Úter bicorne

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
maria81
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 7:47 pm

Úter bicorne

EntradaAutor: maria81 » dc. feb. 03, 2010 9:38 am

Hola!

Us explico una mica la meva història...
El passat mes de novembre em vaig quedar embarassada, però em van haver de fer un legrat a les 6 setmanes per què l'embaràs s'havia parat.
Jo tinc úter bicorne i quan vaig anar a urgències a la SS per les pèrdues em van dir que ells recomenaven mirar el grau de malformació del meu úter amb una histero o ressonància. Em van dir que si el tabic era total aleshores es podia operar però si era parcial aleshores no s'hi podia fer res.
Més tard ho vaig consultar amb el meu gine de la mútua i ell m'ha dit que si m'he de quedar més tranquila em demana les proves però que ell es partidari de que em torni a quedar embarassada i ja es farà el que s'hagi de fer a mida que veiem com evoluciona el meu úter amb l'embaràs. Em va dir que l'abortament que he tingut ara no té res a veure amb el meu úter per què l'embrió no es va arribar a formar i que el més probable és que fos un problema cromosòmic i que com que la natura és molt sàbia no va tirar endavant.
Diu que el úters bicornes fan que el part pugui ser prematur o que s'hagi de fer cesària per què la criatura no té prou espai per girar-se i aleshores la col·locació no fa viable un part vaginal.

El cas és que ja ens ha donat llum verda per a tornar-ho a intentar i ja ens hi hem posat i estic molt il·lusionada però la veritat és que també tinc moltíssima por...

Voldria saber si alguna de vosaltres també té úter bicorne i que heu fet al respecte? També seria molt interessant si hi ha ghagués alguna mare o embarassada amb aquest mateix problema que em pogués explicar la seva experiència.

Moltes gràcies!!!
pimpi
:: girafa
Entrades: 2329
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:16 am
Ubicació: maresme

Re: Úter bicorne

EntradaAutor: pimpi » dc. feb. 03, 2010 11:15 am

Hola guapa.
Potser no et servirà gaire el que t´explico....
La meva germana de 38 anys i jo de 35 som filles d´una mama amb matriu bicorne.
Fa massa anys de tot aixo i les coses han canviat molt per sort.

La meva mare es va haver d´intervenir, va ser una de les primeres dones que a espanya li van fer, ja que no s´hi arriscava ningú. El metge que li va fer es diu Puig massana de la corachan, ara jubilat, pero hi han els seus fills de gines. Va ser la unica persona que en el seu dia li va ser sincer i li va dir que no ho havia fet mai pero que tenia la informació suficient per fer-ho.
ella s´hi va arriscar i voala!! :content: 2 embarassos sense problema, a terme i tot bé.

jo estava amoinada abans d´embarassar-me per si era algo hereditari. el meu gine, a part de confirmar-me que no ho era i que jo no tenia perque tenir-ho el que hem va deixar molt clar es que encara que ho tingues si calia s´intervenia quirurgicament i punt.

Si tens un metge de mutua o ss o privat al que hi confiis, segueix les seves indicacions i torna-ho a provar, i fes-li cas. Més savent que el problema del primer abortament no va ser per aquest tema, si no per un altre que no te RES a veure amb això.
Se que potser no t´ajudo gens, peeeeero et vull transmetre que tot es possible. Sort :ok:
Sóc l´Oriol, el princesu gran de casa i ja tinc 4 anys !!!

Sóc el Jaume, el princesu petitó i ja tinc 2 anys !!!
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dc. feb. 03, 2010 12:02 pm

Hola!noia, em sap greu que el primer embaràs acabés a les 6 setmanes:-()-) :-()-)

m'agradaria explicar-te la meva experiència per si et serveix per tranquil.litzar-te...
Jo vaig tenir a la meva primera filla amb 32 setmanes, en aquell moment em van dir que havia sigut degut a una infecció d'orina mal curada, però sorpresa!quan em van fer la revisió per la quarentena van veure que tenia l'úter bicorne, no massa però segurament suficient perquè la Júlia ja no hi hagués capigut i per això va nèixer abans.
El ginecòleg va dir-me que era millor no operar perquè els resultats no solen ser massa bons i quan em vaig quedar embarassada del segon fill, vaig començar amb contraccions a la setmana 22, a l'hospital em van dir que havia de fer repòs absolut per intentar aguantar al peque quan més temps millor a dintre, i així vaig estar fins la setmana 34, a partir de llavors vaig començar a fer vida normal i les contraccions van anar disminuïnt, i al final el Roger va nèixer a les 39 setmanes!!

que tinguis molta sort :ok: :ok:
Imatge
Imatge
Cirereta
Entrades: 1106
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 9:03 am

EntradaAutor: Cirereta » dc. feb. 03, 2010 12:06 pm

Maria81: Molt bé que hagis obert aquest post, a veure si alguna noia ens pot explicar la seva experiència. :ok:

Jo també us explicaré el meu cas (encara estic pendent de diagnòstic):
Tot va venir de quan em vaig fer la histero, ja que no em van poder veure la trompa dreta.
Quan vaig portar els resultats de la prova al gine (mes de desembre passat), em va dir de fer una ecografia per intentar esbrinar què passava amb la trompa que no es veia. Em va fer una eco a consciència, i sembla que sí tinc l’úter dividit en dues parts, bicorne, que se'n diu.

Llavors, li vaig preguntar si aquest podia ser el motiu pel qual m’estava costant tant quedar-me embarassada (porto ja 16 cicles de cerca sense haver vist ni un sol positiu) i em va dir que no. De fet, em va dir més o menys el mateix que a tu, Maria81, i la veritat és que em vaig quedar molt xof :ufs: Ara ja ho porto millor, per això.

En canvi, però, el meu gine sí que va creure conveninent que em fes una RM per confirmar l’anomalia (ja que l'eco és limitada per a això) i veure com està tot exactament i així poder actuar en conseqüència durant l’embaràs. Jo, la veritat, també m'estimo més saber el què.

La RM, me la vaig fer el dia 21 de gener i avui ja tenen els resultats a l'hospital, però encara els he d’anar a buscar, i els he de portar al gine el dia 8, a veure què passa i què em diu.
Vaja, que estic pendent d'això per saber cap on he de tirar.

Maria81, ja t'explicaré què em diu el gine :ok:

Juliet: Acabo de veure el teu missatge. Així que el teu gine et va desaconsellar que t'operessis?
A mi el meu ni tan sols em va comentar la possibilitat de l'operació. He sabut que es pot operar perquè la Maria81 ho ha dit. Crec que el meu gine va força a la idea de tirar cap a l'embaràs. De fet, no va donar gaire importància al fet de tenir aquesta anomalia.

Gràcies, noies
pesol
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dc. feb. 03, 2010 12:12 pm

Hola!

Amb la "cerca avançada" del SP he trobat això que potser us interessa:
viewtopic.php?f=37&t=10737
viewtopic.php?f=11&t=13228&p=747338&hilit=bicorne#p747338

Espero que us ajudi i sort en la recerca de <:-< !
Cirereta

EntradaAutor: Cirereta » dc. feb. 03, 2010 1:42 pm

Hola, noies.
Acabo de tornar de l'hospital (he engolit el dinar i hi he anat corrent) i ja tinc els resultats de la ressonància. És que no em podia esperar.
I no tinc l'úter bicorne, sinó "unicorne-unicolli". ?-)

Els resultats ocupen 2 pàgines, i la conclusió diu:
Hematriu esquerra morfològicament normal. No es visualitza, però, hematriu dreta. Les troballes són compatibles amb malformació uterina en forma d'úter unicorne-unicolli.
Ambdós ovaris es mostren de característiques normals.

He buscat una mica per sobre per Internet per saber què és ben bé i què implica, però no he trobat quasi res. :ufs:

Vaja, porto tot aquest temps pensant que era bicorne i ara la RM diu una altra cosa.
Doncs no em queda un altre remei que esperar al dia 8. Imatge Imatge

Maria81: T'aniré seguint per aquí i pel post de grafiqueres :content:
maria81

EntradaAutor: maria81 » dc. feb. 03, 2010 1:47 pm

Pimpi i Juliet: Moltíssimes gràcies per compartir la vostra experiència amb nosaltres!!! I ostres Juliet la teva experiència és molt tranquilitzadora, saber que has pogut portar 2 embarassos a terme sense haver-te operat és molt encoratjador, tan se val si ha estat amb repòs, l'important és que tot ha acabat bé.

Pesol: nena és que estàs en tot! Quina passada! Moltíssimes gràcies!
juliet

EntradaAutor: juliet » dc. feb. 03, 2010 1:48 pm

nsole, m'ho va desaconsellar perquè em va dir que normalment perquè et quedi bé s'ha de fer més d'una operació i tot i així també pot ser que no s'aconsegueixi arreglar, llavors vem anar a per totes amb el segon!!
A mi també em van dir que podia ser una de les causes per les que no em quedava embarassada però com que també hi havia el problema dels "bitxets ganduls" del meu marit, doncs mai hem sabut realment quina de les dos opcions podia ser amb rotunditat la causa que no m'hi quedés. I ara, després de tres invitro (dos de les quals van anar molt bé), doncs ja ni hi penso. Però com que ara he vist aquest post he pensat que la meva experiència podia ser útil neu:-D neu:-D
us desitjo molta sort!! :***: :***:
Imatge
Imatge
maria81

EntradaAutor: maria81 » dc. feb. 03, 2010 1:56 pm

Hola Nsole!

Bé, al menys ja tens els resultats i ja saps quin és el problema. Volia fer-te una mica de recerca per internet a veure que et trobava però es que no tinc temps per què he de marxar.
Prova a buscar pel Google "malformaciones uterinas" crec que d'aquesta manera obtindràs més resultats.
Pels dibuixos que he vist de malformacions uterinas d'aquest tipus, em sembla que unicorni unicolli vol dir que l'úter té 1 banya (1 cavitat) i 1 coll. El tema seria veure si aquesta cavitat està conectada amb totes 2 trompes, potser només està conectada amb una trompa i per això costa més quedar-se :-()) , no? Però això no voldria pas dir que no t'hi pots quedar sinó que hauràs de fer més intents!!! Tu fes un ommm.... i estigues ben tranquila a veure que et diu el gine però estic segura que podràs tenir el teu <:-< segur! Ja m'explicaràs que t'ha dit.

:-()-) :-()-) :-()-)
Cirereta

EntradaAutor: Cirereta » dc. feb. 03, 2010 2:10 pm

Maria81: Gràcies, reina!
Tard o d'hora ens tocarà el torn a nosaltres :-()-) :-()-) :-()-) :love: :love: :love:

Juliet: No, a mi el gine em va dir que aquesta malformació NO tenia res a veure amb el fet de no quedar-me embarassada. Però ja veurem què em diu dilluns quan li porti la RM...
juliet

EntradaAutor: juliet » dc. feb. 03, 2010 2:24 pm

nsole, mira aquesta és una de les moltes contradiccions que poden tenir els metges. La gine que em va fer la invitro no li va donar importància perquè per ella aquest no era el motiu, però el gine del C.A.P sí que va pensar que això podia ser un motiu clarament. Per sort no vaig haver "'d'investigar" més, però segurament tampoc hagués tret "l'aigua clara". En tot aquest temps (des que tinc fills) m'he trobat moltes vegades amb diferències d'opinions entre metges!!però nosaltres que no som, d'algú ens hem de fiar,no??per tant el millor és tenir-ne un i endavant amb el que digui!!!
Imatge
Imatge
Gasteiztik
Entrades: 1275
Membre des de: dc. oct. 11, 2006 3:39 pm

EntradaAutor: Gasteiztik » ds. feb. 06, 2010 2:51 pm

º
ImatgeImatge

ImatgeImatge