Noms poc comuns
Re: Noms poc comuns
Jo també em dic Mireia i m'encanta!!!
Nosaltres sí es nena li direm Zoe, si acaba sent nen tenim un problema.... dilluns sortíerem de dubtes!
Nosaltres sí es nena li direm Zoe, si acaba sent nen tenim un problema.... dilluns sortíerem de dubtes!
L'altre dia vam tenir dinar en família i vaig comentar-li a la meva cunyada que si el que porto a la panxa és un nen, ens costaria molt decidir-ne el nom. I em va dir que per què no li posava el nom del seu germà: Lot. Mai m'havia agradat gaire aquest nom, però quan me'l va tornar a dir... no sé si serà per les hormones, però em va agradar molt!! I sorpresivament, al Danuo també...
Així que sí tinc un nen, té molts números de dir-se així: LOT.
Així que sí tinc un nen, té molts números de dir-se així: LOT.
Hola!
Jo ni estic embarassada ni res, però m'estan venint ganes de repetir des de fa un temps... i m'encantaria posar un nom poc sentit. He llegit des de meitat del post cap endavant, més o menys, perquè hi ha moltes respostes (és un post que crec que ja existia al meu primer embaràs, ja fa ara més de dos anys). En el primer embaràs em va costar molt trobar un nom de nena, tenia "clarissim" que seria un nen i em vaig bloquejar quan van dir que era nena... ja veus quina cosa! A dues setmanes del part encara estàvem discutint el nom. I si em quedés embarassada de nou penso que m'encantaria aquesta sensació de poder parlar amb el meu fill o filla pel seu nom durant l'embaràs, i no haver de discutir tant sobre el tema, era una mica trist...
Volia saber si Quim es pot posar tal qual o si ha de ser Joaquim... Perquè el meu avi es diu Joaquín i penso que seria xulo (no sé què n'opinaria el meu marit, que crec que no és ni tan sols conscient de que estic pensant en anar a pel segon jujujuju). També he llegit per aquí Nel... jo al País Valencià he sentit Nel·lo, que ve de Manel i crec que es pot posar tal qual a la partida de naixement.
Imagino que si no és un diminutiu molt "cantós" tipus "lolita" o "Quimet" sí que es podran posar noms acurtats o tallats com Quim, Nel... no?
Tanit m'agrada molt, de petita vaig llegir un llibre que es titulava així, però amb la nena ja em va deixar molt clar el pare que no li agradava... i Jana és un poble de prop del seu, així que també quedaria descartat...
Els noms típics italians de la temporada tipus Valeria, Martina, Valentina... descartadíssims. De nen, el mateix, ni Hugos ni Mateos... Voldria algo una mica diferent, no necessàriament modern però que no hi hagi milers a la classe...
Nara em sembla bonic però no voldria que sonés ni a gos ni a inventat... Crec que només és una ciutat del Japó, no sé si té cap altre significat.
Petons i enhorabona a les futures mamis
Jo ni estic embarassada ni res, però m'estan venint ganes de repetir des de fa un temps... i m'encantaria posar un nom poc sentit. He llegit des de meitat del post cap endavant, més o menys, perquè hi ha moltes respostes (és un post que crec que ja existia al meu primer embaràs, ja fa ara més de dos anys). En el primer embaràs em va costar molt trobar un nom de nena, tenia "clarissim" que seria un nen i em vaig bloquejar quan van dir que era nena... ja veus quina cosa! A dues setmanes del part encara estàvem discutint el nom. I si em quedés embarassada de nou penso que m'encantaria aquesta sensació de poder parlar amb el meu fill o filla pel seu nom durant l'embaràs, i no haver de discutir tant sobre el tema, era una mica trist...
Volia saber si Quim es pot posar tal qual o si ha de ser Joaquim... Perquè el meu avi es diu Joaquín i penso que seria xulo (no sé què n'opinaria el meu marit, que crec que no és ni tan sols conscient de que estic pensant en anar a pel segon jujujuju). També he llegit per aquí Nel... jo al País Valencià he sentit Nel·lo, que ve de Manel i crec que es pot posar tal qual a la partida de naixement.
Imagino que si no és un diminutiu molt "cantós" tipus "lolita" o "Quimet" sí que es podran posar noms acurtats o tallats com Quim, Nel... no?
Tanit m'agrada molt, de petita vaig llegir un llibre que es titulava així, però amb la nena ja em va deixar molt clar el pare que no li agradava... i Jana és un poble de prop del seu, així que també quedaria descartat...
Els noms típics italians de la temporada tipus Valeria, Martina, Valentina... descartadíssims. De nen, el mateix, ni Hugos ni Mateos... Voldria algo una mica diferent, no necessàriament modern però que no hi hagi milers a la classe...
Nara em sembla bonic però no voldria que sonés ni a gos ni a inventat... Crec que només és una ciutat del Japó, no sé si té cap altre significat.
Petons i enhorabona a les futures mamis
hola melibea. el meu fill es diu Quim. no joaquim. es pot posar perfectament.
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Melibea, actualment pots posar el que vulguis com a nom, mentre el funcionari no cregui que és ofensiu pel nadó
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Noies moltes gràcies,jo també dubtava si a l'hora d'inscriure al nadó es pot posar el diminutiu.Gràcies per l'aclariment!!
Òstres, gràcies! Doncs Quim em sona molt bonic!!! Fàcil de pronunciar (tant aquí com a l'estranger), comença amb una lletra ben original (és el que m'agrada també del nom de la meva filla, que comença amb un accent obert i ho trobo especial, la inicial és per a tota la vida)... Sonorament tothom ho pronunciarà igual (això no passa amb el nom de la meva filla, que porta L i segons on estiguis es fa més marcada o menys, i és el que passaria amb "Nel").
També m'agradava Gal·la, però uns mesos després de tenir a la nena van posar aquest nom uns amics a la seva nena.
Crec que ens tornaria a passar el mateix, si fos nena ens vindríen els dubtes!!
Lot, deieu també... M'agrada molt.
Àlex per nena en conec una també... i queda molt bé (tot i que en aquest cas es diu igual que el pare i és estrany...). Alexandra m'agrada també.
Zoe com el pronuncieu?
També m'agradava Gal·la, però uns mesos després de tenir a la nena van posar aquest nom uns amics a la seva nena.
Crec que ens tornaria a passar el mateix, si fos nena ens vindríen els dubtes!!
Lot, deieu també... M'agrada molt.
Àlex per nena en conec una també... i queda molt bé (tot i que en aquest cas es diu igual que el pare i és estrany...). Alexandra m'agrada també.
Zoe com el pronuncieu?
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
melibea80 ha escrit:
Zoe com el pronuncieu?
o en anglès (sowi) o tal com sona (zoe)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
kabbisa ha escrit:melibea80 ha escrit:
Zoe com el pronuncieu?
o en anglès (sowi) o tal com sona (zoe)
Clar, per això preguntava, que quina pronunciació havien triat els pares, només per curiositat. Conec una zoe de pares angloparlants però ara molts pares posen o bé noms adaptats fonèticament (com "Izan") o bé noms estrangers amb pronunciació adaptada com aquest... Realment era curiositat.
Per cert, ja que el post originalment anava de noms realment poc comuns i veig que moltes comentàven noms molt molt locals (com Blau o Queralt), a la meva ciutat és molt comú el nom Lledó per a nena, ara potser ja no es posa tant... és la patrona i ve de la planta del lledoner, sota la qual va fer l'aparició. Durant molts anys es va castellanitzar com a Lidón, hi ha moltes noies que es diuen així, però en realitat la planta del lledoner en castellà és almez (almez mai s'ha posat com a nom, que jo sàpiga).
LOT m agrada molt!!! lledó no m agrada tant, pq aki tenim un poble q es diu lladó.
melibea a mi tb m agrada molt q en quim tingui una incial tant diferent. per mi li dóna molta personalitat al nom. sempre havia dit q si era nena seria una QUIMA m encanta pero va ser un nen. per cert com es diu la teva nena. perque jo també mirava q quedessin bé els dos noms. teniem en quim i si hagués sigut nen serien quim i roc. pero va ser nena i son quim i lia
melibea a mi tb m agrada molt q en quim tingui una incial tant diferent. per mi li dóna molta personalitat al nom. sempre havia dit q si era nena seria una QUIMA m encanta pero va ser un nen. per cert com es diu la teva nena. perque jo també mirava q quedessin bé els dos noms. teniem en quim i si hagués sigut nen serien quim i roc. pero va ser nena i son quim i lia
A mi lledó no m'agrada, realment, perquè el tinc molt sentit, però és ben original (si no ets de la meva ciutat jeje).
T'he enviat el nom, tona!
T'he enviat el nom, tona!
melibea ho he vist
i tens resposta 

Hola! Breument perquè he llegit en diagonal.
Una amiga li posarà Alexandra a la nena que ha de tenir. Però segurament li diran Àlex. Com dieu, és un nom amb molta força.
Jo ho havia de ser però com que encara vaig néixer en temps del règim (uns mesets i prou, eh
) doncs no ho acceptaven i la meu mare no volia inscriure'm com Alejandra. Així que em vaig quedar amb Sandra (per cert, molt poc posat avui en dia i preció -en humil opinió
)
Nel, d'on ve? És un diminutiu?! Hi ha un nen a l'escola que se'n diu així!
Quim te'l deixarien posar. Bé que accepten Peps i Biels. I el trobo ben maco.
Zoe no en conec cap personalment però ho pronunciaria tal com s'escriu. En català amb essa sonora, i en castellà amb zeta.
Lledó no ho havia sentit mai però em passaria com a la tona perquè som d'allà mateix
I Lot tampoc l'havia sentit mai però no m'acaba de fer el pes (ve de Lotus?). Sembla que estiguis referint-te a un nen que es diu Ot (que d'aquest sí que en conec), és a dir, dient l'Ot.
Una amiga li posarà Alexandra a la nena que ha de tenir. Però segurament li diran Àlex. Com dieu, és un nom amb molta força.
Jo ho havia de ser però com que encara vaig néixer en temps del règim (uns mesets i prou, eh
) doncs no ho acceptaven i la meu mare no volia inscriure'm com Alejandra. Així que em vaig quedar amb Sandra (per cert, molt poc posat avui en dia i preció -en humil opinió
)Nel, d'on ve? És un diminutiu?! Hi ha un nen a l'escola que se'n diu així!
Quim te'l deixarien posar. Bé que accepten Peps i Biels. I el trobo ben maco.
Zoe no en conec cap personalment però ho pronunciaria tal com s'escriu. En català amb essa sonora, i en castellà amb zeta.
Lledó no ho havia sentit mai però em passaria com a la tona perquè som d'allà mateix
I Lot tampoc l'havia sentit mai però no m'acaba de fer el pes (ve de Lotus?). Sembla que estiguis referint-te a un nen que es diu Ot (que d'aquest sí que en conec), és a dir, dient l'Ot.
Ah! I a París, fa una semana, vaig sentir una mare com cridava el seu nen d'uns dos anyets... Hipolite! I llavors, li tornava a dir ... Hipo!
Ostres, aquest nom sí que és un xic ranci. Aquí seria Hipòlit! Però potser com aquí recuperem alguns que per nosaltres eren d' "avis", allà també.
Però a mi Hipòlit em sóna més al grup de Ermenegildos...
Simple curiositat. A més, el nen era una monada. Imagino que t'acostumes desseguida (com amb tots els noms) i coneguent al nen, al final ja no zona a ranci sinó a dolç
Ostres, aquest nom sí que és un xic ranci. Aquí seria Hipòlit! Però potser com aquí recuperem alguns que per nosaltres eren d' "avis", allà també.
Però a mi Hipòlit em sóna més al grup de Ermenegildos...
Simple curiositat. A més, el nen era una monada. Imagino que t'acostumes desseguida (com amb tots els noms) i coneguent al nen, al final ja no zona a ranci sinó a dolç
Doncs la nostra filla, que ha de néixer al setembre, es dirà Dolça.
Quan ho diem als familiars i als amics es queden de pedra!
És un nom que es posava molt a l'Edat Mitjana. Diverses reines d'aquella època s'ho van dir.
Les noies que es diuen Dolça celebren el seu sant el 12 de setembre (Dolç nom de Maria).
Vam tenir en compte que quedés bé amb el cognom, i també que els castellano-parlants pronunciessin el nom igual que en català.
A més, ens encanta que tingui la Ç!
Vaig contactar via Facebook amb diverses noies que es diuen Dolça, i em van dir que els agrada molt el seu nom i que només els ha aportat coses positives. Jo només en conec una.
Quan ho diem als familiars i als amics es queden de pedra!
És un nom que es posava molt a l'Edat Mitjana. Diverses reines d'aquella època s'ho van dir.
Les noies que es diuen Dolça celebren el seu sant el 12 de setembre (Dolç nom de Maria).
Vam tenir en compte que quedés bé amb el cognom, i també que els castellano-parlants pronunciessin el nom igual que en català.
A més, ens encanta que tingui la Ç!
Vaig contactar via Facebook amb diverses noies que es diuen Dolça, i em van dir que els agrada molt el seu nom i que només els ha aportat coses positives. Jo només en conec una.
Si voleu saber quina és la freqüència d'un nom per província de residència, per dècada i província de naixement, per nacionalitat... (a nivell d'Espanya), aneu a aquesta pàgina:
http://www.ine.es/daco/daco42/nombyapel/nombyapel.htm
És curiós!
http://www.ine.es/daco/daco42/nombyapel/nombyapel.htm
És curiós!
El meu nen, que té 2 anys i mig es diu Conrad, pronunciat en català( kunrát )
. L'avi del meu marit es deia així. A mí m'encanta!!!
Si hagués estat una nena s'haguera dit Clàudia.
. L'avi del meu marit es deia així. A mí m'encanta!!!Si hagués estat una nena s'haguera dit Clàudia.
Sibil·la ha escrit: I Lot tampoc l'havia sentit mai però no m'acaba de fer el pes (ve de Lotus?). Sembla que estiguis referint-te a un nen que es diu Ot (que d'aquest sí que en conec), és a dir, dient l'Ot.
Lot és un nom hebreu-bíblic, encara que a mí m'agrada més aquest orígen: http://www.behindthename.com/name/lot-2
De totes formes, al final el que porto és una nena
I el més segur és que es digui d'una forma tradicional: Alícia, Elena, Alba...El nom de Quim es pot posar perfectament tal qual, conec a uns amics que ho han fet. I una altra amiga ha posat a la seva filla Txell

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

,mimi , isa31**