Ajuda fiv

Tractaments, clíniques, medicaments..
Bizcocho
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. des. 28, 2022 7:33 pm

Ajuda fiv

EntradaAutor: Bizcocho » dc. des. 28, 2022 7:43 pm

Bona tarda ,

He llegit aquest forum desde fa temps. Necesito ayuda pel que fa al recompte de folicles. Portem 1 any i mitg buscant i hem comenzat les vistes a institut marqués, cirh , grávida i dexeus. Avui a grávida m' han fet una ecografía i m'han dit que es Baixa ( 4 al ovari esquerre i 2 al dret) día 23 del cicle, el metge esperaba mes segons els meus nivells hormonals.

Acabem de començar i ja tenim la primera decepció. Algú el pot explicar una mica com funciona aixó del recompte ? Es molt mal número ?

He de reconeixer que no ens han explicat gairebé res sobre aquest punt. Espero que la resta de primeres visites aportin més informació.

Estic perduda fins i tot havent llegit el forum i les vostres experiencias.

Molta sort a tothom de tot cor.
Piruleta15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 296
Membre des de: dl. ago. 23, 2021 3:18 pm

Re: Ajuda fiv

EntradaAutor: Piruleta15 » ds. gen. 07, 2023 7:25 pm

Hola!

A simple vista és justet, però amb la medicació de fiv acostumen a créixer fonicles que no es veuen sense les punxades. Jo no faria massa cas a una primera eco perquè a mi això dels fonicles em va amargar i al final tampoc va anar tant malament en el 2n cicle. Cada cicle canvia això dels fonicles i fins i tot podries interrompre el procés si veus que no van creixent com voldries (jo vaig estar apunt a la 2a vegada però sort que no ho vaig fer perquè ho vaig aconseguir!).

Sinó ho has fet, fes analítica antimulleriana, et donarà idea de com està la reserva ovàrica.

Molts ànims!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Ajuda fiv

EntradaAutor: Gustineta » dl. gen. 09, 2023 11:49 am

Hola, Bizcocho,

Crec que primer de tot, més que esperar que et donin informació, és bàsic que entenguis bé quines hormones estan implicades en un cicle menstrual, per després tu interpretar-les millor. Hi ha coses bàsiques que els metges donen per sabudes i, si no preguntes, no et diran gaire res més, no en tenen l'obligació.
De primera mà, et puc dir que a Gravida no defugen preguntes, no hi ha preguntes estúpides. I és important entendre els conceptes.

Sobre baixa reserva o no, el dubte que tinc és sí un recompte de fol·licles a dia 23 del cicle és determinant, però sí, segons l'edat que tinguis, és baixa.
A banda de mirar l'antimulleriana, si tires per fer una FIV i es confirma la baixa reserva, pots fer un recompte de fol·licles antrals per intentar preveure la resposta a una estimulació ovàrica.

També hi ha un dos temes amb la baixa reserva:
- Baixa reserva i qualitat ovàrica, tot i que tenen relació, no correlacionen.
- La baixa reserva correlaciona amb l'edat. Depèn de l'edat que tinguis, una baixa reserva és normal o no. Amb 30-35 anys tenir baixa reserva és un problema, amb 40... doncs és el que hi ha (per molt que ens facin creure el contrari), ens anem acostant a la menopausa.

Si no has fet proves, el primer pas és fer-les. Demana quines són pertinents, Però d'entrada, en termes generals, et cal saber quins són els teus nivells hormonals per diagnosticar o no una baixa reserva, a més d'altres possibles problemes, També a la teva parella, si és masculina, li caldria fer un seminograma.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::