Universitat i maternitat HELP!

Temes off-bebes, parts, embarassos..
nailanai12
Entrades: 3
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 10:16 am

Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: nailanai12 » dl. feb. 06, 2017 10:32 am

Hola a totes,

Soc nova al forum (em sap greu pero en aquest teclat no tinc accents :p). BUSCO MAMIS QUE ESTUDIEN! Mames que estan a la uni i tenen pekes a casa que les esperen, mamis que treballen i estudien amb fills... ES FACTIBLE?????

D'aqui poc tindre una pitufina (l'he buscat i trovat molt rapida :P), estem supercontents, pero m'angoixa el tema uni... no havia suspes MAI RES i des que estic embarassada no paro de suspendre asignatures... tinc la sensacio que no sere capaç d'aprovarles mai... i em quedaran 4 per despres del part...

Hi ha algu que em pugui aixecar la moral?


:-()) en general no soc tan negativa, pero en epoques d'examens tempestuoses... es el que toca :p-)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. feb. 08, 2017 11:41 pm

Hola!!

Jo estudio, treballo i tinc una nena de 18 mesos.... Sincerament,... fàcil no és!! Als matins estic amb la nena, a les tardes treballo i a les nits estudio (el que faig jo no és presencial).

Tema treballar i nena suposo que com tothom (o la majoria), ja trobes la teva rutina. Al afegir-hi, a més estudiar es complica perquè si està malalta evidentment la prioritzo a ella, si va a dormir tard llavors em fa mandra fer res, si vaig cansada em poso davant la pantalla i no em concentro (com avui... en comptes de fer feina m'he posat a mirar el socpetit ;-))) ). He arribat a la conclusió que el millor és prendre-s'ho amb calma, perquè quan m'he agobiat una mica ho he traspassat inconscientment a la nena i és pitjor encara. No sé què estudies, entenc que ha de ser presencial. Un cop neixi la criatura serà ella i estudiar o ella, estudiar i treballar? Quan neix? Jo els primers mesos els dedicaria exclusivament a la nena i si convé els examens els deixaria en dates de recuperacions al juny (encara va així? Fa tan que vaig deixar la uni!). Si llavors et falten assignatures senceres pots provar de fer menys crèdits... No sé si t'ho pots permetre o ho has d'acabar ràpid.

Ànims!
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: lavidaesbonica » dv. feb. 17, 2017 1:01 pm

nailanai12, jo sóc una d'aquestes "supermames" (porque yo lo valgo :ok: ) que estudio, treballo i tinc una nena! Jo, a més, estudio de forma presencial perquè no hi havia més remei (la oferta a distància no em convencia en cap dels sentits, no era recomanable vaja...). El primer curs el vaig fer embarassada, el handicap aleshores va ser principalment físic, perquè anava molt cansada, però almenys no tenia la "pressió" dels horaris com em passa ara..vull dir que no passava res si arribava tard a casa o no hi anava a dinar, perquè no tenia un bebé que m'esperés... Una vegada vaig tenir la nena, vaig canviar horari uni i hi anava per la tarda (el meu marit té les tardes lliures), fent menys assignatures, és clar, i combinant-m'ho amb la feina que, per sort, sóc autònoma i en aquest sentit m'ho puc combinar molt bé. El tercer curs ja la vaig dur a l'escola bressol i aleshores aprofitava els matins que ella estava a la llar per jo anar a estudiar, però aleshores a les tardes la veia menys perquè era quan jo treballava...però tot i així feia mans i mànigues per estar molt amb ella (aquesta és la part super estressant). I el pitjor era el tema malalties... al començar la llar d'infants es posava molt sovint malalta i jo havia de perdre moltes classes per estar amb ella, i va ser força estressant per a mi... sort en vaig tenir de la bona voluntat d'algunes companyes que em passaven apunts. I aquest any estic a la meva recta final i miro enrere i encara no entenc com m'ho he fet!!! Està clar que no ha sigut fàcil, m'ha costat molt d'estrès i ploreres sobretot en època de màxima feina (treballs i examens), i quan havia d'arribar tard a casa sí o sí.. em sentia fatal. Però ara ja està. El que sí que et puc dir és que has de tenir uns "mínims" que t'ajudin en aquest procés, com per exemple una parella que tingui força disponibilitat horaria per poder estar amb la nena quan tu hagis d'estudiar...

Moltas anims!!!!!! >.-<:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: nienna » ds. feb. 18, 2017 8:31 am

nailanai12 jo penso que és tot cosa d'organització i de renunciar a d'altres coses una temporada. Jo treballo jornada sencera, tinc 3 petits i estudio a la UOC una segona carrera. De fet la primera la vaig estudiar a la UNED quan el gran tenia un any i vaig acabar embarassada de 8 mesos de la petita. Després vaig fer un màster també a la UNED, aquest curs estic fent el treball de fi de màster en paral·lel amb el grau que vaig començar al setembre. Ara és més fàcil perquè ja porto el ritme d'estudiar i a més, per mi és molt gratificant, és com un hobby :-)(-: excepte en períodes d'exàmens que penso sempre que quina necessitat tenia jo de ficar-me a la uni :content: :content:

Punts positius: òbviament el que aporta la uni en general, les coses que aprens, el que t'aporta a nivell laboral tenir el títol, la gratificació de la feina ben feta quan arriben els resultats, els contactes que fas amb gent amb els mateixos interessos, etc.

Punts negatius: a mi em costa una mica conciliar en époques d'exàmens perquè tot i que estudio de nit, quan els nens ja dormen, porto l'estrés a sobre tot el dia i de vegades no tinc la paciència que hauria de tenir amb els nens... i també quan els nens estan malalts costa molt més, perquè jo ho deixo tot i estic amb ells i després he de recuperar potser molta feina acumulada i costa una mica més, però no és impossible.

Com et deia abans és qüestió d'organització i de trobar una mica de temps per tot. Nosaltres de sempre per exemple hem sopat aviat i tots junts (19:30 com a molt tard a les 20), de manera que a les 20:30 un explica contes i posa els nens a dormir i l'altre recull la cuina (ens tornem cada dia), per tant a les 21 ja ho tenim tot enllestit i ens podem posar amb les nostres coses. Un parell de dies a la setmana intento poder fer alguna cosa amb la parella, veure series, alguna peli, jugar a algun joc, etc. i la resta intento ni que sigui un parell d'hores anar fent coses de la uni. Hi ha també dies que no tinc ganes de res i llavors me'n vaig al llit a les 21a veure la tele i vegetar neujor:-) neujor:-) quan el cansament em supera, però en general ho intentem fer així. I més que res anar fent, no deixar les coses pels últims dies abans dels exàmens perquè jo això ho he fet més d'un cop i m'he estressat molt més òbviament.

També pots buscar altres estratègies per estudiar... Tinc una amiga que es grava amb el mòbil llegint els apunts i després s'ho posa per anar escoltant-ho mentre condueix o el que sigui, i de mica en mica se li queda. Jo tiro molt de vídeos de Youtube, i més quan estic cansada i no entenc res dels apunts. La meva carrera es tècnica i per les assignatures de mates ajuda molt que t'ho expliquin, i amb vídeos de Youtube ho entenc molt millor...

Ah, i jo embarassada també ho portava molt pitjor, sempre deia que tenia les hormones adormides, principalment el primer trimestre que m'adormia pels racons :-o00m :-o00m

Molts ànims, no ho deixis que segur que recuperes la motivació i superes les assignatures que et queden. :-()-) :-()-)
nailanai12
Entrades: 3
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 10:16 am

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: nailanai12 » dc. març 01, 2017 8:16 am

Ostres quines supermamis!!!!! Al.lucinant!!! :globus: Doncs jo visc a italia amb el meu company (italià). Primer estudiava psicologia a la UOC despres vaig fer reconeixer tot i ara estudio a la Bicocca a milà. Segurament per despres del part em quedaran 4 asignatures, pero que haurè ja resumit (i anat a classe). Aqui no es obligatori estudiar de manera presencial, pero la veritat es que ajuda molt!

