2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

Problemes durant l'embaràs.
Rossella13
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dj. set. 29, 2016 4:03 pm

2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Rossella13 » dv. març 19, 2021 12:15 pm

Hola,
Ara fa 2 dies quan havia d'estar de 8 setmanes em van dir que l'embaras s'havia aturat a la setmana 7 i que l'embrió no tenia batec. Fa dos anys vaig viure una situació semblant, també es va parar a les 7 setmanes, tot i que no ho vaig saber fins la setmana 11. En aquella ocasió vaig fer maneig expectant, però ara no sé si tinc forces per esperar tant i estic pensant de prendre les pastilles que m'han recomanat...alguna experiència?
Avui he anat a l'hospital i m'han confirmant que no progressava, he preguntat si es podia fer alguna prova i m'ha dit que amniocentesi de corión per veure els cromosomes, sabeu si hi han altres proves? Què es pot trobar amb l'amniocentesi?
La veritat es que estic feta un embolic és com un malson repetitiu i no sé si després d'això val la pena continuar intentant tenir un bebé... Potser ha sigut casualitat, però si no és així no sé si tinc temps de fer-me proves i proves, ni energia. D'aqui poc faig 39 anys i tinc la reserva ovarica molt baixa, de fet arrel del primer abort he començat a ser irregular i he tingut molts mesos sense ovular.
Gràcies per ser aquí i deixar-me desfogar, i si de pas alguna em pot orientar una mica a través de la seva experiència ho agrairia.
Rosella :***:

1 fill natural (2017) desde 2018 buscant germanet
2 avorts diferits 7 setmanes (2019 i 2021)
Ovo gener 22 +
Sherhezada
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dc. nov. 25, 2020 12:42 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Sherhezada » ds. març 20, 2021 4:55 pm

Hola,

Doncs la situació que descrius es clavada a la meva, si no fos pels tempos.

A nosaltres ens va passar el mateix. Primer avortament s'atura a les 6 setmanes i l'expulso de forma natural a les 11+2.
2n avortament, a urgències em diuen que no hi ha batec i que ha deixat de créixer, a les 8+2. Em fan un legrat al cap de 4 dies.

Vam estar pensant opcions, ens vam decantar pel legrat perquè ens van dir que podrien fer un cariotip de l'embrió i així veure si hi havia un defecte genètic detectable que expliques per que no havia tirant endevant.

De fet, al ser la 2na pèrdua en poc temps ja s'han activat totes les alarmes i ens han començat a fer les proves de infertilitat.

Si ho pots triar, el legrat em va convèncer per poder recuperar les restes i examinar-les. A part, almenys jo i aquesta vegada, 0 dolor. Ah, i avui m'ha vingut la regla post legrat. 35 dies justos.

Pel que fa a temes de cicles menstrulals, de moment, no s'ha descontrolat, tot i que desconec la meva reserva ovàrica.

No se si la meva experiència et servirà per alguna cosa. No estàs sola, estem aquí i sabem que no és fàcil.

Ànims.
Rossella13
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dj. set. 29, 2016 4:03 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Rossella13 » dg. març 21, 2021 3:09 pm

Gràcies per respondre i explicar la teva experiència. A mi a la seguretat social no m'han donat opció de legrat, i per la mutua que tinc no he preguntat perquè tot just només m'hi he visitat un cop i fins dimecres que vé no m'han tornat a donar hora. A vosaltres us han començat a fer proves de fertilitat? De quin tipus? A mi ja fa temps que em van mirar lo de la reserva ovarica i alguna altra cosa, i a la meva parella li van fer també alguna prova, ara a veure si aconsegueixo que ens facin més proves, no sé si de toroides, trombofilia, inmunologia o altres causes que he llegit que poden ser causants d'avorts...demà que vaig al hospital per la seg.social i dimecres a la mutua preguntaré a veure.
Molts ànims, espero que aconsegiu trobar el probema i que el pròxim sigui un bon embaràs. Sempre reconforta el saber que no estem soles.
Rosella :***:

1 fill natural (2017) desde 2018 buscant germanet
2 avorts diferits 7 setmanes (2019 i 2021)
Ovo gener 22 +
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: ambjdejan » dg. març 21, 2021 9:46 pm

Hola bonica, em sap greu.
A mi a la SS em van fer una biòpsia de corion que ens va servir per saber que el petit tenia un problema cromosomic
És el mateix que haurien sabut amb un legrat, pq s'analitza el mateix.
Sherhezada
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dc. nov. 25, 2020 12:42 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Sherhezada » dl. març 22, 2021 7:13 am

Hola Rosella,

Nosatres amb el 2n avortament, jo vaig demanar si podien començar a fer proves perquè no ens semblava normal i hi van estar d'acord.

Se moment tenim :
Cariotip pels 2
Análisis complerts per mi (inclou la tiroides, immunologiques però no totes, vitamines i minerals i altres)
Al maig tinc ginecològica per fer una revisió complerta de tot (no se si miraran permeabilitat de les trompes)

Per part nostre, farem un seminograma I depèn del resultat, anirem a estudiar la fragmentació de les cadenes. Ja que jo crec que el problema pot venir més d'aquí...

De moment, això tenim al menú

Insiteix quan vagis a la ss. Jo gràcies al fòrum sabia les proves que eren bàsiques i de seguida ho vam demanar.

Molts ànims!
Rossella13
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dj. set. 29, 2016 4:03 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Rossella13 » dl. març 29, 2021 3:37 pm

Gràcies per la resposta. Aquests dies han sigut força difícils per mi a nivell físic i psicològic, explico una mica per si a alguna li pot servir. Dilluns passat em van fer una biopsia de corion, els hi va costar força aconseguir material ja que l'embrió estava minvant i era com de 6 setmanes, així que no sé si tindrem resultats... després em van posar 4 pastilles de prostaglandina i al cap d'unes 3 o 4 hores vaig començar a tenir molts dolors i sagnat lleu, va ser una experiència horrible, amb l'anterior avort (maneig expectant) no em va fer tant de mal ni tanta estona, però també l'anterior va ser 4 setmanes més tard que aquest i no volia estar esperant tant de temps. Divendres passat vaig anar altre cop a que em miressin a l'hospital, pensava que potser m'haurien d'administrar una altra dosis de pastilles però per sort em van dir que ho havia tret tot i que ja acabaria de fer net jo sola. Extranyament, quan vaig saber que ja ho havia expulsat em vaig enfonsar de nou... ja no estava amb mi i pràcticament no m'havia adonat que havia marxat, em vaig sentir buida, fins llavors quan em tocava la panxa encara que sabia que s'havia aturar era algo real, però ara ja no existia.
D'aqui unes 2 setmanes tinc hora pels resultats de la biopsia i també amb la ginecologa de la seguretat social, a veure si aconsegueixo que em facin proves, de moment el de la mútua em va dir que per mirar trombofilia s'han d'esperar 2 mesos, no sé si tinc temps per anar fent proves, perquè no vull allargar massa així que de seguida que poguem continuarem intentant aconseguir el nostre bebe arciris... Us han recomanat algun medicament o producte per a recarregar energia o regular hormones, cicles? a mi fa un temps em van dir que prengués seidivid tot i que no em va fer gaire cosa...
A veure si ho aconseguim! com diu la frase feta: qui no arrisca no pisca, intentaré mantenir-me amb aquesta filosofia mentres em preparo mentalment pel que pugui ser... a veure si a la tercera va la vençuda, al final si es un tema de probabilitats potser la pròxima pot ser la bona...si es que n'hi ha.
Una abraçada i molts ànims també!
Rosella :***:

1 fill natural (2017) desde 2018 buscant germanet
2 avorts diferits 7 setmanes (2019 i 2021)
Ovo gener 22 +
Sherhezada
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dc. nov. 25, 2020 12:42 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Sherhezada » dt. març 30, 2021 7:18 am

Hola Rosella,

Doncs si, només ens queda pensar així, serà a la tercera.

No se quin és exactament el protocol, perquè ja et dic que per nosaltres han activat les proves de seguida, potser influeix el fet que les pèrdues eren seguides? No ho sé.

Ànims, molts ànims, només tu pots valorar si estàs a punt per seguir endevant.

Nosaltres, després de donar-hi moltes voltes, ja ho tornem a provar. L'única cosa que jo m'he plantejat és si puc passar per un tercer avortament, i de moment, la resposta és si, per tant, ho tornem a provar. Quasi amb més ganes que abans, perquè sembla ser que és la manera que hem trobat de sanar el dolor.

La buidor.... Tarda molt a marxar, almenys per mi... I es recorden dates, per exemple, si hagués funcionat el primer, ara ja el tindria entre els braços.

Respecte la medicació, no m'han dit res de res. Jo segueixo amb el idodocefol, que ja n'estic farta, i res més. M'havia plantejat de prendre vitamina D, pero com que encara no m'han fet els anàlisis, no m'atreveixo a començar pel meu compte.

Molts ànims, no deixis d'escriure si això t'ajuda a treure el dolor que portes dins.

Una abraçada.
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dg. maig 02, 2021 11:28 am

Hola!

Sento molt que passessiu per aquesta situació. Ara mateix estic en 2n avortament diferit, 6setmanes aprox. Divendres em vaig visitar per embaràs d'alt risc (38a, linfoma en reemissió completa des de fa 3anys i una DGP amb 3 embrions cromosomicament anormals) i al mirar-me em van dir que no hi havia batec.

El cas és que abans del linfoma vaig tenir també avort diferit d'embaràs biamniòtic monocorial. Aleshores em van fer raspat.

La ginecòloga de la FIV ja em va dir que segurament la quimio em va tocar la qualitat dels òvuls, malgrat haver-me punxat amb decapeptyl durant el tractament per frenar les ovulacions i protegir. Hi ha moltes noies que després de tractament han quedat embarassades de forma natural i, hi ha estudis, que 3 anys passats una quimio (específica per a linfomes) les noies recuperen les capacitats d'embaràs (sempre i quan no hi hagi hagut radiació a les parts reproductives).

Just el cicle després de la FIV, i malgrat que ja feia 1any que buscàvem, va arribar l'embaràs natural.

Demà haig d'anar a l'hospital a buscar les pastilles per l'expulsió. Tinc la sensació, potser m'equivoco, que les ginecòlogues creuen que no tinc res a fer (vaig demanar si potser podia anar a llista d'espera per FIV però q amb l'edat que tinc és massa tard). Em van dir que es poden fer tests genètics però que en el meu cas, embrió de 6setmanes, seria difícil extreure material. En el seu moment no hi vaig caure però amb la FIV em varen fer DGP en embrions de 5 dies, això fa que el que em van dir no tingués massa sentit.

*****
Pregunta: és el 2n avortament diferit, vosaltres insistirieu que a la SS, malgrat l'historial, en què em fessin alguna prova en aquest embrió?
*****
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: ambjdejan » dg. maig 02, 2021 4:45 pm

Hola bonica, quina merda, una abraçada.
Pel que fa les proves, et recomano que si tens la possibilitat vagis avui o demà a la Maternitat del Clínic, els expliques que estàs embarassada però que t'han dit que no hi ha batec, expliques els antecedents i demanis si és possible una biòpsia de corion. El tema és que l'embrió és molt petit i potser els costa, però la biòpsia de corion si que es pot fer
Em vaig trobar amb el mateix cas que tu aquest estiu (segon avortament seguit, 42 anys). A la mútua em van proposar legrat i estudi genètic (pagant 300 euros) i vaig fer el que et dic.
A la Mater em van fer esperar 11 dies com a mínim per assegurar que efectivament s'havia aturat i al cap d'11 dies em van poder fer la biòpsia. El petit venia amb una trisomia incompatible amb la vida. El tema dels 11 dies és pq si fan biòpsia i no s'ha aturat podrien causar-li lesions. Esperant 11 dies poden estar segurs que no ha tirat endavant.
Va sortir 15 dies després del primer dia que l'havien dit que s'havia aturat, a casa i sense medicació

Sí dubtes, pren-te el teu temps. Segurament és irreversible, però no tens perquè viure-ho amb presses. També pots demanar la baixa aquests dies, sí creus que ho necessites. A la Mater et faran un informe i al cap et faran la baixa.

Si necessites res aquí estic. Una abraçada .
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: ambjdejan » dg. maig 02, 2021 4:49 pm

Per cert, el dia que m'havien de fer la biòpsia vaig començar a sagnar i vaig anar-hi abans de l'hora pq tenia por que sortís. Al final encara va tardar 4 dies més però em van visitar de seguida, i això que era a l'agost.
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dg. maig 02, 2021 5:02 pm

Hola ambJdejan,

Moltes gràcies pel teu missatge. Diria que havia llegit el teu cas i et volia preguntar, però llavors he pensat q potser no em veuries. Espero q estiguis bé.
El cas és que visc a Sabadell, però sí, podria baixar a Barcelona, o potser insistir amb l'hospital d'aquí.
Probablement es tracti d'algo cromosòmic, però i si no ho fos? No puc evitar menjar-me el tarro!!
El què sí que em xoca és que per lo general no es facin analítiques de seguida per valorar la progesterona, per exemple.
Treballo des de casa així que la baixa potser no em faria falta, seria més per les molèsties de dolor. Tampoc vull deprimir-me pq de seguida que pugui doncs tornar a arrencar.

Moltes gràcies pel teu consell!

Abraçades
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: ambjdejan » dg. maig 02, 2021 7:15 pm

Ja pot ser que em llegissis perquè a vegades sóc una mica pesada i ho explico a tot arreu, però és que el segon avortament va ser tan diferent del primer, i vaig poder tenir respostes que em van ajudar molt... ;)
Sempre et diuen: un problema cromosòmic. Però no sabem què vol dir, això, exactament... I jo fins que no em va passar, no era conscient, per exemple, que hi havia altres trisomies més enllà de les que neixen nens (13, 18, 21, 5 i algun altre...) (i això que sóc biòloga i vaig fer una assignatura sobre el tema fa... mil anys??) jeje

Potser hi pots anar demà al matí, o provar de tornar a l'Hospital a Sabadell (al Taulí?) i plantejar aquesta possibilitat. Si més no, si t'ho poden fer podràs saber què ha passat (o què no ha passat) i saber per on tirar... És una merda que no et mirin res fins el 2n o 3r avortament...

Per cert, tema tiroides jo tinc la TSH controlada, l'antitiroglobulina bé però la TPO malament (154) però crec que no és gaire alt. En uns 4-5 mesos d'eutirox m'ha baixat. Amb l'embaràs em fan analítiques cada 5 setmanes i es va controlant bastant bé.

Molts ànims!!
VR26
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. nov. 19, 2020 1:13 am

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: VR26 » dg. maig 02, 2021 11:25 pm

Hola noies, primer de tot, dessitjar-vos a totes tot el millor i que aviat siguen mares (ja sigui primerenques o perque espereu un nou fill/a amb ilusió).

Modo ego:
Us resumeixo una mica la "meva historia" aviam si en podeu fer un cop de mà.

Al decembre de 2019 iniciem la busqueda i sense éxit, al juny em troben un quist al ovari i m'operen al juliol, al octubre reiniciem la búsqueda i al novembre positiu, als pocs dies embaràs bioquímic. Descans recomanat i al gener tornem a buscar i al febrer ja espantada i amb síntomes abans de la regla me'n vaig a fer un analítica (reconec que vaig anar perque vaig interpretar unes líneas d'evaporació del test com a positiu pero realment era evaporació) pero efectivament va sortir positiu a la analítica en sang, mai en orina, als dies perdua, segon bioquímic, he seguit varios mesos mes, sense fer parón, puc semblar paranoica pero sé que hi han hagut més bioquímics no detectats, no sé perque els perdo quan començen a implantar al día o així, he tingut tacat de implantació aquest mes amb test d'orina negatiu (normal perque no dona positiu fins els dies), dos dies implantant i al tercer ja perdua progresiva.

En fi, la questió está en que em van trobar:
TSH elevada, ja regulada a 2.49 (em diuen que ja está bé pero al foro he llegit que sería millor per sota de 2, que opineu?)
Vitamina D molt baixa que deien que tranquila, que al estiu ja em pujaria i passant de tot em vaig comprar.i en vaig estar prenent un mes al menys. Ara ja está sé a 26 aprox., abans a 10, pero segueixen sense implantar bé o alguna cosa pasa.
Prolactina pujant cada vegada més ara mateix a 46.95 aprox. (He llegit pel foro que es medica pero el ginecóleg de la seg.social diu que no pasa pas res aunque vagi en aument!)
I per últim, han perdut l'analítica on em miraben la coagulació de la sang i en contes de repetirla o fer més probes diu que segurament estaba bé i que res. Que esperi i quan em torni a quedar que em posi progesterona (porto tres anys al menys sospitant de tenirla baixa pero mai m'han fet cas quan ho he comentat i ara em sobte, que sense mirarme la progesterona a les analítiques ni saber cóm está doncs diu apa aixó i tirant milles). I s'han acabat les probes. La cosa está en que per internet he vist que la progesterona es pot posar abans de la regla (en la segona meitat del cicle), i crec que es la única manera de conseguir que s'implanti pero la meva por es: i si faig que s'implanti un embrió que vingui malament i amb la progesterona no deixo al cos expulsarlo, aixó pot pasar amb la progesterona? Em fa molta por i no puc parlar del tema amb cuasi ningú perque no es fiquen a la meva pell i només diuen que m'obsesiono.

Sento el tostón noies.
Una abraçada enorme i aviam si em podeu ajudar, moltes gràcies!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: ambjdejan » dl. maig 03, 2021 9:59 am

Hola bonica!
Primer de tot, una abraçada. Costa molt no poder-ne parlar amb el teu entorn i si a sobre els metges et perden les proves ja és...
Coses que penso que pots fer:

- per saber si és un tema de progesterona, hi ha dues coses: a part de les analítiques dels 3 primers dies de cicle (deuen ser les que t'han fet) hi ha una analítica específica de progesterona que es fa el dia 25 del cicle (més o menys), quan ja has ovulat segur, per veure quins nivells tens.
- fes una gràfica de temperatures i compra tests d'ovulació d'aquells baratos que es compren per internet (si no en tens): la gràfica l'has de fer 2 o 3 mesos seguits com a mínim. Saps com fer-la? Necessitaràs un termòmetre basal, millor, i cada dia has de prendre la temperatura vaginal, sempre a la mateixa hora i sense moure't del llit. La fase lútea hauria de durar mínim 12 dies amb la temperatura alta. Si tarda 2-3 dies a pujar pq puja a poc a poc i després dos dies abans de la regla ja comença a baixar, cagada, pq encara que creguis que la FL és de 12 o 13 dies, si li descomptes aquests 3-4 dies, et quedes curta (a mi em passava i no ho vam veure fins que vam fer les temperatures). Els tests d'ovulació, jo en compraria 30 o 40 o així si no els has fet servir mai, pq a vegades costa pillar el truco, veure quan és realment positiu, si et dura dos dies seguits, etc... Ara bé, intenta no obsessionar-te amb els tests i la temperatura, si ho aconsegueixes ;) (jo em despertava a les 3 o les 4 del matí pensant en el termòmetre... )

- insistir en què et repeteixin les analítiques, quin morro, no? tot i que no sé si la coagulació afecta a la implantació o un cop implantat però és igual, les han perdut!
- la TSH si és per sota de 2 per buscar embaràs millor, sí. Estàs prenent eutirox? no ho deixis de moment
- vitamina D: sí, és important.
- la prolactina no en tinc ni idea.

Jo et recomanaria que passis pel fòrum de reproducció assistida, pq hi ha alguns fils de proves que es poden fer que estan súper bé. Per començar pots començar pel més bàsic i després ja hi ha altres coses més avançades, que potser no cal que hi vagis directament.

També et diria que busquis una acupuntora especialitzada en fertilitat (especialitzada és important), perquè et podrà donar pautes i herbes que et poden anar bé. N'hi ha d'específiques per aquests temes de baixa progesterona, etc...

Sobre si prenent progesterona no en vindrà la regla, no, no et preocupis, no impedirà que si no ha implantat et vingui la regla.

Finalment, si no tens mútua, potser pots mirar alguna clínica de fertilitat que tinguin primera visita gratuïta i que inclogui alguna analítica. Prgeunta a Gràvida, pq són molt complerts (tot i que el tractament allà es més car) però al menys per tenir una base d'on partir. IVI la primer visita són 90 euros i et fan una eco 3D (important, també) i analítiques complertes. Si et quedes amb ells, t'ho descompten del tractament.

Apa, passa pel fòrum de repro que allà hi ha un grupet molt maco i et sentiràs escoltada :*. No vol dir que ho necessitis finalment, però allà parlem de proves i dificultats
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dt. maig 04, 2021 7:19 am

ambjdejan ha escrit:Ja pot ser que em llegissis perquè a vegades sóc una mica pesada i ho explico a tot arreu, però és que el segon avortament va ser tan diferent del primer, i vaig poder tenir respostes que em van ajudar molt... ;)
Sempre et diuen: un problema cromosòmic. Però no sabem què vol dir, això, exactament... I jo fins que no em va passar, no era conscient, per exemple, que hi havia altres trisomies més enllà de les que neixen nens (13, 18, 21, 5 i algun altre...) (i això que sóc biòloga i vaig fer una assignatura sobre el tema fa... mil anys??) jeje

Potser hi pots anar demà al matí, o provar de tornar a l'Hospital a Sabadell (al Taulí?) i plantejar aquesta possibilitat. Si més no, si t'ho poden fer podràs saber què ha passat (o què no ha passat) i saber per on tirar... És una merda que no et mirin res fins el 2n o 3r avortament...

