Maxicosi o cadireta de passeig?

Més qüestions.
Clara13
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Maxicosi o cadireta de passeig?

EntradaAutor: Clara13 » dl. oct. 06, 2014 2:04 pm

Hola guapes!

El meu nadó de 2 mesos comença a protestar quan esta molta estona dins del cuco i m'he adonat que quan el tenim en braços mira tot al seu voltant i es mostra molt curiós. A part, esta en un percentil 97 de pes, pesa 6,3kg amb només dos mesos o sigui que és bastant gran. Avui he anat al pediatra per altres motius i he aprofitat per preguntar-li a partir de quina edat poden anar en cadireta. M'ha dit que a partir dels 3 mesos el puc portar amb cadireta totalment estirat (jo tenia entés que a partir dels 6). La maxicosi em serviria, però tinc entès que és fatal per l'esquena dels nadons i que és d'ús exclussiu pel cotxe. Algú ha tingut una experiència semblant i ha posat al seu petit a la cadireta de passeig als 3 mesos o abans? Sabeu si pot ser perjudicial d'alguna manera per ell? Utilitzeu la maxicosi per passejar?

Gràcies!
petitacuca
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 8:29 am

Re: Maxicosi o cadireta de passeig?

EntradaAutor: petitacuca » dl. oct. 06, 2014 2:58 pm

Hola Clara!

Tot i que estic embarassada del primer, quasi tinc un màster en informació d'experiències amb aquest tema. Ara també t'he de dir que no he tret l'aigua clara. T'explico:

Hi ha gent que m'ha dit que no els porta amb maxicosi per l'esquena (pq els pares volen q vagi totalment estirat). Altres, que els pediatres recomanen que pels còl.lics millor una mica incorporats (o sigui maxicosi).
Conec mames que NO van comprar el cuco pq han anat "a lo pràctic" (segons elles, el maxicosi).
Segons quina botiga, et diu que més de 2h al maxicosi no (xo les mames que no compren cuco, els nens van mil hores ab maxicosi).
Una altra mama, té un matrix i la nena amb 3 mesos ja no hi cap, i ja va amb la cadireta.

Per tant... Cadascú et diu la seva...

A mi em donen el cotxet de la meva neboda que no li va comprar el cuco, i anava ab el maxicosi sempre (a passeig i al cotxe), però x sort el meu home tenia molt clar que volia que la nostra filla anés estirada i li comprarem el cuco. Jo en principi tb ho tenia clar, però tant preguntar al final no sabia si seria un trasto més o no, i total crec q tant el cuco com maxicosi màxim 5-6 mesos...

A veure què et diuen les altres! Suposo que cada mama i cada nen és diferent (tb conec una mama que el seu nen maii va voler anar al cuco, o això em va dir).
la_rodri
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dl. oct. 06, 2014 3:18 pm

Hola!

Ja sóc mare, i em vagi informar bastante sobre aquest tema. Realmente cadascú fa una mica el que li ve de gust.

La recomanació és que fins al 4-6 mesos (en funció de les necessitats de cada nen) haurien d'anar estiradets. La posición que tenen al Maxi Cosi porten l'esquena masa arquejada i van recolzats al seu coxis, i és per aixó que no es recomendable portar-lo més de 2 horas seguides
Per posar-lo a la cadireta, es recomana que com a mínim el nen sàpigue estar-se assegut sense suport (mantenint esquena i coll) sense problemes (generalment a partir del 4/6 mes depenent del nen).

Dit aixó suposo que sempre hi ha excepcions: si fas un viatge de 6 hores el nen anirà 6 hores al Maxi Cosi i no passarà res (faràs parades per descansar...), si el portes a una cadireta amb 2 mesos, no el portaràs assegut a 90º, el pots portar una mica més estiradet i potser ara que ve l'hivern pots buscar un reductor... o si l'has de posar al cuco pots mirar de comprar uns coixins que venen amb forma de cunya precissament per aquests casos que els nens volen anar una mica més incorporats...

