Enquesta sobre pèrdues perinatals

Problemes durant l'embaràs.
Castanyeta
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Enquesta sobre pèrdues perinatals

EntradaAutor: Castanyeta » dj. juny 27, 2013 11:07 pm

La gent de Umamanita, una associació o grup de suport en casos de pèrdues gestacionals i de bebés estan fent una enquesta sobre les experiències en el sistema sanitari durant una pèrdua d'aquesta mena; han de ser pèrdues 'tardanes' (a partir de la s.16, les que impliquen part).

Aquí teniu informació:
http://www.umamanita.es/Index.html

I aquí l'enllaç per participar-hi (informació més detallada):
http://umamanitaencuesta.limequery.com/ ... 28/lang-es

És molt dur constestar-la, però crec que val la pena col·laborar en l'estudi que estan fent.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Mireia1977
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 23, 2011 8:41 pm

Re: Enquesta sobre pèrdues perinatals

EntradaAutor: Mireia1977 » dv. juny 28, 2013 9:59 am

Gràcies Castanyeta, sí que és dur però crec que val la pena fer-ho si així podem ajudar a altres noies o parelles que els toqui viure el que ens ha tocat viure a nosaltres.

Una abraçada
Imatge
Imatge
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dv. juny 28, 2013 10:10 am

l'acabo d'omplir :ok:
SOLEX76
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

EntradaAutor: SOLEX76 » dv. juny 28, 2013 3:08 pm

Feta :ok:

Moltes gràcies, Castanyeta, per l'enllaç neukiss-)
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
nacristai
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » dv. juny 28, 2013 3:44 pm

Uff que dur es recordar noies... :(
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

gemma08
:: tigre
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » dv. juny 28, 2013 5:34 pm

Molt dur...
Gracies Castanyeta!
Jo ja l'he contestat!
Imatge
Imatge
Imatge
Nina79
:: gosset
:: gosset
Entrades: 410
Membre des de: dc. oct. 05, 2011 5:57 pm
Ubicació: L'Alt Empordà

EntradaAutor: Nina79 » dv. juny 28, 2013 10:19 pm

Castanyeta ha escrit:La gent de Umamanita, una associació o grup de suport en casos de pèrdues gestacionals i de bebés estan fent una enquesta sobre les experiències en el sistema sanitari durant una pèrdua d'aquesta mena; han de ser pèrdues 'tardanes' (a partir de la s.16, les que impliquen part).
És molt dur constestar-la, però crec que val la pena col·laborar en l'estudi que estan fent.

Moltes gràcies Castanyeta per l'enllaç. Ja l'he contestada, ha estat mitja hora de patiment, pufff, què dura! Per mi ha estat reviure-ho tot des que vem arribar al Clínic. Però m'ha donat la sensació que pretenen demostrar que les persones que hem viscut aquesta experiència no hem estat ben informats ni atesos amb empatia pel personal sanitari en general. No se, potser m'equivoqui i hagi interpretat quelcom diferent, però sembla això, que clamin una millora en l'atenció mèdica durant tot el procès. Per mi l'atenció que vaig rebre a maternitat de l'Hospital Clínic de Barcelona va ser genial, van fer que no fos tan dura l'experiència, i els estaré sempre agraïda pel tracte que em varen proferir.
Imatge

Imatge

A tu petita meva, mai t'oblidarem, ens vas fer els pares més feliços. Un petonet per la meva nina que juga entre els núvols.
cositina

EntradaAutor: cositina » ds. juny 29, 2013 9:51 pm

si, crec q està clar q l'objectiu és reclamar un tracte més especial per part de l'equip mèdic. Jo en general no tinc queixes però l'enquesta m'ha fet adonar-me que hi ha moltes coses q jo donava per fet i de les quals ningú em va informar. M'ha cridat l'atenci per aixo de donar al banc de llet. Sincerament no crec q hagués estat capaç de fer-lo però ni sabia q existia i ningú em va preguntar res, em van donar les pastilles per tallar la llet i ja està (i jo les vaig prendre encantada). Tampoc em va preguntar ningú en cap moment si voliem veure el fetus ni res: el cositino va avisar al arribar que no voliem veure res, a una llevadora q semblava molt sorpresa del comentari, però en cap moment ningú ens va tornar a dir res. Tampoc en cap moment ningú em va parlar de atenció psicologica...
maka
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dj. abr. 02, 2009 8:37 pm

EntradaAutor: maka » ds. juny 29, 2013 11:23 pm

Jo tambe l'acabo d'omplir i com dieu totes si que es fa mol dur recordar-ho tot, pero penso que servira per millorar les coses.
Jo tambe vaig trobar a faltar la possibilitat d'un psicoleg a l'hospital, tot i que si que em van recomenar que hi anes al sortir de l'hospital (que es el que he fet).
Pero sobretot vaig trobar a faltar que em diguessin de fer-li fotos pel record.
I el neguit que vaig passar sola a l'habitacio sense cap informacio mentres la meva parella estava amb el nen a la sala on el preparaban x traslladar-ho d'hospital. Van ser moments molts durs perque a la parella del costat la canviaven d'habitacio pero ningu em deia res i dins meu ja sabia que l'Eloi s'havia mort.
Tambe es cert que durant l'estancia vam estar molt ben atesos i es mostraven tots molts empatics, i que van fer tot el que podien fer perque estiguessim comodes.
M'ha sorpres si recomanariem l'hospital a altres parelles perque tot i que jo estic molt agraida amb el tacte no el recomanaria xq no te unitat neonatal preparada i ara per ara x mi aixo es vital.
Sento les faltes...escric des del movil.
Jan 03/12/09 . Mi pequeño terremoto, la fuerza que nos empuja
Eloi 30 / 01 /2013 . Que el dolor de haberte perdido no nos quite la alegria de haberte tenido.
maka

EntradaAutor: maka » ds. juny 29, 2013 11:26 pm

Ara m'adono que potser no l'havia d'haver omplert perque no parlen de les morts despres del part. Pero bueno ara ja esta fet. Tot i que m'havia arribat per altres canals i pensaba que era no nomes x mort intrauterina.
Eloi 30 / 01 /2013 . Que el dolor de haberte perdido no nos quite la alegria de haberte tenido.
SOLEX76

EntradaAutor: SOLEX76 » dg. juny 30, 2013 9:26 am

Bon dia

Jo la vaig omplir en dues tandes, i comentant o aclarint als espais a on es permetia. Si saben gestionar bé tota aquesta informació i la comunitat sanitària es pren en sèrio el contingut, trobo que pot ser de gran utilitat.

Jo també vaig quedar molt satisfeta amb el tracte en general i l'empatia del personal sanitari. I, el que més hincapié he fet, ha estat en ensalzar el protocol que es segueix a l'Hospital de la SS on jo vaig fer la ILE, és a altre comunitat autònoma, no a Catalunya, i aquí, ho fan a l'àrea d'Oncologia, per no haver d'estar envoltada de plors de nadons, i a la mateixa habitació (amb quiròfans a un minut per si n'hi ha complicacions, ja ho tenen tot previst), a la qual, en tot moment vaig estar sense acompanyant i en total intimitat. Jo vaig preguntar si era segur fer-ho allà, que per què no anava a un paritori, i em van dir que era per si tornava a donar a llum allà, que no em quedès amb el record de la sala de parts (que mai s'oblida!). Desprès, veient el programa aquell de parts anglès, he pogut comprovar que també ho fan a habitacions.

Jo si vaig rebre la visita d'una psicòloga, que em va informar de la conveniència de veure el petit (ja ho havia fet la meva gine també dies enrera), però ni jo ni el meu home ens sentiem capacitats en aquell moment, preferia recordar-lo com a les ecos. TAmbé és cert que em feia por, havia vist qualque imatge a Youtube prèviament, i, com que a les 22 stm tenen la pell translúcida sense greix, em va fer molta por. Potser si hauria agraït veure quaque foto o imatge prèviament, per fer-me una idea més exacta. Però, un cop se'l van endur li vaig demanar a una infermera i em va descriure algo tal i com jo m'imaginava. Avui penso que va ser millor així.

L'únic que em va molestar molt va ser que, com que ja portava 26 hs de part, el meu marit va sortir uns minuts després que em possassin l'epidural i mentre jo estava més tranquila a l'habitació, i, just en aquell moment van activar el part. Em varen preguntar on era, els hi vaig dir que havia sortit un moment, i sense dir-me res, varen procedir amb trencar aigües i amb quatre empentes ja s'acabava tot. Quan ell va arribar a l'habitació mentre netejaven i sortia placenta i tal, va començar a plorar com un bebè, abraçant-me i diguent-me que ho sentia... i jo tranquilitzant-li.

Però en general, trobo que a Balears el protocol està pensant a conciència i no em puc queixar, també ho fan sempre les mateixes infermeres i fins i tot t'expliquen experiències a les seves famílies amb persones amb greus malalties i en tot moment et recolzen, van ser carinyossíssimes. Noltros èrem " los chicos del parto" :) . Passada una setmana, em vaig armar de valor i vaig tornar per visitar una bona amiga que havia tingut la nena, i vaig aprofitar per portar-lis unes caixes de bombons (quina gràcia quan dèien: ei! han venido los chicos del parto!, molt cariñoses). També es cert que clar, com que vaig estar més d'un dia de part, més el dia d'ingrés post part, vàrem vincular.

Molta força a totes.
11/03/13 +

SOLEX76

EntradaAutor: SOLEX76 » dg. juny 30, 2013 9:37 am

Maka, t'envio una abraçada gegant, i un petó al cel per l'Eloi. Ho sento molt.

et puc preguntar si el part va ser a un hospital públic de la SS o a un privat?. Per això de l'unitat de neonats. És que jo ara em trobo embarassada de nou i, tot i estar quasi de 20 stm, encara no tinc clar a on parir (si tot va bé), perque faig doble seguiment incloent la SS per poder tenir-ne oberta aquesta possibilitat de donar a llum a la SS (i per les classes pre-part, però això és més secundari). En realitat el seguiment, seguiment reial me'l fan a la privada, i és a on em sento realment atesa, però fins i tot abans de l' ILE, amb l'embaràs de n'Álvaro, ja em plantejava seriosament parir a la SS pel tema assistència a neonats. I ara, evidentment, aquesta idea la tinc molt present, però sempre que demano em diuen que a l'Hospi privat ho tenen tot preparadíssim, igual que a la SS, però jo no les tinc totes.

Una abraçada, si vols parlar o el que sigui, ja saps. I molts d'ànims per tornar-ho a intentar, bonica!
11/03/13 +

maka

EntradaAutor: maka » dg. juny 30, 2013 1:40 pm

Gracies solex! Sento tb lo del teu petit.
El meu part va ser a un hospital de la ss, pero es comarcal i per tant no tenen unitat per neonats propiament, si es lleu ho poden atendre ells pero en casos greus o complicats no estan preparats.
Tinc clar que en un futur el part no sera en aquest hospital, o be anire a la vall d'hebron o be a sant joan de deu d'esplugues, penso que son els millors en relacio a la cura dels nens si les coses no van com haurien d'anar.
Ara estic en proces de recuperacio, mes emocional que no pas fisica pero va ser per cesarea i avui fa 5 mesos. Suposo que al setembre anire a parlar amb la llevadora per parlar d'un futur embaras; pero no se porto ja 2 cesareas i no se quan temps he d'esperar, a mes que tinc molta por a tornar a passar x aixo.
Amb el temps ja decidirem.
Moltes gracies
SOLEX76

EntradaAutor: SOLEX76 » dl. jul. 01, 2013 11:48 am

maka ha escrit:Gracies solex! Sento tb lo del teu petit.
El meu part va ser a un hospital de la ss, pero es comarcal i per tant no tenen unitat per neonats propiament, si es lleu ho poden atendre ells pero en casos greus o complicats no estan preparats.
Tinc clar que en un futur el part no sera en aquest hospital, o be anire a la vall d'hebron o be a sant joan de deu d'esplugues, penso que son els millors en relacio a la cura dels nens si les coses no van com haurien d'anar.
Ara estic en proces de recuperacio, mes emocional que no pas fisica pero va ser per cesarea i avui fa 5 mesos. Suposo que al setembre anire a parlar amb la llevadora per parlar d'un futur embaras; pero no se porto ja 2 cesareas i no se quan temps he d'esperar, a mes que tinc molta por a tornar a passar x aixo.
Amb el temps ja decidirem.
Moltes gracies

Hola Maka! gràcies per les explicacions, m'ha quedat més clar. Molts d'ànims amb aquesta recuperació, va molt bé parlar-ne, a mi m'ha ajudat molt. Tinc una amiga que ha passat ara per dues cessàries i està estupendament. Crec que després d'una, recomanen un any d'espera (després de dos, no sé, però per ahí andarà, no?), però ella es va quedar embarassada de la segona nena als 6 mesos, i no va tenir-ne cap problema. TAmbé és cert que quan l'úter més s'enxampla (a partir dels 5 mesos de gestació) és quan es feia l'any de la primera cessària, així que l'úter va estar un any sense forçar-se gaire i la zona havia tingut temps per cicatritzar-se bé, .

