Organitzar-se amb nens

Més qüestions.
anny
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

Organitzar-se amb nens

EntradaAutor: anny » dv. maig 30, 2014 11:38 pm

Hola noies,
No se si hi ha algun post que parli del tema, imagino que si però no ho trobo... La idea d'aquest post és perquè el mes d'octubre tornaré a ser mare (tinc una nena de 3 anys, que farà 4 el mes de novembre).
El que em preocupa, i les que ja sou mares de dos o més criatures és com organitzar-me, entre casa, feina i criatures.... és a dir quines pautes seguiu vosaltres perquè no sigui un caos el fet de cuidar de dos nens petits....
Algun consell????
Laia29
:: gosset
:: gosset
Entrades: 494
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 6:11 pm
Ubicació: Barcelona - Les Corts

Re: Organitzar-se amb nens

EntradaAutor: Laia29 » ds. maig 31, 2014 8:50 am

Bon dia!

A mi també m'interessa el tema, estic embarassada, tinc un nen que quan neixi el germanet tindrà 2 anys.
Imatge

Imatge
ELE
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » ds. maig 31, 2014 8:53 am

Uiiii...això és molt personal i depen de moltes coses. P.ex...les meves es porten 2a i poc. Llavors jo la gran la he portat a la guarde igualment tot i jo estar d baixa maternal per 2 motius: primer no trencar cap rutina per l'arribada del bebé i segon poder tenir temps x gaudir de la recent arribada sense preocuparme de la gran durant una estoneta.
Això si...quan està la gran jo li dedico temps amb ella gracies a la motxileta portabebes...es ficar la peque i amb el contacte dorm i si cal mama...i llavors tot i q porto la petita a sobre...puc jugar al sorral del parc...la pujo al gronxador (costa pero puc)...tinc mans lliures x puzzles o pintar o el q sigui.
Jo no he tingut problemes d gelosia (sols una mik d pelusilla) pq desde q ha nascut encara li faig més reforç positiu dels seus progressos i pq li deixo fer d tot amb la germana. Si li vol netejar el culet...la deixo. Si li vol posar crema...tb. Si la vol agafar...li dic q segui al sofa i li posoa bracitos. Si la vol acariciar...sense problema. Obviament amb supervisió. Per mi la única forma d arribar a les 2 ha sigut guarde unes horetes i motxila pq la segona era molt guerrera i x tenirla controlada necesitava mooooolt contacte.
Però és la meva experiencia. Els findes amb les 2 vaig més d cul però es pot. Sobretot molta paciencia. Molta més q quan vas ser mare x primer cop. Mantenir la calma. I ferho tot amb les 2. Q he d cuinar...doncs les 2 cap a la cuina. La gran mes o menys m ajuda (mes o menys...jiji) i la peke ens mira. Q el bebe no vol estar a la hamaqueta...i plora...motxila i seguim. Sense nervis.
Clar...si t surt un bebe bonissim...doncs ho tindras mes facil. I si el gran no te grans gelos com la meva doncs tambe.

En fi...sort i paciencia!!! I disfruta dels teus sense nervis. Poc a poc agafaras el ritme!
ELE
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » ds. maig 31, 2014 9:00 am

Aaaahhh jo començo a treballar en 15dies...po suposo q la tornada a la feina serà igual que amb l'altre. Jo cuino a sac i congelo. I tinc menu mensual f et. Molt planificat tot. Compra gran cada 3setm i d fresc cada setm aixo si. I x neteja pago 2cops x setmana a una noia. Anims!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. maig 31, 2014 10:07 am

Depèn de cada família. Jo les meves es porten 5 anys i no és el mateix que se'n portin 2 o 3. Quan estava embarassada de la petita també em vaig fer la mateixa pregunta que tu i també vaig preguntar a les amistats amb dos criatures, però un cop ha nascut i veus com va passant el dia a dia i com ho aneu solventant, no és tant com et pots imaginar. L'organització a casa és si fa o no fa la mateixa que abans de tenir a la petita, però els adults anem una mica més cansats. El que més m'ha costat de cuadrar són els horaris de la gran (col.legi, extraescolars,...) amb el berenar i migdiada de la petita. Però per la resta molt bé. De fet, treballo més hores i faig més coses ara que tinc les dues nenes que no quan només en tenia una (estic estudiant). Jo he après a relativitzar les coses i també a delegar al meu home, que abans només volia fer jo.

Espera a que neixi i aleshores ves fent sobre la marxa. El que funciona a una família no té perquè funcionar a una altra i ja veuràs que tot rutllarà.
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. juny 04, 2014 9:55 pm

neuetes ha escrit:Quan estava embarassada de la petita també em vaig fer la mateixa pregunta que tu i també vaig preguntar a les amistats amb dos criatures, però un cop ha nascut i veus com va passant el dia a dia i com ho aneu solventant, no és tant com et pots imaginar.

Totalment d'acord amb la neuetes, jo em vaig angoixar molt sobretot perque als vespres estic sempre sola fins les 22 de la nit, i de moment per la curta experiencia d'aquests dos mesos no ha sigut tant com m'imaginava, com et diuen depen de l'edat dels nens i de com sigui el nouvingut, en el meu cas el Quim te quasi 4 anys i la nena ha sortit un tros de pa, la pobra a les 9 es queda fregida i es molt tranquileta. Suposo que quan comenci a treballar i la nena les farinetes etc sera una altra historia perque anire molt mes cansada pero vaja de moment be.

El bebe es el que s'ha adaptat als nostres horaris, al mati es lleva amb tots, principalment perque amb l'enrenou es desperta, i quasi cada dia si esta fent la migdiada l'haig de posar al cotxet per anar a buscar el gran i es desperta, pero no es queixa gens.

Com a canvis, he optat de moment per banyar-los a dies alterns, un dia un i el seguent l'altre perque si no no dono abast. El pitjor els menjars, em falta organitzarme millor per fer sopars mes variats pero de moment tiro de macarrons, sopa, amanides i planxa o truites.

A l'hora de dormir que es el que em feia mes panic, tinc als dos dormint un al costat de l'altre, el bressol al costat del llitet, li explico els contes al Quim, es un moment que vull conservar a tota costa, i la nena es queda de moment dormida, i si remuga la tinc al costat per posar-li el xumet o el que calgui.

Els dimarts he quedat amb els meus pares que es quedin amb la nena i vaig a buscar sola al Quim per tenir un moment els dos sols, anem a berenar o a la biblioteca.

I tot i que no m'agrada i voldria estar mes estona pintant o jugant, doncs tirant de dibuixos mentre banyo a la nena o pren el bibe, quin remei.

La compra tambe la faig per internet i es una maravella perque vas per feina i t'ho pugen tot a casa.
anny
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

EntradaAutor: anny » dj. juny 05, 2014 8:17 am

Moltes gràcies a totes per les recomanacions...pel que veig és una de les pors que tenim totes a l'hora de tenir el segon...

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::