Pujada base quota autònomes - DUBTES
Pujada base quota autònomes - DUBTES
Hola a totes,
Hi ha diversos posts d'autònomes però tinc unes preguntes molt concretes, potser alguna les sap contestar.
Com que m'he decidit a tornar a ser mare sent autònoma (estic boja?) i amb el meu primer (i únic) embaràs crec que vaig fer molt el pringat (entre altres coses perquè no vaig cedir les 6 setmanes de baixa que jo no podia permetre'm agafar -perquè per a algunes empreses està mal vist que ells agafin la baixa de paternitat cedida), estic intentant veure si aquesta vegada puc montar-m'ho una mica millor.
Encara no estic embarassada, no sé quant tardaré, però d'entrada he sol·licitat una pujada de la base de cotització perquè es faci efectiva a partir de l'1 de gener de 2016... així, en cas que la baixa sigui durant el primer semestre de l'any, seria una mica més elevada. He fet números de tot tipus i em compensa (i si no em quedo abans, ho faria igual però per al següent semestre). Però voldria saber:
- Si finalment em quedo, sempre serà evident que he demanat l'augment ABANS de quedar-me embarassada, però hi ha igualment la possibilitat de que em deneguin la prestació del 100% de la base? O sigui... em podrien dir que és fraudulent per algun motiu, com per exemple que és la primera vegada que ho sol·licito? Només per ser sospitós??
-He llegit a algun lloc que a alguna que ho ha fet li han cobrat la nova quota (més elevada) però li han mantingut la prestació anterior... això és possible? per quin motiu podria ser?
- Et poden obligar a mantenir la quota nova tot l'any (o durant 1 any seguit si fos per al segons semestre) o pots passar a la quota anterior per al segon semestre (demanant-ho abans del 30 d'abril, és clar)?
- Vosaltres heu cedit setmanes? Com ho heu fet? Vull dir, si les vostres parelles les han agafat seguides a la seva baixa, si les han dividit en segments (crec que es pot), si han tingut problemes amb l'empresa... O si les heu deixat perdre com jo (em consolaria una mica).
Gràcies!!!
Hi ha diversos posts d'autònomes però tinc unes preguntes molt concretes, potser alguna les sap contestar.
Com que m'he decidit a tornar a ser mare sent autònoma (estic boja?) i amb el meu primer (i únic) embaràs crec que vaig fer molt el pringat (entre altres coses perquè no vaig cedir les 6 setmanes de baixa que jo no podia permetre'm agafar -perquè per a algunes empreses està mal vist que ells agafin la baixa de paternitat cedida), estic intentant veure si aquesta vegada puc montar-m'ho una mica millor.
Encara no estic embarassada, no sé quant tardaré, però d'entrada he sol·licitat una pujada de la base de cotització perquè es faci efectiva a partir de l'1 de gener de 2016... així, en cas que la baixa sigui durant el primer semestre de l'any, seria una mica més elevada. He fet números de tot tipus i em compensa (i si no em quedo abans, ho faria igual però per al següent semestre). Però voldria saber:
- Si finalment em quedo, sempre serà evident que he demanat l'augment ABANS de quedar-me embarassada, però hi ha igualment la possibilitat de que em deneguin la prestació del 100% de la base? O sigui... em podrien dir que és fraudulent per algun motiu, com per exemple que és la primera vegada que ho sol·licito? Només per ser sospitós??
-He llegit a algun lloc que a alguna que ho ha fet li han cobrat la nova quota (més elevada) però li han mantingut la prestació anterior... això és possible? per quin motiu podria ser?
- Et poden obligar a mantenir la quota nova tot l'any (o durant 1 any seguit si fos per al segons semestre) o pots passar a la quota anterior per al segon semestre (demanant-ho abans del 30 d'abril, és clar)?
- Vosaltres heu cedit setmanes? Com ho heu fet? Vull dir, si les vostres parelles les han agafat seguides a la seva baixa, si les han dividit en segments (crec que es pot), si han tingut problemes amb l'empresa... O si les heu deixat perdre com jo (em consolaria una mica).
Gràcies!!!
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Només et puc respondre a la pregunta de cedir setmanes. Jo ho he fet en els dos embarassos i el meu home ha gaudit de més temps de baixa, a l'empresa no li han posat problemes perquè és "legal" i erquè es tracta d'una multinacional enooorme on tampoc afecta tant que hi hagi algú que estigui de baixa o no. Suposo que depèn més de la feina del teu home, neghar-s'hi, no s'hi poden negar, una altra cosa és "que s'ho orenguin bé".
En el nostre cas les setmanes que li vaig cedir les va fer seguides després dels seus 15 dies.
En el nostre cas les setmanes que li vaig cedir les va fer seguides després dels seus 15 dies.
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Hola meli a veure jo et puc explicar el meu cas.Jo ja estic embarassada i l he de tindre per desembre. Actualment cotitzo el mínim però la meva gestora va dir-me que al setembre demanaríem el canvi per cotitzar més. Jo pagaria de Oct a març una quota més alta i a l abril ja demanaria el canvi altre vegada a la quota baixa.Així hi surto guanyant 1400 euros.
Ella no em va dir pas res de que no et paguessin,jo de tú no pagaria més fins que et toqui que ja paguem prou !
De l'ho altre que demanes no sé jo només et dic el que m ha dit i faré a part ella també està embarassada i li vaig dir el que tú facis faig que ells estan ben assessorats i ho saben tot .
espero que t hagi servit d'ajuda
Ella no em va dir pas res de que no et paguessin,jo de tú no pagaria més fins que et toqui que ja paguem prou !
De l'ho altre que demanes no sé jo només et dic el que m ha dit i faré a part ella també està embarassada i li vaig dir el que tú facis faig que ells estan ben assessorats i ho saben tot .
espero que t hagi servit d'ajuda
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
tita2015 ha escrit:Hola meli a veure jo et puc explicar el meu cas.Jo ja estic embarassada i l he de tindre per desembre. Actualment cotitzo el mínim però la meva gestora va dir-me que al setembre demanaríem el canvi per cotitzar més. Jo pagaria de Oct a març una quota més alta i a l abril ja demanaria el canvi altre vegada a la quota baixa.Així hi surto guanyant 1400 euros.
Ella no em va dir pas res de que no et paguessin,jo de tú no pagaria més fins que et toqui que ja paguem prou !
De l'ho altre que demanes no sé jo només et dic el que m ha dit i faré a part ella també està embarassada i li vaig dir el que tú facis faig que ells estan ben assessorats i ho saben tot .
espero que t hagi servit d'ajuda
Però si ho demanes al setembre se't farà efectiu a partir de l'1 de gener de 2016, no? No és d'un mes per l'altre, sinó que només hi ha dos cops l'any per fer la petició:
El plazo durante el cual se puede efectuar el cambio de base de cotización, a través de este servicio, es el comprendido entre el 1 de enero y el 30 de abril, con efectos del 1 de julio siguiente, y antes del 1 de noviembre, con efectos del 1 de enero del año siguiente.
Durante el plazo indicado el trabajador autónomo podrá realizar tantas solicitudes como desee, siendo únicamente la última petición realizada antes del 1 de noviembre la que será tomada en cuenta como base de cotización para el año natural siguiente.
Hi ha alguna altra manera de fer-ho?
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Nime ha escrit:Només et puc respondre a la pregunta de cedir setmanes. Jo ho he fet en els dos embarassos i el meu home ha gaudit de més temps de baixa, a l'empresa no li han posat problemes perquè és "legal" i erquè es tracta d'una multinacional enooorme on tampoc afecta tant que hi hagi algú que estigui de baixa o no. Suposo que depèn més de la feina del teu home, neghar-s'hi, no s'hi poden negar, una altra cosa és "que s'ho orenguin bé".
En el nostre cas les setmanes que li vaig cedir les va fer seguides després dels seus 15 dies.
Gràcies... A la seva empresa ni els 15 dies els van fer gràcia, estava jo súper mosquejada, però com que tenia altres coses més importants que fer, ni m'ho vaig plantejar... Va tornar a treballar després dels 15 dies i jo vaig perdre les 6 setmanes últimes i prou... Però ara si puc voldria pensar-ho una mica millor.
Gràcies!!!
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Tu pots cedir 10 setmanes no? 6 són obligatòries per a la mare o això no és cert? És el que em van dir a la SS. Gràcies!
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Jo també vaig cedir dies al pare. Ell va agafar uns dies meus, després va fer el seu mes de vacances i després va agafar els 15 dies que li tocaven. Al INSS ens van donar els papers per fer-ho i ho va haver de solicitar en dos cops. Cada mes els dies de prestació que demanava, a l'agost va demanar els dies de juliol abans de vacances i al setembre va solicitar els seus 15 dies. L'empresa no li va posar cap pega però ell va anar a explicar-ho abans. Té darte a fer-ho però volia estalviar-se males cares
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Gràcies noies!
Sí, es poden cedir 10 de les 16 però jo en vaig fer 10.... i van sobrar-ne 6... Ell tampoc portava gaire temps en aquesta feina i és de difícil substitució, així que no vaig voler agobiar-lo ni agobiar-me... però ara que ja porta més temps, ostres... no sé... jo no dic que agafi el mes i mig, però estaria bé que em pogués donar un cop de mà, 15 dies crec que són absolutament insuficients!!!
En fi...
Pel tema lactància veig que algunes empreses també allarguen baixa, hi ha alguna clàusula sobre el tema per a les autònomes? Òstres, és que després de veure les megabaixes que gaudeixen algunes (no autònomes, és clar) crec que vaig ser la pardilla number one...
Sí, es poden cedir 10 de les 16 però jo en vaig fer 10.... i van sobrar-ne 6... Ell tampoc portava gaire temps en aquesta feina i és de difícil substitució, així que no vaig voler agobiar-lo ni agobiar-me... però ara que ja porta més temps, ostres... no sé... jo no dic que agafi el mes i mig, però estaria bé que em pogués donar un cop de mà, 15 dies crec que són absolutament insuficients!!!
En fi...
Pel tema lactància veig que algunes empreses també allarguen baixa, hi ha alguna clàusula sobre el tema per a les autònomes? Òstres, és que després de veure les megabaixes que gaudeixen algunes (no autònomes, és clar) crec que vaig ser la pardilla number one...
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Lactància per a les autònomes res de res 
Jo l'únic "extra" que vaig trobar amb el segon embaràs va ser agafar les 6 primeres setmanes baixa total i després baixa parcial, et permet seguir treballant i cobres el 50% de la baixa.
Jo l'únic "extra" que vaig trobar amb el segon embaràs va ser agafar les 6 primeres setmanes baixa total i després baixa parcial, et permet seguir treballant i cobres el 50% de la baixa.
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Nime ha escrit:Lactància per a les autònomes res de res
Jo l'únic "extra" que vaig trobar amb el segon embaràs va ser agafar les 6 primeres setmanes baixa total i després baixa parcial, et permet seguir treballant i cobres el 50% de la baixa.
Això també està bé, jo ho vaig pensar, l'únic petit inconvenient que té és que les 10 setmanes han de ser al 50% totes, no pots fer al 100% res més que les primeres 6.
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
melibea80 ha escrit:Nime ha escrit:Lactància per a les autònomes res de res
Jo l'únic "extra" que vaig trobar amb el segon embaràs va ser agafar les 6 primeres setmanes baixa total i després baixa parcial, et permet seguir treballant i cobres el 50% de la baixa.
Això també està bé, jo ho vaig pensar, l'únic petit inconvenient que té és que les 10 setmanes han de ser al 50% totes, no pots fer al 100% res més que les primeres 6.
Bé, si fas 16 setmanes són totes al 100%. Si fas les 6 setmanes al 100% (que és obligatori) i la resta fas mitja baixa llavors sí que cobres mitja prestació (i oju que pagues la quota sencera!) però enlloc de 10 setmanes són 20.
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Exacte, les 10 setmanes es transformen en 20 si fas la reducció al 50%. Tot i pagant la quota, has de fer comptes, a mi em sortia a compte, el que em donaven de baixa era com una "factura més" assegurada.
Re: Pujada base quota autònomes - DUBTES
Sí, hauré de fer números i dependirà de quan em quedi, clar... segons el mes, per si canvio de quota, igual m'interessa més concentrar la baixa en un sol semestre i baixar la quota per al següent en lloc d'allargar les setmanes amb la mitja jornada... Molts números!!!
A veure si alguna mami em sap aclarir els altres temes. Moltes gràcies a totes.
A veure si alguna mami em sap aclarir els altres temes. Moltes gràcies a totes.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |













