Lactància materna i tornada a la feina

Més qüestions.
cuqueta
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

Lactància materna i tornada a la feina

EntradaAutor: cuqueta » dj. gen. 15, 2009 6:47 pm

Hola noies:

El dia 2 de març he de reincorporar-me a la feina :ufs: , estem fent lactància materna exclusiva des de que el Marc va nèixer i mi li he donat un biberó.
Hauré de fer jornada de matí de 8 a 3 i em pregunto com compaginar-ho amb lactància, treure'm llet a la feina, que li donin bibe de la meva llet quan no hi sigui i tot això pero no sé ben bé com fer-ho, per això si les que ja heu passat aquesta etapa em doneu algun consell us ho agraïria molt.
Que us endueu a la feina per conservar la llet fins arribar a casa?? una bossa isotèrmica amb barra de gel d'aquelles blaves??
Quan creieu que li hauria de provar de donar el primer bibe??
Quan em començo a treure llet, ara i ja vaig fent stock o m'espero més endavant??
Quanta llet prendrà a cada toma, 150, 120,...??

Gràcies
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
mandarina
:: girafa
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

Re: Lactància materna i tornada a la feina

EntradaAutor: mandarina » dj. gen. 15, 2009 8:26 pm

Hola Cuqueta! T'he llegit i m'he vist a mi mateixa fa uns mesos... estava en plan "socorroooo com m'ho faré???". Tot és més senzill del que ens pensem a priori, però també t'he de dir que aniràs cansada... però t'acostumes a anar de cul! I tens molta sort de tenir un horari relativament decent, això et facilitarà molt les coses!
Jo vaig començar a fer stock al congelador un meset abans, així que jo de tu començaria ja. Per sort el teu nen no haurà e fer gaires preses sense tu. Jo el que feia al principi era treure'm llet a la nit, quan la nena ja dormia, jo estava morta de son i allà sortia molt poca cosa, i em desesperava, pensava que què menjaria la meva nena sense mi... fins que vaig començar a fer-ho després de les preses (de dia), la Laia mamava d'un pit i just després em treia llet de l'altre. Les primeres vegades treus un xurro, però després els pits s'hi acostumen i vas fent cada cop més llet. Si un dia no te'n treus no passa res, tampoc és plan d'agobiar-se, jo reconec que al final me'n vaig cansar una mica. Jo anava guardant tota la llet del dia en potets d'aquests Avent, i després al vespre la congelava en bosses.
Un cop vaig tornar a la feina, cada 3 hores o 4 (o quan podia) em treia llet, i la guardava en una nevera que tenim allà. Per transportar-la, la típica nevereta del camping petitona amb els gelets aquets blaus ja va bé. La llet del divendres la congelava, i el diumenge a la nit en treia del congelador. La meva sogra i el meu home estaven fets uns cracks calculant els mililitres que s'havien de treure del congelador.
La Laia al principi menjava poquet, 50, 100 o 150, segons el moment, però a mida que s'hi va anar acostumant va anar menjant cada cop més, i clar, amb el tirallets no treus tanta llet com ells quan mamen, així que les reserves del congelador anaven caient. Llavors vaig començar a donar-li tota la nit del mateix pit per llevar-me amb un pit a tope i me'n treia 120 o 150 abans d'anar a treballar. I abans d'anar a dormir ni que fossin 50.
I així vam anar trampejant dels 4 als 6 mesos... a la que vam introduir la primera papilla vaig comprar llet artificial, i ara si jo hi sóc pren teta, però si no Blemil, perquè a la feina tampoc podia estar gaire pel tema i els pits m'arribaven a molestar bastant. Ara entre setmana mama a primera hora del matí, a mitja tarda si en vol (ara ja fa uns dies que amb la fruita ja en té prou fins al vespre), al vespre i durant la nit si es desperta. I totes dues la mar de contentes.
Jo t'animo a fer-ho, jo estic molt contenta d'haver aconseguit mantenir la lactància exclusiva treballant, però ens ho hem hagut de currar tots!
Ah, i pel que fa al bibe, la meva el va agafar al moment, no va tenir cap problema, sempre hem fet servir el Nuk First Choice i una meravella.

Qualsevol cosa ja saps!!!
Pepeta
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dj. gen. 15, 2009 8:47 pm

cuqueta, jo et recomano molt que comencis a fer estoc, desprès t'anirà molt bé i ho agrairàs!!
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
Vivoneta
Entrades: 2130
Membre des de: dt. abr. 08, 2008 12:56 pm

EntradaAutor: Vivoneta » dj. gen. 15, 2009 9:09 pm

Osti gràcies per l'explicació Mandarina, estic igual que la Cuqueta, començo el 2 de març a treballar, la deixaré de 8 a 3 del matí i estic una mica nerviosa pq no sé com m'ho faré pel pit...Veig que no serà fàcil però que és possible!!!
perla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dv. gen. 16, 2009 7:41 am

Ànim nenes que tot està per fer i tot és possible, que diu aquell!!!

Jo estava igual fa un parell de mesos i mira estic sobrevisquent, encara em trec la llet i fins i tot li dono els cereals amb la meva llet. Jo també vaig començar a fer reserva un mes abans, vaig acumular molta llet, perquè treballo tot el dia i necessitava per dues preses diaries.

Vam començar amb bibis de 150 i anar pujant, ara que té cinc mesos i mig se'ls pren de 210. Però més o menys calcula uns 30 ml per mes.

Jo tinc el tummy tipe, de bibi, que té una tetina molt semblant al pit i s'aconsella per combinar lactància materna i bibi. A mi no me'l volia però va ser donar-li una altra persona sense que jo hi fos i cap problema. Ara ja li puc donar jo però al principi normalment de la mare no el volen, no us desespereu, que tot anirà sobre rodes, ja veureu :ok:
Imatge
Imatge
rapunzel1977
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
Ubicació: Begues

EntradaAutor: rapunzel1977 » dv. gen. 16, 2009 9:21 am

Respondré per parts.
La quantitat de llet aproximada que el bebé pren a cada toma es calcula de la següent manera: (pes en kg*150)/nº de preses al dia.Això ho diu el Carlos González i m'ho van dir al grup de lactància. És clar, és un càlcul aproximat, no sempre prendrà el mateix. Respecte a l'extracció, el millor moment sol ser a primera hora del matí o bé donar-li d'un pit i rere't de l'altre. Va bé si abans de treure't et passes aigua calenta pel pit, ajuda molt. La llet és diferent i s'adequa a les necessitats del nen, o sigui que no servix de molt treure't llet tres mesos abans, com a molt 15 dies o 1 mes abans. La llet aguanta 8 hores a temperatura ambient i uns dies a la nevera, sempre que no la guardis a la porta (és on hi ha més canvis de temperatura), i al congelador uns mesos. Pots juntar llet de diferents extraccions i de diferents dies, i també dels dos pits. Al principi, igual li costa una mica agafar el bibi. No li donis tú, perquè a tú t'associa amb el pit, i al principi no t'agafarà el bibi. Els primers dies és normal que facin "vaga de fam" quan no hi és la mare, però quan tornis, a mesura que pugis per l'ascensor, ja et pots anar desvestint i deixar el pit a l'aire :-D :-D :-D perquè es tirarà en planxa en quant et vegi. De tota manera, dir-te que el meu nen amb nou mesos ja pren papilles, excepte peix. Els primers dies li portava bibi a la guarde però no se'l prenia, o sigui que passo. Ara li porto la fruita i llestos.
Espero haver ajudat
ImatgeImatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. gen. 16, 2009 1:12 pm

Gràcies guapíssimes, sou uns solets :***: :***: :***: :***:

Mandarina gràcies per la explicació tan detallada, perla, pepeta i rapunzel gràcies de tot cor. Vivoneta estem igual reina :-:)
La veritat es que anima molt veure que vosaltres us en esteu sortint tant bé,pq la majoria de gent del meu entorn no veu la "necessitat" de fer totes aquestes combinacions si hi ha llet en pols a mà i es clar es fa més difícil parlar-ne. Jo ara a part de que sé que la llet de la mare és la millor opció es que difruto moltíssim amb la lactància i no vull que s'acabi.
El que em fa més por es que perdi la llet si el nen no fa alguna toma amb mi pero veig que la cosa es va mantenint no??
Faré el que dieu vosaltres, començaré a fer stock pq la majoria de preses només vol un pit i dp sobre la marxa.
Per cert si em surt algun altre dubte us tornaré a "molestar" eh??

Petonets guapes
Imatge
Imatge
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. gen. 16, 2009 1:13 pm

rapunzel1977 ha escrit:Respondré per parts.
. Els primers dies és normal que facin "vaga de fam" quan no hi és la mare, però quan tornis, a mesura que pugis per l'ascensor, ja et pots anar desvestint i deixar el pit a l'aire :-D :-D :-D perquè es tirarà en planxa en quant et vegi. Espero haver ajudat

:r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r)
Imatge
Imatge
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dl. gen. 19, 2009 1:52 pm

Avui he començat a preparar el "rebost" de la meva llet.
M'he tret 110 ml del pit dret amb uns 10-15 minuts, com ho veieu?? no sé si esta bé o no, i al final he parat pq ja costava bastant de que em sortís la llet.
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::