No vol dir MAMA

Més qüestions.
Nunus82
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dc. set. 04, 2013 8:51 am

No vol dir MAMA

EntradaAutor: Nunus82 » dv. feb. 19, 2016 10:05 am

Hola a totes,

Us escric perquè estic una mica trista i preocupada. Des de fa uns quinze dies, la meva petita de 14 mesos no em crida per MAMA. Quan li dic "qui sóc jo?", em contesta "PAPA" i riu. Quan li ensenyem fotos on apareixo, diu PAPA o TIA (una paraula que ha après a dir fa poc i que la utilitza quan plora o per jugar..). No sé què he fet malament... m'implico amb ella, estic moltes hores amb ella fent-la jugar, ensenyant-li contes, mimant-la... i no sé, m'entristeix tot plegat. No sé si demanar hora al pediatra per explicar-li o és una cosa passatgera...

Gràcies boniques!
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: No vol dir MAMA

EntradaAutor: kabbisa » dv. feb. 19, 2016 11:14 am

Els nens busquen els teus limits. Sempre. I observen com reaccionem (per aprendre com han de reaccionar ells)
Potser és això, ja que sembla que hi fa expressament (diu "papa i riu", dèies). Potser li "fa gràcia" la teva reacció i per això segueix, no que ho faci perquè tu hagis fet algo..

Podries ignorar-ho (o que ella pensi que ja no t'afecta). Quan t'ho torni a dir, et pots posar a jugar al mon al reves (si jo soc el papa, tu ets en Pep i el papa la mama, pero rient) o que contesti el papa (i si no hi és, dons no hi és!)
Sobretot no demanar-li que digui "mama" mostrant-li fotos,..
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dv. feb. 19, 2016 12:10 pm

Si, jo penso una mica com la Kabisa. Els nens busquen cridar l'atenció. I pel que sigui ha notat que dient "papa" crida la teva atenció. Ho fa sense malícia. Jo no li donaria més imporància. Encara és molt petita i està aprenent a dir paraules, però encara sense massa sentit. No et preocupis que d'aquí a pocs mesos, i per uns quants anys, "mama" serà la paraula que més sortirà de la seva boca! ;-)
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. feb. 19, 2016 12:53 pm

kabbisa ha escrit:Els nens busquen els teus limits. Sempre. I observen com reaccionem (per aprendre com han de reaccionar ells)
Potser és això, ja que sembla que hi fa expressament (diu "papa i riu", dèies). Potser li "fa gràcia" la teva reacció i per això segueix, no que ho faci perquè tu hagis fet algo..

Podries ignorar-ho (o que ella pensi que ja no t'afecta). Quan t'ho torni a dir, et pots posar a jugar al mon al reves (si jo soc el papa, tu ets en Pep i el papa la mama, pero rient) o que contesti el papa (i si no hi és, dons no hi és!)
Sobretot no demanar-li que digui "mama" mostrant-li fotos,..

Una gran resposta. No t'ho prenguis com quelcom personal, és una fase.
elirovi
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dj. set. 26, 2013 9:35 am

EntradaAutor: elirovi » dv. feb. 19, 2016 6:12 pm

La meva nena també ho va fer això,però jo no m'ho prenia com a res personal, és més, jo reia perque semblava que ella ho feia en broma.
Crec que tot són etapes perquè després va tornar a dirm-me mama normalment
22/11/13 TE+
17/2/14 Seràs una nena!!

Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dv. feb. 19, 2016 8:47 pm

Són molt punyeteros! El meu fill es passa tot el dia dient "papa no!!!" i "nenes no!!", perquè tant al seu pare com a les cosines els sap greu que ho digui. A la meva mare no li vol parlar per telèfon pel mateix. Després els adora a tots, però li agrada provocar.

Jo crec que a la teva nena li passa igual. Sap molt bé que ets la mama, però com veu que li dones importància, t'ha canviat el "nom". Jo faria això que et suggereixen les companyes, convertir-ho en un joc. En quant tu li treguis importància ja trobarà alguna cosa nova per posar-te a prova!
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dv. feb. 26, 2016 1:53 pm

Totalment d'acord amb totes! El meu petit també ho va fer això una bona temporada. Ara amb 3 anys li ha picat per dir-nos "tu pipi" o "tu caca" a son pare i a mi... doncs ara quan ho diu li diem "vale, nosaltres també juguem! Tu poma o tu finestra o..." i com ara ja no li agrada ha deixat de dir-ho.
ho solen fer perquè els fa gràcia la reacció, no entenen que t'afecta, sinó que veuen com se'ls fa cas i la mama fa una cara i una veu diferents i aleshores ells ecperimenten...
Pensa que està fent un gran aprenentatge!!! Esyà descobrint la causa-efecte!!! ;-)
Nunus82
Entrades: 8
Membre des de: dc. set. 04, 2013 8:51 am

EntradaAutor: Nunus82 » dl. març 07, 2016 12:27 pm

Hola a totes!

Moltes gràcies per les respostes..
La veritat es que just un parell de dies després d'explicar-vos això.... sense més la petita ja va començar a dir-me mama normal.. així que, ens ho agafarem amb humor la propera vegada jeje
Deuria estar provant o juguant com algunes comentaveu.
Es que te'ls estimes tant que, al principi xoca .... aiss

Gràcies
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dl. març 07, 2016 12:40 pm

Nunus82 ha escrit:Hola a totes!

Moltes gràcies per les respostes..
La veritat es que just un parell de dies després d'explicar-vos això.... sense més la petita ja va començar a dir-me mama normal.. així que, ens ho agafarem amb humor la propera vegada jeje
Deuria estar provant o juguant com algunes comentaveu.
Es que te'ls estimes tant que, al principi xoca .... aiss

Gràcies

Què bé nunus82, per la propera ja estàs preparada. Ah! I quan arribi el "tu no, el papa" pensa que serà més del mateix! ;)

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::