Tornar a la feina i m'obliguen a canviar d'horari

Més qüestions.
Boluña
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. abr. 05, 2011 12:05 pm

Tornar a la feina i m'obliguen a canviar d'horari

EntradaAutor: Boluña » dl. oct. 17, 2011 8:31 pm

Hola a tothom!!!

Necessito desfogar-me una mica... El 7 de novembre em reincorporo a la feina (la meva nena just el dia 7 farà 5 mesos) i avui he anat a parlar del tema de l'horari pq fa un parell de setmanes em van dir q l'horari seria una mica diferent. Sóc farmacèutica i feia jornada intensiva i plegant a les 14h de dilluns a dissabte excepte un dia a la setmana q hi ha guardia i feia fins a les 16h. Ara em posen l'horari de jornada partida els matins fins les 14h i les tardes de 16,30 a 20,30 i no fer la guardia del migdia. Jo no estic d'acord amb aquest horari (he demanat reduir la jornada pero no els sembla bé), penso que no veuré a la nena en tot el dia ja q ella normalment s'adorm a la 13h i fa migdiades de 3 o 4 h i quan arribi a la nit serà per banyar-la i donar-li el pit i a dormir. Em sento fatal i penso que això no serà bo ni per la nena ni per mi. I segons ells ho fan pq pugui estar més amb la meva nena i no treballi tantes hores seguides....no se pas com s'ho han mirat!!!!!

Estic pensant demanar que em posin a l'atur, sé que no és molt bon moment per anar deixant la feina però també penso que vull viure la meva filla i q aquesta etapa no la tornarem a viure. Almenys agafar l'atur i estar amb ella fins l'estiu i llavors ja tornar a buscar alguna farmàcia amb mitja jornada.

Algú s'ha trobat en una situació similar? Com ho heu fet? Sé que la nena estarà bé, estarà amb el meu marit i amb la meva mare però pensar que ella no podrà estar amb mi gairabé en tot el dia em posa malalta....

Vosaltres que farieu?
Imatge
ImatgeImatge
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Tornar a la feina i m'obliguen a canviar d'horari

EntradaAutor: magrana » dl. oct. 17, 2011 8:45 pm

Hola, guapa!

Uf, que dur el que expliques... Jo, si fos tu, cremaria tots els cartutxos... Vull dir que abans de demanar l'atur aniria a una gestoria a informar-me bé dels meus drets laborals, perquè em sembla que a la teva farmàcia se'ls estan passant pel forro...
És igual que no els sembli bé que tu facis reducció, la qüestió és que tu tens dret a fer-la i no t'hi poden posar pegues! Potser m'equivoco, però crec que fins i tot pots dir quin horari vols. Ara no ho recordo bé, però jo faria això. Aniria amb la llei a la mà, amb els teus drets per davant, i provaria a veure si et poden donar reducció. Hi ha lleis que protegeixen la conciliació.

És evident que per qualsevol mare l'horari que et plantegen és terrible! La teva filla és molt petita i ets molt important per ella. Jo tindria clara la meva prioritat, si la teva parella treballa i us podeu arreglar amb l'atur o amb mig sou. Segur que no te'n penedeixes. Jo vaig estar un any d'excedència sense cobrar per cuidar la meva filla i és el millor que he fet mai. Són uns anys que no es repeteixen.

Que tinguis molta sort!
Imatge
Sandie74
:: lleona
:: lleona
Entrades: 989
Membre des de: dc. jul. 27, 2011 11:17 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Sandie74 » dl. oct. 17, 2011 8:57 pm

Boluña,
Com diu la Magrana, informa´t bé pq no tinc clar que et puguin negar fer jornada reduida.

Si finalment, no arribessiu a cap acord, imagino que ja saps que per cobrar l´atur, t´han d´acomiadar. I si es posen bordes, no ho faran i et diran que agafis baixa voluntària amb la qual cosa no tindries dret a atur.T´ho dic pq, no sé si s´ho mereixen els teus caps o no, però intenta anar del més bon rotllo possible pq no et facin la punyeta.
crisremo
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dv. set. 09, 2011 2:12 pm

EntradaAutor: crisremo » dl. oct. 17, 2011 9:13 pm

Benvinguda al club,a mi ara com que ha baixat la feina hem posen un horari fantastic de 12 del migdia a 4 de la tarda ( jo faig 4 hores de reducció de jornada).Com poden pensar ells que si guanyo 475e i he de deixar al menjador als meus tres fills i el mes petit te 7 mesos podre viure amb el que em queda.
La cuestio es que et mouen d'una manera per que tu marxis sense que ells et paguin res.
Estic fins als piiiii de tanta crisis i dels jefes que es creuen deu i no miren per que els que fem la feina perque ells visquin be tamb´som persones.
Pepeta
:: dragona
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dl. oct. 17, 2011 9:14 pm

No et poden negar fer la jornada reduïda, és un dret que tenen tant pares com mares fins que el fill té 8 anys. És una llei de conciliació de la vida laboral i familiar, si t'interessa t'ho busco exacte perquè és el que estic fent jo i vaig haver de fer una carta exposant-ho.

El procediment és informar a l'empresa per escrit (personalment o burofax) que a partir d'ara reduïràs jornada i els poses l'horari que faràs, no et poden dir que no. Si vols quedar més tranquila vés a algun assessor perquè t'ho expliqui.

Sortir a les 20:30 no és compatible amb tenir un nen. :ufs:
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
Boluña

EntradaAutor: Boluña » dl. oct. 17, 2011 9:30 pm

Gràcies noies!!

Aniré a informar-me correctament dels meus drets. Però no vull anar a males pq si vull l'atur m'ho han d'arreglar ells.

A veure si consegueixo arreglar-ho!
Imatge
ImatgeImatge
Menudeta
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dl. oct. 17, 2011 9:35 pm

La Llei de Conciliació de la vida familiar i laboral és per a tots els treballadors i no es poden negar a donar-te la reducció horaia, i a més l'horari que tu vulguis a no ser que per algun motiu justificat (que no el veig) no pugui ser. Jo de tu els diria que vols la reducció ja que has de fer-te càrrec de la teva filla (a més, no et pagaran el sopu sencer ells!). Quins picarols! a més et canvien l'horari així com així, que si no tinguessis fills també podria ser un problema la veritat... que no t'enganyin noia.

Jo te tu els diria que els informes que faràs reducció, que podeu negociar l'horari però intensiu i que si no es així que ells s'informin de quines són les possibilitats.

Ara, mira't la Llei, mira't el teu conveni i fes-ho per escrit i queda't una copia signada pel que pugui passar, i fes-ho segura, ells segur que tot i que se'ls volen pasar pel forro, coneixen els teus drets.

I si no arribeu a un acord i et despedeixen (i no vols recòrrer al Tribunal Laboral) , al menys serà tal i com toca i cobrant el que et pertany.

No et deixis que et prenguin el temps d'estar amb la teva filla! Molta sort!
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. oct. 17, 2011 9:36 pm

Em sona que si fas jornada reduïda la pots triar sempre que sigui horari laborable, o sigui no pots entrar a les 8 si la farmacia obre a les 10, per exemple. Pero si fer de 10 a 6 si esta oberta aquestes hores.

I si no estan d'acord t'hauran de despedir i pagar, pero sobretot no facis ni diguis res sense assesorar-te be abans!
Menudeta
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dl. oct. 17, 2011 9:41 pm

No, que no et sentin ells dir això (je je je je).

Tu vols treballar i estar amb la teva filla, això està clar, i si ells no volen que hi treballis et despediexen i tens l'atur (si et correspon clar...). En aquest cas són ells qui t'haurien de dir alguna, no tu.

Ja veuràs com després d'informar-te estaràs més tranquila i sobretot, no signis cap paper que no entenguis.

Sort
petitaemma
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » dl. oct. 17, 2011 10:30 pm

Buf, el meu horari ja és difícil de per sí, però al tornar les 2 companyes ja van triar un horari i a mi em van deixar lo que els hi va donar la gana, no sé si la culpa va ser més d'elles o del jefe ( i no ho vull saber, ja, sino no hi podri atreballar... ) i sí, tens uns drets, però si els vols fer valdre, assessorat bé, fes-ho tot bé i per escrit, que et signin tot el que presentis; a mi em van unflar el cap amb que tinc els meus drets i, sincerament, al final vaig haver de tragar i aguantar, perquè es el que havia... inclús a CCOO em van dir que si anéssim a judici per l'horari no milloraria, que el jutge diria que em retallés un terç de jornada de cada dia que treballava i llestos, així que vaig haver de tragar com la majoria dels espanyolitos... maleïts empresaris... i mira que sempre havia hagut bon rotllo... i és una empresa sense ànim de lucre...
EN fin, quan vagis a parlar, ves-hi tranquila i amb les coses clares!
I per cert, aquest horari que et proposen es una real p u t a d a! és indignant...
Molts ànims! ja ens diràs com te'n surts...
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Niu
Entrades: 2559
Membre des de: dj. abr. 27, 2006 7:27 pm

EntradaAutor: Niu » dl. oct. 17, 2011 11:02 pm

Tens dret a demanar reducció i a triar-te l'horari. És més, sense reducció et poden canviar l'horari així com així i sense ni avisar??
esquimal
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dc. oct. 27, 2010 3:34 pm
Contacta:

EntradaAutor: esquimal » dt. oct. 18, 2011 6:25 am

Boluña, jo el que he fet ha estat excedència fins que el meu fill tenia 8 mesos i mig i després estic fent reducció de jornada, sé que no pots treballar menys de 4 hores i també hi ha un màxim, que no recordo quin és. Ho has de presentar tot per escrit i dir que és per la cura de la teva filla, no et poden dir que no , i si ho fan que et despedeixin i així tens atur. No et deixis enredar, mira't l'estatut dels treballadors i el que diu la generalitat. Si et serveix jo sóc la segona de tota l'empresa que ha fet excedència i laprimera en reducció i n'estic encantada.

Sort.
Pepeta
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dt. oct. 18, 2011 8:41 am

Si feies jornada de 8 hores al dia pots reduir un mínim d'1 hora i un màxim de 3h.
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
coseta
:: conillet
:: conillet
Entrades: 350
Membre des de: dv. juny 29, 2007 4:37 pm
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: coseta » dt. oct. 18, 2011 8:57 am

Bones, sóc mare de dues filles i empresària i no em sembla bé que per sistema i per definició els empresaris siguem els dolents. En el cas que explica la companya entenc que no és un bon horari ni de conya per conciliar però hi ha empresaris i empresàries que mirem pels nostres treballadors, que intentem que conciliin al màxim i que bàsicament estiguin contents mentre estan a la feina perquè senzillament entenem que això porta més beneficis a l'empresa. Crec que és la sol·lució més intel·ligent.Què em rendirà una persona que ve amb un mal horari o descontenta a la feina? 0. Els beneficis potser són més indirectes, però són beneficis al cap i a la fi. Jo ara mateix m'he trobat amb el següent cas, he tornat a ser mare fa un mes i mig. És evident que si l'empresa és meva, la baixa laboral ha estat o bé, millor no ha estat. Així ho he triat i no em queixo, m'encanta la meva feina i és una responsabilitat tenir 15 persones al càrrec, com perquè amb els temps que corren, deixar en stand-by les reunions comercials, els projectes que porto, etc...Bé, ara fa un mes una treballadora em va dir que estava embarassada, i era la primera que s'hi quedava desde que tenim l'empresa. La meva principal preocupació era que no es sentís pressionada pel que havia fet jo, i el que vaig fer abans de res va ser dir-li que li proposava que es pogués modificar l'horari perquè pugués entrar més tard al matí i poder deixar la criatura a la llar d'infants si no volia pagar una cuidadora...Doncs la noia em va dir que moltíssimes gràcies, que aquest horari li aniria molt millor. Va marxar contentíssima del meu despatx. Segur que està molt motivada i em treballarà més a gust. Per desgràcia, ara està de baixa fent repòs i no sé com acabarà tot, però si acaba bé espero que amb el canvi d'hora pugui sentir-se millor i ser més productiva, i el que és més important, que es senti bé treballant i com a mare. Així que no foteu sempre a parir als empresaris! Si no hi haguessin empresaris, no hi haurien impostos com l'IRPF, IVA, societats, això representa molts diners a la societat. Penseu bé qui genera diners al país. Els funcionaris cobren un sou que surt d'aquests impostos. I la sanitat, l'educació, etc. d'on es paga? Dels impostos de tots els treballadors, però també i en bona part dels empresaris. Penseu que avui dia, costa molt tenir una empresa, lluitar amb els bancs perquè et donin crèdit i trobar feina per tots els treballadors, com per sentir-te a dir cada dia que som uns malparits! Si jo tanco la barraca i foto fora tothom, feina per mi en tindria de sobres, tindria més beneficis cada mes i moltes menys preocupacions. Però no ho faig. Primer perquè m'agrada sentir que estic fent alguna cosa bona i creant llocs de treball i segon perquè crec que cal ser responsables i lluitar per mantenir tothom.
Imatge
leta
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: leta » dt. oct. 18, 2011 9:19 am

Coseta, tant de bo tots fossin com tu! :ok:
Boluña, a tu el que et fan és una put-ada! a sant de què et canvien l'horari ara que tens un fill? jo torno a la feina el dia 14 i vaig sol·licitar jornada reduïda de matins, 5 hores i mitja, dins l'horari de l'empresa (de fet, només volia no anar a la tarda). Total, que em van denegar l'horari proposat (la reducció no te la poden denegar, està a l'Estatut dels treballadors!), al·legant que en el meu departament som 4 i dues ja tenen reducció i si jo me la demano, només quedaria una fins les 6 de la tarda i amb la crisi no poden permetre's contractar a ningú per cobrir les hores (de fet, no sé perquè no tanquen, ja no tenim ni recepcionista i el mes passat van acomiadar a l'informàtic...). De les dues que tenen reducció, la meva companya volia fer fins les 15h i li van dir que nanai, que s'havien de cobrir tardes, i al final fa de 8.30 a 16.30 partit. I la meva jefa fa matins i una tarda, encara que ningú l'ha vista de tardes... però això és el que té ser amiga de la de RRHH... :lluita::
Així que tenia dues opcions: o demandar-los o canviar l'horari. Vaig decidir proposar un nou horari, treballant els dilluns tot el dia i la resta de la setmana, tal i com ho havia demanat. Ja me'ls conec i sé que em putejarien tot i més i amb la nena poden sorgir imprevistos a la mínima, aixi que faig una tarda, els meus sogres es faran càrrec de la nena i ja està. De totes maneres, els vaig enviar un burofax la setmana passada informant-los d'això i de moment no tinc resposta, clar que els vaig posar que si en 15 dies no em deien res, ho donava per acceptat. Si em diuen que no, llavors sí que presentaré una demanda.
El millor de tot és que qui parla de cobrir les tardes és una mare de dos fills que fa reducció de jornada i no hi ha ningú més que faci la seva feina quan ella no hi és al despatx. Diu que treballa des de casa amb la BB... qui s'ho cregui, que aixequi la mà... :-:)
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Nur79
Entrades: 1170
Membre des de: dl. juny 06, 2011 3:51 pm

EntradaAutor: Nur79 » dt. oct. 18, 2011 10:24 am

Hola Boluña

Escolta una cosa, com es això de que demanes reducció de jornada i et diuen que no els hi sembla be????

Aviam, és un dret que tenim demanar una reducció de jornada. Si no els hi sembla bé, que busquin una sol.lució. Vull dir, que si no et volen deixar fer intessiu, tu demanes sortir a les 18h, cobrant menys , com totes....

No???
Imatge
Boluña

EntradaAutor: Boluña » dt. oct. 18, 2011 12:21 pm

Gràcies per la informació que m'heu donat. Avui he demanat hora amb un assessor.

Em donen l'opció de no treballar alguna tarda però li haig de demanar a una companya del matí (q també fa jornada reduida pq te dues nenes petites) que em vulgui fer ella la tarda. Considero que això tampoc és, jo no haig de demanar cap favor a cap companya.

Coseta, t'entenc perfectament i tan de bo tots els empresaris pensessin com tu. A casa els meus pares sempre han tingut negoci propi i he viscut desde petita els "problemes" que suposo tenir un negoci. Els meus pares han tingut treballadores i mai s'han oposat a reduïr jornades, sempre han facilitat la conciliació familiar-laboral. La meva mare sempre diu que primer una és mare que treballadora i que parlant tothom s'enten.

Bé, ja aniré explicant com aevoluciona la cosa!!
Imatge
ImatgeImatge
mamadiana
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: ds. set. 15, 2007 9:17 pm
Ubicació: Vallès Oriental

EntradaAutor: mamadiana » dt. oct. 18, 2011 1:49 pm

Boluña, aquí una altra que pateix els seus jefes. Jo tinc reducció de jornada de només 1h (treballo de 8:30 a 15:30) i tot i així els meus jefes m'amenacen dia sí, dia també, amb acomiadar-me o fer-me la vida impossible. I això que són matrimoni i tenen 4 fills. Sóc la única de l'empresa que té fills, sempre he fet hores extra per la cara, he treballat més que ningú a l'empresa (sóc la més antiga), vaig fer el mínim temps de maternitat (16 setmanes, no vaig acumular lactància i no vaig fer les h), fins i tot els vaig proposar teballar des de casa la hora que no faig... i tot i així no em perdonen haver demanat la reducció. Com diu la coseta, és fàcil tenir contents els treballadors, amb mi ho haguéssin tingut tant fàcil... i rendiria molt més, més que res perquè no estaria de mal humor, ni estaria apàtica... alguna podria dir que estic així perquè vull, però la veritat és que només que no em posessin mala cara cada dia ja milloraria molt. Jo ADORO la meva feina, però ells han aconseguit que ja no hi estigui interessada el més mínim, que no m'involucri, i crec que és el pitjor que li pot passar a un empresari, tenir un treballador tant desmotivat.

A tot això, tu tens dret a fer reducció i a triar l'horari que vulguis, i és l'empresari qui s'ha d'espavilar a cobrir el temps que tú o la teva companya no estigueu.

Per cert, coseta, m'encantaria tenir-te de jefa, així segur que treballaria més a gust :ok:
Imatge
Imatge Imatge
vallpresona
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:36 am
Ubicació: Alt Empordà

EntradaAutor: vallpresona » dt. oct. 18, 2011 2:00 pm

Boluña, com ja t'han altres noies, tens dret a fer reducció de jornada i triar-te tu l'horari, per això és la conciliació familiar-laboral.
T'ho diu una, que també va acabar amb advocats, de baixa, ... i al final, conservant el meu lloc de feina, que és el que realment marca la llei.
Molta sort!!!!
Imatge
Nur79
Entrades: 1170
Membre des de: dl. juny 06, 2011 3:51 pm

EntradaAutor: Nur79 » dt. oct. 18, 2011 5:40 pm

Mamadiana, estic al.lucinant llegint el teu misatge. Pero quina classe d'ases i de males persones regeixen la empresa? Es que al.lucinio que em diguis que tenen 4 fills i et tractin d'aquesta manera. I només et redueixes UNA HORA... Pero, a quin punt estem arribant!!!

A sobre que has donat més del que els hi toca ( no vas fer lactancia i tot això) a sobre esta amenaçada!???

QUina colla d'animals....
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::