EL PAPA DEMANA PERDO I ES REUNEIX AMB VICTIMES D'ABUSOS

Més qüestions.
Vi
Visitant

EL PAPA DEMANA PERDO I ES REUNEIX AMB VICTIMES D'ABUSOS

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 18, 2008 1:39 pm

què en penseu?

Han sortit molts casos d'abusos a menors a Estats Units per part de capellans, no fa gaire aqui a espanya també. i tot el que s'els hi fa a aquests capellans és perdonar-los pel pecat.
Mai s'els treu el titol de capellà i com molts delictes ja han prescrit no van ni a la presó.
Gràcies a actuacions com aquesta em vaig decidir a exigir la meva apostasia, que vaig aconseguir farà un any i mig.

Pel que veig l'església catòlica la lia, la caga i anys (molts anys) després demana perdó.
Penso, per exemple, tot i que no hi té res a veure, en les teories de l'evolució de Darwin. El van criticar, van dedicar-se a ensenyar a moltes escoles, sobretot americanes, una evolució que no era la científicament provada i farà uns 10 anys van demanar disculpes.
ARa fan el mateix amb els nens abusats. Els hi han fotut la vida enlaire i ara demanen perdó.
Demanar perdó és suficient?
Perquè accepta la societat que l'església vagi amb tant retràs?
no hi ha una manera de queixar-nos i dir NO EN NOM MEU, quan fan aquestes barbaritats i a sobre pretenen que TOTS som catòlics?
Noe
:: dofí
Entrades: 3672
Membre des de: dc. set. 26, 2007 12:18 pm

EntradaAutor: Noe » dv. abr. 18, 2008 2:09 pm

Ai noia, totalment d'acord amb tu... és imperdonable!

I no t'ho perdis, el tema de no acceptar les teories de l'evolució darwiniana a les escoles, encara es dóna avui dia en alguns centres d'EUA.
Imatge
Imatge
gblanch
Entrades: 3659
Membre des de: ds. jul. 01, 2006 9:27 am
Ubicació: St.Feliu de Codines
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dv. abr. 18, 2008 3:27 pm

HOME, ES QUE LA TEORIA DE DARWIN ENCARA ÉS UNA TEORIA, SI ESTIGUÉS COMPROVADA I ACCEPTADA SERIA UNA LLEI...HO VAIG LLEGIR A ALGUN LLOC :-:) :ok:
angaleta
:: gosset
Entrades: 498
Membre des de: ds. gen. 26, 2008 6:07 pm

EntradaAutor: angaleta » dv. abr. 18, 2008 3:30 pm

bruna jo també penso que amb el perdó no n'hi ha prou. Jo crec que apostatar és un bon mètode per a demostrar el nostre rebuig cap a una església que tracta amb frivolitat el tema de la sexualitat (i encara més quan en surten perjudicades criatures). I amb el tema del creacionisme jo ja no puc dir res, perquè ho trobo vergonyós (per cert, el pastafarisme nasqué com a resposta a el moviment que defensava l'ensenyament del creacionisme a les escoles...). Per cert, hi ha veus que corren dient que apostatar és molt difícil, però conec algunes persones que coneixen algunes altres que diuen que no és tan difícil. Com ho vares fer, quin és el procés? Va costar-te molt? És que a mi m'agradaria fer-ho. Per cert, això implica que t'esborrin de les seves bases de dades com a creient i que deixin de comptabilitzar-te com a catòlica? Perquè em van arribar informacions que deien que apostatar no comportava que t'esborréssin.
brisca
Entrades: 475
Membre des de: dg. juny 10, 2007 3:44 pm

EntradaAutor: brisca » dv. abr. 18, 2008 4:43 pm

gblanch ha escrit:HOME, ES QUE LA TEORIA DE DARWIN ENCARA ÉS UNA TEORIA, SI ESTIGUÉS COMPROVADA I ACCEPTADA SERIA UNA LLEI...HO VAIG LLEGIR A ALGUN LLOC :-:) :ok:

Actualment quasi tothom la defensa, hi ha un munt de proves que la corroboren (registre fòssil, sequenciació d'ADN, distribució geogràfica de les espècies...)
gblanch
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dv. abr. 18, 2008 5:23 pm

MENTRE HI HAGI GENT QUE TINGUI ARGUMENTS PER REFUTAR-HO JO ELS CONCEDIRÉ EL BENEFICI DEL DUBTE! ;-) SOC L'ESPERIT DE CONTRADICCIÓ PER EXELENCIA... :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Irina
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dv. abr. 18, 2008 5:27 pm

Estic totalment en contra de l'església catòlica.