Jo vaig ser de les que fins als 5 mesos el nen anava al cuco. Després directament la cadireta pero estiradet, no incorporat. El Maxi Cosi només per al cotxe, i algún passeig ràpid pel carrer; i el vaig fer servir fins als 13 mesos (el meu fill és de tamany petit!!). Jo el posaria a la cadireta i ja serà ell el que s'anirà incorporant i demanant que l'aixequis...
Lataat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 267
Membre des de: dj. maig 22, 2014 12:06 pm

EntradaAutor: Lataat » dl. oct. 06, 2014 4:47 pm

Hola!
Jo no en tinc ni idea, estem esperant el primer fill i estem llegint molt i molt i no treiem L'aigua clara així que em quedo per aqui a veure si m'iluminu! ;)
Petons
rita2013
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

EntradaAutor: rita2013 » dl. oct. 06, 2014 5:55 pm

El meu fill tampoc li agradava el cuco. Només hi podia anar quan estava adormit. També era un bebe grandet. Jo el vaig portar al cuco fins gairebé als cinc mesos i després cadireta i a vegades maxicosi. Però el que millor m'ha anat han sigut els portejadors ergonòmics, primer el fular elàstic, després la bandolera i ara la motxilla. El portàvem a sobre quan estava despert i en el cuco quan dormia!
NADIALLOBET
Entrades: 137
Membre des de: dl. set. 22, 2014 7:50 am

EntradaAutor: NADIALLOBET » dl. oct. 06, 2014 6:18 pm

jo encara no soc mare, pero me trobat de tot la meva tieta quant va tenir el seu fill fa 18 anys nomes el portava al maxi cosi de la casa maxicosi i el nen no te cap problema d' esquena i quasi fa 2 metres d' altura ara.
una altre opinio la dona del meu cosi ella esta en contra del maxicosi ni en el cotxe sempre amb el cuco pero si es un sol encara i si van 3 sols tambe pero si van mes persones al cotxe el cuco no hi cap al darrera.

jo tinc el cotxet pk quan vaig tindre el avortament ja havia comprat les coses me aparatoses pk podia en aquell moment i el que tinc es 3 peces cuco per passejar sempre maxicosi per el cotxe pk a casa ja som 5 amb els avis i tot i tinc un cotxe de 7 places i la cadireta.

jo la veritat no se a qui fer cas i per internet trobes de tot quant busques jo tirare per passejos llargs el cuco i si he de anar por ahy amb el bebe pos el maxi que per un dia dubto que passi res.

petons
yo 26 el47 astenozoospermia leve
26/08 abb
13/10/14 puncio 9 ovuls
15/10/14 transfer de 2 embris calitat 2
30/10/14 TE + BETA 23.2
05/11/14 BETA 2.11 AVORT BIOQUIMIC
Sara29
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dj. jul. 18, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Sara29 » dl. oct. 06, 2014 6:25 pm

Hola noies!
Doncs jo el vaig portar al cuco fins als 4, crec... Després com que volia xafardejar bastant el vaig posar a la cadireta però estirat.
I el maxicosi el vaig fer servir per al cotxe i també per algun passeig curtet, així no m'havia d'emportar tots els trastos.
També hem fet un parell de viatges amb cotxe de 6 hores, així que ha anat al maxicos tota l'estona.
Jo crec que heu de fer el que més us convingui...
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dl. oct. 06, 2014 8:32 pm

Cadireta, el maxi cosi no és ergonòmic i és una cadireta de seguretat pel cotxe, no de passeig (fins i tot ho indica el fabricant).
Si el nadó vol anar mirant per qué no provar un fular?
Sobre els cucos per cotxe... només us diré que a Alemanya estan prohibidíssims...
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
Sumsi
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

EntradaAutor: Sumsi » dl. oct. 06, 2014 10:11 pm

Bones, doncs nosaltres fins als sis mesos en el cuco, pobret gairebé no hi cabia, jo radical com t'han dit fins que no s'aguanta assegut estirat i si el vols portar a la maxicosi no més de 2h
Imatge
Laia.bj
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dt. març 05, 2013 9:42 am

EntradaAutor: Laia.bj » dl. oct. 06, 2014 10:33 pm

Hola noies!

Fa temps que no responia a cap post però aquest m'ha cridat l'atenció.

Nosaltres vam ser dels pràctics: Maxi cosi, però a la pràctica de veritat, el nen mai hi va més de dues hores segur. Penseu per un moment quan estareu dues hores sense treure el nen del cotxet, no sé però o veig gairebé imposible. Ja sigui perquè té gana, per mirar alguna cosa, per canviar el bolquer, o simplement per aixecar-lo i tenir-lo en braços.

Cada nen és un món però la logística crec que no és tant diferent. Al meu li agradava anar més en braços així que mocador i motxilla van ser un "must" imprescindible, de fet sempre la duia al cotxet i acabava penjat.

No sé, aquesta és la meva experiència, som dels que hem comrpat poc i no podrem dir mai allo de que un nadó és car, el car son le smodes i allò que ens volen fer creure que és necessari. Ah! i només tenim un cotxet, ho teniem clar des del principi, això de ocmprar-ne un segon no, un que es plegui bé i sigui fàcil de dur i per totes les edats. Ara té 18 mesos (fets d'ahir).