Per cert, tema tiroides jo tinc la TSH controlada, l'antitiroglobulina bé però la TPO malament (154) però crec que no és gaire alt. En uns 4-5 mesos d'eutirox m'ha baixat. Amb l'embaràs em fan analítiques cada 5 setmanes i es va controlant bastant bé.

Molts ànims!!


Hola ambJdejan,

Al final vaig anar a buscar les pastilles i em van programar visita per d'aquí dos mesos amb un departament de fertilitat al ser ja 2n abort.

Just abans de saber q estava embarassada vaig demanar visita amb endocrí per a què em miressin les hormones. Fent el tractament de FIV em van fer prendre Eutirox. Al acabar el tractament i baixant la TSH de 2.67 a 0.03, vaig preguntar què fer amb l'eutirox i em van dir de deixar-lo.
Ja embarassada i visitar-me amb l'endocrí, li vaig donar la bona nova i igualment em va receptar analítica per visitar-me d'aquí un mes (o sigui, aquesta setmana). A totes les visites que feia duia el meu historial d'analítiques. La de la SS no la tenia programada fins el dia 17-maig i això que em consideraven de risc!! Doncs ahir, abans d'anar a buscar el medicament per l'expulsió, vaig fer-me l'analítica: 4.84 de TSH!!! (0_0) encara al·lucino. Espero que no hagi estat aquesta la causa de l'abort. Oh, i per més inri, per acabar un dia de traca, ma cosina anuncia a la família que està embarassada (-_-)

A mi la biologia, i més després del procés de FIV i aquestes primeres setmanes em fascina molt. He tingut la necessitat de buscar informació de com succeeixen aquests processos i la veritat és que après molt. Quan ens van fer el DGP ens varen sortir una trisomia (la 20) i una monosomia (del 13), a més d'un embrió amb masses coses complexes.

Això sí que no ens ho contestarà ningú, però, per què és tant punyetera la biologia!!??! No podia simplement mesclar materials genètics i PAM! Embrió creat, fora complicacions.

En fi ...

Què vagi molt bé el teu embaràs!
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dt. maig 04, 2021 7:32 am

ambjdejan ha escrit:Ja pot ser que em llegissis perquè a vegades sóc una mica pesada i ho explico a tot arreu, però és que el segon avortament va ser tan diferent del primer, i vaig poder tenir respostes que em van ajudar molt... ;)
Sempre et diuen: un problema cromosòmic. Però no sabem què vol dir, això, exactament... I jo fins que no em va passar, no era conscient, per exemple, que hi havia altres trisomies més enllà de les que neixen nens (13, 18, 21, 5 i algun altre...) (i això que sóc biòloga i vaig fer una assignatura sobre el tema fa... mil anys??) jeje

Potser hi pots anar demà al matí, o provar de tornar a l'Hospital a Sabadell (al Taulí?) i plantejar aquesta possibilitat. Si més no, si t'ho poden fer podràs saber què ha passat (o què no ha passat) i saber per on tirar... És una merda que no et mirin res fins el 2n o 3r avortament...

Per cert, tema tiroides jo tinc la TSH controlada, l'antitiroglobulina bé però la TPO malament (154) però crec que no és gaire alt. En uns 4-5 mesos d'eutirox m'ha baixat. Amb l'embaràs em fan analítiques cada 5 setmanes i es va controlant bastant bé.

Molts ànims!!


Hola ambJdejan,

Al final vaig anar a buscar les pastilles i em van programar visita per d'aquí dos mesos amb un departament de fertilitat al ser ja 2n abort.

Just abans de saber q estava embarassada vaig demanar visita amb endocrí per a què em miressin les hormones. Fent el tractament de FIV em van fer prendre Eutirox. Al acabar el tractament i baixant la TSH de 2.67 a 0.03, vaig preguntar què fer amb l'eutirox i em van dir de deixar-lo.
Ja embarassada i visitar-me amb l'endocrí, li vaig donar la bona nova i igualment em va receptar analítica per visitar-me d'aquí un mes (o sigui, aquesta setmana). A totes les visites que feia duia el meu historial d'analítiques. La de la SS no la tenia programada fins el dia 17-maig i això que em consideraven de risc!! Doncs ahir, abans d'anar a buscar el medicament per l'expulsió, vaig fer-me l'analítica: 4.84 de TSH!!! (0_0) encara al·lucino. Espero que no hagi estat aquesta la causa de l'abort. Oh, i per més inri, per acabar un dia de traca, ma cosina anuncia a la família que està embarassada (-_-).