Visc a Irlanda des de fa quasi 8 anys, un país súperextremadament catòlic, on el divorci es va acceptar per referèndum el 1995 amb 50.28% de vots i l'abort no és legal de cap manera. El pès de l'església és molt gran aquí. Em recorda a l'Espanya de fa 40 anys (respecte el catolicisme només), pel que m'esplicava el meu avi...

Durant els últims anys han sorgits molts casos destapats d'abusos sexuals per part de l'ordre religiosa encarregada de l'educació (The Christian Brothers). Aquest abusos es van donar fa 30-20 anys fins que l'ordre ja va deixar l'educació...

Treballo, des de fa només un any, en una organització encarregada d'ajudar a persones que s'han quedat sense casa. Hi ha moltes causes per les quals una persona es queda sense casa, però normalment és un conjunt de vàries.
La majoria de residents amb qui treballo són homes entre els 45 i 65 anys, que han patit abusos sexuals iviolència física i emocional. Molts van créixer en orfenats on les mares els van haver de deixar forçades per l'església o per familiars (alhora forçats per l'església), perqùe eren solteres, o no tenien recursos econòmics suficients, etc....

Aquí van créixer, amb no gaires bones condicions, i si no eren adoptats per families, al ser adolescents passàven a altres institucions on els abusos ja eren més forts perquè no hi havia ningú al món exterior que se'n fés responsable. podien fer el que volien amb ells, bàsicament.

Molts d'aquests homes, han intentat refer la seva vida però n'hi ha un bon nombre que a part de caure en l'alcoholisme, drogaadicció, apostar...també han desenvolupat malaties mentals com esquizofrènia, trastorns bipolars, etc. una cosa porta a l'atra i és aquí on han vingut a parar, i poden tenir el seu espai amb ajuda contínua.

Però és veure'ls i sentir els seus testimonis, i després veure com l'església els indemnitzar amb 'grans qüantitats' d'euros pensant-se que això ja es pot oblidar!!!! Si els pobres no saben què fer-ne d'aquests diners!!!!! Tenen 60 anys, bipolar, amb 20 píndoles de medicació al dia...què picarols faran amb els calers???? a molts els va encara pitjor! tornen a la beguda o els regalen!!!!No els volen!els complica encara més la vida.

Se'm fa molt difícil respectar a una persona que segueixi aquesta església perquè per a mi estan acceptant i permetent que a un nen se li fiqui un penis al forat del cul i que a cau d'orella li xiuxiuegin: shhhhhhh no diguis res, i et donaré un premi si et portes bé.....o que el vesteixin amb una faldilla davant de tots els altres nens i que li pintin la cara amb els guixos de colors i que de cop li posin la mà per sota de la faldilla i l'alçin ben amunt...(això és un testimoni d'un home que ho va veure)

Sento ser tan explícita però tots els casos que durant aquest any he conegut, et fan posar la pell de gallina. I veure aquests homes, que són bellíssimes persones, però que saps que mai no han pogut viure com nosaltres ho hem fet per culpa dáquesta maleïda institució, em posa dels nervis. El més fort és que tots hi creuen!!!! Van a misa cada diumenge!!!!i molts s'autoculpabilitzen.

El papa????ja es pot fotre el perdó pel cul i que algú li digui shhhhhhh... més val qeu callis.....Un tio que va formar parts de les juventuts hitlerianes????Buf....millor que pari ja que si no...
gblanch
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dv. abr. 18, 2008 5:33 pm

Irina ha escrit:Estic totalment en contra de l'església catòlica.

El papa????ja es pot fotre el perdó pel cul i que algú li digui shhhhhhh... més val qeu callis.....Un tio que va formar parts de les juventuts hitlerianes????Buf....millor que pari ja que si no...

TOTALMENT D'ACORD...JO JA FA ANYS QUE NO CREC EN AQUESTA ESGLESIA, NI EN CAP...I MENYS VEIENT AIXÓ CLAR....
Andy
:: zebra
Entrades: 1472
Membre des de: dv. juny 15, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: Andy » dv. abr. 18, 2008 5:45 pm

Totalment d'acord amb vosaltres .... Avui jo n'estava parlant sobre aquest tema ... i bé amb el que heu dit ... jo crec q no cal q digui més ..
Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 18, 2008 7:13 pm

apostatar és possible. no és difícil però és lent i no t'has de deixar prendre el pél. depèn de la diocesi, pero a mi em van dir que ja ho havien fet i no era cert, així que vaig haver de denunciar-ho a l'agencia de proteccio de dades.
demà ho explico amb calma que he de dormir la Cloe
Noe

EntradaAutor: Noe » dv. abr. 18, 2008 7:22 pm

Sí Bruna, explica q a mi també m'interessa!!! :koala:
Imatge
Imatge
xaturrina
Entrades: 1607
Membre des de: dl. des. 03, 2007 10:02 pm
Ubicació: Bellpuig
Contacta:

EntradaAutor: xaturrina » dv. abr. 18, 2008 8:11 pm

Jo també fa temps que m'he plantejat l'apostasia, no tinc (perquè ni tan sols soc creient) ni vull tenir res a veure amb una institució que en nom de Déu han fet un munt de bestieses i barbaritats. Es clar que la majoria de religions, per no dir totes, peque del mateix, no en vull saber res.
Sé que hi ha una web: apostasia.es, però ecar no me l'he mirat prou bé.
Estarà bé que ens ho expliquis Bruna
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 18, 2008 8:18 pm

ara que sembla que dorm i abans de posar-me a estudiar microeconomia (buf quina manda) us explico el que en sé.

Jo vaig trobar molta informació i cartes tipus a la web de l'advocat Pepe Rodríguez.

- el primer que cal fer és demanar la partida babtismal a la parròquia on us van batejar. (jo no ho vaig fer)
- enviar la carta renunciant a la fe catòlica al bisbat que us correspongui. Al·legeu el que vulgueu, però funciona dir que ens van batejar sense el nostre consentiment quan encara no teniem us de raó per decidir i que ara no professem aquesta fe. Estaria bé adjuntar una copia de la partida baptismal. Burofax per tenir constància del que envieu
- segurament rebreu una carta on digui que han pres nota. És el que vaig rebre jo. Deixeu passar un temps prudencial i demaneu una nova partida baptismal.
AQUEST ÉS EL QUID DE LA QUESTIÓ. L'església catòlica no té un registre informàtic de fidels, només hi tenen els llibres amb les partides babtismals. Ells alegen, amb raó, que són fets històrics que no es poden esborrar. PERÒ S'EN POT FER UNA ANOTACIÓ DIENT QUE AMB TAL DATA S'HA RENUNCIAT A LA FE CATÒLICA.
Si al rebre la copia de la partida no hi ha notes marginals vol dir que no us fan fet punyetero cas. És el que em va passar a mi.
- aleshores feu una denúncia a l'Agencia Española de protección de datos.
Poseu-hi copia del que vau enviar i del que us han respost i de la partida on no hi figura cap nota marginal. També es pot fer el comentari que entenem que és un fet històric i que només volem que hi figuri la nostra renúncia.
- l'agencia us enviarà una carta conforme han rebut la denúncia i us donaran un plaç per resoldre-la.
- rebreu resolució, que hauria de ser a favor.
Jo vaig rebre aixó amb una carta de l'església que deia que no els havia facilitat prou dades per fer-ho! (però bé que les van tenir per enviar-me la partida quan la vaig demanar fent veure que em casava! i bé que em van enviar una carta dient-me que ho havien anotat)
- aleshores torneu a escriure al bisbat dient que segons la resolució de l'agencia española de protección de datos us han de fer arribar la partida babtismal amb la ditxosa nota marginal.

i ja està!
és lent, i emprenyador. però no costa diners a part dels burofax.

Home, servir servir, no serveix per a massa. Però imagineu que decideixen cobrar un impost per mantenir l'església a tots els seus fidels! jo ja no el pagaria.

Entre pitos i flautes em vaig tirar un any i mig. He pensat d'enmarcar la renuncia i tot!
brisca
Entrades: 475
Membre des de: dg. juny 10, 2007 3:44 pm

EntradaAutor: brisca » dv. abr. 18, 2008 8:26 pm

gblanch ha escrit:MENTRE HI HAGI GENT QUE TINGUI ARGUMENTS PER REFUTAR-HO JO ELS CONCEDIRÉ EL BENEFICI DEL DUBTE! ;-) SOC L'ESPERIT DE CONTRADICCIÓ PER EXELENCIA... :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Ostres, però es que els que hi estan en contra no donen arguments. Són gent que no poden admetre que tinguem un ancestre comú amb els animals. Com que Deu va fer l'home a semblança seva, i la dona a partir de la costella d'Adam...No cal que digui més, no?
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 18, 2008 8:34 pm

Però com això en tot GBlanch! sempre hi ha algú que defensa coses que semblen impossibles! la fe mou muntanyes diuen. Existeixen els esperits? jo també puc concidir el benefici del dubte perque tot i que no es demostra que si, tampoc es demostra que no. Això em permet dubtar. Però en el cas de les teories de l'evolució és fàcilment comprobable que són certes. Si més no comparades amb el creacionisme.
Hi ha museus on pots veure en directe fòssils de cranis i veure com evolucionen des d'un simi a un home. El cap és el que més ha canviat, perqué tot i semblar similars no ho son gens, uns tenen osos prominents sobre les celles i un occipital aplanat amb molt poc espai pel cervell i veus com poc a poc va desapareixent el torus supraorbitalis, creixent el front i retallant-se del darrera fins que es converteix en el que som. Evoluciona.
gblanch
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dv. abr. 18, 2008 9:39 pm

NO, SI JO NO CREC EN RES, NI MOLT MENYS CREC EN ADAN I EVA PER FAVOR!!!QUI SEGUEIX AQUESTES TEORIES ES GENT INCULTA(AMB PERDÒ A QUI ES PUGUI SENTIR OFÉS) PERO S'EM FA EXTRANY PENSAR QUE DE TANTS ANIMALS NOMES HAGUEM EVOLUCIONAT TANT ELS HUMANS.... I NO EREM ELS MES FORTS DE LA CADENA ALIMENTICIA... COM ET PILLI UN LLEÓ ET DEIXA TIESU.... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D SÉ QUE ES UN ARGUMENT BASTANT POBRE, PERO ES QUE MAI HE APROFUNDIT EN EL TEMA, SON PENSAMENTS QUE A VEGADES TINC, COM QUI VA MATAR A JFK...M'ABORREIXO MOLT SENSE TREBALLAR... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
mamarnau_tgn
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dv. abr. 18, 2008 10:48 pm

jo, tornant al tema q ens ocupava, diré que crec q amb el perdó sol no n'hi ha prou i tb que e¡per la meva modesta opinió hi ha delictes que no haurien de prescriure mai, com els que causen danys a altres persones: abusos, maltractaments, assassinats, etc...
ImatgeImatge Imatge
MamadeEmma
:: poltre
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: MamadeEmma » ds. abr. 19, 2008 9:10 am

ufff...jo em cago a l'esglesia...no parlaré massa pq em poso de mala llet i es molt d'hora...

Fa uns anys va sortir per la tele un home que donava la catequesis al meu poble, a La Llagosta...resulta que hi havia abussat de molts dels nens...quan ho vaig veure per la tele....era el q donava catequesis a la clase del costat on jo anava!!! em podria haver tocat a mi...i que li va pasar? res... buffffffffffffffffff....diria moltes coses.......

Bruna fa temps vaig començar a mirar per apostatar...vaig pensar que tal i com es l'esglesia ja se les farian per q no puguès fer-ho i ho vaig deixar correr, cada vegada que penso que el meu nom esta allà i q amb ells els hi va de conya per dir que son mooooooolts els catolics que hi ha...bufffffffffffffffffff no puc, no puc!!! pero veient que tu ho has aconseguit...crec que ho fare...i el meu maridín també...i els hi dire als meus germans també...
jo només estic batejada i vaig fer la comunio :-(( , pero no estic casada...i MAI EM CASARIA PER L'ESGLESIA!!! PUAAAAAAAJ!!!

i penso com la mamarnau...alguns delictes mai haurien de prescriure...
ImatgeImatge

ImatgeImatge
angaleta
Entrades: 498
Membre des de: ds. gen. 26, 2008 6:07 pm

EntradaAutor: angaleta » ds. abr. 19, 2008 10:25 am

A mi de petita els meus pares no em van voler batejar, ells deien que quan jo sigués gran podria triar si volia creure o no, i en cas que sí, podria triar en què creure (ara ja ho he escollit, crec en l'Unicorni Rosa Invisible http://es.wikipedia.org/wiki/Unicornio_Rosa_Invisible ). Doncs bé, els meus pares havien escollit per a mi la total llibertat de creences i culte. Això sí, em van apuntar a l'assignatura de religió entenent la religió com a fet cultural i ja que ells no me'l transmetrien directament (perquè no són creients) no volien privar-me del coneixement de gran part de la cultura on vivim. Amb 7 o 8 anys el profe de religió (un capellà) a l'escola que a classe va preguntar qui no estava batejat. Jo i dos companys més vam alçar la mà en una classe de 40. Davant de tota la classe ens va dir: NO ESTEU BATEJATS! DONCS SI ARA US MORÍSSIU NO ANIRÍEU AL CEL, ANIRÍEU AL LIMBO, QUE ÉS ON VAN ELS NENS NO BATEJATS, I ALLÀ, AL COSTAT DEL PURGATORI, VAGARIEU ETERNAMENT! (molt bonic dir-li això a una criatura). Evidentment jo vaig arribar a casa plorant, dient-li a la meva mare que jo no volia anar al limbo, que jo volia anar al cel i que em bategéssin de seguida. Vam parlar del tema uns dies, però jo només volia que em bategéssin. Finalment ells van acceptar-ho. Jo no vaig entrar a l'església per imposició dels meus pares, ni tampoc per pròpia voluntat. Ho vaig fer empesa per la por a vagar eternament en un lloc ambigu i etèri. JO NO VULL FORMAR PART D'AQUESTA ESGLÉSIA QUE ES BASA EN LA POR. MIRARÉ D'APOSTATAR. RESPECTE A LA TEORIA DE L'EVOLUCIÓ US RECOMANO QUE MIREU LA SÈRIE COSMOS DE CARL SAGAN (O QUE US COMPREU EL LLIBRE), ALLÀ QUEDA MOLT BEN EXPLICADA (NO US CONFONGUEU, NO ÉS UNA SÈRIE SOBRE L'EVOLUCIÓ SINÓ SOBRE L'UNIVERS, PERÒ LA TEORIA DE L'EVOLUCIÓ HI QUEDA MOLT BEN EXPLICADA, ARGUMENTADA I EXEMPLIFICADA).
Noe

EntradaAutor: Noe » ds. abr. 19, 2008 11:17 am

Que bo això de la Unicorni Rosa Invisible!! No ho havia sentit mai... Doncs jo m'hi declaro seguidora també!

Déu n'hi do aquests capellanots, són del q no hi ha...

Jo estic batejada, he fet la comunió i em van obligar a confirmar-me, cosa q em va indignar d'una manera increïble, ja que és el sacrament on tu ja confirmes q sí vols continuar en aquest m.. d'església i religió, pq ja tens una edat prou avançada. Doncs a mi no em van deixar triar! Per suposat no m'hi he casat per l'església.

També vaig anar a una escola de monges i vaig viure aquells anys atemorida, per les seves històries i pels seus càstigs humiliants. Recordo com un cop de tant en tant venia el capellà i ens feien confessar, a nens de primària, per favor!!! Jo m'havia d'inventar coses pq no tenia res a dir-li... El més dolent q havia fet era barallar-me amb la meva germana! :r)
Imatge
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::