Seguretat social baix llobregat
- pantxa contenta
- :: peixet

- Entrades: 257
- Membre des de: dl. gen. 30, 2012 3:57 pm
Seguretat social baix llobregat
hola a totes, estic començat a investigar cosetes de cara a buscar una pantxeta i no tenia pensament de fer-me de la mútua, pero veient això estic començat a dubtar ja que no veig a ningú que vagi per la SS, totes parleu de mútues. Em podeu dir, si sabeu, com va el tema del embaraç a la SS i que sabeu dels hospitals del Baix? Jo suposo que aniria a l'hospital nou de St Boi, que és el que em queda més a prop, pero no se si el seguiment m'el farien alla o al meu ambulatori!
Mareee quin estrés, això és un món i fa por!!!!!!! jejejeje Heeeeeelp!!!!
Mareee quin estrés, això és un món i fa por!!!!!!! jejejeje Heeeeeelp!!!!

Re: Seguretat social baix llobregat
No totes anem per mútues, només faltaria!! El seguiment de l'embaràs per mútua o per SS és sensiblement diferent. Per mútua et visita sempre el ginecòleg que triis, que et programa les visites, les analítiques, les ecos (no sé si són 3 o 4, ma cunyada va per mútua i només li han fet 4 ecos), etc. i la llevadora només la veus el dia mateix del part. En canvi per la SS, tens 3 ecos durant l'embaràs (a les 12, 20 i 32 setmanes), només veus el ginecòleg tres vegades durant l'embaràs i la gestació la controla la llevadora (que és el professional de la salut especialitzat en embaràs, post part i lactància) que és qui et programa les visites, les analítiques i fa els controls mensuals de pes, pressió sanguínea, mesura de l'uter, etc... i les classes de preparació al part.
No ho sé, aixó depèn molt de si et pots permetre pagar-te una mútua i esperar els mesos de carència... aixó només ho pots saber tu.
Desconec els hospitals de la teva zona, però jo vaig tenir la nena per la SS i repetiria amb els ulls tancats, tant en embarassos com en malalties vàries, greus o lleus.
No ho sé, aixó depèn molt de si et pots permetre pagar-te una mútua i esperar els mesos de carència... aixó només ho pots saber tu.
Desconec els hospitals de la teva zona, però jo vaig tenir la nena per la SS i repetiria amb els ulls tancats, tant en embarassos com en malalties vàries, greus o lleus.
La neuetes t'ho ha explicat perfectament ;). Jo fins ara anava només per mútua (perquè sóc de Muface) però al gener em vaig passar a SS, i tindré a la meva "nova nena" a Sant Boi.
Si necessites res...
Si necessites res...
- pantxa contenta

GRàcies a les dues, ja em quedo més tranquil·la. Llavors les ecos són tres però les visites amb la llevadora són més freqüents no? una al mes o alguna cosa aixi haurà de ser. El tema mútua un dels motius són les carències i l'altre que estar pagant quan tens una seguretat social ho veig una mic ainnecessari i aquests diners es poden emprar en altres coses. Sempre s'ha dit que si passa res (esperem que no passi res, of course!!!) sempre t'acaben derivant a la SS, i abans si que havies de compartir habitació i aquestes coses, però ara m'han dit que tant a Sant Joan de Déu Esplugues com a l'hospital de Sant Boi la zona de maternitat és nova i són habitacions individuals, aixi que crec que tirarem per aquest camí. GRàcies altre cop i ja anirem plantejant nous dubtes!!

Si, a la SS la llevadora et veu cada mes, més o menys.
Jo concretament al Baix Llobregat no ho sé, però vaig parir a través de la SS a Barcelona i tot bé. El seguiment molt bé, la llevadora era un encant i em va donar els millors consells de cara als moments previs al part. Sempre me'n recordo d'el, la quan penso en el part, no en el metge que em va assistir! 
Benvinguda al fòrum Panxa contenta!
Jo només tinc SS i quan vaig entrar al fòrum també em van venir tots el dubtes... Llegint, llegint, veia que gairebé totes les noies feien el seguiment per privat, o bé feien doble seguiment, i també m'ho vaig replantejar.
El primer que em vaig preguntar va ser "on m'agradaria parir?", i això em va portar a una segona pregunta més important, "Com m'agradaria parir?" Vaig llegir opinions de tots colors i finalment vaig decidir que sobretot volia un part respectat i, en aquest tema, la SS va per davant de la majoria dels privats. Jo el que et recomanaria és que t'informessis del protocols del teu Hospital, jo és el que vaig fer, i em vaig quedar molt tranquil.la (a mi em toca Sant Pau).
I pel que fa al seguiment de l'embaràs, doncs sí, potser és veritat que en el privat et fan més ecos, però a part d'això, crec que no hi ha cap altra diferència. I que vols que et digui, si tens ganes de fer-te més ecos sempre te les pots fer pel teu compte...
Jo només tinc SS i quan vaig entrar al fòrum també em van venir tots el dubtes... Llegint, llegint, veia que gairebé totes les noies feien el seguiment per privat, o bé feien doble seguiment, i també m'ho vaig replantejar.
El primer que em vaig preguntar va ser "on m'agradaria parir?", i això em va portar a una segona pregunta més important, "Com m'agradaria parir?" Vaig llegir opinions de tots colors i finalment vaig decidir que sobretot volia un part respectat i, en aquest tema, la SS va per davant de la majoria dels privats. Jo el que et recomanaria és que t'informessis del protocols del teu Hospital, jo és el que vaig fer, i em vaig quedar molt tranquil.la (a mi em toca Sant Pau).
I pel que fa al seguiment de l'embaràs, doncs sí, potser és veritat que en el privat et fan més ecos, però a part d'això, crec que no hi ha cap altra diferència. I que vols que et digui, si tens ganes de fer-te més ecos sempre te les pots fer pel teu compte...
La meva gràfica: http://www.fertilityfriend.com/home/38c4e4

P A C T E ** D E ** B A L A N C E T E S: Vesnà
- Ventureta
- Fancy - Giss
P A C T E ** D E ** B A L A N C E T E S: Vesnà
- Ventureta
- Fancy - Giss Re: Seguretat social baix llobregat
Hola panxacontenta!!
Jo també estic cercant i en cap moment he pensat en anar per la privada. La meva intenció també com la ventureta és tenir un part respectat, per tant SS seguríssim. Tinc moltes amigues que han portat l’embaràs i parit a la SS i estàn més que contentes.
A mi per zona em toca Els camils de St. Pere de Ribes, i quan toqui fer les visites etc. portarè el meu pla de part, sino m’agradés el centre o la gent que hi treballa, miraria d’anar al Vendrell que son pro part respectat 100% pero pel que m’han dit l’equip de Camils és molt maco i respecten molt la dona i el nadó, pell amb pell, lactància, eviten les episiontomies… a mi aixó em deixa molt més tranquil.la.
Jo també estic cercant i en cap moment he pensat en anar per la privada. La meva intenció també com la ventureta és tenir un part respectat, per tant SS seguríssim. Tinc moltes amigues que han portat l’embaràs i parit a la SS i estàn més que contentes.
A mi per zona em toca Els camils de St. Pere de Ribes, i quan toqui fer les visites etc. portarè el meu pla de part, sino m’agradés el centre o la gent que hi treballa, miraria d’anar al Vendrell que son pro part respectat 100% pero pel que m’han dit l’equip de Camils és molt maco i respecten molt la dona i el nadó, pell amb pell, lactància, eviten les episiontomies… a mi aixó em deixa molt més tranquil.la.
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins
-Boop-CRIS86
-Witchy
-Judy*
-Lexi-clarivcl
grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2
-Boop-CRIS86
-Witchy
-Judy*
-Lexi-clarivcl
grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2
- pantxa contenta

ui ui ui, que verda estic en tot aquest tema???!! Jo com em preguntin quin tipus de part vull, els hi diré un curtet i sense mal! jajajaa qu és això del part respectat? Suposo que anirà pel tema epidural no? M'he quedat bocabadada, no hi entenc, sóc "primeriza primeriza"!! jejeje Bé ja em quedo més tranquila amb tot el que dieu de la SS, avui he trucat a un gine d'aqui del poble privat ja que les revisions ordinaries a la SS és només una citologia cada 3 anys i si que m'agradaria fer-me una revisió més exhaustiva abans de posar-m'hi, i m'ha donat els preus i he alucinat! 15o euros citologia, exploració i eco vaginal! això si no et troben res, com m'ho trobin, hauré de fer una hipoteca!! En fi noietes, que hauré d'anar familiaritzant-me amb totes aquestes coses, suposo!

http://donallum.com/
Bàsicament un part respectat és aquell en que es respecti el part a l'hospital com el que és, un procès biològic i no una malaltia. Que es deixi sempre decidir a la partera, que es respecti ritme del part, que es pugi menjar i beure durant la dilatació, que hi hagi llibertat de moviments durant la dilatació i no està lligada al goter o als monitors si no és necessari, que no es faci maniobres de forma rutinaria sense preguntar a la mare només per accelerar el part (separació forçada de les membranes del coll de l'uter, trencament de la bossa de les aigües abans d'hora, oxcitocina artificial pel goter, maniobra de Kristeller a l'hora de l'expulsiu, episotomia,...) si no és necessari, que no s'afeiti el pubis ni s'administri un enema, deixar triar a la mare la postura per parir, que la mare trii l'anestèsia que vol (si és que en vol), que l'ambient a la sala de part sigui tranquil i que no hi hagi més personal sanitari del necessari i que no hi hagi un contínu de entrar i sortir gent, que el nen te'l possin immediatament al damunt un cop nascut, començar la lactància materna al paritori, que no el separin de la mare, ... i segur que em deixo coses.
Molts hospitals públics ja han adoptat aquest protocol i en d'altres a poc a poc s'hi van afegint. Moltes mares presenten plans de part unes setmanes prèvies a la data de part prevista al hospital on han de parir per deixar constància com volen ser ateses. Llegeix-te el link, que hi trobaràs molta informació.
Molts hospitals públics ja han adoptat aquest protocol i en d'altres a poc a poc s'hi van afegint. Moltes mares presenten plans de part unes setmanes prèvies a la data de part prevista al hospital on han de parir per deixar constància com volen ser ateses. Llegeix-te el link, que hi trobaràs molta informació.
- pantxa contenta

Wow!!! no sabia que hi hagués tantes coses a l'hora de parir! Mare meva!! Moltes gràcies i en quan tingui una estona en mirare el link aquest!! GRàcies neuetes!!!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |