No saber per on seguir...

Tractaments, clíniques, medicaments..
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

No saber per on seguir...

EntradaAutor: Tina84 » dl. jul. 25, 2022 1:35 pm

Hola a tots/es

Obro aquest fil una mica per demanar-vos opinions , idees, suggeriments, cosetes que em puguin ajudar a obrir una mica el camí a seguir...

Jo i la meva parella portem 5 anys d'infertilitat. En aquests 5 anys hem passat per tot. Un primer avortament ectòpic a la trompa esquerra, un segon avortament de gestació espontània a les 16 setmanes per una infecció a la placenta, cosa que es totalment fortuïta i ens va passar per mala sort... 1 primera FIV totalment desastrosa on només vam aconseguir dos òvuls madurs i cap va fecundar. Segona FIV on novament vam aconseguir pocs òvuls, aquesta vegada 3 madurs, i vam aconseguir 2 embrions de D3 qualitat C. Primera transfer negativa, segona un bioquímic.

El primer tractament va ser privat i el vam fer a la Dexeus i el segon va ser a la SS. A la SS hi ha fins a tres intents, però degut al desastre estan pensant en excloure'ns :ufs: . Ens van dir de tornar a primers d'agost i ens diran que han decidit. Si decideixen que ens donen altre oportunitat( que ho dubtaven molt), si que ja ens van avisar que fins desembre-gener no podrà ser... tot i que vam estar un any i mig en llista, ara sembla que toca esperar també un temps... :-o00m

El tema es, que fem ara? Vam parlar per telèfon amb el Dr de la Dexeus que vam fer el primer tractament per comentar la situació, ell no sabia que hem fet un segon intent a la SS. Coincideix amb el diagnòstic de la SS, baixa reserva ovàrica amb 37 anys :ufs:
Tenim obert diversos escenaris. Tornar a provar un tercer intent amb els meus òvuls sent conscients que la reserva ovàrica és baixa i m'han dit que només treure com a màxim 4 òvuls. Proposta de FIV en cicle natural, ( jo no coneixia aquesta modalitat). Es tracta de buscar l'òvul que creix aquell mes de manera natural sense medicació, treure'l i després tot com una FIV, però només anem a buscar l'ùnic òvul que de manera natural madurarà aquell mes. Com a avantatge es que no prens medicació o molt poca, i té un cost una mica més económic, algú a fet aquest tractament?. O obrir vía a la ovodació que jo de moment no estic preparada. ?-)

A mi sincerament la Dexeus no m'acaba d'agradar del tot, el Dr sí.
No sabem que fer... si tirar pel dret un altre tractament per privat?, esperar a la SS resposta però sent conscient que si diuen que sí, fins desembre-gener no podrem fer un altre cicle i no volem tornar a esperar tant. Provar cicle natural? Anar a preguntar a més clíniques?? això d'anar a preguntar a altres clíniques per una banda dona diversos punt de vista que pot ajudar a decidir, però em fa por que una clínica que no ens coneix, ens engresquin i siguin molt optimistes per captar-nos i no tinguin en compte el nostre diagnòstic i historial...
O plantar-nos, i valorar seriament tema ovo amb calma i temps, jo ara mateix estic molt bloquejada...

Moltes gràcies i estic oberta a opinions i suggeriments
Piruleta15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 296
Membre des de: dl. ago. 23, 2021 3:18 pm

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: Piruleta15 » dl. jul. 25, 2022 2:37 pm

Jo fugiria de Dexeus. Vaig fer la 1a FIV allà i desastrosa. Vaig marxar pitant! Et recomano el CIRH jo estic moooolt contenta i no pel resultat final, sinó pel procés en si...s'han llegit el meu historial, m'han dit quines proves de les que proposava jo farien i quines no i en cap moment m'han vengut la moto, és més venia tant enfadada de Dexeus que han estat clars, realistes, sincers... Però sempre acompanyant-nos. Almenys la meva ginecòloga un 10, però la gent està força contenta en general.

Ara buscava ginecòleg per seguiment del part i tot i que em deien en algun cas Dexeus no torno ni que em matin!

Una abraçada i ànims!! Ah i jo faria proves!! Totes les que puguis, a veure si trobes alguna altra cosa que pugui estant influint.
lanit44
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dl. feb. 18, 2013 4:15 pm

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: lanit44 » dj. jul. 28, 2022 2:15 pm

Hola Tina84, primer de tot, ànims en el procés!

El meu marit i jo també vam patir 5 anys d'infertilitat, ens van fer tots els tractaments i vam passar per 3 clíniques.

A nivell de tractament, ens van fer 3 inseminacions, 3 FIV, una FIV amb no sé què de creixement, també ens van generar una vacuna amb sang dels dos per ser més compatibles... i finalment vam passar a l'ovodonació.
Jo ara tinc tres fills. Els dos primers (bessons) són per ovodonació, i tenim una 3a filla que va sorgir de forma natural.

Pel tema de l'ovodonació, entenc que no estiguis preparada però estaria bé anar-hi pensant per si de cas, que sobretot quan t'ho diguin no et vingui de nou.
En el meu cas, m'ho vaig plantejar jo abans que m'ho proposessin, i també li vaig dir al meu marit que si ens ho proposaven doncs que no ens ho penséssim i diguéssim que sí (no volia que ell patís per mi, que potser allà al mig digués que no per mi...).
És dur, clar. Els meus fills ara tenen 4 anys i sovint encara hi penso, em començo a plantejar també com fer-los-ho saber... però una vegada vaig sentir una frase d'una testimoni a un programa de TV i em vaig agafar a això: a ella li van preguntar si no li feia pena... i ella va dir que aquesta era l'única manera de ser mare, i que per tant en cap cas ho veia com una pèrdua sinó com un guany, és a dir no és una pèrdua de la teva genètica sinó un guany, ser mare. Sense aquesta aparent pèrdua potser no seria mai mare... per tant, no ho podia veure en cap cas negatiu perquè (en el seu cas) era l'única via possible i la salvació per aconseguir ser mare.

Pel que fa a les clíniques, nosaltres vam passar pel Clínic (SS), pel FIVClinic, pel CIRH i finalment per Embriogyn, a Tarragona.

Una amiga biòloga ens va dir que hi ha una gran diferència entre dues clíniques (IVI i Embriogyn) i tota la resta, i que per tant si el nostre era un cas complicat, ja portàvem 4 anys en aquell moment... doncs que anéssim a una de les dues.

D'IVI ens n'havien parlat molt bé a nivell professional però diuen que ets un número, que és molt gran, també més car... I d'Embriogyn ens va encantar tot! L'únic inconvenient clar, que era a Tarragona (i som de Barcelona).

Abans d'entrar a Embriogyn portava uns 7 o 8 tractaments, tots negatius (dos d'ells ja amb ovodonació). I a Embriogyn, la 1a FIV ja em vaig quedar embarassada d'un embrió (que vaig perdre a la setena setmana) i després ja em vaig quedar embarassada dels bessons.

Ah, i com diu la Piruleta15, jo també em faria totes les proves possibles! El meu marit això ens queixàvem molt d'això. Van provant, van fent tractaments i tu vas pagant mentrestant... i van fent una mica prova-error en lloc de fer-te moltes proves primer, saber bé què tens i després fer el millor tractament.

En el cas d'Embriogyn a nosaltres ens van fer més proves, em van trobar una cosa a l'úter, m'ho van arreglar... i llavors va ser quan m'hi vaig quedar.

Molts ànims i força!!
Mare de 3
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: Tina84 » dv. jul. 29, 2022 7:40 am

Hola, gràcies per les vostres respostes. Tot em serveix per endreçar una mica el meu cap.

El tema de l'ovodonació cada cop el tinc més amunt de la taula. Així com fa una setmana era un rotund no! Ara almenys puc pensar i puc dir que puc arribar a fer-ho...

Ara bé, el tema està en que, amb dos FIV's molt pobres ja tanquem aquesta etapa? fem el dol genètic i ens tirem de cap a la ovo? O potser encara necessitem una altre FIV pròpia per poder tancar aquesta etapa amb més seguretat i prendre el següent pas amb més decisió i convençuts que es l'únic camí? Jo penso que es el que necessito. Però es clar, sóc súper conscient de la meva reserva ovàrica, els dos cicles anteriors ho han demostrat. Econòmicament? doncs també, és un despesa important sabent que el % d'èxit es bastant baix...

Respecte a les clíniques. Ja vaig comentar que la Dexeus no m'acaba d'agradar. El Dr és molt maco, això sí, però sempre tot és molt a saco... el meu home li té bastant confiança aquest Dr perquè ens ho van recomanar dos companyes de feina seves que han estat mares amb atenció d'aquest Dr. i per aquest fet, a ell li dona confiança.
Nosaltres som de l'alt maresme i ens queda més a prop Girona, el simple fet d'anar a BCN ens estresa molt. A girona sé de dos clíniques més petites i jo casi que em decanto més per anar a una d'aquestes clíniques... però clar, sempre amb el dubte de que una clínica que no ens coneix, ens vulguin vendre la moto.

Bé, ja veieu que alguna volta he donat al tema, però decidir, encara no em decidit res clar. Ara a l'agost fem vacances i la veritat que les necessito molt però no tinc ni ganes, perquè el meu cap està sempre en aquest tema.

Gràcies i m'agrada seguir compartint. Una abraçada
lanit44
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dl. feb. 18, 2013 4:15 pm

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: lanit44 » dv. jul. 29, 2022 2:26 pm

I tant, Tina, segueix compartint i nosaltres t'anirem llegint!

Si et pots permetre una altra FIV potser te la pots fer i així et treus l'"espineta", que no et quedi tota la vida clavada...

Jo quan vaig arribar a Embriogyn (que ja havíem provat inseminacions, FIVs i ovodonacions) tenia molt coll avall que em diria fer directament ovodonació, però em va dir "Vosaltres sou joves (vam començar d'hora i en aquell moment teníem 28-29 anys), si ara vinguéssiu de nou us faríem una FIV i ni pensaríem en ovodonació, però amb tot l'historial que porteu tampoc no veiem mala opció fer una ovodonació i "assegurar-nos" una mica més el tret".

Vaig dubtar en aquell moment, però ja portàvem molts diners, molt temps, molts no... i vam optar per ovodonació directe. M'hi vaig quedar i ara els meus bessons són d'ovodonació.
No et negaré que sempre queda aquella coseta, que penses si ho haguessis provat més, els comentaris més habituals quan neix un nadó és sobre a qui s'assembla... però bé, són els meus fills i mai no ho dubto.

Sí que és cert que clar, ara tenim una altra 3a filla que és biològicament dels 2 i això potser fa que l'espineta me l'hagi tret, però sempre queda alguna cosa, no t'ho negaré, almenys en el meu cas...

Si no hi estàs segura, fes una última i pren-t'ho així, com l'última, i si no surt bé doncs ja fas l'ovodonació convençuda. I si ho acabes fent mira-ho sempre com a positiu: no és una "pèrdua" sinó l'única opció per aconseguir ser mare.

Per cert, siguin o no teus biològicament sempre hi haurà algú que dirà que és clavat a tu. ;)
Sobretot en el cas del meu fill, és realment molt igual al meu pare, al meu germà... i sempre els deien "No podreu negar mai que són família vostra, eh". Així que és només un tema interior teu. Si acaba sent l'única opció, no la deixis perdre.

Bones vacances i t'anem llegint!
Mare de 3
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: Tina84 » dt. ago. 02, 2022 8:18 am

Bon dia

Seguint amb la conversa que vaig iniciar... hem arribat a consens amb el meu home que farem un últim tractament amb els meus òvuls, sent molt conscients del diagnòstic que hi ha. Jo necessito fer aquest tractament per després poder decidir altres opcions amb més seguretat i convençuda. El meu home ho respecta, ho entenc i m'anima a fer-ho, tot i que veig que ell, si no em veiés dubtar, faria ovo ja! I això em fa una miqueta de mal. Penso que ha fet el dol genètic moooollt ràpid i hi ha moments en que no m'ho prenc gaire bé, sobretot perquè soc jo la que tinc que renunciar a la genètica... no sé si m'explico...

Avui tinc visita a la SS per saber si ens faran un segon tractament o no, l'AHM surt per sobre de 0,70, cosa que no s'esperen. El tema es que si em donen data pel gener, haurem de buscar clínica privada. Tinc bastant clar que no ho faré a la Dexeus. Aquí si que tenim disputa amb el meu home. A ell li agrada i confia amb el Dr d'allà. A mi no m'acaba... ni la clínica ni el Dr ( tot i que sempre és correctíssim i molt agradable), però va molt a saco.

Buscarem una clínica més petit i més personal.

Gràcies per les respostes i seguiré explicant.
Salutacions i a gaudir del que queda d'estiu
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: ner » dv. ago. 12, 2022 4:58 pm

Hola,

Ara feia dies que no entrava per aquí. Poso per endavant que jo sóc molt pro-Dexeus. Gràcies a l'equip del Dr. Coroleu jo sóc mare de dues princeses de 8 i 4 anys on també he estat molts anys de tractament.

Jo venia de varis tractaments en part subvencionats per la Seguretat Social (4 IAs i 1 FIV) tots negatius. I cal tenir present que en centres com IVI i Dexeus també hi van a parar molta gent que com jo venia d'altres centres amb negatius previs.

El que et volia dir és que en reproducció assistida i sobretot en FIV o d'altres tècniques com DGP crec que no has de prioritzar el tracte proper i personal, sinó bàsicament el laboratori i el seguiment que et facin. És a dir, et poden fer moltes moxaines però quan estem en RA es busquen resultats i no és el mateix un laboratori petit (ni en noves tecnologies, ni en recursos, ni equipaments etc) que un de gran.

Et desitjo molt sort i no ho demoris que el pas del temps és un factor molt negatiu en RA.
Imatge
fertile_therapy
Entrades: 3
Membre des de: dg. ago. 28, 2022 6:57 pm

Re: No saber per on seguir...

EntradaAutor: fertile_therapy » dv. set. 23, 2022 2:19 pm

Hola a totes,
Us escric per que us llegeixo i el cami cap a la maternitat es molt complexe i llarg i sovint les forces flaqueixen. Jo també vaig passar un llarg cami per ser mare i moltes vegades pensava que no ho seria i vaig treballar molt per aceptar que aixo segurament era una opció.
Us deixo les meves dades per si em volguessiu contactar, acompanyo en el proces cap a la maternitat i d'igual manera que el nostre cos el posem a tantes revolucions, la ment necessita respos.

fertiletherapy@gmail.com
Instagram fertile_therapy

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::