Experiencies amb comet fertility alterat?

Tractaments, clíniques, medicaments..
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Experiencies amb comet fertility alterat?

EntradaAutor: Northern Lights » dg. gen. 29, 2023 8:32 pm

Hola a totes,
Acabem de rebre els resultats del comet fertility i no són bons.... alterada cadena simple i doble.
Tenim un fill de 3 anys fruits de FIV ( per factor masculí) aconseguit a la tercera transfer. Totes les altres transfer (4) han acabat amb avortaments o directamenr betas negatives. Per aquest motiu, ara que busquem el segon, ens van suggerir fer aquesta prova.

Aquesta setmana tenim visita amb la Dra perque ens expliqui resultats però m'agradria coneixer experiencies amb el tema.
Gràcies, us llegeixo
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Experiencies amb comet fertility alterat?

EntradaAutor: Gustineta » dl. gen. 30, 2023 4:07 pm

Hola, Northern Lights!

Em sembla que ja ens havíem "vist" abans per aquest fòrum, oi?

Primer de tot, em sap greu que els resultats del COMET no hagin sigut bons i que abans de fer-lo hàgiu passat per pèrdues i betes negatives.
Em ressona, perquè fa uns anys, abans de tenir el meu fill la meva parella i jo ens vam trobar en la mateixa situació.

M'agradaria donar-te una mica d'esperança: esteu en el bon camí, i heu trobat un possible explicació al que us està passant amb la cerca del segon fill.

Es poden fer coses per millorar l'alteració de cadena simple i doble. Pel que dius heu fet la prova per mitjà de la vostra clínica i que és la doctora qui en principi us ha de guiar, oi? Si no us digués res en concret, potser podeu posar-vos en contacte directament amb el CIMAB, que és on es fa el COMET. Qui està al capdavant de l'equip (o hi era al 2016) és el Dr Garcia Peiró.
El que et puc dir jo per la nostra experiència és: la fragmentació es pot intentar millorar amb una dieta específica (bàsicament eliminant estimulants de la dieta - cafè, xocolata, etc.- i potenciant alguns aliments). A banda, es recomana prendre cúrcuma en pastilla (te n'haurien de dir la dosi, d'aquí que és important que en parlis amb els meteges) i suplements específics (la meva parella va prendre Androferti, però, un altre cop, parla'n amb els metges). Això és el que vam fer nosaltres, però això era el 2016-2018, ara està més avançat el tema i potser les pautes són diferents.
Aquesta pauta es fa durant 3 mesos, que és el temps que cal per renovar tot l'esperma alterat. Un cop passats aquests tres mesos, es repeteix el COMET per veure si hi ha millora.

Un cop estigueu a punt i/o vulgueu encarar una nova FIV, es pot passar el Fertile Chip a la mostra d'esperma. Aquest dispositiu filtra els espermatozoides amb menys fragmentació, que després s'utilitzen per fer la FIV-ICSI.

És cert que sempre podeu fer Fertile Chip sense la pauta de 3 mesos, però jo sincerament, recomanaria fer totes dues coses. I també jo us recomanaria valorar l'opció de fer DGP.

Perquè te'n facis una idea: els valors que teníem en el primer COMET eren 51% cadena simple i 82% cadena doble. Després de 6 mesos (3 mesos només amb dieta, 3 més amb suplementació) vam rebaixar-ho a 45% i 62% i vam poder encarar el tractament. Això era 2017. El meu fill va néixer l'agost de 2019 després d'una FIV-ICSI amb Fertile Chip i DGP. Quatre anys després de la FIV m'he quedat embarassada espontàniament (cosa que no entenc perquè en el nostre cas hi havia problemes de mala qualitat espermàtica i mala qualitat ovàrica), sense tenir ni idea de com estava la fragmentació. No vull fer la impressió que sempre sigui així, ni molt menys, perquè hi ha molts factors que hi influeixen, però penso que al final és estadística i que entre l'esperma fragmentada n'hi ha que no ho està.

Tan de bo aquesta prova sigui la resposta que espereu.

Una abraçada i molta força
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Re: Experiencies amb comet fertility alterat?

EntradaAutor: Northern Lights » ds. feb. 04, 2023 10:38 pm

Hola Gusineta, moltes gràcies per tota la informació que m'has aportat.
Ens hem posat en contacte amb CIMAB perque ens expliquen bé el tema de suplementació.
Felicitats per aquest embaràs natural! Que fantàstic, com diu una gine que conec; només fa falta 1 espermatozou bo!
Felicitats!
Fruites
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. oct. 25, 2021 10:46 pm

Re: Experiencies amb comet fertility alterat?

EntradaAutor: Fruites » dl. feb. 06, 2023 1:42 pm

Hola!

Nosaltres estem pensant fer el COMET, perquè fa poc vam patir una pèrdua a la setmana 9, i tot i que penso que probablement és degut a la qualitat dels meus òvuls perquè tinc 40 anys, m'agradaria arribar a la segona FIV amb més garanties.

Ens van recomanar fer el COMET i que si no volíem fer-lo la meva parella podia prendre Androferti de manera preventiva. Us han comentat alguna vegada aquesta possibilitat? Quins preus us han donat per fer la prova, a nosaltres ens han dit uns 350 €, i després de llegir els vostres missatges estava pensant contactar directament al CIMAB per demanar una segona opinió.

L'altra cosa que també penso és si té sentit fer directament fer Fertile Chip sense haver quantificat el percentatge de fragmentació, perquè si així ja es seleccionen aquells que estan bé...
Què en penseu?

Merci!!!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Experiencies amb comet fertility alterat?

EntradaAutor: Gustineta » dt. feb. 07, 2023 11:27 am

Gràcies, Northern Lights :)!
Mira que a mi aquesta frase em grinyolava però és que és veritat!
Tan de bo al CIMAB us puguin ajudar i pugueu reduir la fragmentació i assegurar espermatozous bons si feu una altra FIV.

Fruites. Jo faria el COMET I prendria Androferti si així us ho recomanen al CIMAB. Tenint en compte el teu objectiu d'afrontar una altra FIV amb més garanties, us recomanaria saber quins valors de fragmentació té l'esperma i fer-ne el seguiment al cap de tres mesos. Així també sabreu si l'Androferti ajuda o no. Comprar-lo perquè sí (preventivament) pot ajudar o no, sense mirar l'esperma no ho sabreu. I cada capsa d'Androferti val 100 EUR. Si els valors estan bé, són diners mal invertits, diria jo. A banda, que la fragmentació no només es redueix amb Androferti.

La prova valia 350 EUR fa uns sis anys, crec que ara ha pujat una mica més. Això inclou: visita i seguiment amb els metges del CIMAB i 2 COMET (un de diagnòstic i un de seguiment al cap de 3 mesos).

Sí, sempre pots fer el Fertile Chip sense fer la prova, però jo ho personalment ho veig una mica absurd: pot ser no et cal o potser la fragmentació és tanta que abans de fer cap més FIV val la pena reduir-la.

Ja ho veus, per mi el COMET és una prova recomanable, per no dir indispensable.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::