Deixo que es llepi el dit?

Més qüestions.
mjsorca
Entrades: 2
Membre des de: dt. ago. 18, 2015 9:42 am

Deixo que es llepi el dit?

EntradaAutor: mjsorca » dt. ago. 18, 2015 9:55 am

Tinc una nena de 6 mesos que no vol xumet. Fem LM i ara he comencat a introduir les farinetes. Tothom em diu que millor evitar que es llepi el dit i jo la intento tenir entretinguda perque no ho faci. Pero quan vol dormir s.ho vol ficar i em sap molt de greu treu.li. Pero em preocupa que si no ho faig ara en el futur sigui mes complicat evitar.ho. A vegades li dono el xumet pero no se si estic fent be. Algu que es trobi o s.hagi trobat en aquesta situacio i em pugui dinar consell?. Gracies!
Anna Maria
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Deixo que es llepi el dit?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 18, 2015 1:14 pm

Bones guapa,
doncs en un principi segons tinc entès la major part de nens que fan LM no volen xumet, tot i que clar, potser una veritat no veritable. La qüestió és que hi ha nens que quan deixen la lactancia es deixen de xupar el dit. Sempre és el mateix o va variant? jo també em preocupava perquè també és el meu cas, però si ho segueix fent ho haurem de fer com el xumet, una reeducació perquè ho deixi de fer, jo també considero que ara estan l'epoca de posar-s'ho tot a la boca, per tant no li vull treure.
abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
mjsorca
Entrades: 2
Membre des de: dt. ago. 18, 2015 9:42 am

EntradaAutor: mjsorca » dj. ago. 20, 2015 8:43 pm

Moltes gràcies Anna Maria per contestar!! La veritat és que estic totalment d'acord amb tu. Sap molt de greu no deixar-li fer una cosa que no deixa de ser una fase del seu desenvolupament. Així que creuem els dits i esperem que li passi la mania!! Em sap greu perquè amb això de que és la primera filla la veritat és que dubto molt. No només amb això!! Suposo que és normal però clar acabes fent coses que no saps si estan bé o no. Com oferir-li el xumet tantes vegades per què no es fiqui el dit que ara per dormir a vegades l'agafa. No sé si he fet bé.

Això que comentes de fer reeducació perquè deixi el dit igual que es fa amb el xumet (si continua amb aquesta mania en el futur) saps d'algú que l'hagi funcionat? És que al meu voltant tothom em diu que és molt difícil treure-li la mania un cop l'agafen, de fet tinc una noia aprop que finalment hauran de recòrrer a ortodòncia.

Disculpeu que m'enrrotllo molt, però sóc nova en aquest (i tots) els fòrums i encara haig de practicar una mica.

Gràcies de nou Anna Maria per la teva resposta i ja ens anirem llegint que veig que tens un angelet del mateix temps que la meva!!

Una abraçada!
PEDRA LLUNA
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm

EntradaAutor: PEDRA LLUNA » dc. set. 09, 2015 8:12 am

Hola! La meva nena te 6 mesos i fa igual, ella pren bibe. Ho fa sobretot per a dormir-se, la meva pediatra em va dir que no li deixés fer, que era dolent, però quan li faig el canviasso pel xumet, es posa a plorar desconsolada i amb el que li costa adormir-se, cedeixo perquè em fa pena, però veig que cada vegada ho fa més.
Algú te alguna idea?
Anna Maria
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 09, 2015 10:28 am

Hola Pedra LLuna, que tal valenta?
No sé, antigament se'ls hi posava un tros de roba al dit, se'ls hi sucava amb llimona... però evidentment no tenien èxit en totes les ocasions... fa de mal fer. jo crec que esperaré a que li pugui "explicar" una mica més.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Cler5
:: granota
:: granota
Entrades: 228
Membre des de: dt. jul. 03, 2012 12:33 pm
Ubicació: Andorra

EntradaAutor: Cler5 » dc. set. 09, 2015 3:27 pm

Hola!

Nosaltres estem igual, el meu peque quan va néixer sí que volia el xumet... fins que va descobrir el dit! Ara té 5 mesos i ja fa un parell que n'està enganxat.

El fa servir per adormir-se o quan està molt neguitós.

Em passa com la Pedra Lluna, si li canvio el dit quan està mig adormit pel xumet plora desconsoladament. I a la nit evidentment és impossible controlar-ho, el sento xuclar mentre dorm. Així que de moment no tinc més remei que deixar-li fer, confiant que un dia se'n cansarà.

Alguna experiència similar? Algun nen que l'hagi deixat sol? Cada vegada que algú el veu xuclar-se el dit m'expliquen històries horroroses d'ortodòncies, traumes i dits deformats... què pesada és la gent! Sé que no és bo però és que no sé com treure-li el vici.
srapenfield
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dj. jul. 16, 2015 5:02 pm

EntradaAutor: srapenfield » dt. set. 22, 2015 10:10 pm

Al meu grup de postpart n0hi ha que fan la pipa amb el dit i ha sigut un tema recorrent. Sobretot al principi. la llevadora sempre deia que si fa la pipa es que ho necessita, i es una manera que ha trobat de calmar-se ell solet. Que es deformi el paladar es complicat, i més encara haber de posar ortod+oncia, i més si com expliqueu ho fan només de nit.
Tot i així, tb una germana gran del grup encara fa la pipa i té 8 anys. El que més costa diuen sempre es ignorar els comentaris de la gent, que es fica on no la demanen.
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dt. set. 22, 2015 10:34 pm

Noies jo em vaig xumar el dit fins ben gran i la meva mare ho va intentar tot.. No he necessitat ortodòncia, no tinc el dit deformat, bueno una mica més petit que l'altre de l'altra ma si jeje i no m'ha quedat cap trauma.. Jo us diria que els deixeu fer, sobretot de bebés.. Ja hi haurà temps de fer reeducació, i penseu en els xumets, que no deformen? És un vici igual i també s'ha de treure a certa edat..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::