Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Avatar de l’usuari
nuvolrosa
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. des. 24, 2015 8:30 am

Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

EntradaAutor: nuvolrosa » dv. gen. 22, 2016 10:57 pm

Hola a totes, són nova, tinc 31 anys, és el meu primer missatge.
Us explico una mica el que m'ha passat a veure si algú em dóna la seva opinió o almenys m'anima una mica.

El 17 de desembre després de 3 mesos buscant vaig veure el primer positiu, encara que era molt poc clar. El dia 23 me'l vaig tornar a repetir i ja es va veure més clar. Aquell mateix dia a la tarda després de realitzar un esforç físic (vaig carregar pes) vaig començar a tacar molt poquet només quan m'eixugava i també tenia una mica de dolor com quan la regla està a punt de venir. El 24 com que estava preocupara vaig anar a urgències de l'hospital. Allí em van fer la beta que va ser de 90 i a lúter no es veia res. La data de lúltima regla va ser el 15 de novembre, dons la gine em va dir que el nivell de beta era baix per el temps que estava, que tornés al cap de 48 hores. I vaig tornar:

- 26 de desembre: beta de 140 i no es veu res ni a lúter ni a les trompes. Aumenta sagnat marronós.
-28 de desembre: beta de 220 i es segueix sense veure res ni a l'úter ni a les trompes tampoc. Aquí el sagnat ja es vermell i més abundant, però no com una regla. Aquell mateix dia la gine (una de diferent cada dia) decideix basant-se només amb les betes, que tinc un embaràs ectòpic i que em puntxa metotrexat de 75 ml.
- Destaco també que en cap moment vaig sentir dolor fort abans del metotrexat.

El dia següen començo a sagnar com una regla i segueixo fent controls de beta:
-1 de gener: la beta baixa a 175 (normalment augmenta despres de MTX)
-4 de gener: la beta baixa a 150
-11 de gener: la beta baixa a 75
-18 de gener: la beta baixa a 45

El dia 20 de gener tenia hora amb la ginecòloga de l'unitat de l'atenció a la dona (SS) i mirant tota la història em diu flipant: "però si això era un abortament claríssim!!!) Doncs es veu que en els ectòpics la beta puja molt més i que per fer un diagnòstic de embaràs ectòpic calen més indicis (com localitzar l'embrió a les trompes bàsicament o dolors forts localitzats) i en el meu calien més controls de beta i ecografies. Vaja que possiblement em van puntxar metrotexat (per qui no sàpiga què és un fàrmac antineoplàsic que s'utlitza en tractament de càncer i que també fa l'efecte d'aturar el creixement embrionari) per a res.

El problema és que quan et puntxen això a part de quedar KO durant unes setmanes, t'has d'esperar uns 6 mesos a tornar a intentar embaràs, ja que aquest medicament pot provocar malformacions fetals si no passa un temps prudencial. A part de que he hagut d'estar de baixa i he tingut més temps per pensar i rallar-me cada vegada més. Si realment era un abortament m'hagés estalviat tot aquest malson.

Moltes gràcies per haver-ho llegit.
_ArcoIris_
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 343
Membre des de: dc. oct. 21, 2015 10:04 am

Re: Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

EntradaAutor: _ArcoIris_ » ds. gen. 23, 2016 8:40 am

Madre mía....me acabas de dejar sin palabras.....

¿Dónde fue eso?

Yo también me he topado con algunos 'errores' en cuanto a tratamiento en este último año, por desgracia.....

En el primer aborto.... me metieron dos chutes de abortivas que no venían a cuento, pq yo ya había expulsado el saco solita.....pero vas de novata, y crees que lo que dicen los médicos siempre es acertado, hasta que descubres a las malas que no, y que mejor cuestionar ciertas cosas, pedir otra opinión o incluso fiarte de tus conocimientos y lo que te dice tu cuerpo.....

Y por tanta dosis , se me formó un quiste de 6 cm en el ovario, que el pobre ya intentaba ovular, tras el mal trago..... Luego, en vez de dejar que se me rompiese solo, (que se ve que suele pasar), me 'recetó', que aunque estuviese a medio ciclo, me pusiera el nuvaring, pq eso del quiste era muyy peligroso.....Con lo que frenó su crecimiento, y su 'solución'....ya que suelen explotar solitos y tienes una regla abundante y listo....

Como sospecharás, declaré a esa ginecóloga, persona non apta para volver a ponerme en sus manos....

En el segundo aborto... por suerte, encontré a un ginecólogo la mar de competente.... Fue un ectópico, pero intentó por todos los medios, mientras yo aguantase y tuviese paciencia, ahorrarme el metrotexate....pq veía que mi beta no subía, sino que iba bajando, muy lenta.....pero bajando.... Estaba a más de 600 y a la semana a 580.... a las dos semanas....473 (aprx), y de repente a las 3 semanas, me bajó a 8.....
Eso sí, me controlaba cada semana de arriba a abajo por si detectaba hemorragia interna....

Como bien dices, lo habitual en ectópicos son betas muy muy altas (mucho más que la mía, incluso....ya que mi ecto, comentó el gine, que era de ese reducido número de ectos que el cuerpo 'elimina', al considerarlo no válido.....con lo cual el bebé estaba muerto....sólo debía irse reabsorviendo poco a poco).....

Pero en tu caso tenías betas muy bajas, mucho.....¿cómo no te dieron primero unas abortivas normales? o te fueron sencillamente controlando la beta semanalmente antes de meterte algo tan potente y peligroso?

Normal que no viesen nada por ecógrafo, si dicen que hasta que no tienes betas de casi 1000 no se ve.....

Siento muchísimo por lo que has pasado, y encima el sufrir ahora un parón de 6 meses por culpa de alguien tan despreocupado a la hora de administrar fármacos de quimio..... :( :(

Cualquier cosa aquí nos tienes....
http://www.fertilityfriend.com/home/542781" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
Imatge
4.07.2015 >> TE + :) :) Sujétate fuerte, chiquitín !!
27.07.2015 Nos comunican que nuestro pequeño se ha ido
27.10.2015. TE + :) ..11.11.2015 Te fuiste :'(
29.11.2015 ¡Volvemos a estar embarazados! 6/9/16 Llegaste Emma!
Avatar de l’usuari
shizue
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dt. ago. 07, 2012 5:50 pm

Re: Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

EntradaAutor: shizue » ds. gen. 23, 2016 8:59 am

Però de quan estabes? pq si estaves de poquet, és normal que no es veiés res encara, potser no es va arribar ni a implantar i va ser un bioqúímic, es van precipitar amb el metrotexate.
Imatge
Imatge
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Re: Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

EntradaAutor: Nineta22 » ds. gen. 23, 2016 9:17 am

Nuvolrosa, sento això que t'ha passat!! Ànims!

Fa de mal dir com s'havien d'haver fet les coses un cop ja ha passat. No crec que ningú t'hagi volgut fer cap mal ni passar una mala estona. Sempre m'agrada buscar el costat positiu a les coses i potser avegades m'equivoco. Potser la ginecòloga al veure que la beta pujava va pensar que estava progressant l'embaràs en una zona que no tocava (ectòpic) i que hi havia de posar remei per evitar complicacions.
Pensa-ho al revés, i si per voler esperar massa haguéssis acabat amb un abdomen agut i entrant a quiròfan? Jo sóc del ram i sé que la medicina no és tot blanc o negre, i s'ha d'individualitzar en cada cas perquè el que va bé per un pot no anar bé per l'altre.

Amb això no vull justificar a ningú però si després d'estudiar 6 anys de carrera, un MiR i una especialitat de 4-5 anys es segueixen cometent errors serà perquè no és tan fàcil no!?

Em sap molt greu, el que t'ha passat si realment és un error és una merda, però i si no ho era?
PLANETA
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 83
Membre des de: dl. març 25, 2013 4:35 pm

Re: Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

EntradaAutor: PLANETA » ds. gen. 23, 2016 12:19 pm

Hola nuvolrosa, sento molt el que t' ha passat. Jo no puc dir-te si crec que has tingut un abort o un ectòpic. El que si puc és aclarir-te un parell de punts desde la meva experiència ja que he tingut un embaràs normal i un ectòpic després. No és cert que tot els ectòpics tinguin betes altes,a mi em van punxar dos dosis de metotrexate a 490 de beta.Amb aquesta beta ja es va veure a la trompa dreta i mai vaig tener dolors localitzats en el costat dret sinó dolors forts com de regla a toda la panxa.Els ectòpics també es caracterizen perquè les betes pugen molt lent o s' estanquen. En els aborts normals tendeixen a baixar.
Per altra banda,el metotrexate no sempre fa pujar les betes....en el meu cas ja van començar a baixar.Aixi quedada cosas és un mon.Amb tot això vull dir-te que no et fàcis mal pensant que ha estat...perquè creus que si té raó la dra que va dir lo del abort i no la del ectòpic? Un ectòpic és molt perillos i les consequències podíen haber estat molt pitjor si es deixa sense el tractament adequat. Ànim i qualsevol dubte que tinguis ja saps.
myca
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dc. des. 16, 2015 5:27 pm

Re: Possible diagnòstic erroni de Ectòpic

EntradaAutor: myca » dt. feb. 23, 2016 2:23 pm

La meva experiencia també va ser semblant, amb una beta de 520 em van posar el metotrexate, ja que el metge crec que patia cada cop que li deia que continuava pujant, tot i que tampoc van veure res. Era despres d'una Fiv, i em van dir que amb tres regles ja nhi havia prou per a tornar-ho a provar.
Anims.

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::