Vam buscar la nena perque feia anys que voliem i perque els estudis per una cosa o per l'altra s'allarguen sempre i vaig pensar... "que coi... no et poden condicionar la vida..." en teoria havia d'acabar tot abans de parir, pero no ha estat possible... :-o00m osigui que paciencia. L'unic problema es que sincerament no tinc més ganes ... estudio perque fa anys que vaig començar i ara no abandonaré pero no tinc gens de ganes i tampoc em ve de gust robar-li temps a la peque per fer uni uni uni... pero si altres noies com vosaltres ho heu aconseguit hauria de ser pa sucat!

Només una curiositat... desde que neix... quan de temps vau deixar passar abans de posar-vos a estudiar un altre cop? osigui quan vau dedicar nomes al baby? I wno... serà que estic de 7 mesos pero penso nomes en fer coses per la nena :-()) i costa estudiar :p-) :p-) :p-) pero soc una bastant distreta.


Una abraçada i gracies pels consells, veient que hi ha altres noies com tu em fa sentir millor :P per cert, us puc preguntar les edats i com va anar el vostre post-part? :love:
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. març 01, 2017 11:26 pm

Hola Lainanai,

La meva nena va nèixer el juliol, i jo vaig fer un any sabàtic d'estudis. Vaig anul·lar la matrícula de tot un curs i vaig retornar al següent. Ja vaig dir que lo meu no és presencial, només una tutoria presencial de tan en quan.

I a la feina, ajuntant lactància, vacances de l'any anterior, un mes d'excedència, dies de casament (vam aprofitar per casar-nos jeje) vaig tornar quan la nena tenia 7,5 mesos.

Total, en exculsiva per la nena 7,5 mesos, nena + feina fins a 1 any i 3 mesos aprox, i llavors ja amb tot.
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: GuiRit » dc. març 08, 2017 2:10 pm

Hola!
M'ha semblat un post molt interessant perquè em trobo en una situació semblant! A veure si ho puc explicar sense enrotllar-me gaire.

Jo estudio i treballo (en total un jornada, podríem dir... estudio 16 hores i treballo poc més de mitja jornada, compresa divendres i cap de setmana). Cal dir que el que jo estudio ara és molt pràctic i no és de posar colzes perquè per sort ja vaig acabar la carrera fa uns anys! Uf!!!

La qüestió és que vam tenir un embaràs sense buscar-lo però les coses venien bastant rodades perquè havia de parir al maig (quan acabava pràcticament el curs) i m'ho podia muntar per tenir un estiu relaxat, de baixa maternal i sense estudiar. La qüestió és que el vam perdre. I ara, uns mesos més tard, torno a estar embarassada i si tot va bé em toca a l'octubre... és a dir... just a l'inici de curs, patapam.

I tot i que és molt d'hora, és normal que em comenci a plantejar dubtes: per una banda ja fa temps que tinc decidit que com que havia de canviar de feina (relacionada amb el que estic estudiant ara, estic en una borsa de treball i em garanteixen feina), plegaria d'on sóc ara quan parís, agafaria l'atur i els mesos de baixa maternal de la SS. Per tant diguem que la feina la tinc solucionada uns mesos. Fins aquí bé. I els estudis? Què faig amb els estudis? Perdo un curs sencer? L'any que ve més són 12 hores lectives a la setmana (3 dies, 4 hores).
Si al contrari no deixo d'estudiar... quantes setmanes / mesos mínim creieu que he de dedicar en exclusiva al petit/a abans de tornar a les classes? Creieu que classes de 4 hores són compatibles amb la lactància exclusiva? Quina por tot plegat... realment em fa por abandonar els estudis també perquè m'han de solucionar el tema laboral també... però no crec que es pugui gestionar no? Deu ser una bogeria plantejar-se tornar després de Nadal per exemple? Preguntar si puc "perdre" només el primer trimestre...? Un embolic!

Gràcies i enhorabona a totes les superwomans que corren per aquí!
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: GuiRit » dc. març 08, 2017 2:18 pm

Ah, per no parlar també d'introduir el tema de si us heu sentit gaire jutjades, criticades, etcètera per la vostra decisió. Segur que sí perquè aquí tothom es pensa que té dret a posar-hi cullerada.
Però em temo ja, si decidís que ho puc combinar d'alguna manera, els retrets de mala mare, de no dedicar tot el temps que un fill mereix, per no dir coses pitjors.

(M'he oblidat en l'anterior post de dir que tinc un entorn molt confortable: parella que podria tenir flexibilitat amb els horaris, sogres a la mateixa ciutat, pares i germana vivint literalment a 1 minut meu, etc.)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Universitat i maternitat HELP!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. març 09, 2017 12:11 am

Hola Guirit,

Personalment no m'he sentit jutjada. Com que jo estudio a la nit, i m'ho gestiono com puc/vull molta gent ni tan sols saps que estudio.... Sí que és cert que a vegades m'he sentit mala mare perquè a les nits vaig a dormir molt tard i als matins ens llevem també tard amb la nena (no sé si ella ja ho faria igualment o si "ho fa per mí"), sobre les 10 o quarts d'onze... Total que ens veiem unes 4h als matins perquè a la tarda estic fòra i quan arribo a la nit a vegades ja dorm o a vegades està desperta i la veig una horeta. Penso que potser, si no estudiés i anés a dormir a hores més normals em posaria el despertador abans i ella s'acabaria aixecant també aviat i aprofitariem més el matí.... Però potser llavors ella necessitaria fer migidada al matí i a l'hora de la veritat no guanyariem gaire res.... I si treballés als matins? La veuria més? Arribaria a quarts de quatre a casa, si ella es llevés per exemple a les 8h per anar a la guarderia, dormiria també a les 8 o quarts de 9? Així la veuria 4-5 hores igualment!! Total no m'acabo de treure aquest sentiment de culpabilitat, però alhora no sé si deixant d'estudiar seria gaire diferent en quan al temps que li puc dedicar. El problema de fons és que conciliar en aquest país és impossible!!!

Jo estaria feliç de la vida deixant de treballar, que el meu lloc l'ocupés algú que estigui al paro i a mi em reservessin el lloc de treball i jo cobrar els 400 euros que cobraria aquesta persona en cas de seguir al paro. Socialment crec que seria viable econòmicament, i jo dedicaria el temps al que m'importa més que és la meva filla. NO m'importaria en absolut renunciar a una part important del sou per estar amb ella, però deixar de cobrar agafant excedència no m'ho puc permetre, i ara mateix reduir jornada no és possible per condicions que no venen al cas, però espero poder fer-ho més endavant.

Total, que me'n vaig del tema, sobre la teva pregunta de quan reincorporar-te és molt personal. Has de valorar si "aparcar" els estudis pot ser un problema de cares al canvi laboral que necessites. Sobre si és possible seguir amb lactància exclusiva estan fóra 12h a la setmana et diria clarament que sí. És tan "simple" com tenir una bona reserva de llet congelada i que li donin al teu fill/filla amb bibero. Jo em vaig estar extraient llet a la feina (feia 7h) fins que la nena va tenir un any. Si t'incorpores als estudis aviat potser no aguantes 4h sense extreure't llet però segur que trobes un moment de pausa entre classes, un cop agafes pràctica amb 10 minuts ho tens fet!! El problema seria conservar-la si allí no tens nevera,... llavors la de reserva te l'hauries d'extreure a casa, el caps de setmana, els dies que no estiguéssis estudiant...

A mi em serveix pensar que el que estic fent ara perjudica les hores que dedico a la meva filla "x" temps (espero que curt!!) però la meva idea/esperança/objectiu és canviar d'horari a mitjà termini, i si aconsegueixo el que m'he proposat la millora seria notable, i les meves possibilitats augmenten fent el que faig actualment i sacrificant el que sacrifico ara.

En el meu cas no és qüestió de prioritats, sino d'objectius a aconseguir per millorar i tenir clar què he de fer, així lluito contra el sentiment de ser "mala mare" pensant que sóc "bona mare" perquè em centro a aconseguir millorar per ella.

Torna a “Off-topic”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::