Néixer al desembre o al gener, què és millor?
Re: Néixer al desembre o al gener, què és millor?
I per aclariment....no.em molesta que es pugui triar mes....porto molts anys en aquest forum I n'he vist de tots colors.....el.molesta la prepotencia de dir.
Doncs el vull de desembre o.de gener.....I la seguretat que t'hi quedaras quan tu decideixis.
Et dic una nota. Porto 2 anys buscant un germà pel meu.fill, no se....I es igual.si ve gener....febrer....març, sera perfecte per mi quan arribi....I amb lo.d'esportista d'elit.....emmmm aixi doncs hi ha mes posibilitats de ser bo.si ets de principis d'any??
Ahhhh doncs potser que li.digui al meu fill que com es de finals d'anys....que no s'hi esmeri que no tindra mai exit....
Això es a lo.que jo.em referia de xorrada.
Doncs el vull de desembre o.de gener.....I la seguretat que t'hi quedaras quan tu decideixis.
Et dic una nota. Porto 2 anys buscant un germà pel meu.fill, no se....I es igual.si ve gener....febrer....març, sera perfecte per mi quan arribi....I amb lo.d'esportista d'elit.....emmmm aixi doncs hi ha mes posibilitats de ser bo.si ets de principis d'any??
Ahhhh doncs potser que li.digui al meu fill que com es de finals d'anys....que no s'hi esmeri que no tindra mai exit....
Això es a lo.que jo.em referia de xorrada.
Doncs jo sóc nascuda el 29 de desembre i m'encanta, queda entremig de festivitats importants i la gent potser no en recorda la data exacte però sí que sap que entre Nadal i Cap d'Any és el meu aniversari i se'n recorden de mi. Jo ho trobo molt especial, i prou separat de Reis (que és quan fem regals a casa, no per Nadal), i en canvi trobo que néixer a principis d'any, entre la celebració de Cap d'Any i els Reis, sí que queda molt anul·lat l'aniversari. Però això és el meu punt de vista personal. A casa no hi ha ningú de la primera meitat de l'any, el meu segon fill serà el primer!
Respecte als estudis, jo mai he tingut problemes i més aviat em destacava per tenir bones notes, de petita. Jo també he llegit això dels esportistes d'elit i penso que és una circumstància, que no s'ha de planificar l'embaràs en funció d'això perquè no saps si el teu fill voldrà seguir aquest camí o no (tot i que ja sé que ho poses d'exemple).
I té raó la yuyu que hi ha gent que prou feina tenen a quedar-se embarassades com per a sobre planificar quan volen que neixi… però en això tothom és lliure. Jo, ja t'ho dic, desembrers al poder!
Respecte als estudis, jo mai he tingut problemes i més aviat em destacava per tenir bones notes, de petita. Jo també he llegit això dels esportistes d'elit i penso que és una circumstància, que no s'ha de planificar l'embaràs en funció d'això perquè no saps si el teu fill voldrà seguir aquest camí o no (tot i que ja sé que ho poses d'exemple).
I té raó la yuyu que hi ha gent que prou feina tenen a quedar-se embarassades com per a sobre planificar quan volen que neixi… però en això tothom és lliure. Jo, ja t'ho dic, desembrers al poder!

Yuyu, la pregunta d'aquest post és si el mes que ve buscar bebè o no. Això sí que és totalment controlable. No he dit mai que si decideixo no buscar pel desembre, segur que m'hi quedaré pel gener. Potser serà pel febrer, pel març... Crec que no he estat prepotent en cap moment i em sap greu si algú com tu que porta temps cercant s'ha pogut sentir ofesa.
Sobre que el bebè serà perfecte pels pares sigui de quan sigui és evident! Si justament això de que no sigui de desembre m'ho plantejo per ell, no pas per mi!
El tema de l'esport no és una xorrada, els seleccionen de petits quan els de gener són "més bons" perquè estan més desenvolupats que els de desembre, d'aquí la injustícia i la realitat.
Gràcies Virolai per la teva defensa dels desembrers! M'ha agradat llegir-te
Sobre que el bebè serà perfecte pels pares sigui de quan sigui és evident! Si justament això de que no sigui de desembre m'ho plantejo per ell, no pas per mi!
El tema de l'esport no és una xorrada, els seleccionen de petits quan els de gener són "més bons" perquè estan més desenvolupats que els de desembre, d'aquí la injustícia i la realitat.
Gràcies Virolai per la teva defensa dels desembrers! M'ha agradat llegir-te

Mentre vingui bé, tant és. Els meus fills són de desembre i s'han adaptat molt bé a l'escola. Més que d'altres més grans. Suposo que hi ha molts factors i cap és determinant.
Esta clar que amb el sistema educatiu que tenim, on a una mateixa classe es poden barrejar nens nascuts al gener i al desembre del mateix any (per tant es porten un any) qui surt perdent són els nascuts al desembre, i mes si s'espera que rendeixin com els nascuts als primers mesos de l'any. Si, pot ser una desaventatge néixer al desembre. I em fa ràbia perquè és com si hi hagués una discriminació cap aquests nens, com si els estigmatitzem des de que neixen que ja no sera nens que facin coses de profit o que seran mes ressegats vers els seus companys (a priori molts pocs nens es fan esportistes d'elit, i trobo una fribolitat que es justifiqui aquesta decisio amb aquest argument).
Però una cosa si que és clara: tot té els seus aventatges i els seus inconvenients, tant si es neix al gener o al desembre. Per què els nens un dia seran adults i aquestes diferències de desenvolupament desapareixeran, i potser de grans els agrada ser els últims a ser quarentons de la colla d'amics.
I per últim, a mi em va passar com la yuyu, el segon embaras va tardar gairebe dos anys a arribar i us asseguro que m'era igual quan vingues, jo volia que vingues i que vingues bé. La unica preocupació que tenia per si vingués als mesos de tardor-hivern era pels virus i malaties que estaria exposada havent-hi una germana gran a casa, però això no va frenar la meva búsqueda. Per molt planificat que es tinguin les coses, no sempre surt quan tu esperes i menys amb temes de nens.
Però una cosa si que és clara: tot té els seus aventatges i els seus inconvenients, tant si es neix al gener o al desembre. Per què els nens un dia seran adults i aquestes diferències de desenvolupament desapareixeran, i potser de grans els agrada ser els últims a ser quarentons de la colla d'amics.
I per últim, a mi em va passar com la yuyu, el segon embaras va tardar gairebe dos anys a arribar i us asseguro que m'era igual quan vingues, jo volia que vingues i que vingues bé. La unica preocupació que tenia per si vingués als mesos de tardor-hivern era pels virus i malaties que estaria exposada havent-hi una germana gran a casa, però això no va frenar la meva búsqueda. Per molt planificat que es tinguin les coses, no sempre surt quan tu esperes i menys amb temes de nens.
Hola! molt bon post, és un tema interessat! jo com a mare d'una nena del 20 de desembre t'explicaré la meva experiència. A dia d'avui si hagués pogut, m'hagúes esperat un mes, el que passa que em va costar molt i en aquell moment, després de 2 anys només penses en quedar-te. El tema regals és un rotllo, evidentment ella té el seu regal d'aniversari i nadal com els seus cosins, però clar està tot tant junt, que després en tot l'any res..pero el que més he patit, i parlo desde el meu cas, que segur n'hi ha de tot tipus, ha sigut al començar l'escola. Les diferències a P3 i m´ho diuen les mestres són brutals. El tema bolquer, just feia un mes que l'havia deixat, els primers mesos li va costar molt,encara feia migdiades i li costava tant tornar a les tardes, el tema parlar és nota tant amb nens que fan 4 anys al gener, el nivell de maduresa per entendre les coses, a nivell psicomotricitat..etc es clar que també la meva filla no va anar a llar i això ho va agreujar potser, no sé..també es veritat que depèn del nen, que hi ha nens super espavilats! i potser son del desembre.. les mestres diuen que durant l'infantil es van minimizant les diferències. Conec un nen de la classe de la meva neboda que es del 28 de desembre i es el crak de la classe!pero clar ara amb 10 anys..evidentent es la meva experiencia i hi haurà casos de tot tipus, eh..pero tinc clar que el proxim fill si puc, no será de finals d'any, que es clar tampoc aixó s'escull tan facilment...espero haver-te ajudat!
