JOGUINES

Més qüestions.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dl. març 31, 2008 3:31 pm

la Cloe té un cub de plàstic amb una activitat a cada cantó. Mira que m'agraden les joguines de fusta però aquesta és la que més li agrada, canta, fa sorolls i musica i pot tocar-lo, girar-lo, agafar-s'hi per posar-se de peus.. és de la chicco.
A veure si en trobo una foto i te la penjo
angaleta
:: gosset
Entrades: 498
Membre des de: ds. gen. 26, 2008 6:07 pm

EntradaAutor: angaleta » dl. març 31, 2008 4:00 pm

Jo et recomano que ara que començarà a aguantar-se asseguda comencis amb la panera dels tresors.

La panera dels tresors: Joguines fortuïtes, la màgia dels objectes.

Des que l’infant neix i possiblement abans, des del ventre de la mare, té una necessitat imperiosa d’aprendre, nodrir-se de l’exterior, explorar, manipular, conèixer, créixer i madurar. Nosaltres, els adults, hauríem d’estar atents a les necessitats dels infants, hauríem d’acompanyar-los en el seus aprenentatges, hauríem d’estar atents tant a allò que fan, com a la manera com ho fan i al motiu per què ho fan, proporcionant elements, materials i espais que ajudin l’infant a créixer en un entorn potencialment ric en estímuls.
Les joguines que ens trobem al mercat solen ser de plàstic i la majoria d’elles tenen una finalitat molt concreta: prems un botó i apareix un pallasso, estires una corda i sona una dolça melodia... Els infants, però, aviat aprenen a utilitzar la joguina, i a vegades se’n cansen de seguida. Per tant, nosaltres hem de proporcionar altres materials que els facin pensar més enllà, materials que els obliguin a experimentar, descobrir, plantejar-se hipòtesis, buscar solucions, manipular, observar, construir i destruir...
La panera dels tresors és un cistell de vímet on posem objectes de la vida quotidiana escollits amb molta cura perquè l’infant els toqui, percebi el seu pes, la seva temperatura, les olors... Per tant, hi podem posar objectes que no siguin perillosos, que no es trenquin amb facilitat i que l’infant no es pugui empassar.
Alguns d’aquests materials poden ser:
• Objectes de la natura: petxines, pedres, nous, pinyes...
• Objectes de materials naturals: sacs d’olor, brotxa d’afaitar, pedra “pómez”...
• Objectes de fusta: raspalls, plats, culleres...
• Objectes metàl•lics: joc de claus, caixes petites...
• Objectes de pell, roba, goma, paper, cartró, vidre...
El propòsit d’aquesta col•lecció d’objectes és despertar al màxim els sentits:
• Tacte: forma, textura, pes i temperatura a través del descobriment de la mà
• Olor: varietat d’olors
• Gust: cal vetllar per a que hi hagi una varietat
• Oïda: el so, la percussió, la fricció, el cruixit i l’absència de so o silenci
• Vista: color, dimensió, forma, lluminositat, brillantor
La durada de l’activitat és variable, però sol estar entre els quinze i els vint-i-cinc minuts. El cistell es col•loca a terra, a l’abast de l’infant, per tenir la possibilitat d’observar el seu joc. L’adult hauria de crear un ambient de calma i serenor, restar atent al joc de l’infant observant-lo sense intervenir però mostrant-se sempre disponible, observant els interessos i motivacions de l’infant, i anar renovant el material que es malmeti, substituint el material que no desperti l’interès de l’infant i rentant els objectes sempre que es consideri necessari.
Espero que gaudiu d’aquesta meravellosa i sorprenent activitat
angaleta

EntradaAutor: angaleta » dl. març 31, 2008 4:03 pm

Si voleu més informació pregunteu, pregunteu tant com vulgueu! I si cal em poseu un privi i us passo el mail, us puc recomanar també algun llibre. Si voleu us puc passar una llista de materials que poden fer-se servir... n'hi ha un munt!!! Han de ser cap a 60. La finalitat de la panera dels tresors és estimular al màxim els sentits dels infants i ajudar a que la seva ment comenci a treballar d'una manera experimental (per dir-ho d'alguna manera).

Us deixo un link que en parla... http://www.xtec.es/~ccols/panera/panera.htm com veureu és una activitat que sovint es fa en les escoles bressol i llars d'infants, però també es pot fer a casa i és molt bonica i estimulant! Us animo a provar-la!!! I si els vostres fills ja caminen... doncs podeu provar amb el joc heurístic!
Ilítia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2187
Membre des de: ds. març 10, 2007 9:11 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Ilítia » dl. març 31, 2008 6:33 pm

Moltes gràcies Angaleta per la info, mira que quan vaig estudiar magisteri ens ho van explicar però com em vaig decantar per nens més grandets, ho tenia oblidat. Ara t'envio un privi que m'interessa
merce
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dg. oct. 08, 2006 8:49 am

EntradaAutor: merce » dl. març 31, 2008 9:30 pm

Angaleta, a la llar on va en Marçal també fan la panera dels tresors i s'ho passen pipa. Als pares ens van passar una llista de coses que ens demanaven per poder-la ampliar, i moltes de les coses les has dit tu: petxines, un moneder, un col·lador i moltes coses més. S'ho passen súper bé.

També fan titelles, jocs de falda, "psicomotricitat" (no sé ben bé què fan, però m'encantaria veure'ls per un forat), cançpns, de tot una mica
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dl. març 31, 2008 9:38 pm

aquí parla del joc heurístic, tà molt bé, lla`stima que la lletra sigui groga!
però si selecciones es llegeix bé..

http://www.xtec.es/centres/b7006137/ped ... ristic.htm
lolavi
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 2:00 pm

EntradaAutor: lolavi » dl. març 31, 2008 11:06 pm

Gràcies Angaleta, demà mateix aniré a buscar la panera i els objectes
angaleta

EntradaAutor: angaleta » dl. març 31, 2008 11:47 pm

Bufffffff! He rebut un munt de missatges no sé si donaré a l'abast per a respondre a tothom! M'encanta que us interessi el tema. A veure si demà obro un post per a explicar-ho, parlar-ne, fer el llistat de materials, recomanar bibliografia... i a veure si us aneu animant i pengeu les vostres experiències quan ho proveu a casa!
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. abr. 01, 2008 9:00 am

jo també hi he jugat molt amb la Cloe a la panera.
Li posava fruites diverses, esponja, troços de roba, pedres, claus, una ampolla amb cigrons a dins...
ara ja necessita una mica més d'activitat!
probaré el joc heurístic.
A la llar també ho fan.
Home estaria genial si en tens coneixements Angeleta que ens aconsellessis. no?
Gus-gus
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 343
Membre des de: dv. març 30, 2007 2:19 pm
Ubicació: El Masnou

EntradaAutor: Gus-gus » dt. abr. 01, 2008 6:32 pm

Bruna tinc tafaneria. A quina llar d'infants portes a la Cloe???Tu pregunto perque jo he treballat a un parell d'escoles a Masnou.
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::