Espero que us serveixi d'algo!

Una abraçada a totes!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dt. oct. 07, 2014 4:51 am

La casual play te una maxicosi especial k es reclina( nose si tb ho tenen altres marques segur k si) i es diu prima easy i van totalment estirats
Jo el cuco li vai treure amb 2 mesets aprox i la pediatre em va dir k no es bo k estiguis a maxicosi + de 4hores xo em diu tb kin nen durant dia et dorm 4h o mes?? Com k et reclamara x menjar es dificil k sobrepassis aquest temps
I a mi manava genial xq tenia maxicosi ja pel cotxe i com a cadireta i cuco k es un trasto fora
Si ara tingues un altre crio no faria servir el cuco ni de conya
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6551
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. oct. 09, 2014 12:46 pm

test
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » ds. oct. 11, 2014 2:23 pm

Gràcies noies! Algunes em confirmeu el que ja sospitava, que cadascú diu la seva. Jo ja tinc una Marsupi, que convino amb el cotxet perque el petit de vegades es cansa d'ella. Però francament, tractant-se de la salut dels nostres fills no entenc com és que no hi ha un protocol clar...la veritat és que em faig un fart de veure gent pel carrer passejant als seus nadons amb maxi cosi.

Un altre dubte que se'm presenta és que si la maxi cosi no és bona per l'esquena dels nadons, llavors l'hamaca a casa tampoc ho serà?
Ho dic perque tenen la mateixa forma. On deixeu als vostres bebes quan ja no caben a l'hamaqueta? I a on se'ls pot deixar quan són petits (0-4 mesos) que no sigui l'hamaca?
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dt. oct. 14, 2014 4:51 am

El meu odiava el capazo i al mes ja el vam passar a la cadireta amn reductor (la de stokke esta honologada x recen nascuts). A casa el newborn set de la trona stokke, al cotxet, al gimnas
shapty
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dl. ago. 22, 2011 7:57 pm
Ubicació: Vallès Oriental

EntradaAutor: shapty » dt. oct. 14, 2014 7:38 pm

La meva nena va neixer el dessembre passat. Va anar des de que va neixer fins al març aproximadament al cuco, feia fred i com era petitona era on anava millor, més abrigadeta. Després la vaig passar al maxicosi (tenia els meus dubtes però la infermera del cap em va dir que cap problema). Allà el món li va canviar, ja tenia més de tres mesos i volia veure món. Va anar-hi dos o tres mesos més fins que la vaig passar a la cadireta. Al cotxe sempre amb el maxicosi fins fa un mes que se li va quedar petit. Ara estem amb el canvi del cotxe de passeig del trio a una cadireta de passeig més comode de portar que el pes va augmentant i les ganes de moure's més també.

La meva ja gairebé no cap a l'hamaca, però encara la hi poso. Sino a terra a jugar, que rodoli, gategi i faci el que vulgui. El meu germà a la seva la té dins el parc tota l'estona (és tres mesos més gran que la meva) i veig que es mou una mica menys que la meva.
Imatge
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: Airin » dc. oct. 15, 2014 9:44 am

Sobre això de la cadira de passeig, crec que l'important és que s'aguanti ja una miqueta (i per això no és important el pes, sinó el desenvolupament). Per això recomanen a partir dels sis mesos. Si és abans, ha d'anar completament estirat o i amb algun reductor d'aquests que estiguin homologats.

Al maxi cosi jo també tinc entès que molta estona no és bo, la meva anava amb un cotxet de 2 peces de Casualplay, la primera cadireta era una mica més estirada que un maxi-cosi de la marca original, la veritat és que hi vam fer passejades però crec que mai vam estar-hi dues hores, perquè també anava molt a coll i després amb motxilleta (li agrada infinitament més que el cotxet).
Imatge

Imatge

Imatge
niki
Entrades: 100
Membre des de: dj. oct. 24, 2013 8:06 pm

EntradaAutor: niki » dj. oct. 16, 2014 3:58 pm

Hola, jo vaig comprar cuco perque després de molt pensarmho vaig pensar q era el millor, i la veritat es q quan són tant petits van molt més protegits. Als 3 mesos i mig ja no cabia casi i la vaig passar a la cadireta en posició totalment horitzontal pq és el que em va recomanar la infermera.
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dc. oct. 29, 2014 1:57 pm

Llavors creieu que el puc posar a la cadireta de passeig totalment estirat encara que tingui 3 mesos? És un bebe molt gran, amb 12 setmanes em pesa 7 kg! I a sobre ja comença a intentar asseure's...evidentment no pot, però ja comença a provar-ho. És que tinc por de fer-li mal a l'esquena.

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::