Fa gràcia q algunes creieu q és un troll. Més de la meitat de les q som per aquí i més enllà ens hem plantejat quin seria el millor mes de naixement dels nostres petits. A l estiu?? No pq fa calor ( algunes) les mestres pel temps de la baixa. Unes altres a l hivern millor q no per x.... no sé si m explico pero qui més qui menys es planteja ( depenent de la situacio laboral, personal,... ) quina es la millor epoca per tenir un petit.
Ara bé. Això es desmunta quan no t hi quedes a la primera i ve quan ha de venir.
Referent a la teva pregunta el preferiria de finals d any. De fet el meu segon havia de neixer al novembre pr el vaig perdre i alfinal va ser una abrilera com son germà. Per tant i com a conclusió posat-hi ja i la criatura vindra quan vulgui.
Salut!
Ara bé. Això es desmunta quan no t hi quedes a la primera i ve quan ha de venir.
Referent a la teva pregunta el preferiria de finals d any. De fet el meu segon havia de neixer al novembre pr el vaig perdre i alfinal va ser una abrilera com son germà. Per tant i com a conclusió posat-hi ja i la criatura vindra quan vulgui.
Salut!
Doncs jo preferiria al desembre, tinc un germà i un cosí nascuts aquest mes i ells ho veuen com un avantatge. Cap dels dos han tingut problemes a l'escola i per ells haver nascut uns dies més tard els hagués fet perdre un any.
Ja veus que tothom ho veu segons la seva perspectiva
Ja veus que tothom ho veu segons la seva perspectiva
Nerea78, els meus tampoc van anar a llar. Durant la primera meitat de curs no han anat a l'escola a la tardes perquè dormien i el bolquer feia molt poc que ja no el duia la nena, i el nen el va deixar una setmana després de començar el cole perquè ell va voler pq no m'hi posaven cap problema. Ara que ja no fan migdiada hi van. Sobre el parlar la veritat és que jo no els veig en desavantatge, de fet parlen millor que altres nens més grans, i de comprensió igual. Jo mai els he dut pensant 'pobrets, que són els petits de la classe' i crec que això també és important. Que són els petits és una cosa que, si convé, cal tenir en compte, però que no cal tenir present a cada moment. Jo ni hi penso i són els més petits de tots, són bessons (que diuen que solen anar més enrere en segons què) i mai han anat a llar. Això va com va.
- tuijoserem4
- :: granota

- Entrades: 236
- Membre des de: dc. set. 21, 2011 7:31 pm
Bones,
jo sóc de desembre i el meu fill petit també....i la gran de juny, i per mi no hi ha cap problema.En canvi he perdut dos fills entre mig que em van ensenyar que certes coses s han de deixar fluir, ja que jo estava una mica obsessionada amb el temps que es durien.Suposo que això és el que volen dir certes companyes...
Per tant siguin de quan siguin si arriben bé se'n sortiran!
Sort amb la cerca!
jo sóc de desembre i el meu fill petit també....i la gran de juny, i per mi no hi ha cap problema.En canvi he perdut dos fills entre mig que em van ensenyar que certes coses s han de deixar fluir, ja que jo estava una mica obsessionada amb el temps que es durien.Suposo que això és el que volen dir certes companyes...
Per tant siguin de quan siguin si arriben bé se'n sortiran!
Sort amb la cerca!
aquí una nascuda el 31 de desembre i no ho canviaria per a res del món (clar q no sóc esportista d'elit, però quants del gener ho són?). la meva mare em va dir que a p4 sí que a l'escola em veien petitona però mai em van canviar de curs i em vaig espavilar. a partir de primària mai vaig notar cap diferència i els mestres els deien als meus pares que anava més avançada que altres nens de gener-febrer. quan algú em diu que per unes hores hauria estat la més gran de la classe, jo sempre dic que ara estaria un any enrere (quan feia 3r d carrera doncs estaria a 2n!). i encara que tingui l'aniversari al mig de les festes de Nadal mai ha quedat en segon terme, al contrari, veig a tothom (família i amics) i tan contenta!
potser a nivell motriu de petita hi hauria alguna diferència (normal, si em duia 11 mesos amb els més grans) però vaya res greu!
potser a nivell motriu de petita hi hauria alguna diferència (normal, si em duia 11 mesos amb els més grans) però vaya res greu!
http://www.fertilityfriend.com/home/5fafbd
18/12/2015 TE+
05/01/2016 et veiem el cor com batega i fas 4mm!
22/01/2016 2.4cm i un cor bategant a tot drap.
11/02/2016 5.6cm i no pares de moure't!
10/03/2016 16 setmanes, ets un Pere i estàs perfecte!
18/12/2015 TE+
05/01/2016 et veiem el cor com batega i fas 4mm!
22/01/2016 2.4cm i un cor bategant a tot drap.
11/02/2016 5.6cm i no pares de moure't!
10/03/2016 16 setmanes, ets un Pere i estàs perfecte!
Bon dia, jo tinc una filla del desembre i un altre del gener.
Tema aniversaris es qüestió de celebrar-ho i prou. Tant és que el dia següent sigui Nadal o el mateix Nadal, el que volen és fer la festa i es pot fer 2 dies després.
Tema esports d'èlit, arriben molt pocs i potser odiarà els esports...
Tema estudis, cap de les 2 ha tingut mai problemes però el cert és que la de desembre sempre s'ha hagut d'espabilar més, cosa que a la llarga li serà més beneficiós que a la de gener, que sempre ha anat més sobrada.
Tema aniversaris es qüestió de celebrar-ho i prou. Tant és que el dia següent sigui Nadal o el mateix Nadal, el que volen és fer la festa i es pot fer 2 dies després.
Tema esports d'èlit, arriben molt pocs i potser odiarà els esports...
Tema estudis, cap de les 2 ha tingut mai problemes però el cert és que la de desembre sempre s'ha hagut d'espabilar més, cosa que a la llarga li serà més beneficiós que a la de gener, que sempre ha anat més sobrada.
sugar
Doncs jo crec que és ben normal pensar quin mes t'agradaria tenir una criatura... una altra cosa és que vindrà quan hagi de venir! I que, en qualsevol cas, serà molt benvinguda!
Jo prefereixo gener (comparat amb desembre), perquè penso que sí que hi ha molta diferència entre un nen que comença cole amb "gairebé" 4 anys i un que encara no ha fet els 3. Després la diferència segur que es minimitza. I que hi ha casos de tot, és clar.
Això de l'esport d'èlit, doncs és normal que si el pare s'hi dedica, s'ho plantegin.
Per últim, trobo que pel tema regals (i sí, no és un tema crucial ni decisiu) és un rotllo que ho tinguin seguit. I personalment, muntar la festa d'aniversari tan enganxada al Nadal per a mi, és un estrès. És una xorrada, però m'estressa i m'agradaria poder fer-ho sempre amb més calma, però amb les festes de Nadal pel mig, doncs no puc. Clar, que després, els que neixen a l'agost es queixen sempre que no poden celebrar l'aniversari mai a cole (això jo ho he sentit dir a més d'un), i que tothom està de vacances... per tant, posats a "trobar pegues" qualsevol mes pot tenir-ne...
Vagi com vagi la cerca, no vindrà d'un mes. Bé, si va malament sí que és veritat que et desesperes, però d'entrada no tens per què pensar que et costarà (si no tens motius explícits) i després vindrà quan vulgui i estareu escantats. Sigui com sigui, molta sort!
Jo prefereixo gener (comparat amb desembre), perquè penso que sí que hi ha molta diferència entre un nen que comença cole amb "gairebé" 4 anys i un que encara no ha fet els 3. Després la diferència segur que es minimitza. I que hi ha casos de tot, és clar.
Això de l'esport d'èlit, doncs és normal que si el pare s'hi dedica, s'ho plantegin.
Per últim, trobo que pel tema regals (i sí, no és un tema crucial ni decisiu) és un rotllo que ho tinguin seguit. I personalment, muntar la festa d'aniversari tan enganxada al Nadal per a mi, és un estrès. És una xorrada, però m'estressa i m'agradaria poder fer-ho sempre amb més calma, però amb les festes de Nadal pel mig, doncs no puc. Clar, que després, els que neixen a l'agost es queixen sempre que no poden celebrar l'aniversari mai a cole (això jo ho he sentit dir a més d'un), i que tothom està de vacances... per tant, posats a "trobar pegues" qualsevol mes pot tenir-ne...
Vagi com vagi la cerca, no vindrà d'un mes. Bé, si va malament sí que és veritat que et desesperes, però d'entrada no tens per què pensar que et costarà (si no tens motius explícits) i després vindrà quan vulgui i estareu escantats. Sigui com sigui, molta sort!
Moltes gràcies precioses per totes i cadascuna de les vostres respostes!!! 

La meva nena es nascuda un 27 de desembre i al setembre començarà a p3, i a l'escola bressol ja veig la diferència en talla, però no en parla per exemple. Hi ha nens i nenes nascuts altres mesos que gairebé no parlen o parlen molt poc i la meva és la relacions publica de l'escola bressol.
El meu germà també és del desembre, de principis, i el seu millor amic, que també ho era a l'escola era del gener del mateix any. Quan anaven al cole es notava molt la diferència i aixo que el meu germà no era petitó. Però ara, amb 30 anys fets, estan igual els dos de calb
En certs aspectes no crec que hi afecti massa, en d'altres doncs suposo que com tot en la vida, depen de les aptituds de cadascun.
El meu germà també és del desembre, de principis, i el seu millor amic, que també ho era a l'escola era del gener del mateix any. Quan anaven al cole es notava molt la diferència i aixo que el meu germà no era petitó. Però ara, amb 30 anys fets, estan igual els dos de calb
En certs aspectes no crec que hi afecti massa, en d'altres doncs suposo que com tot en la vida, depen de les aptituds de cadascun.
Jo sóc de desembre. En aquella època al meu parvulari ja ensenyaven a llegir o sigui que vaig començar a llegir molt petita. Sempre he estat la petita de la classe però he tret sempre bones notes. He tingut regals pel meu aniversari, no té res a veure que una setmana després sigui Nadal!
A mi m'agrada fer anys en aquesta època: la magia del Nadal ja es respira, hi ha un pre-ambient festiu en l'ambient...
La única cosa que ara de gran em molesta és que clar, faig anys, i en menys de dos setmanes canvies d'any, i ja has de comptar que aquell nou any en fas un més!jo ara al desembre en vaig fer 43, però al cap d'uns dies, quan ja va ser gener, ja pensava que aquell any en feia 44!
A mi m'agrada fer anys en aquesta època: la magia del Nadal ja es respira, hi ha un pre-ambient festiu en l'ambient...
La única cosa que ara de gran em molesta és que clar, faig anys, i en menys de dos setmanes canvies d'any, i ja has de comptar que aquell nou any en fas un més!jo ara al desembre en vaig fer 43, però al cap d'uns dies, quan ja va ser gener, ja pensava que aquell any en feia 44!
Naethda ha escrit:Els comentaris que insinuen que pugui ser un comentari troll trobo que estàn totalment fora de lloc, són moltes les parelles que planifiquen els seus embarassos, de fet hauria de ser la tónica general i no una "anécdota". Aquí un altre parella que va planificar l'embaràs del seu fill perque nasqués a la primavera, ens hi vem posar al juliol i ens va sortir bé, qué hi ha d'extrany? O de troll?
Si hagués d'escollir entre desembre i gener, em quedaria amb el gener, primer per el tema desenvolupament, que els grans de la classe ho ténen millor (el meu germà es movember i de petit li costava portar el ritme de classe, a mesura que va anar creixent les diferències van desaparèixer). També escolliria el gener perque si el petit nasqués al desembre, al Nadal, vacançes del gran, etc, no sé si em veuria amb cor els primers dies d'haver d'atendre un RN i un gran de vacançes que necessita sortir i que estem per ell, prefereriria millor que no coincidís amb vacançes, per poder-me habituar millor a la dinàmica amb dos.
Molt ben dit, no s'ha de menystenir els posts que s'obren. Qui no vulgui que no el llegeixi.
Pues yo no lo veo ninguna chorrada tu pregunta, para mi es importante, todo y que si me quedara embarazada ahora bienvenido seria, pero si puedo elegir o saltar meses es mi cuepro y hacemos lo que queremos. para mi es importante sobretodo a infantil, el desarrollo es muy diferente y se ven muchas diferencias habiendo nacido en enero que en diciembre, y realcionado en el deporte tienes toda la razon, estadisticamente esta comprobado que los mas buenos son de los primeros trimestres de año, "els nens de dessembre " estan mas en el banquillo, sea justo o no es algo que esta ahi. hace dos dias vi una entrevista por la tele y habalaban de eso. toda la plantilla del barça son casi todos de principios de año, los de dicimebre no son titulares......sea bueno o no, es la sociedad en la que vivimos.....
asi que estas en tu derecho de esperar o no los meses que tu quieras o puedas....el que venga cuando tu quieras es mas complicado ajajjajaj
asi que estas en tu derecho de esperar o no los meses que tu quieras o puedas....el que venga cuando tu quieras es mas complicado ajajjajaj

Quin gran post lilylau!!
Ho dic de debó, crec que som moltes, moltíssimes, que ens plantegem dates quan comencem a pensar en cercar... ho trobo normalíssim, sobretot després de que, efectivament, sí que s'ha demostrat que hi ha correlació entre nèixer a principis d'any i tenir millor rendiment i èxit en certes activitats de la vida... això és per tema físic, evidentment, però sobretot pel fet que si tenen més rendiment (perquè són més grans), se'ls hi diu que són bons i s'ho acaben creient, augmentant així la percepció d'autoeficància i per tant l'autoestima, i un nen amb bona autoestima rendeix també més...
En resum, que sí que hi ha correlació però penso que podem aconseguir paliar-la construïnt nosaltres aquesta autoestima amb el nostre fill!
Igualment nosaltres ens ho hem plantejat també, i ho hem parlat, i em sembla almenys un tema del que es pot parlar, debatre i aprendre de les experiències dels demés, només faltaria! Això és un forum on tothom pot preguntar els seus dubtes no? Em sembla un tema interessant i que moltes ens hem plantejat, si no pel tema desembre, per coincidir amb vacances, feina, etc.... i no em sembla gens prepotent pensar en poder "controlar" una mica això
penso que no cal començar a jutjar ni voler censurar segons l'opinió pròpia perquè tothom és lliure d'escriure i preguntar el que vulgui, i jutjar aquí trobo que està fora de lloc

Ho dic de debó, crec que som moltes, moltíssimes, que ens plantegem dates quan comencem a pensar en cercar... ho trobo normalíssim, sobretot després de que, efectivament, sí que s'ha demostrat que hi ha correlació entre nèixer a principis d'any i tenir millor rendiment i èxit en certes activitats de la vida... això és per tema físic, evidentment, però sobretot pel fet que si tenen més rendiment (perquè són més grans), se'ls hi diu que són bons i s'ho acaben creient, augmentant així la percepció d'autoeficància i per tant l'autoestima, i un nen amb bona autoestima rendeix també més...
En resum, que sí que hi ha correlació però penso que podem aconseguir paliar-la construïnt nosaltres aquesta autoestima amb el nostre fill!
Igualment nosaltres ens ho hem plantejat també, i ho hem parlat, i em sembla almenys un tema del que es pot parlar, debatre i aprendre de les experiències dels demés, només faltaria! Això és un forum on tothom pot preguntar els seus dubtes no? Em sembla un tema interessant i que moltes ens hem plantejat, si no pel tema desembre, per coincidir amb vacances, feina, etc.... i no em sembla gens prepotent pensar en poder "controlar" una mica això

GRÀFICA FERTILITY FRIEND:
My Ovulation Chart
My Ovulation Chart
Ahhh... i nosaltres al final hem decidit posar-nos-hi ja...
si és del desembre, doncs benvingut que sigui!!! Perquè que hi hagi correlació no vol dir que sigui causa-efecte, o sigui que nosaltres no ens hem esperat

GRÀFICA FERTILITY FRIEND:
My Ovulation Chart
My Ovulation Chart
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |