Avortament amb euploide i endometri prim

Problemes durant l'embaràs.
Lidiarr
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 27, 2025 4:17 pm

Avortament amb euploide i endometri prim

EntradaAutor: Lidiarr » dl. gen. 27, 2025 5:54 pm

Hola a tothom,

Després de pensar-m'ho molt he decidit escriure en aquest fòrum amb l'objectiu de trobar suport i companyia per persones que hagin passat el mateix i que, per tant, entenguin el que estem passant la meva parella i jo. Intentaré ser breu tot i que el procés és llarg.

Tinc gairebé 34 anys i el passat 21 de desembre em van fer la meva primera transferència embrionària i el dia 30 vam tenir l'esperat positiu. A les 5,5 setmanes, vaig començar a sagnar fortament. Tot apuntava a un avortament però la beta seguia sent molt alta i me la van fer repetir 2 dies després. Al cap de dos dies, havia baixat i vam donar per sentat que era un avortament. Quatre dies més tard, van veure un sac gestional en una eco de seguiment. Vam esperar una setmana més per si de cas. Finalment, el sac estava buit i ara estic esperant que el meu cos l'expulsi sol però està sent molt dur per a mi aquesta espera. He demanat si puc prendre la medicació per accelerar-ho... Algú que em pugui guiar en aquest aspecte?

El pitjor de tot és la por que tinc ara. Vam començar una FIV per les proves de la meva parella i després, durant el procés, em van diagnosticar a mi un úter en forma de T (pel qual em vaig operar) i un endometri prim. Malgrat tot això, l'embrió va implantar a la primera i sabem que cromosòmicament estava bé perquè vam fer el PGT als tres que tenim. Això ens genera encara més dubtes perquè no sabem què ha pogut fallar. Els metges parlen d'un possible problema amb l'embrió malgrat ser euploide però per si de cas em repetiran la histeroscòpia de nou per saber que a l'úter està tot bé després de l'operació. També m'han parlat d'una analítica pels temes de la coagulació de la sang, per si cal prendre heparina.

Espero poder compartir experiències similars amb vosaltres i ajudar-nos mútuament. Gràcies per avançat.
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 434
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Avortament amb euploide i endometri prim

EntradaAutor: Gustineta » dl. gen. 27, 2025 10:50 pm

Hola, Lidiarr

Primer de tot voldria enviar-te una abraçada molt forta. És molt difícil el que us ha tocat viure.

La teva experiència em remou perquè jo també he passat per FIV amb PGT i per dos avortaments d'embrions euploides (i dels altres dos euploides que vam aconseguir, un no va descongelar i l'altre avui és un nen de quasi cinc anys i mig). Malauradament, encara que els embrions siguin euploides (que ja és molt), no podem tenir la certesa que siguin 100% sans. Amb el PGT, sabem que tenen els 23 parells de cromosomes i prou. Per exemple, podria ser que tinguessin una translocació balancejada i no hi hauria manera de saber-ho. Que el vostre euploide hagi estat un anembrionari potser pot voler dir que hi havia algun problema cromsòmic que no detectés el PGT.

En el cas que la teva parella sigui un home, es va fer proves de fragmentació espermàtica (cadena simple i doble)?

Si el problema no és en l'embrió si no en altres aspectes, com el que dius de la malformació uterina i l'endometri, crec que ja ho esteu tenint en compte. A més, ara hi afegireu proves de coagulació.
Se m'acut que podeu fer proves immunològiques també.

Que això no et garantirà que el proper embrió implanti i es desenvolupi bé, però almenys tens el màxim de fronts controlats.

El que demanaves d'accelerar el procés d'expulsió, no et sabria ajudar, en el meu cas els avortaments van ser bioquímics. També n'he tingut dos més de més d'embarassos espontanis, però en un cas el meu cos el va expulsar i en l'altre directament a l'hospital em van administrar mysoprotol sense el meu consentiment. Potser pots posar-te en contacte amb l'hospital i demanar quines opcions tens i què recomanen ells, tant per al procés físic com per al dol per la pèrdua que potser vindrà després. Tan de bo et tractin amb la humanitat que aquest tràngol requereix.

