posteriors.

Però és possible que puntualment, algú dels dos necessite portar al Jordi amb el Toyota, i aquí ve el problema: com que no té seients de darrera, hauria d'anar davant.

Les preguntes que em plantejo són:
1.- Algú sap si és possible inactivar l'airbag del passatger al Toyota MR2 per poder-hi portar un nadó?
2.- És legal fer-ho?
3.- És més arriscat portar-lo davant, amb la seva cadireta 0+ (amb l'airbag desconnectat) que portar-lo darrere? Seria per trajectes curts, en zona semi-urbana, i a baixes velocitats...

Ara mateix no ens podem permetre canviar-nos el cotxe, així que si no puguéssim portar-lo al seient de davant, no tindríem més remei que caminar quilòmetres cada dia amb la Manduca o amb el cotxet...

Algú em pot ajudar a resoldre aquests dubtes?

Gràcies!
-|-;-|- ||*|| Imatge
Alesta
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: "Maxicosi" a un biplaça?

EntradaAutor: Alesta » ds. oct. 01, 2011 3:36 pm

Hi ha cotxes que tenen la possibilitat de desactivar l'airbaig de davant manualment i tornar-lo a activar però hi ha d'altres que s'han de dur a un concessonari i allà te'l desactiven o te l'activen (és una llauna anar-hi cada vegada, així que si ho has de fer el duràs sempre activat o descativat i si has de posar una cadireta haurà d'estar sempre desactivat!). No sé quin serà el cas del teu cotxe... de totes maneres, al concessionari, t'ho podran dir... :ok:
Ah, i això de si és legal... no ho sé, però em sembla que no és obligatori tenir airbags... però potser m'equivoco,eh! ?-)
I pel que fa a la seguretat... els estudis diuen que el lloc més segur és el del centre del seient del darrera i amb el nen en sentit contrari a la marxa... a partir d'aquí la resta de llocs són menys segurs, però això no vol dir que no siguin segurs!!! sinó que la seguretat màxima és al seient de darrera...
En el meu cas, al principi, la duiem a darrera si anàvem els tres al cotxe, però si només anàvem un dels pares amb la nena la posàvem a davant perquè sino no la vèiem. Ara va amb cadireta de grup 1 i sempre va a darrera... `però per això encara us queda molt!!!jejeje
I enhorabona pel :cnen:
Itx77
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. gen. 21, 2009 8:56 am

EntradaAutor: Itx77 » ds. oct. 01, 2011 3:42 pm

Jo, si vaig sola al cotxe, duc a la peque davant amb el maxi-cosi i l'airbag desactivat... És completament legal (vaig anar a una xerrada al Prenatal de seguretat als cotxes que feien uns mossos d'esquadra...)
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » ds. oct. 01, 2011 3:53 pm

Gràcies pels consells! El meu cotxe, si no m'equivoco, no es pot desactivar... O almenys jo no he trobat encara la manera.

Vaig anar a preguntar al meu taller de confiança i em vaig quedar de pedra quan em van contestar que no me'l volien desactivar, que no es volien fer responsables si em passava res... Per això vaig començar a tenir dubtes...

Em queda preguntar a un altre taller, o al concessionari Toyota... el que passa és que em fa pal perquè no els vaig comprar el cotxe a ells...

Sabeu si ho poden fer a tot tipus de taller, això de desconnectar l'airbag?
-|-;-|- ||*|| Imatge
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » ds. oct. 01, 2011 3:59 pm

Que no et faci cosa anar al concessionari on no vas comprar el cotxe, sempre pot passar que el compris de segona mà o que canviis de domicili i et toqui anar a un concessionari on no vas comprar el cotxe...
Ah, i també pots dir als del teu taller de confiança si es fan responsables si al teu fill li passa alguna cosa per dur l'airbag activat... a veure què hi diuen a això!!! Quina barra!!!
ariadna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » ds. oct. 01, 2011 5:01 pm

Al meu cotxe, americà, no és possible desconectar l'airbag, perque AlsEEUU és il-legal dur els petits davant (per la seguretat!)
2010 & 2016
mordor
:: granota
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

EntradaAutor: mordor » ds. oct. 01, 2011 11:18 pm

En el meu, que no es un toyota, es desactiva amb la clau del cotxe en un pany que hi ha amagat al marc de la porta del copilot i ho explica ben clar al maual del cotxe. no diu res el teu manual?
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dg. oct. 02, 2011 9:39 pm

Si, ja se q altres marques, com ara Peugeot o Renault, es pot desactivar, pero al meu al manual no DIU res, i no he trobat CAP clau...
-|-;-|- ||*|| Imatge
edae
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dl. oct. 03, 2011 10:55 am

Hi ha cotxes que només es pot desactivar al taller (al meu Nissan ens va passar).
Imatge
Imatge
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dt. oct. 04, 2011 4:12 pm

edae ha escrit:Hi ha cotxes que només es pot desactivar al taller (al meu Nissan ens va passar).

I és legal? Et poden multar si et descobreixen?
-|-;-|- ||*|| Imatge
edae
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dt. oct. 04, 2011 6:06 pm

No ho vam fer perquè era caríssim, i vam decidir portar-lo a darrere (jo no tinc un biplaça!) Però jo crec que no és ilegal no?
Imatge
Imatge
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dt. oct. 04, 2011 9:03 pm

edae ha escrit:No ho vam fer perquè era caríssim, i vam decidir portar-lo a darrere (jo no tinc un biplaça!) Però jo crec que no és ilegal no?

He fet la mateixa pregunta a un fòrum de cotxes, i m'han dit que és il.legal, però no ho sé... si a tu et van dir que sí que es podia fer... Ho preguntaré a un altre taller, a veure què em diuen...
-|-;-|- ||*|| Imatge
Yoliaska
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dv. oct. 21, 2011 12:35 pm

EntradaAutor: Yoliaska » dv. oct. 28, 2011 2:50 pm

Més val que es pugui fer... perque no està l'economia com per haver-se de canviar el cotxe per una legislació estúpida que prohibeix desactivar l'airbag per portar el nadó al cotxe!
-|-;-|- Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::