Calcificacions Mamàries?

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
CASA
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 317
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 2:08 pm
Ubicació: Barcelona

Calcificacions Mamàries?

EntradaAutor: CASA » ds. feb. 06, 2010 10:19 pm

Hola!

Ahir vaig anar al Gine, perquè em fes una revisió i em donés carta blanca per començar a "buscar el segon" durant aquest any.
La meva sorpresa va ésser que, revisant la mamografia (la primera que em faig), em va dir que hi veia moltissimes calcificacions venoses i que abans de fer res em visités un metge de medicina interna.
Algú hi té experiència? Estic una mica espantada...

Gràcies :-()-)
Imatge
Imatge
cristina1671
:: cèrvol
Entrades: 562
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)

Re: Calcificacions Mamàries?

EntradaAutor: cristina1671 » dg. feb. 07, 2010 7:12 am

Hola,

a mi em van trobar microcalcificacions al mes de juliol passat. Ara estic pendent de fer-me una ecografia i si calgués, una mamografia (et poden posar un devantal de plom perquè no afecti la radiació, segons la meva ginecòloga). No puc, per tant, donar-te massa informació perquè em trobo una mica com tu.
Intenta no agobiarte molt, i vés a fer-te la revisió mèdica quan abans puguis (sobretot si busques un altre fill) perquè, si vas per la SS, et solen donar hora per molt tard per fer-te aquestes proves. Pensa positivament (ja sé que costa), no totes les microcalcificacions han de ser malignes i probablement tot això serà un ensurt.

T'envio una forta abraçada i molts ànims!

:-()-) :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dg. feb. 07, 2010 7:07 pm

Ostres, no sabia ni què existia això!!

I això només t'ho veuen a través d'una mamografia? i per què s'origina?? és a causa de donar el pit???

ai, quants dubtes! quantes coses que desconeixem...

sento no ajudar i, a sobre, ser pesadeta amb les preguntes...
a veure si hi ha algú que sí que us pot ajudar
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
nani2
:: gosset
Entrades: 456
Membre des de: dc. set. 02, 2009 9:19 am
Ubicació: Mataró

EntradaAutor: nani2 » dg. feb. 07, 2010 7:18 pm

Hola Casa con t'ha dit la Cristina no totes les microcalcificacions son malignes.
Mira jo soc radiologa, en aquet tema no et puc ajudar mes pq no es la meva especialitat l'unic q vull es aclarir una coseta q ha posat la Cristina, Primer de tot i aixo va per totes les q ho llegiu, si hi ha la posibilaitat de estar esbarassades no t'has de fer cap prova radiologica, encara q et posin devantal de plom (si ja teniu fills i li han de fer a ells tampoc podeu entrar) si us plau espereu a que un vingui la regla. i segon encara q et posin un devantal per la mamo nomes en podrien cobrir desde el pit cap a avall i aquesta radiacio tb pot afectar.

Si un heu de fer una resonancia, encara q no siguin radiacions, tb es millor esperar fins el segon trimestre.

Sempre tot aixo es sota peescipcio medica , si el voste metge diu q un la heu fer asumint els riscos pq es un cas urgent llavors ja heu de valorar el q sigui mes convenient.
Imatge
nani2

EntradaAutor: nani2 » dg. feb. 07, 2010 7:22 pm

Lila , esto ayuda a explicarlo:

Las calcificaciones mamarias son comúnmente un hallazgo del control radiológico de las revisiones ginecológicas en mujeres asintomáticas. En la gran mayoría de los casos son la representación radiológica de procesos benignos inherentes a los distintos estadíos evolutivos por los que transcurre la glándula mamaria a lo largo de la vida. Así podemos encontrar calcificaciones de secreción láctea; depósitos de calcio en procesos de ectasia ductal; calcificaciones vasculares; cutáneas; fibroadenomas antiguos calcificados; etc. Sin embargo, la capacidad diagnóstica que ofrece en nuestros días el control mamógrafico, ha permitido acceder al manejo de las lesiones no palpables (aquellas que miden menos de 1 centímetro) clásicamente divididas en formaciones nodulares (sólidas o quísticas), zonas de desestructuración del tejido mamario y calcificaciones. En el estudio mamográfico se establece una clasificación dependiendo del hallazgo. Se llama CLASIFICACIÓN DE BIRADS (Sistema de clasificación de las imágenes mamográficas): Birads I: Mamografía normal. Se observan masas, calcificaciones o distorsión de la arquitectura mamaria. - Birads II: Hallazgos tipicamente benignos. - Birads III: El hallazgo tiene una probabilidad muy alta de ser benigno. Se sugiere seguimiento a corto plazo (6 meses). - Birads IV: Anormalidad sospechosa o dudosa de malignidad. Se debe aconsejar biopsia. - Birads V: Anormalidad altamente sugestiva de malignidad.

Las calcifiacaciones son normales solo hay q controlarlas por eso son tan importantes las revisiones y las mamografias cuando tocan.
Imatge
cristina1671
Entrades: 562
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)

EntradaAutor: cristina1671 » dg. feb. 07, 2010 8:11 pm

Moltíssimes gràcies per la teva informació nani2. :ok: :ok:
La veritat és que no sabia que amb això del devantal de plom hi havia riscos (tot i que sembla evident que n'hi ha, em vaig refiar del què em deia la meva ginecòloga que m'ho va dir molt convençuda). T'agraeixo igualment la informació sobre què són, perquè de vegades trobo que els metges no ens expliquen tot el que hi ha a menys de que els burxis una mica, i amb aquestes notícies et quedes prou parat com per tenir ganes de burxar més en el tema en aquell moment (els dubtes sempre sorgeixen després, i el tema és prou important com per rebre el màxim d'informació possible).

Gràcies de nou!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
nani2

EntradaAutor: nani2 » dg. feb. 07, 2010 8:19 pm

De res CRistina, para eso estamos!!!!
Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 18, 2014 10:17 pm

Hola, reprenc el post per donar la meva experiència. Al març em vaig fer una mamo (perquè havia tingut fibroadenomes) i me la van fer repetir per controlar unes microcalcificacions però no hi van donar més importància. Al setembre me la vaig fer i em van recomanar biòpsia. Aquí sí que em vaig cagar. Es veu que havien variat, i tot i que no feien mala pinta, s'havia de veure de què eren. Han estat gairebé deu dies per tenir els resultats i avui puc dir que tot està bé. Ara m'aniré fent controls però amb la tranquil·litat de saber que la naturalesa de les calcificacions no és dolenta.

Amb aquest missatge vull tranquil·litzar alguna noia que es pugui trobar igual que jo. La veritat és que em vaig espantar força quan em van dir que m'havia de fer la prova, i fins que no me la van fer (una biòpsia d'agulla gruixuda) van ser uns dies horribles. El temps d'espera dels resultats ha estat més portable, perquè la radiòloga que em va fer la prova ja em va calmar força dient que no es veia malament, aparentment, però fins avui que no he tingut els resultats no he pogut respirar tranquil·la del tot.

De totes maneres, us animo a totes a fer-vos les revisions que toquen, perquè el metge ja em va dir que en cas que no fossin bons els resultats, l'estat seria molt inicial, i això juga molt al nostre favor. Així que no ho deixeu estar. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::