Preocupat pel català a l'escola

A la platja, al parc.. trobades i minitrobades..
Albert1977
Entrades: 2
Membre des de: dj. set. 22, 2022 4:59 pm

Preocupat pel català a l'escola

EntradaAutor: Albert1977 » dj. set. 22, 2022 5:13 pm

Sóc pare d'una nena de 7 anys i un nen de 4. Duem els nens a una escola pública, en una capital de comarca. I estem molt preocupats pel poc català que s'hi parla. Les classes són en català, excepte la de castellà. En aquest sentit, es compleix teòricament amb la immersió. Però l'idioma entre els nens és el castellà. La meva filla em diu que ella és l'única nena a la classe que encara parla català. Hi ha alguns altres nens i nenes catalanoparlants (estan en minoria), però cap manté ja l'idioma. Només ella. Em preocupa. El meu fill, que té 4 anys, és menys conscient i més permeable, i directament veig que ja es relaciona en castellà. En ocasions fins i tot ho fa amb altres nens de famílies catalanoparlants. M'angoixa, la veritat.

Comentant-ho amb els amics de la colla, em diuen tots el mateix. Excepte uns que els porten a una concertada del centre de la vila, on el català encara predomina. Els meus amics també semblen preocupats, quan els ho comentes, però és com si no es pogués expressar públicament. Com si fos un tema de patiment íntim i no s'ho pogués fer res.

Volia compartir la meva ansietat en aquest fòrum, i veure si altres mares i pares es troben en situacions semblants. Gràcies.
bliskibluski
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: ds. maig 25, 2019 12:56 pm

Re: Preocupat pel català a l'escola

EntradaAutor: bliskibluski » ds. set. 24, 2022 10:31 pm

Hola Albert. Jo tinc tres nens nascuts a Noruega, i fa poc ens hem traslladat a Catalunya (jo sóc catalana i a casa parlem només català, de fet els meus fills no entenen el castellà). També m'ha sobtat el que tu dius, i sobretot perquè fa set anys que vaig marxar i tot ha canviat molt. Jo vull pensar que l'idioma de casa pesa molt. Però també he vist moltes famílies immigrades agafant l'idioma del país on viuen. Així que no se, estic una mica com tu...
Albert1977
Entrades: 2
Membre des de: dj. set. 22, 2022 4:59 pm

Re: Preocupat pel català a l'escola

EntradaAutor: Albert1977 » dc. set. 28, 2022 9:10 am

Gràcies per la teva reposta. Sí que ha canviat molt, sí... sobretot a comarques, on fins fa poc el català era clarament hegemònic.

Torna a “Trobades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::