Em sap molt greu bonica. Una abraçada ben ben forta.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Lidiarr

EntradaAutor: Lidiarr » dt. gen. 28, 2025 5:59 pm

Hola, Gustineta.

Moltes gràcies per la teva resposta. Ajuda molt saber que hi ha altres persones que han passat pel mateix i han aconseguit un embaràs amb èxit, ja que aquesta és la meva màxima por, que finalment no pugui aconseguir-ho. En el teu cas, van saber quin era el motiu dels avortaments malgrat ser embrions euploides?

Sobre el que em preguntaves, sí, a la meva parella li van fer selecció prèvia d'espermes amb el Zymot. I després vam decidir fer el DGT als quatre embrions que teníem, dels quals tres van ser euploides.

Just avui la meva doctora m'ha comentat que vol repetir la histeroscòpia per veure que l'operació a l'úter va quedar bé però que no és gaire partidària de fer més proves perquè creu que la causa de l'avortament és de l'embrió. El fet que vagi implantar bé, que tingués una beta alta i que el sac s'hagi mantingut, els fa pensar que no té a veure amb els meus problemes previs amb l'úter i l'endometri, sinó amb l'embrió. Però evidentment a mi em fa por tornar a passar per això.

Pel que fa a l'expulsió, esperarem uns dies més i si de manera natural no surt, divendres em donaran la medicació.

Gràcies de nou pel teu comentari i pels ànims.
Lidiarr

EntradaAutor: Lidiarr » dt. gen. 28, 2025 6:10 pm

Hola de nou Gustineta. Et torno a escriure perquè llegint altrs entrades del fòrum he vist que tens dos fills, l'Enric i l'Elna. M'he emocionat perquè jo fa molts anys que sé que si tinc una nena, li vull posar Elna. M'ha semblat una bonica coincidència.

Gràcies de nou per escriure'm. Una abraçada.

Gustineta ha escrit:Hola, Lidiarr

Primer de tot voldria enviar-te una abraçada molt forta. És molt difícil el que us ha tocat viure.

La teva experiència em remou perquè jo també he passat per FIV amb PGT i per dos avortaments d'embrions euploides (i dels altres dos euploides que vam aconseguir, un no va descongelar i l'altre avui és un nen de quasi cinc anys i mig). Malauradament, encara que els embrions siguin euploides (que ja és molt), no podem tenir la certesa que siguin 100% sans. Amb el PGT, sabem que tenen els 23 parells de cromosomes i prou. Per exemple, podria ser que tinguessin una translocació balancejada i no hi hauria manera de saber-ho. Que el vostre euploide hagi estat un anembrionari potser pot voler dir que hi havia algun problema cromsòmic que no detectés el PGT.

En el cas que la teva parella sigui un home, es va fer proves de fragmentació espermàtica (cadena simple i doble)?

Si el problema no és en l'embrió si no en altres aspectes, com el que dius de la malformació uterina i l'endometri, crec que ja ho esteu tenint en compte. A més, ara hi afegireu proves de coagulació.
Se m'acut que podeu fer proves immunològiques també.

Que això no et garantirà que el proper embrió implanti i es desenvolupi bé, però almenys tens el màxim de fronts controlats.

El que demanaves d'accelerar el procés d'expulsió, no et sabria ajudar, en el meu cas els avortaments van ser bioquímics. També n'he tingut dos més de més d'embarassos espontanis, però en un cas el meu cos el va expulsar i en l'altre directament a l'hospital em van administrar mysoprotol sense el meu consentiment. Potser pots posar-te en contacte amb l'hospital i demanar quines opcions tens i què recomanen ells, tant per al procés físic com per al dol per la pèrdua que potser vindrà després. Tan de bo et tractin amb la humanitat que aquest tràngol requereix.

Em sap molt greu bonica. Una abraçada ben ben forta.

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::