Com passar la toxoplasmosis abans de quedar embarassada?

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
pelegrins
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

Com passar la toxoplasmosis abans de quedar embarassada?

EntradaAutor: pelegrins » dt. set. 28, 2010 4:38 pm

Hola,

No sabia ben bé on posar aquest post. No estic buscant un embaràs, diriem que més aviat acabo de tenir un bebé. Bé, el cas és que mentres estava embarassada ho vaig passar malament pel fet de no haver passat la toxoplasmosis: no poder menjar fuets, llangonissa, pernil salat... Diuen que si no estas embarassada, passes la malaltia quasi sense adonar-te'n. Per això em preguntava si existia "algo" amb el protozou causant de la malaltia, algun aliment contaminat o una pastilleta... Seria molt pràctic poder-la passar abans de l'embaras i així ja no haver-hi de pensar més, no?
Eve
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dc. març 10, 2010 11:55 am

Re: Com passar la toxoplasmosis abans de quedar embarassada?

EntradaAutor: Eve » dt. set. 28, 2010 5:19 pm

Hola guapa! jo no hi entenc gaire però vaja, em sembla que el que busques no existeix...seria com demanar agafar el sarampió o la rubeola mitjançant una pastilla o algú que te l'encomanés...és una cosa que porten alguns animals i la carn crua o poc tractada però no ho porten sempre eh? A mi m'ho van mirar quan abans de quedarme preñi (tot i que dp vaig tenir un abort) i la he passat, la gine em va dir que donés gràcies perquè quan em quedi de nou preñi podré menjar de tot! Segons ella la vaig passar gràcies al fet de tenir gats tota la vida, algun la debia tenir i me la va passar... :ok: :ok: , però és clar, això no és una ciència exacte i hi ha altres dones que han passat la vida amb gats i no tenen els anticossos...així que...és qüestió de loteria molt em temo!. :ok:
http://www.fertilityfriend.com/home/2e110a
Imatge
1era IA 13 d'abril
28 d'abril TE positiu
Eco 12 setmanes com et mous! :)
Cal fer biopsia de corion, tot bé! ets un nen! :)
Eco 31 setmanes tot bé, ja peses 1600 grs. i 40 cm.! :)
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dt. set. 28, 2010 5:21 pm

una pastilla per posar-se malalt?? crec que això no exixteix!! i no hi ha vacuna..

o sigusi que o l'agafes per casualitat o.. :-:) :-:) :-:)
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dt. set. 28, 2010 5:34 pm

Pelegrin, és força difícil passar-la. Jo no l'he passat i el meu company em va dir que si no l'havia passat en 37 anys menjant la carn poc feta com m'agrada, seria força improbable passar-la mentre estigués embarassada. De totes maneres, durant tot l'embaràs no he tingut ganes ni de carn ni de peix tal qual. Amb salses, arrebossats, etc, cap problema, però llavors tot va molt cuit. Tampoc m'han entrat gaires ganes d'embotits, només xoriço un parell de cops. Però noia, són 9 mesos, comparat amb tenir un fillet sa tota la vida. De totes maneres, el que t'han dit, és com exposar-se a qualsevol malaltia. No la trobaràs en una pastilla ni res semblant.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dt. set. 28, 2010 5:59 pm

jo sempre he tingut gats i no he passat la toxo... o sigui que una mica "gafe" (o afortunada, depèn de com es miri) sóc, i la meva cunyada veterinària tampoc l'ha passat...
A mi se m'acudeix una manera d'agafar-la... però crec que prefereixo haver passat 9 mesos sense fuet, per dur que se'm fés!
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. set. 28, 2010 6:05 pm

I jo l'he passada sense tenir mai cap gat!!!

