Signar amb els nadons
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Signar amb els nadons
Fa temps vaig descobrir un mètode que fan servir molt als EUA per comunicar-se amb els nadons: signen amb ells fent servir el llenguatge de signes americà (LSA). Per la meva professió sempre m'ha interessat molt el tema de les llengües, inclosa la de signes, i em va cridar molt l'atenció. Ara veig que s'està començant a estendre també a Espanya i comencen a oferir cursos per fer servir el mètode, però no conec a ningú que l'hagi posat en pràctica.
Jo m'he adonat que instintivament ja ho faig amb el meu fill, òbviament els signes són els que em surten, però, per exemple, quan toca dinar sempre em dono copets a la boca per dir-li que toca menjar el puré o quan li dic que vingui sempre ho acompanyo amb el típic gest de la mà.
Ara he vist un curs de quatre sessions per 80€, però abans de decidir-me m'agradaria saber la vostra opinió sobre el tema. Vosaltres signeu/heu signat alguna vegada amb els vostres fills? Heu fet alguna classe de formació o feu servir els signes que vosaltres mateixes inventeu?
Edito per deixar-vos una web on expliquen el mètode: http://otanana.com/videos/lengua_de_signos/comida/ (en aquest cas amb llengua de signes "espanyola").
Jo m'he adonat que instintivament ja ho faig amb el meu fill, òbviament els signes són els que em surten, però, per exemple, quan toca dinar sempre em dono copets a la boca per dir-li que toca menjar el puré o quan li dic que vingui sempre ho acompanyo amb el típic gest de la mà.
Ara he vist un curs de quatre sessions per 80€, però abans de decidir-me m'agradaria saber la vostra opinió sobre el tema. Vosaltres signeu/heu signat alguna vegada amb els vostres fills? Heu fet alguna classe de formació o feu servir els signes que vosaltres mateixes inventeu?
Edito per deixar-vos una web on expliquen el mètode: http://otanana.com/videos/lengua_de_signos/comida/ (en aquest cas amb llengua de signes "espanyola").
- Castanyeta
- :: girafa

- Entrades: 2680
- Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: Signar amb els nadons
En aquest fil se'n parla(va): viewtopic.php?f=25&t=32087&start=0
Jo ho trobo molt interessant. Llàstima que ho vaig descobrir massa tard per fer-ho amb el meu fill :-(
Jo ho trobo molt interessant. Llàstima que ho vaig descobrir massa tard per fer-ho amb el meu fill :-(
+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
. 
. 
- Nime

Gràcies Castanyeta, a veure si alguna mare amb experiència ens explica com li va anar 
Nosaltres vem fer el curs amb les nostres bessones i super be!!!! ajuda molt a comunicar-se i redueix la fustració. Encara ara, que ja diuen moltes coses, fan servir signes per moltes coses.
Ho vem fer amb aquesta noia que ho fa en català: http://www.signarenfamilia.com/es/
Jo t'ho recomano molt!!!!
Ho vem fer amb aquesta noia que ho fa en català: http://www.signarenfamilia.com/es/
Jo t'ho recomano molt!!!!
[/code][/code][/code]
9 abril TE +
20 abril, 1 eco, SON 2!!!!
5 de maig, 2 eco, ja fan 2 cm.
30 de maig, 3 eco. Fan 5.8 i 6.2 cm!! Sembla NEN.
28 de juny, 4 eco. Fan 10 cm, continuan en "llitera", es mouen moltísim y semblan 2 NENES!!!
20 de juliol, morfológica. Son NENES, estan assegudes i ja fan 20 centímetres : )
25 de agost. Eco, tot bé!
FIONA i TURA

9 abril TE +
20 abril, 1 eco, SON 2!!!!
5 de maig, 2 eco, ja fan 2 cm.
30 de maig, 3 eco. Fan 5.8 i 6.2 cm!! Sembla NEN.
28 de juny, 4 eco. Fan 10 cm, continuan en "llitera", es mouen moltísim y semblan 2 NENES!!!
20 de juliol, morfológica. Son NENES, estan assegudes i ja fan 20 centímetres : )
25 de agost. Eco, tot bé!
FIONA i TURA
Ostres, que interessant! I per trobar cursos fora de Barcelona sabeu com ho puc fer? He fet una primera cerca a Google i no he trobat res! 
- Nime

Mara jo he trobat una noia que en fa però són en LSA i a mi m'interessa en LSE o LSC, de moment em guio amb els vídeos de la web que he posat per començar fins que trobi alguna cosa més, que sembla wue els noia de signar en família estan de baixa maternal/paternal ;)
- Socatchick
- :: papallona

- Entrades: 115
- Membre des de: dc. jul. 31, 2013 1:22 am
Apa!! No ho havia escoltat mai però mencanta m`encanta l idea!!
Oh, quanta info al vídeo!
L'he parat abans que s'acabés!

L'he parat abans que s'acabés!

- Nime

Jejeje Mara, jo avui he començat amb els signes bàsics, és curiós però el de "menjar" és el que emprava ja amb en Teo :p
Uf, la feina la tindré jo per recordar-los! De fet, del de menjar ja ni me'n recordo!

Ostres m encanta aqt descobriment, dema mirare mes cosetes, a veure si funciona amb la nostra peke :)
- Nime

Veig que el tema té èxit, podem aprofitar el post per comentar els nostres avenços ;) el meu peke té 10 mesos i (sembla) entèn el gest de menjar. Avui he començat amb galeta, biberó, dormir i iogurt; a veure si ens en sortim ;)
Jo crec que faré "menjar", "beure", "dormir", "passejar" i potser "bolquer". Vaja, el resum del dia!
És fort, que acabo d'escriure el missatge i ja m'he de mirar com es diu "passejar"

És fort, que acabo d'escriure el missatge i ja m'he de mirar com es diu "passejar"

Al web d'Otanana que va posar la Nime més amunt!
Està molt bé perquè hi ha vídeos temàtics i a més tens un glossari amb drecera amb el vocabulari i no et cal mirar tot el vídeo si no recordes una paraula en concret. Súper pràctic.
Està molt bé perquè hi ha vídeos temàtics i a més tens un glossari amb drecera amb el vocabulari i no et cal mirar tot el vídeo si no recordes una paraula en concret. Súper pràctic.
- Nime

Aseret, la qüestió és fer servir signes, si optes per la LSC o la LSE ja és cosa més personal, fins i tot la LSA (que és la més estesa últimament); jo he optat per la LSE perquè a casa amb ell parlo principalment en castellà i perquè em va agradar la web d'aquesta noia ;)
Ei és molt interessant! Ja m'estic mirant les dues pàgines, però la noia catalana està de baixa per maternitat... m'ho aniré mirant, perquè al menys ens podrem comunicar una miqueta millor!
Hola jo estic fin el taller de signar amb aquesta noia http://www.signarenfamilia.com/es/, i la veritat que súper bé!!!

Jo no estic sent gaire aplicada. No sé si m'entendran mai...
Com ho porteu?
Com ho porteu?
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |