Varicel·la en l'embaràs
Varicel·la en l'embaràs
Volia fer una consulta... resulta que estem buscant però avui m’han donat els resultats d’una analítica on diu que no soc immune a la varicela pel que m’han donat dues opcions, o em vacuno i aleshores m’haig d’esperar 6 mesos a tornar a buscar o en cas de quedar-me embarassada haig d’evitar contacte amb gent amb varicela.
El tema és que tinc una peque de 2 anys i no tinc ni idea de quan es passa la varicel·la.
El que no entenc és que pel primer embaràs això no m’ho van mirar i per sort no va passar res.
Estic en un dilema... algú s’ha trobat amb el cas?
El tema és que tinc una peque de 2 anys i no tinc ni idea de quan es passa la varicel·la.
El que no entenc és que pel primer embaràs això no m’ho van mirar i per sort no va passar res.
Estic en un dilema... algú s’ha trobat amb el cas?
Txell12 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 13, 2012 6:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Re: Varicela en l'embaràs
Jo quan estava embarassada, al fer-me els anàlisi em van dir que no tenia anticossos per la rubeola (tot i estar vacunada). En el meu cas ja no es podia fer res perquè no em podia tornar a vacunar mentre estava embarassada. Clar que no és comparable perquè la varicel.la és una malaltia molt més comuna que la rubeola i només pots decidir tu que saps la "pressa" que tens per buscar un segon fill etc. Ara, pensa que la vacuna de la varicel.la no immunitza del tot (hi ha molts nens vacunats que agafen la varicel.la, no sé amb adults com funciona)
- jessixcarlos
- :: poltre

- Entrades: 625
- Membre des de: dv. oct. 05, 2007 4:03 pm
A mi em van possar la vacuna de la varicel.la un cop va neixer el meu fill, pq la va agafar el meu pare quan eric nomes tenia 1 mes.
Son dos dosis i a mi em van deixar molt clar que el fet de vacunar-te no vol dir que no la passis, pero si que la passare mes fluixa, ja que passar-la d'adult es molt mes forta.
Es complicat, pq el risc agafar-la hi es, sobretot tenin un nen petit que va a la guarde, pero mira, el meu pare amb 51 anys en teoria no va estar en contacte directe amb cap nen q li pugues encomanar i la va agafar sense saber com.
Les que no la hem passat em d'assumir aquest risc, jo tinc molt clar que quan estigui embarassada del segon, haure d'anar al tanto encara que ja estic vacunada.
Son dos dosis i a mi em van deixar molt clar que el fet de vacunar-te no vol dir que no la passis, pero si que la passare mes fluixa, ja que passar-la d'adult es molt mes forta.
Es complicat, pq el risc agafar-la hi es, sobretot tenin un nen petit que va a la guarde, pero mira, el meu pare amb 51 anys en teoria no va estar en contacte directe amb cap nen q li pugues encomanar i la va agafar sense saber com.
Les que no la hem passat em d'assumir aquest risc, jo tinc molt clar que quan estigui embarassada del segon, haure d'anar al tanto encara que ja estic vacunada.
Recordeu que també s'ha d'evitar el contacte amb persones que tinguin un herpes zoster en fase activa (es a dir, fins que totes les lesions són crostes) ja que és tracta de la reactivació del mateix virus.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Hola!
Aquest és un tema que em preocupa una mica...jo ara estic buscan la meva cartilla de vacunació de quan era peque perque no he passat la varicel.la i no sé si estic vacunada, i arato arreu sento que si una embaraçada agafa aquesta malaltia és molt perillòs...i amb ho hipocondríaca que sóc jo!!
Arahe llegit per aquí que si et vacunen de gran t'has d'espersr sis mesos a quedar- te emaraçada. Quan vaig anar al ginecòleg a dir-li que voliem buscar un bebé, només em va dir que prenès yodocefol, i no em va preguntar per res d'això...ni per fer-me analítica ni res.
Aquest és un tema que em preocupa una mica...jo ara estic buscan la meva cartilla de vacunació de quan era peque perque no he passat la varicel.la i no sé si estic vacunada, i arato arreu sento que si una embaraçada agafa aquesta malaltia és molt perillòs...i amb ho hipocondríaca que sóc jo!!