A mi la biologia sempre m'havia agradat, però ara que he viscut aquests últims processos, el de la FIV i les primeres setmanes, doncs he tingut la necessitat d'informar-me i ho he trobat fascinant. La veritat és que he après molt.
Fent el DGP a nosaltres ens va sortir una trisomia del 20 i una monosomia del 13, a més d'un altre que tenia masses complexitats.
Sé que és una pregunta sense resposta, però, pq la mescla de material ha de ser tant complicada??? Embrió i PAM fora complicacions!

En fi...

Què vagi molt bé el teu embaràs!
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dt. maig 04, 2021 8:03 am

ambjdejan ha escrit:Ja pot ser que em llegissis perquè a vegades sóc una mica pesada i ho explico a tot arreu, però és que el segon avortament va ser tan diferent del primer, i vaig poder tenir respostes que em van ajudar molt... ;)
Sempre et diuen: un problema cromosòmic. Però no sabem què vol dir, això, exactament... I jo fins que no em va passar, no era conscient, per exemple, que hi havia altres trisomies més enllà de les que neixen nens (13, 18, 21, 5 i algun altre...) (i això que sóc biòloga i vaig fer una assignatura sobre el tema fa... mil anys??) jeje

Potser hi pots anar demà al matí, o provar de tornar a l'Hospital a Sabadell (al Taulí?) i plantejar aquesta possibilitat. Si més no, si t'ho poden fer podràs saber què ha passat (o què no ha passat) i saber per on tirar... És una merda que no et mirin res fins el 2n o 3r avortament...

Per cert, tema tiroides jo tinc la TSH controlada, l'antitiroglobulina bé però la TPO malament (154) però crec que no és gaire alt. En uns 4-5 mesos d'eutirox m'ha baixat. Amb l'embaràs em fan analítiques cada 5 setmanes i es va controlant bastant bé.

Molts ànims!!


Hola ambJdejan,

Al final vaig anar a buscar les pastilles i em van programar visita per d'aquí dos mesos amb un departament de fertilitat al ser ja 2n abort.

Just abans de saber q estava embarassada vaig demanar visita amb endocrí per a què em miressin les hormones. Fent el tractament de FIV em van fer prendre Eutirox. Al acabar el tractament i baixant la TSH de 2.67 a 0.03, vaig preguntar què fer amb l'eutirox i em van dir de deixar-lo.
Ja embarassada i visitar-me amb l'endocrí, li vaig donar la bona nova i igualment em va receptar analítica per visitar-me d'aquí un mes (o sigui, aquesta setmana). A totes les visites que feia duia el meu historial d'analítiques. La de la SS no la tenia programada fins el dia 17-maig i això que em consideraven de risc!! Doncs ahir, abans d'anar a buscar el medicament per l'expulsió, vaig fer-me l'analítica: 4.84 de TSH!!! (0_0) encara al·lucino. Espero que no hagi estat aquesta la causa de l'abort. Oh, i per més inri, per acabar un dia de traca, ma cosina anuncia a la família que està embarassada (-_-).

A mi la biologia sempre m'havia agradat, però ara que he viscut aquests últims processos, el de la FIV i les primeres setmanes, doncs he tingut la necessitat d'informar-me i ho he trobat fascinant. La veritat és que he après molt.
Fent el DGP a nosaltres ens va sortir una trisomia del 20 i una monosomia del 13, a més d'un altre que tenia masses complexitats.
Sé que és una pregunta sense resposta, però, pq la mescla de material ha de ser tant complicada??? Embrió i PAM fora complicacions!

En fi...

Què vagi molt bé el teu embaràs!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: ambjdejan » dt. maig 04, 2021 9:45 am

Gràcies! està sent un embaràs complicat a nivell emocional, la veritat... i encara alguns dies trec com moc marró i no acabo de gaudir-lo gens. A veure si a mesura que passen les setmanes ho porto millor, pq ens afecta a nivell familiar i tot... El meu primer embaràs va ser tot tan fàcil...