Això si, sóc una gran consumidora d'embotits i de carn poc feta.
pelegrins

EntradaAutor: pelegrins » dt. set. 28, 2010 6:07 pm

hola noies!

sisi, ho sé que és força difícil agafar-la, però hi ha la possibilitat. I a vegades venia tant de gust una miqueta de pernil salat...!!

sandrajuli ha escrit:A mi se m'acudeix una manera d'agafar-la... però crec que prefereixo haver passat 9 mesos sense fuet, per dur que se'm fés!
:-D

si hi hagues una manera no tant "--" com diu la sandrajuli, jo la passaria de gust!!
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dt. set. 28, 2010 6:27 pm

Suposo que a cadascú li agafa per alguna cosa. Jo tinc unes ganes de prendre'm un got de vi blanc superfred!!! O un xarrup de marc del cava... Ostres mai en trobo i durant l'embaràs hem anat a petar a dos llocs on en tenien, ja és mala sort!! Però com que penso donar pit, encara m'haig d'esperar més...
Jo em consolo pensant que si he trigat tres anys en quedar-me embarassada, estar una temporadeta sense aquestes coses, tampoc és tant dramàtic.

Imatge

Imatge
Nuri g
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nuri g » dt. set. 28, 2010 8:08 pm

silviapml ha escrit:Suposo que a cadascú li agafa per alguna cosa. Jo tinc unes ganes de prendre'm un got de vi blanc superfred!!! O un xarrup de marc del cava... Ostres mai en trobo i durant l'embaràs hem anat a petar a dos llocs on en tenien, ja és mala sort!! Però com que penso donar pit, encara m'haig d'esperar més...
Jo em consolo pensant que si he trigat tres anys en quedar-me embarassada, estar una temporadeta sense aquestes coses, tampoc és tant dramàtic.

Silvia, si vols donar el pit, no cal que et preocupis per l'alcohol... ja en pots veure.

La proporció d'alcohol en sang no és la mateixa proporció en la llet materna, és molt més reduida... quasi insignificant.
Pensa que quan estas embarassada, al bebe li arriba l'alcohol a través de la teva sang, però un cop fora, la proporció alcohol en sang/llet em sembla que és 100 a 1... si tu tens una proporció de 0,5 gr/l en sang(el límit per conduir) a la llet tindries 0,005gr/l.
O sigui, exceptuant el cas que t'enborratxis, una copa es pot pendre perfectament...

Ho vaig llegir al llibre d'en Carlos Gonzalez...
ImatgeImatgeImatgeImatge
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dt. set. 28, 2010 8:12 pm

Gràcies nuri, potser algun dia una copeta cau ;-) però excepcional.

Imatge

Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dt. set. 28, 2010 8:29 pm

Congelant els embotits a temperatura molt baixa, mínim 48 hores, pots menjar el que vulguis cru i lliure de bactèries.
Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dt. set. 28, 2010 8:36 pm

silviapml ha escrit:Gràcies nuri, potser algun dia una copeta cau ;-) però excepcional.

http://criatures.cat/2010/02/som-mares- ... no-santes/ :ok:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dt. set. 28, 2010 9:11 pm

Julyet ha escrit:
silviapml ha escrit:Gràcies nuri, potser algun dia una copeta cau ;-) però excepcional.

http://criatures.cat/2010/02/som-mares- ... no-santes/ :ok:

Gràcies per la info :r) Tampoc que em mori si no en prenc. A més, com he tingut tantes manies pel menjar durant l'embaràs (quan mai he estat maniàtica i m'ha agradat tot), potser el dia que pareixi se'm passa :-D

Imatge

Imatge
Tisketa
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dt. set. 28, 2010 9:14 pm

Hola,

A veure, anem a pams: el problema és menjar embotits? Això vol dir que t'agraden molt, o sigui, que en menges sovint,i des de fa temps, oi ... i fins ara no has agafat la toxo, no? Casualitat? :anec:
En principi, els controls sanitaris europeus fan que sigui improbable que els embotits portin la toxoplasmosis, igual que els gats, que si no surten de casa, dificilment estaran en contacte amb d'altres animals malalts.
Abans de nèixer la meva filla estava bastant preocupada (tinc dos gats). La meva veterinaria em va explicar això dels controls sanitaris, i que la toxo està pràcticament erradicada a Catalunya en els gats.
En canvi, és molt més fàcil agafar-la per menjar enciams mal rentats (els animalets del camp... :ufs: ). Deixaràs de menjar enciam??? :-:)
I amb la carn crua... més que la toxo, pot se que agafis un mal de panxa, ja que som més sensibles als aliments en mal estat...

Ara et toca a tu decidir!!

Tisketa!
Però, si ets com jo, pensaràs que això és jugar a la ruleta russa...
pelegrins

EntradaAutor: pelegrins » dt. set. 28, 2010 11:44 pm

Hola guapes!

Moltes Gràcies per les respostes! He llegit que si que es pot congelar la carn però compte! ha de ser a -20ºC (el meu congelador no ho fa) mínim 24h. Suposo que a menys temperatura hauria de ser més temps.

Per curiositat: els gats, com nosaltres, nomes la passen un cop a la vida, i el temps de contagi és com a molt de 15 dies. És dificil... però no impossible!

Nosaltres, que vivim a la muntanya, tenim gats, mengem embotits casolans, i enciams de l'hort... potser tenim uns quants números més!
Mow
Entrades: 2706
Membre des de: dv. ago. 27, 2010 2:38 pm
Ubicació: El barcelonés

EntradaAutor: Mow » dc. set. 29, 2010 8:32 am

Goga ha escrit:Al·lucinant

Jo penso el mateix...
Tyha i Mow, Pacte Complert!

Imatge
pelegrins

EntradaAutor: pelegrins » dc. set. 29, 2010 9:07 am

ei!

això no vol dir que hagi menjat embutits, ni que hagui tocat els gats, és més! els enciams i demes de l'hort no en menjava sino era cuit!! ara sembla que ho fes tot malament, i de fet, no era així, he!! Ara bé, més risc que algú que visqui a ciutat si que tenim.

no obstant, si es pugues passar abans d'estar embarassada jo firmaria!
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dc. set. 29, 2010 9:12 am

Però si no l'has passat, realment creus que la passaràs? És que pel que dius hi has estat molt exposada, però res. Jo no m'hi amoïnaria. Com he dit algun dia, només són 9 mesos. Què és això amb tota la vida?

Imatge

Imatge
Mow
Entrades: 2706
Membre des de: dv. ago. 27, 2010 2:38 pm
Ubicació: El barcelonés

EntradaAutor: Mow » dc. set. 29, 2010 9:15 am

pelegrins ha escrit:ei!

això no vol dir que hagi menjat embutits, ni que hagui tocat els gats, és més! els enciams i demes de l'hort no en menjava sino era cuit!! ara sembla que ho fes tot malament, i de fet, no era així, he!! Ara bé, més risc que algú que visqui a ciutat si que tenim.

no obstant, si es pugues passar abans d'estar embarassada jo firmaria!

Jo si l'he passada, el ginecòleg em va fer les probes, i vaig surtir contenta amb els resultats però sincerament, sinó l'hagués passada i em quedés embarassada em cuido durant 9 mesos i ja está. Més que res amb l'embotit i les verdures crues perquè que t'ho encomani un gat és realment difícil per no dir probablement impossible (i jo en tinc dos a casa).

El que no acabo d'entendre és perquè la voldríes agafar "expressament"...la veritat...Però bueno, és la teva decisió i molt respectable bo i que a mi m'ha deixat una mica "alucinada", sí. Sense acritud.
Tyha i Mow, Pacte Complert!

Imatge
pelegrins

EntradaAutor: pelegrins » dc. set. 29, 2010 9:42 am

La voldria agafar expressament per passar-la i oblidar-me'n. Vaja, com si fos una vacuna "natural". Si la passes sense estar embarassada, no tens ni quasibé simptomes! Ara, sabent que no l'he passat no tinc problemes en cuidar-me, nomes faltaria!! L'altre dia ho comentavem amb el meu company, i em deia que ho preguntes pel foro, que segur que algú més ho havia pensat.

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::