Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

Tractaments, clíniques, medicaments..
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

EntradaAutor: Tina84 » dl. ago. 02, 2021 11:21 am

Hola tot@s

Tinc dos dubtes... :-o00m

Al 2020 la meva parella i jo, després de problemes de fertilitat, ens vam apuntar a les llistes de FIV de la SS, concretament a l'Hospital Josep Trueta de Girona. Ens van dir que degut també a la pandèmia, el temps d'espera havien augmentat i que segurament ens anàvem a un any, any i mig o més...
Tinc casi 37 anys i la veritat que em preocupa demorar més la fertilitat pels problemes que l'edat afegeix. Al mes de gener de 2021 hem fet un tractament FIV per privat que no va funcionar. Ara, al setembre, volem començar un segon clicle, també per privat.

El tema es que, l'altre dia vaig trucar a l'hospital Trueta per preguntar si em poden dir més o menys quan calculen que em trucaran i em van dir que aproximadament cap al novembre / desembre d'aquest any... però que res es segur.

El meu company i jo tenim dubtes de si fer el segon intent per privat ara al setembre, o esperar-nos a finals d'any a la SS a veure si ens truquen ( que tampoc res es segur). Evidentment que econòmicament és important per decidir-nos, però també ens preocupa que passin els mesos i la meva edat va també augmentat... entre unes coses i altre portem anys ja de recerca i històries d'infertilitat...

L'altre tema que em preocupa, es que si per exemple fem ara una altre FIV per privat i no funciona, i a finals d'anys ens truquen de la SS si allà puc dir que he fet dos cicles abans per privat?? Per mi es important dir-ho perquè ells ja sàpiguen els meus antecedents, però tinc el dubte de si et poden excloure per haver fet abans dos tractaments per privat??
A les visites per apuntar-nos a les llistes d'espera, mai vaig dir que ens ho plantejàvem per privat...
Que penseu? sabeu si legalment et poden excloure per haver fet tractament privats abans? Alguna ha dit a la SS que ha fet tractaments per privat abans?

Moltes gràcies,
Salutacions
myca
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dc. des. 16, 2015 5:27 pm

Re: Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

EntradaAutor: myca » dc. ago. 04, 2021 10:01 pm

Hola Tina84!
respecte als teus dubtes de si dir-ho o no a la SS, jo sense cap dubte els ho explicaria, no resta haver fet intents per la privada, els ajuda a saber com vas respondre amb la medicació que et van donar i decidir ells quin tractament fer, almenys així va ser en el nostre cas.
A la ss tot va molt lent i a la privada van amb el gas posat, si creieu que teniu temps de fer un altre intent per la privada, jo el faria... tot i el pastón, el temps corre en contra vostra.. ho dic per experiència.
Molta sort en el que decidiu!!
rakele
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dg. set. 01, 2019 11:19 am

Re: Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

EntradaAutor: rakele » dj. ago. 05, 2021 1:26 pm

Hola Tina84!

Jo penso el mateix que la myca, que s'ha d'explicar si tens experiències previes, pk tot el que puguis aportar de proves fetes i tractaments posteriors servirà per millorar la fiv que feu ara.
Per altra banda, nosaltres encara estem en llista d'espera per fer la FIV a Sant Pau.. i mentrestant hem fet dos FIV per privat i ja estic embarassada.. et diré que depenent del vostre cas, algunes tècniques no les tenen en compte per la SS.. per exemple, nosaltres vam fer l'estudi COMET pel nostre compte (a CIMAB) i vam veure que l'esperma de la meva parella tenia molta fragmentació, per tant vam necessitar fer el Fertile chip, i crec que això, almenys a Sant Pau no ho ofereixen... en el nostre cas, sense el fertile chip no crec que haguéssim aconseguit l'embaràs. T'ho dic perque està clar que el tema econòmic és molt important, però no voldria que perdéssiu el temps i les energies amb una FIV que potser no compleix el què necessiteu.

Qualsevol cosa aqui estic!
Buscant des de 12/2017
Jo 38 i ell 44
4 IA per SS 09/2019 - 02/2020
1a FIV 06/2020 -> 7 madurs- 6 embr- 2 blastos :ufs:
Ell: COMET: fragm simple 44% doble 80%
2a FIV 2/2021 -> 15 òvuls madurs -> 12 embrions -> 6 blastos!!!
4 passen DGP i 2 es congelen sense analitzar
16/04 transfer 1 embrió! :love:- BETA POSITIVA!
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Re: Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

EntradaAutor: Tina84 » dv. ago. 06, 2021 8:37 am

Moltes gràcies per les respostes.

Segurament farem un segon tractament per privat, com ho teníem planificat, ( que esperem que vagi bé :-o00m >.-<: ) i si no, doncs esperarem a final d'any a la SS si es que ens truquen.

Jo soc totalment partidària d'explicar a la SS si has fet un tractament FIV previ, però vaig amb peus de ploms, perquè em va costar moltííííssim que la ginecòloga del meu CAP em fes la derivació a FIV de la SS. Segons ella, com vaig quedar embarassada dos cops de manera espontània( que no va anar bé) , deia que no complia els requisits... vaig haver d'insistir molt i demanar moltes visita, fins i tot, demanar jo a l'Hospital Trueta si això era cert... per això dic, amb el que em va costar que m'apuntessin a la llista, ara que em facin fora per fer un tractament privat :-o00m no crec que la cosa sigui així...

Gràcies,
Salut i força a tots/es
Núria 83
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dv. maig 04, 2018 4:09 pm

Re: Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

EntradaAutor: Núria 83 » dv. ago. 20, 2021 3:02 pm

Doncs, jo t'aconsellaria que no ho diguessis a la seguretat social que has fet tractaments previs ja que a la seguretat social quan vaig voler fer el tractament com ja n'havia fet 2 per privat em van dir que amb ells només podia fer 1 tractament més...és a dir en total només en podia fer 3. Ells tenen en compte els tractaments per privats....tu creus? Ho vaig trobar tant injust que em vaig arrepentir d'haver explicat la veritat. Així doncs, fes el que creguis però ja veus com està el tema, si dius que has fet 2 tractaments per privat només te'n deixaran fer un tercer amb ells. També t'he de dir que no personalizen els casos, tal i com comenten ( no és miren bé seminograma, si tens baixa reserva el tractament serà envà...) a més al tenir baixa reserva no em volien fer el tercer intent, vaig haver d'amenaçar de denunciar-los. Finalment em vaig embarassar amb fiv per privat amb baixa reserva, em van trucar que ja estava embarassada jo no hi comptava amb la ss.

Et desitjo molta sort!

Nuria
Raquelic
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: ds. nov. 27, 2021 4:11 pm

Re: Dir a la SS que has fet una FIV prèvia per privat? Dubte

EntradaAutor: Raquelic » ds. nov. 27, 2021 5:16 pm

Hola a tothom,la meva parella i jo ens han derivat i ens ha dit la ginecologa que ens toca l'hospital clinic.Que ens trucarian La meva pregunta és com funciona tot. Triguen molt a trucar. Ens a dit una listas d'espera de 13 mesos o mes.Hi ha algun telèfon per poder trucar i que em responguin als meus dubtes. Com és el protocol, ja que ella només ens va dir et derivo i ja et truquaran per a FIV.Moltes gràcies abans de res.

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::