Tema eutirox, ostres, és veritat que et va baixar molt, a 0,03... a mi la meva endo em va dir que no ho deixés i que així que tingués el positiu de fet havia d'augmentar la dosi pq amb l'embaràs es pot disparar (després me la va tornar a baixar pq en el meu cas concret l'embaràs no va semblar afectar la tiroides). A veure què et diuen...

Està bé que et puguin mirar això de la fertilitat, i fer més proves, de cara a un futur. Al teu company li han mirat alguna cosa?

Em sap greu la situació amb la cosina. Te n'alegres pels altres, és clar, però no deixa de ser una punxadeta al cor oi? Una abraçada!

Per cert, a instagram hi hauna noia que es diu Maria Hernando Embriologa que explica moltes coses de FIV, va bé per aprendre coses (tot i que tb et dic que a vegades penso que preferiria no saber tantes coses XD... sóc de donar moltes voltes a les coses i una mica obsessiva i a vegades penso que potser millor si no investigués tant...)

Ja t'has pres les pastilles? Espero que no et fessin gaire mal, i et trobis el millor possible, físicament :-()-)
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dt. maig 04, 2021 10:08 am

Hola!

Hahaha les obsessions són molt difícils d'ignorar-les i sí, a vegades, quan més investigues pitjor, perquè no pots evitar deixar de buscar explicacions per tot. Viure en l'ignorància potser no ens faria maquinar tant els nostres pensaments i seríem més felices.

Ja, m'imagino que l'embaràs, quan ha costat tant d'aconseguir, no el gaudeixes tant. No pots evitar capficar-te i a més les setmanes sembla que passin suuuuuper lentes. Les ganes d'arribar a l'ecografia morfològica i que et diguin q aquesta part ja tot bé, uauuu l'alleujament!

A ell li varen fer un seminograma i lo dels cariotips. A mi només analítica de sang de protocol i ja.

Sí q la ginecòloga del tractament em va dir al començar q un cop tingués positiu doncs augmentarien la dosis, però al fallar el DGP ja no hi vam arribar. Al fer la visita posteriori per valorar com havia anat el cicle li vaig preguntar per l'eutirox i em va dir que el deixés. L'endocrí el dia 6 abril també em va dir q el cos es regula. I ara m'estiro dels cabells.

Acabo de reservar hora amb la mútua però no me n'han donat fins d'aquí un mes. No sé si buscar-me'n un altre, al menys pq em pauti. He començat amb les dosis de 25, però si haig de baixar de 4.84....es farà etern.

Les pastilles, i per qui li pugui interessar, me'n varen donar 8 juntament amb unes instruccions.
Mitja hora abans em vaig prendre Ibuprofeno i paracetamol. Llavors 4 pastilles mullades a la vagina. De mida eren com l'eutirox, més o menys, hexagonals. 3h més tard ja vaig notar dolors. Finalment l'expulsió va ser unes 8h més tard. La gravetat hi va ajudar. Les altres 4 pastilles era per si no havia sangrat doncs administrar-les.
La veritat és que poder insertar-les a casa era un gran què, a la meva germana li van insertar la pastilla a l'hospital i ràpid cap a casa.
Avui, i ara per ara, no sento dolors de menstruació.

Miraré aquest perfil d'IG.

Salut!
VR26
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. nov. 19, 2020 1:13 am

Re: 2n abortament diferit. Quines proves es poden fer?

EntradaAutor: VR26 » dc. maig 05, 2021 12:56 am

Bones noies!
Gràcies ambjdejan per aclarir els meus dubtes, sembla que un mes despres han trobat l'analítica, a saber si els resultats son reals (esperant que si, segons he vist a la App la meva salut está tot correcte, tot i que espero encara la trucada del Dr.).
Així que espero que sigui simplement la progesterona i ho arreglem rápid (l'esperança es l'ultim que es perd).

Per cert, enhorabona pel teu embaràs! Se que no es gaudeix, es una p*tad*.
En el primer estaba ven emocionada i als pocs dies paaaam, desde llavors vaig saber que els próxims embarassos els viure amb moltes pors, que hi farem.
Ànims i creuem els dits perque vagi tot bé!

Llenties i pessols, sento molt les teves perdues, es molt dur, una abraçada ben forta! Al final ho aconseguirem! Ostres...no m'agradaria estar al teu lloc, si algún familiar molt proper anuncies embaràs diría enhorabona i tal ...pero el meu cap estaría maquinant a mil per hora pensant i perque jo no puc? O m'està costant tant? Etc etc.

Una abraçada ben gran a totes. Bona nit!

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::