Noms poc comuns

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Amal » ds. ago. 03, 2013 11:39 pm

Els meus fills tenen noms poc comuns: Ahren i Illya (pronunciats Áren i Ília).
Ahren és alemany i Illya rus.
munat
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

EntradaAutor: munat » dl. ago. 05, 2013 7:51 am

Això dels noms és tota una història. A mi m'agraden moltíssims noms i com més estranys millor. Però llavors penso, això els meus avis no ho sabran pronunciar mai o bé en català això sóna com no sé què. I és que resulta que el meu xicot és basc i vivim a Euskadi, els noms amb J, tipus Jan (que a mi sempre m'ha agradat) no els podem posar, perquè la fonètica de la J en castellà no m'agrada gens i en català els hi és massa forçat.
El mateix passa amb els noms bascos que tenen Z, la fonètica de Z en basc és preciosa, molt suau, però els de fora ens costa molt pronunciarla bé i és clar, això ja em descarta noms bascos molt bonics com Zurine o Olatz per a nena o Arkaitz o Zuhaitz per a nen.
Jo que sóc una amant de la història, m'estic entusiasmant molt per a noms antics, dels que ara ja no es posen i que abans eren comuns, però sempre són noms d'aquells que quan els comentes la gent posa cares rares.

Encara tenim molt de temps per anar pensant-hi però és que sempre ens agrada remenar el tema.
eternitat
:: zebra
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dl. ago. 05, 2013 10:52 pm

Jo coneixia una senyora que es deia Dulce Nombre, tal qual, amb la paraula nombre rera dulce en el seu DNI
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dl. ago. 05, 2013 11:06 pm

eternitat ha escrit:Jo coneixia una senyora que es deia Dulce Nombre, tal qual, amb la paraula nombre rera dulce en el seu DNI

La senyora que jo coneixia es deia "Dulce nombre de María", però la gent li dèiem "Dulce"...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
eternitat
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dl. ago. 05, 2013 11:09 pm

lila ha escrit:
eternitat ha escrit:Jo coneixia una senyora que es deia Dulce Nombre, tal qual, amb la paraula nombre rera dulce en el seu DNI

La senyora que jo coneixia es deia "Dulce nombre de María", però la gent li dèiem "Dulce"...

Jaja, a veure si parlem de la mateixa... Jo crec que la que jo coneixia no tenia el "de María", al enys no constava a la seva història clínica, però ves a saber!
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Nanuka1987
Entrades: 307
Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Nanuka1987 » dt. ago. 13, 2013 6:14 pm

Hola Enya, t'explico:

Jo també sóc mestra, mestra de primària i estem buscant un petitó o una petitona.

A mi em passa el mateix, molts noms coneguts que ja "em cansen una mica d'escoltar-los" i, no se si a tu et passa però jo, abans de començar a treballar de mestra ja tenia noms que m'agradaven però...que m'ha passat? Doncs que alguns d'ells els relaciono amb nens i nenes que...com dir-ho d'una manera dolça...? Bé, que els relaciono amb petits que no m'han fet gaire "el pes"...no se si m'entens :)

Per això he buscat nous noms dels quals, et prometo, que m'he enamorat. (Només n'hi ha un que he conegut algú que es deia així però els altres, per sort, no els he escoltat personalment)

Els poso en ordre de preferència personal:

Nena: Lia, Elia, Nora, Bruna i Ènia (Nora en conec una de molt especial per mi)
Nen: Enoc, Biel, Roc i Dídac (Enoc és el preferit tot i que a totes les persones que els hi he comentat...m'han dit que és horrorós..., Roc ara n'hi ha bastants per aixó el deixo com a tercera opció i Dída és molt maco però preferim un nom que no es conegui gaire).

Espero haver-te pogut ajudar, a tu i a les altres mamis i futures.
Imatge
abril23
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 8:37 pm

EntradaAutor: abril23 » dg. ago. 18, 2013 2:32 pm

Nosaltres estem esperant al nostre petit o petita per l'abril de l'any que ve, i ens agraden els noms poc comuns, la nostra filla es diu Abril, i aquest segon encara no ho sabem, perquè no sabem encara si serà :cnena: o :cnen: , pero si es :cnena: cada cop té més punts Arlet, tot i que també ens agrada Ivet, Xenia, Júlia..., i si és :cnen: no hi ha cap que ens entusiasmi encara però ens agrada Aniol, Aleix, Arnau, Biel, Eric, Marc...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge

Imatge
Kumna-tar
Entrades: 2
Membre des de: dg. oct. 20, 2013 6:01 pm

EntradaAutor: Kumna-tar » dg. oct. 20, 2013 6:08 pm

Algú hem pot dir si coneix algú amb el nom de Nord?

Es pot posar el nom que vulguis, oi? Ens venen bessons i hem pensat en Nord i Berta. Què us semblen? Berta ja l'heu comentat però Nord ningú l'ha proposat. El veiem un nom molt potent i amb personalitat, semblant a Berta.

Salut!
sweetbb
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 8:21 am

EntradaAutor: sweetbb » dt. oct. 22, 2013 11:16 pm

Una companya de feina li ha posat June a la nena. Jo mai l'havia sentit.
Imatge
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. oct. 23, 2013 12:11 am

Doncs jo de June en conec un nen!
ahierro2
Entrades: 1521
Membre des de: dl. maig 26, 2008 7:01 pm

EntradaAutor: ahierro2 » dc. oct. 23, 2013 12:25 pm

A la classe de la meva filla hi ha una June, una Tanit, una Teia, un Jarhead i un dels nens te una germaneta q es diu Tula
Sibil·la
:: dofí
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

EntradaAutor: Sibil·la » dt. des. 10, 2013 12:08 pm

:miko:
hola!
Aquests dies és notícia la germana de Salvador Puig Antic, Merçona, i el procés obert a Argentina per les víctimes del franquisme.

Havíeu sentit mai aquest nom? Jo no, i he fet un parell de googles i no he trobat res sobre l'orígen o significat del nom.
A veures si esbrinem quelcom!

<:-)
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dt. des. 10, 2013 12:55 pm

Sibil·la jo crec que es diu Mercè perquè si busques "Mercè Puig Antich" també surt en algunes notícies.

He mirat a l'Idescat els noms de la població i no n'hi surt cap. :ufs:
Imatge
Sibil·la
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

EntradaAutor: Sibil·la » dt. des. 10, 2013 2:04 pm

Ostres, doncs pot molt ben ser! De fet les altres germanes tenen noms "comuns" i m'entranyava molt. I era una família de Barcelona; vull dir que Mercè podria molt ben ser.
Merci Navi! No hi hauria pas caigut <:-)
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

EntradaAutor: tona » dt. des. 10, 2013 8:43 pm

hola!!
sibil.la jo havia fet un treball d en salvador. i em sona q és mercè. l altre no em sona pas gens!!!
lilou
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. des. 09, 2013 3:56 pm

EntradaAutor: lilou » dc. des. 11, 2013 10:54 am

Hola noies,
Doncs a mi el tema dels noms també m'agrada, i la veritat és que el dia que m'hagi de decidir per un em costarà moltíssim, (encara sóc esperadora..). No sé si són poc comuns però us dic alguns: de nen m'agraden Lluc (tot i que hi ha el problema en castellà que li dirien Yuc..), Aleix, Roger, Genís, Boris, (pasa el mateix amb el castellà que li dirien yenís). I de nena: Arlet, Olivia, Alèxia..Ara que hi penso tampoc són tan poc comuns.. ;-)))
jumjum
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dt. set. 10, 2013 3:39 pm

EntradaAutor: jumjum » dc. des. 11, 2013 6:36 pm

Hola

Faig la meva aportació petiteta.

Estic de gairabe 16 setmanes pero encara no sabem que es la pruneta que portem.
De nena, al meu home li agradava molt Chloé, es molt fan de Superman i Smallvile... pero es veu que s'esta posant de moda, i no vull un de moda. Aixi que els altres son:

NENA: Vània ( suposo que si es nena será l'escollit), Astrid, Bianca ( no pot ser perqué ja hi ha una Blanca)

NEN: Màxim, Enzo... de nens no en tinc gaires. Ara fare un volt.

Nosaltres també tenim el problema de familia castellanoparlant, andalusa i... be jo em dic Judit i la J no hi ha maneres tú! ( Iudi)
Cuqueta 06-10-06
Esperan-te...juny'14
Nanuka1987
Entrades: 307
Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Nanuka1987 » dj. març 20, 2014 9:55 am

Hola marones!

Fa segles que no escric.

El 12 de setembre vam tenir el nostre positiu, i allà va començar la pluja de noms.

Finalment: Arlet si era nena i Enoc si era nen.

El 2 de desembre ens van confirmar que portavem una petita Arlet, en el moment seblava un nom poc posat (de moment a Barcelona ho és) però cada cop n'hi ha més. Ens vam plantejar fins i tot buscar un altre nom que no s'estigues posant de moda ja que sembla ser que aquest, s'hi està posant perpo no, la nostra petita ja era l'Arlet.

Ara bé, si busquem un germanet per la petita, espero que sigui nen per posar-li Enoc que de ben segur, n'hi haurà ben poquets!.
Imatge
steelman_family
Entrades: 69
Membre des de: dv. nov. 16, 2012 12:34 pm

EntradaAutor: steelman_family » dv. març 21, 2014 7:45 am

Al nostre fill, que ha de neixer en dies li hem posat Guifrè. ||*||
A nosaltres ens sembla un nom del més normal, però a molts familiars i amics ens miren amb una cara de ... " y ezo que eh!???"
Castelleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dc. gen. 22, 2014 8:29 am

EntradaAutor: Castelleta » dv. març 21, 2014 1:12 pm

Acabo de llegir una entrevista a la revista “ets el que menges” i mai havia sentit aquest nom de nena.... NUSSA...
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::