Arahe llegit per aquí que si et vacunen de gran t'has d'espersr sis mesos a quedar- te emaraçada. Quan vaig anar al ginecòleg a dir-li que voliem buscar un bebé, només em va dir que prenès yodocefol, i no em va preguntar per res d'això...ni per fer-me analítica ni res.
vaja, 6 mesos s'ha d'estar sense buscar dp d'una vacuna?
Sabeu si també són tants mesos per la rubeola?
Sabeu si també són tants mesos per la rubeola?
Re: Varicel·la en l'embaràs
El pediatra m'ha dit que si la meva filla està vacunada puc anar a buscar embaràs perquè ella és immune.
El que no puc entendre és com no em van mirar això de la varicel·la en el primer embaràs, clar que per aquella època era tot allò de la gripe A i que les embarassades ens habíem de vacunar i no em vaig vacunar pas i tot va anar perfecte.
Tinc un dilema perquè no em vull esperar tants mesos a posar-m'hi
El que no puc entendre és com no em van mirar això de la varicel·la en el primer embaràs, clar que per aquella època era tot allò de la gripe A i que les embarassades ens habíem de vacunar i no em vaig vacunar pas i tot va anar perfecte.

sabeu com s'interpreten els resultats d'una analítica de varicel·la? com va lo dels índex de referència?
Tant per a la vacuna de la rubeola com per a la varicel·la convé esperar 3 mesos des de l'administració fins a quedar-se embarasada.
Per saber si esteu immunitzades (tant de manera natural per haver passat la infecció com per vacuna) es pot fer fen una serologia (IgG del virus de la varicela-zoster) en una analítica simple.
L'interpretació dels resultats de la serologia és com en la resta de serologies víriques: una IgG possitiva (per sobre dels valors de referència, cada laboratori segons la tècnica emprada, marca els seus) significa que s'és immune. Una IgG negativa indica que no s'és immune. I per si algú us parla de la IgM, sapigueu que el que determina és una infecció o contagi agut però per saber si esteu o no vacunades no cal demanar-ho, amb la IgG és sufient.
Per tant:
Serologia virus de la varicela-zoster (però ho podeu substitiur per rubeola, citomegalovirus, toxoplasma...)
IgG possitiva + IgM negativa = immune (infecció o vacuna passada)
IgG negativa + IgM negativa = no immune
IgG negativa + IgM possitiva = infecció molt recent (primer dies o setmanes)
IgG possitiva + IgM possitiva = infecció recent però ja no de primera fase
Espero haver-vos ajudat en els vostres dubtes. Si necessiteu més aclaracions, no dubteu en preguntar.
Per saber si esteu immunitzades (tant de manera natural per haver passat la infecció com per vacuna) es pot fer fen una serologia (IgG del virus de la varicela-zoster) en una analítica simple.
L'interpretació dels resultats de la serologia és com en la resta de serologies víriques: una IgG possitiva (per sobre dels valors de referència, cada laboratori segons la tècnica emprada, marca els seus) significa que s'és immune. Una IgG negativa indica que no s'és immune. I per si algú us parla de la IgM, sapigueu que el que determina és una infecció o contagi agut però per saber si esteu o no vacunades no cal demanar-ho, amb la IgG és sufient.
Per tant:
Serologia virus de la varicela-zoster (però ho podeu substitiur per rubeola, citomegalovirus, toxoplasma...)
IgG possitiva + IgM negativa = immune (infecció o vacuna passada)
IgG negativa + IgM negativa = no immune
IgG negativa + IgM possitiva = infecció molt recent (primer dies o setmanes)
IgG possitiva + IgM possitiva = infecció recent però ja no de primera fase
Espero haver-vos ajudat en els vostres dubtes. Si necessiteu més aclaracions, no dubteu en preguntar.
Txell12 ha escrit:El pediatra m'ha dit que si la meva filla està vacunada puc anar a buscar embaràs perquè ella és immune.
Per lo de la Grip A es va crear molta alarma per poca cosa, però lo de la varicel·la sí que és perillós. Pot arribar a ser molt greu que l'agafi una embarassada. T'ho dic amb coneixement de causa, no meu però sí d'una persona molt propera.
Resulta que si que vaig passar la varicel.la quan tenia 3 anys doncs ho he confirmat amb la meva mare que ho té apuntat en un llibre que té de quan era petita així que en principi...
Així, txell, pots estar tranquila!!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |