Embaràs gemelar- incompatibilitat KIR

Tractaments, clíniques, medicaments..
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Embaràs gemelar- incompatibilitat KIR

EntradaAutor: Northern Lights » dl. maig 17, 2021 6:17 pm

Bones a totes, tinc un dubte molt específic i no el se trobar a cap altre lloc.
Durant varius anys vaig estar molt posada en aquest grup fins que al 2020 va nèixer el meu fill, gràcies a una FIV i un fotime de medicació perque ens van detectar incompatibilitat KIR.

En breu voldriem buscar un altre fill/a però nomès ens queden 2 embrions que estant congelats junts. La nostre idea seria posar-ne nomès un però al estar congelats junts o posem els dos o un es perdrà perque no el poden tornar a congelar (això vaig entendre jo).

Total, alguna mami que s'hagi posat dos embrions tenint incompatibiliat KIR?? experiències?
Afegeixo que el meu gine ho veu bé (posar 2 embrionets) però la inmunòloga em va dir que augmentem el risc de rebuig... estic feta un lio. No vull deixar perdre un embrió però tampoc vull perdre els dos...

Agrairia experiències. M. gràcies!
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Re: Embaràs gemelar- incompatibilitat KIR

EntradaAutor: Northern Lights » dl. maig 17, 2021 10:59 pm

Northern Lights ha escrit:Bones a totes, tinc un dubte molt específic i no el se trobar a cap altre lloc.
Durant varius anys vaig estar molt posada en aquest grup fins que al 2020 va nèixer el meu fill, gràcies a una FIV i un fotimer de medicació perque ens van detectar incompatibilitat KIR.

En breu voldriem buscar un altre fill/a però nomès ens queden 2 embrions que estan congelats junts. La nostre idea seria posar-ne nomès un però al estar congelats junts o posem els dos o un es perdrà perque no el poden tornar a congelar (això vaig entendre jo).

Total, alguna mami que s'hagi posat dos embrions tenint incompatibiliat KIR?? experiències?
Afegeixo que el meu gine ho veu bé (posar 2 embrionets) però la inmunòloga em va dir que augmentem el risc de rebuig... estic feta un lio. No vull deixar perdre un embrió però tampoc vull perdre els dos...

Agrairia experiències. M. gràcies!
CP23
Entrades: 3
Membre des de: dt. maig 18, 2021 12:00 pm

Re: Embaràs gemelar- incompatibilitat KIR

EntradaAutor: CP23 » dt. maig 18, 2021 12:09 pm

Doncs a mi m'han dit que quan hi ha incompatibilitat KIR, transferir mes d'un embrió empitjora el problema.
A nosaltres ens han dit que no és obligatori transferir els dos. Si tots dos sobreviuen a la descongelació, el segon es pot tornar a congelar. No és la situació ideal, però no sé si val la pena reduir les possibilitats d'èxit per transferir 2.
Sort amb el que acabis de decidir.
Avatar de l’usuari
Hashi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 274
Membre des de: dj. ago. 30, 2012 6:46 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Embaràs gemelar- incompatibilitat KIR

EntradaAutor: Hashi » dj. maig 20, 2021 12:56 pm

A mi també m'ho han dit sempre tant ginecòleg com encara més rotundament l'immunòleg, quan ets KIR AA millor només transferir d'un en un per evitar el rebuig ja que es càrrega extra estranya per el cos.
I també de cara a l'embaràs hi ha més possibilitats de complicacions, i amb el que costa... almenys jo prefereixo no arriscar-me i tenir més possibilitats d'èxit d'embaràs i de nadó viu.

Jo també sóc KIR AA i a més a més tinc uns altres valors d'immunologia disparats que hem descobert per els que haig d'afegir més medicació perquè fan referència a un perfil inflamatori que encara fa que el cos estigui més a la defensiva de cara a la càrrega externa dels embrions.

Com diu la CP23 no és obligatori posar els dos encara que estiguin vitrificats junts i el que no transfereixes no es perd, el tornen a vitrificar :ok:
Imatge
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Re: Embaràs gemelar- incompatibilitat KIR

EntradaAutor: Northern Lights » dj. maig 20, 2021 4:09 pm

Gràcies maques, el que us han dit a vosaltres és el mateix que em diu la inmunologa. Crec que el meu gine està molt poc actualitzat amb aquest tema.
Em podrieu dir, si voleu, quins gines us porten? És per si necessito una segona opinió.

Moltes gràcies per les vostres respostes!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::