Ens anem veient pel SP!
11/03/13 +

cositina

EntradaAutor: cositina » dl. jul. 01, 2013 9:33 pm

SOLEX no sé a Balears però a Catalunya hi ha alguns hospitals privats que sí tenen uci de neonats. jo va ser el primer q vaig mirar a l'hora de triar fa un parell d'anys, on aniria a fer-me les revisions ginecologiques quan l'empresa em va posar una mutua de salut. A Bcn per exemple la Quiron, q és on vaig jo, sí té uci de neonats, i també en té la dexeus o la teknon entre d'altres. Possiblement allà algun privat també en tingui.
Trobo molt adient aixo de q allà les iles no les facin als paritoris. Jo l'altre dia pensant en el q m'havien dit a vall d'hebron q el proper embaras l'hauria de portar alla, comentava amb el cosi q malgrat si és aixi preferiria parir a la quiron, per les comoditats d'un cnetre privat però sobretot per no haver de parir al mateix lloc q no em portarà bons records... No sabia aixo de la pell translucida. Jo m'alegro q ningú ens recomanés veure res (només la llevadora va semblar sorpresa pero no va insistir) perquè nosaltres tampoc ens va sentir capaços...
per cert, jo quan ja vaig entrar a la sala de parts per posar la epidural, vaig deixar al cositino fora. No vaig voler que vingués (realment en aquell moment estava out jo entre els dolors i la son dels calmants i no recordo què vaig dir, però el cas és q ell no va entrar) perquè em semblava massa dur per a ell i volia assegurar-me de q ell tampoc hagués de veure res que li pugués impactar. Prefereixo que el proper, q serà el bon, sigui "el seu primer part"
gemma08

EntradaAutor: gemma08 » dt. jul. 02, 2013 2:07 pm

Cosineta,nosaltres també vam estar a la Vall Hebron i també ens van dir de portar els propers embarassos.Nosaltres hi vam anar fins a la eco morfologica i n'estem molt contents.Els meus fills han nascut a la Teknon peró fins a la eco morfologica anava als 2 llocs..teknon i Vall Hebron.A ka vall hebron fan 4 ecos...a les 8,12,16 i 20 setmanes i analitica primer trimestre..triple screanning..et porta l'equip de diagnostic prenatal.
Jo amb el següent embaras després de perdre el Jan vaig anar a la Vall Hebron molt poc receptiva i tot m'ho recordava però després vaig anar agafant confiança i em vaig sentir molt recolçada per tot l'equip.Em feien sentir segura i que tot sortiria bé.Inclús el meu gine de la Teknon estava content que també em controlessin a la Vall Hebron.
Jo t'ho recomano
Imatge
Imatge
Imatge
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. jul. 03, 2013 8:59 am

gemma08 ha escrit:Cosineta,nosaltres també vam estar a la Vall Hebron i també ens van dir de portar els propers embarassos.Nosaltres hi vam anar fins a la eco morfologica i n'estem molt contents.Els meus fills han nascut a la Teknon peró fins a la eco morfologica anava als 2 llocs..teknon i Vall Hebron.A ka vall hebron fan 4 ecos...a les 8,12,16 i 20 setmanes i analitica primer trimestre..triple screanning..et porta l'equip de diagnostic prenatal.
Jo amb el següent embaras després de perdre el Jan vaig anar a la Vall Hebron molt poc receptiva i tot m'ho recordava però després vaig anar agafant confiança i em vaig sentir molt recolçada per tot l'equip.Em feien sentir segura i que tot sortiria bé.Inclús el meu gine de la Teknon estava content que també em controlessin a la Vall Hebron.
Jo t'ho recomano

moltes gràcies guapa, la teva experiència mj'és molt útil ja q la meva idea per als propers embarassos és exactament aixo: fer doble seguiment a vall d'hebron i a quiron, i després si tot va bé parir a quiron. M'imagino q el mateix equip de vall d'hebron, si un cop passes la morfologica veuen q va tot be, ells mateixos et diran q pots deixar d'anar alla, o vas ser tu qui els va demanar si podeis parir a la privada i deixar d'anar a vall d'hebron?
gemma08

EntradaAutor: gemma08 » dj. jul. 04, 2013 3:16 pm

Cosineta,després de la eco morfològica i que tot estigui bé et preguntaran que vols fer.Tu tries,si vols quedar-te a la vall Hebron o vas pel privat.
Si necessites més informació només cal que m'ho diguis..
Imatge
Imatge
Imatge
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. jul. 04, 2013 3:49 pm

merci guapa. Llavors tu passada la morfo vas dir q aniries per privat i ja novas rtornar més a vall d'hebron? no pots dir q vols seguir pels dos llocs oi? i amnio te'n van fer?
gemma08

EntradaAutor: gemma08 » dj. jul. 04, 2013 5:07 pm

Cosineta,després de la eco de les 16 setmanes et donaran hora per la morfologica.Quan surtis de la eco,si tot esta ok,et donaran l'alta i et diran que si vols continuar a la Vall Hebron pots i et programaran per una llevadora com un embaràs normal.L'equip de diagnostic prenatal acaba la seva feina amb la eco morfologica. Aleshores et portara una llevadora i el gine quan toqui...com ho fan a la deguretat social.Jo els vaig dir que continuava amb el meu ginecoleg i cap problema!
A mi no em van fer amnio en cap dels dos nens.Si la triple screeaning surt bé i les ecos també ells mateixos et diuen el què..si cal o no fer-la.
Qui et va atendre quan et van derivar a la Vall Hebron?
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::