Quan iniciar la rutina dels contes

Més qüestions.
Jomateixa82
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Quan iniciar la rutina dels contes

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. des. 19, 2015 11:23 pm

Hola!

M'agradaria molt poder establir la rutina de llegir un conte abans d'anar a dormir a la nena i no sé quan és el millor moment per començar a fer-ho. He d'esperar a que sigui prou gran perquè hi pari una mica d'atenció o tot i que ara sigui petita i "passi" de mi si li llegeixo és bo fer-ho? Sempre llegieu el mateix al principi o cada dia un conte diferent? Durant el dia també els hi llegieu o millor esperar a tenir la rutina de la nit ben establerta perquè no es faci un lio amb si toca o no toca anar a dormir?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Quan iniciar la rutina dels contes

EntradaAutor: jaruma » dg. des. 20, 2015 6:27 am

Al meu els contes sempre li han cridr molt l'atenció, i els hi vaig començar a llegir cap als 9 o 10 mesos. L'ajudava a passar les pàgines i jo, més que llegir el que posava, feia veus o deia el nom de les coses que vèiem.
Fins als 12 mesos no tenia rutines per dormir, s'adormia al pit quan ja no podia més. Però cap als 12 va començar a fer migdiada i a dormir quan "tocava", i llavors li llegia contes, tant al migdia com a la nit. Normalment dos o tres contes, els dos estirats al llit perquè anés agafant la son.
I ara que té 18 mesos, ell escull els que vol (màxim 4), i seguim amb la rutina.

De dia si ho demana també en llegim, però no ens estirem al llit. Normalment el que fa és llegir-los amb el pare, de dia, o mirar-se'ls ell sol.

Suposo que depèn de cada nen, a nosaltres ens funciona això.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dg. des. 20, 2015 9:11 am

Jo li he fet desde els 10 mesos i a mesura k creix doncs el llibre canvia
O com diu la jaruma ara els escull ella ( ara te 25 mesos)
marcaina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 10:35 am

EntradaAutor: marcaina » dg. des. 20, 2015 8:51 pm

Jo als meus fills vain començar al 8-9 mesos explicar-li contes. Abans de Posar-los a dormir, sempre n'hem explicat. Els contes Han an at variant amb l'edat dels nens, tous, sons, textures.... I ara q el gran the 8 anys, seguim llegint pero ara a vegades Es ell qui llegeix.
Es urn moment de tranquilitat, aprendre coses, ester per Ellis plenament....in moment magic
Jomateixa82
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. des. 20, 2015 10:46 pm

Hola!

Veig que encara em falta temps per començar a llegir-li, ja que encara no té ni 6 mesos pobreta meva... Però em va bé com a orientació saber que vàreu començar entre els 8 i els 10 mesos.

Gràcies guapes!
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dv. gen. 08, 2016 9:27 am

Bones!
Nosaltres fem popeta i el nen encara es relaxa popant i no explico contes, però jo aprofito alguns canvis de bolquer o quan surt de banyar per explicar "contes" inventats, com per exemple: "hi havia una vegada un ratolinet petitet petitet, que vivia en un didalet", i que vaig allargant o fent curt depenent de si veig que l'Isaac està quiet em mira o passa del conte, jeje. Els contes per anar a dormir són fantàstics, però pots introduir-los en altres estones de la vostra rutina.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::