ovaris poliquístics

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
anagd1110
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. oct. 22, 2012 8:58 pm

ovaris poliquístics

EntradaAutor: anagd1110 » dl. oct. 22, 2012 9:21 pm

Hola noies!
Sóc nova al forum, doncs fa poc més d'un mes que ens hem decidit a aventurar-nos a tenir un fill.
Durant molts anys he estat utilitzant Nuvaring i desprès del casament, al Juny vam decidir que no me'l tornaria a posar, tot i que no ha estat fins a mitjans de setembre que no hem deixat d'utilitzar preservatius.
Al mes d'Agost vaig anar a fer-me la revisió ginecològica i em va dir que tinc els ovaris poliquístics. I això què significa? Doncs que els meus ovaris són raros i ovulen quan volen... Us dic, perquè us feu una idea, que no tinc la regla des de l'última vegada que hem va venir de mentida per l'anell al juliol (juliol... sí, sí... JULIOL!!!) Porto 4 mesos sense regla..... i ara què?
Doncs la meva ginecòloga diu que em costarà més quedar-me embarassada perquè no sabré quan ovulo... Jo volia que em donés alguna cosa per regular l'ovulació, que sé que n'hi ha... i hi vaig anar-hi el divendres i, de mmnt, l''únic que he aconseguit és que em faci una eco per veure'm els ovaris. Si fa 4 dies que me'ls ha vist!! en fin..... volia saber si alguna està en el mateix cas... Ara és una bogeria, perquè al no utilitzar res i no baixar la regla, tinc la mosca darrere de l'orella tota l'estona... i no puc estar fent-me tests cada mes!

Gràcies!
Musiqueta
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dc. feb. 03, 2010 7:49 pm

Re: ovaris poliquístics

EntradaAutor: Musiqueta » dl. oct. 22, 2012 10:31 pm

Hola, anagd!!

Sobretot no li dónes moltes voltes. Tenir ovaris poliquístics no significa que no vagis a quedar embarassada.

La meva història com a recercadora d'embaràs comença igual que la teva... després de molts anys de nuvaring, decidim deixar-ho i la regla triga 6 mesos!! Llavors va ser quan em van dir que tenia ovaris poliquístics. Però quan ja em va venir, vaig tenir-la cada 30-40 dies els següents 3 mesos. Després vaig quedar-me en estat, malauradament, vaig patir un abortament (res a veure amb els meus ovaris). Em van fer un legrat i la regla va trigar una altra vegada, 3 mesos. Després d'aquesta regla vaig tornar a quedar-me, a la primera! I ara tinc una nena d'any i mig que és un sol.

Et pot ajudar fer molt d'esport i ingerir pocs hidrats de carboni, diuen que això ajuda a ovular.
Molta sort!
Bea
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

EntradaAutor: Bea » dl. oct. 22, 2012 10:33 pm

Hola, intentaré resumir una mica perque és un tema del que ens podriem estendre molt.

El primer que t'haurien de fer és un anàlisi hormonal entre el día 2 i 5 dels cicle, si aquesta ginecòloga no te l'ha demanat, busca un altre. Amb això descartaran problemes de tiroides (hipo/hipertiroidisme) i veuran com són els teus nivells hormonals. En base a això es podem pendre decisions.

Si els nivells hormonals són acceptablement normals (relació LH/FSH<2, estrògens normals, prolactina normal, etc) i el tiroides està bé, potser et demana anàlisis a la segona part del cicle, a la fase lútea, per veure si els nivells de progesterona són normals. Una carència de progesterona fa que el cos no rebi la senyal de fer baixar la regla, doncs el funcionament normal és que un cop hem ovulat, el cos luti segregui progesterona durant 10-15 dies i després aquest cos luti degeneri i en conseqüència deixi de produir-la. Aquesta és la senyal que fa al cos que baixi la regla. Si hi ha embaràs, el cos luti no degenera i segueix produïnt progesterona fins a la setmana 10 aproximadament, amb el recolçament del sac vitel·lí. La progesterona és la responsable de la pujada de temperatura que experimenta el cos de la dona després de la ovulació, i que es manté si hi ha embaràs. En això es basen les gràfiques de temperatura que moltes noies fan. D'entrada crec que ara t'haurien de provocar la regla amb progesterona, no és bo estar tant de temps sense regla.

Amb aquests nivells hormonals, cal evaluar també si tens hiperandrogenisme cutani i a quin nivell i si tens obesitat central. Si els nivells hormonals surten bé, no tens hiperandrogenisme cutani ni obesitat central, no tens SOP, només ovaris poliquístics, i això no és res, creu-me, els tenim mooooltes dones. El primer que et recomano és que milloris la dieta, deixis el tabac i l'alcohol si en prens, i renunciis als sucres sobretot, i que comencis a fer exercici si no en fas. Hi ha una relació directa entre els ovaris poliquístics i la resistència a la insulina, cada cop hi ha més estudis que en parlen, en això es basa l'Ovusitol, per exemple, que pot ser una primera opció combinada amb dieta i exercici. Si tens sobrepés, perdre un 5% del teu pes pot solucionar el problema. Si tens SOP, caldria visitar un endocrí, doncs hauràs de fer un canvi d'hàbits més controlat.

Si l'Ovusitol no funciona, hi ha més opcions, però ja són amb recepta i control mèdic, i tenen efectes secundaris, de manera que és millor anar pas a pas. No posaré els noms dels medicaments perque són amb recepta, però la següent opció seria un sensibilitzador a la insulina que es recepta als diabètics, i la següent (o simultània) un inductor de la ovulació. No et preocupis, perquè avui en dia tenir ovaris poliquístics no és un impediment per ser mare, jo soc un exemple!
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
ems2012
:: zebra
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

EntradaAutor: ems2012 » dl. oct. 22, 2012 11:45 pm

Hola noies, bea quina info mes bona!

Sembla que hi entens molt del tema, no se si ets metge o alguna cosa per l'estil.
M'agradaria exposar-te el meu cas xq jo de moment vaig a una ginecologa pero he anat pocs cops i no m'agrada gaire potser em podries recomanar alguna...
Tinc 27 anys 158cm i 73kg pes grassoneta jeje. Tinc hipotiroidisme tractat dsdls 14 anys amb 100 de levothroid. Als 17 em van diagnosicar SOP. Em van donar yasmin i n'he pres fins març d' aquest any. La primera regla va venir be als 34 dies la següent ja va trigar uns 62 dies despres un altre cicle de 34 dies en el qual vaig ovular segons els TO l. Actualment estic amb un cicle de 73 dies sense ovulacio (ho se x les tempes). Vaig prendre 3 messos oli d'onagra i res de res ara fa un mes estic amb ovusitol i he deixat l'onagra. En quan vaig deixar les pastilles em vaig engreixar ums 4kg i em va aute molt el cabell i sortir pel on no tenia abans.
Aixino hi ha qui es quedi embaraçada!!!!
Em pots donar la teva opinio???

Gracies
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:
Arual83
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

EntradaAutor: Arual83 » dt. oct. 23, 2012 3:15 am

Anagd1110,
Jo tb rinc SOP,tb he passat trmpirades sense la regla i tb vaig utilitzar el nuvaring...
A l estiu de l any passat vam començar a buscar, pensant que pel SOP em costaria molt quedar-me. Al quart cicle em vaig quedar embarassada i ara l Emma te un mes i mitg.

Com veus, es possible!! Anims i tranquilitat i sobretot gaudeix de la cerca sense obsessionar-te!
soldeverano30
Entrades: 368
Membre des de: dc. maig 09, 2012 8:12 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: soldeverano30 » dt. oct. 23, 2012 8:54 am

Jo vaig estar 10 anys prenent anticonceptives, sis mos sense regla em van donar progesterona i ovusitol i estic de cinc mesoss i a mi em van dir que trigaria molt i molt a quedar.me! Aixi que a practicar molt i molt i aariiba segur!! Ara feu.vos test d.embaraç cada poc doncs jo alments fins als 5 mesos d.embaraç no he tingut cap sintoma i com que la warry no baixava pues pensava es normal.....animsssssss!!!
Musiqueta
Entrades: 214
Membre des de: dc. feb. 03, 2010 7:49 pm

EntradaAutor: Musiqueta » dt. oct. 23, 2012 11:41 am

No és el mateix el SOP (síndrome d'ovaris poliquìstics) que tenir ovaris poliquistics. Un bon diagnòstic és fonamental. La informació que ha donat la Bea pot ser molt interesant. Jo parteixo del suposit que estàs ben diagnosticada, i només tens ovaris poliquístics... La meva ginecòloga sempre em deia que això no era cap malaltia, només un tipus d'ovaris, que no segueixen un patró massa regular per ovular, però que funcionen. Amb paciéncia i molts ànims, ho aconseguiràs!
la_rodri
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dt. oct. 23, 2012 2:45 pm

Jo tinc ovaris poliquistics i quan vaig deixar la pindola vaig tenir la regla durant uns cuatre cicles d'entre 30 i 50 dies. Despres no vaig tenir regla en 5 mesos i llavors el gine em va receptar Omifin, pq els ovaris comencessin a treballar un altre cop. Es un medicament q es pren en tractaments d'infertilitat pero jo nomes vaig haver de fer 3 cicles. La regla va tornar amb cicles de 30-40 dies. Al 4art mes vaig qdarme embarassada i sense programar-lo!!!
Aixo vol dir q hi ha tecniques q t'ajudaran a tornar a tenir la regla, i q tenir els ovaris vaguets no significa q no poguem tenir fills!
Tambe et pot ajudar les tecniques de tota la vida: mirar-te la temperatura i fixar-te en el fluxe; aixi pots intuir quan estas a punt d'ovular sense haver de gastar diners en pantalles de predicció. Si et qdes embarassada ho sabras, i llavors sera el moment de fer la prova!!!
Estic peix
Entrades: 392
Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm

EntradaAutor: Estic peix » dt. oct. 23, 2012 3:10 pm

Hola, jo també els tinc poliquístics. Mai sabia quin dia em ovulava, tenia cicles que anaven dels 30 als 40 díes :) i ara espero el segón. Paciència. Fes sexe quan vulguis i no t'hi encaparris gaire.
Bea

EntradaAutor: Bea » dt. oct. 23, 2012 6:34 pm

Hola ems2012, no soc metge, pensava que volia ser-ho però vaig descobrir que no i vaig deixar la carrera a segon curs per començar una altra :-). Però com que m'agrada molt la medecina i jo mateixa tinc ovaris poliquístics, he llegit molt sobre el tema i he parlat amb diversos professionals.

He descobert que en general, els ginecòlegs, no saben gaire del tema, tot i que hi ha alguns que tenen força experiència o que tenen a més a més l'especialitat d'endocrinologia. De fet és un transtorn d'origen hormonal, de manera que el primer que hauries de fer ara que estàs diagnosticada, si no ho has fet ja, és anar a un endocrí, i més en el teu cas que tens hipotiroidisme associat. Potser d'entrada el que fa es donar-te progesterona per provocar-te una regla artificial, jo demanaria hora ja doncs com a molt solen deixar 3-4 mesos sense regla abans de provocar-la.

Pel que dius, sembla que tens un clar hiperandrogenisme (típic del SOP), molta quantitat d'hormones masculines que són les responsables de la caiguda del cabell, la sortida de pèl a llocs típicament masculins, la pell més greixosa, potser has notat que ara t'has de rentar els cabells amb més freqüència, potser et surten granets, tens el porus oberts,... El fet d'engreixar-te és a causa de la resistència a la insulina associada al SOP, això vol dir resumint que cada cop que menges un hidrat, t'engreixa més que a la resta dels mortals i a sobre provoca una pujada d'insulina més gran, que també arriba als ovaris i fa que aquests empitjorin. No està del tot clar encara avui en dia com va el procés causa-efecte de tot plegat, però sí que hi ha consens sobre l'existència de la relació.

D'altre banda i molt important, els lipocits (cèl·lules de greix del teu organisme) produeixen estrògens. Com més greix tens al cos, més estrògens es produeixen. Aquest excedent d'estrògens s'acaba transformant de manera perifèrica en andrògens (hormones masculines) i agrava més el problema en tots els sentits. La bona noticia és que els casos de SOP amb sobrepés associat, com és el teu cas, tenen millor pronóstic.

I què pots fer? Doncs sé que és difícil, però d'entrada has de perdre pes, que no és gens fàcil quan tens SOP, pèrquè no serveix qualsevol dieta. La dieta a seguir cal que sigui basada en l'índex glucèmic dels aliments, més que en les calories. Has de procurar eliminar els aliments d'alt índex glucèmic, i no passar mai més de 3-4 hores sense menjar. Això és perque cal que els aliments que menges alliberin energia a poc a poc al teu organisme, de manera que la insulina es secreti a poc a poc. És molt important esmorzar, si surts de casa en dejú, el cos s'acostuma i totes les calories que menges a la nit les enmagatzema fer afrontar el dejú del matí. Has de superar l'adicció que possiblement tens als hidrats. Sobre tot això l'endocri et podrà orientar molt bé.

I has de fer exercici mínim 2-3 cops per setmana. Fer 30min d'exercici cardiovascular pot millorar la resistència a la insulina durant 24h o més.

Ah! I procura evitar l'estrés!

Bé, com veus no hi ha una solució màgica i ràpida, però sí que amb un canvi d'hàbits (dieta+exercici) és molt possible que tinguis prou. També pots pendre Ovusitol. L'Ovusitol millora la resistència a la insulina, però si no ho combines amb dieta i exercici no serveix de res, és llençar els diners, i és força car. Després sempre es pot recorrer a medicaments, però per això sempre hi ha temps, l'endocrí ho evaluarà. Un canvi d'hàbits pot control·lar permanentment el SOP i tot i que no el cura, els efectes es poden reduïr al mínim i arribar a tenir uns clicles ovulatoris i bastant regulars.

Ara de moment, com que això és un procés lent, pensa que el fet que aquest cicle sigui tan llarg no implica que els següents també. Possiblement el següent sigui mig normal. Control·la el fluxe per saber quan pots estar a prop d'ovular. Segurament la propera ovulació et farà força mal, notaràs punxades durant uns dies i ho detectaràs.
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
ems2012

EntradaAutor: ems2012 » dt. oct. 23, 2012 10:38 pm

Bea MOLTES GRACIES!!!

Com t'agraeixo la info t'ho has currat molt!!! M'has donat una explicacio molt bona i completa!!!

Necessitaria un endocri bo en el tema. Algu te referencies d'algun????
Al juny vaig anar a veure una endocrina i ha explicar-li com em sentia, q tenia molta gana q m'havia engreixt amb molta facilitat... I em va mirar com volguen dir: no mengis tant i prou!!!

Dema tinc gine, ja us explicaré!

Bea tu segueixes alguna dieta en concret???
Bea

EntradaAutor: Bea » dc. oct. 24, 2012 10:39 am

De res ems2012!

Jo no soc precisament un exemple de força de voluntat amb la dieta, així que dieta com a tal no he fet mai, però sorprenentment he perdut molt pes. Vaig perdre pràcticament tots els Kg que vaig guanyar al primer embaràs (27Kg vaig guanyar i vaig perdre uns 24Kg, tot i que vaig recuperar 3Kg després). Així que ara m'ho prenc amb molta calma doncs ja no tinc sobrepés, i perque a més a més torno a estar embarassada. El canvi gran que he fet és començar a fer esport, vaig al gimnàs 2-3 cops a la setmana i ara últimament feia 1h o 1h i mitja de cardio i després una mica de musculació. Ara estic en stand by perque el cigronet no està molt ben agafat i m'han recomanat 3 setmanes de repòs, així que només caminaré. També vaig aparcar la moto fa dos anys i miro d'anar a tot arreu caminant.

Primer de tot et deixo aquest enllaç que em sembla que explica molt bé el SOP i la relació amb la dieta: http://geosalud.com/Nutricion/dietaSOP.htm

Respecte a la dieta, t'explico el que faig jo, i que combinat amb l'exercici m'ha fet perdre entre 1Kg i 1,5Kg al mes, com veus no és gaire, però perdre molt més implicaria no perdre només greix, sino també múscul i líquid que el teu cos necessita i per tant recupera de seguida. El cos humà no és capaç de cremar molt més de mig Kg de greix setmanal. D'altra banda, si t'aprimes molt ràpid et quedes fofa, i tampoc volem això!

Jo personalment faig això: M'obligo a esmorzar, abans només prenia un café. Ara prenc: café amb llet+ suc de taronja natural + dues galetes d'avena integrals. A mig matí, café amb llet+mini de formatge o tonyina o pernil o qualsevol cosa no molt greixosa. Si puc, el pa és integral. Per dinar normalment menjo verdures o hortalisses + una mica de carn o peix, però com que no m'grada la verduta bullida, miro de fer coses més divertides, o bé llegums (un parell de dies a la setmana) o un dia a la setmana arròs o pasta (si són dos dies tampoc passa res). Exemples del meus dinars, sempre amb el mínim d'oli possible i que aquest sigui d'oliva. No miro la quantitat, però sempre intento menjar fins no estar plena, és a dir, el punt aquell en que no tens gana però mejaries una mica més. Jo m'ho he de preparar al matí i portar a la oficina, perque dino allà, així que si pots dinar a casa segur tens més opcions:

- Pèssols saltejats amb ceba i taquets de pernil salat sense greix
- Tires de pebrot i ceba i pollastre (tipus fajitas mexicanes)
- Habes a la catalana (només em menjo un trosset petit de butifarra)
- Saltejat de pastanaga, més patata (poca), més pèssols, més carbassó, més ceba, més tires de llom.
- Espinacs amb passes i pinyons i de segon lluç amb herbes aromàtiques i ceba (ho faig al forn, molt de cop, ho congelo i vaig treient)
- Rollets (2 o 3) fets amb una torta mexicana, formatge Philadelfia, salmó fumat, nous i enciam.
- Rollets (2 o 3) fets amb una torta mexicana, formatge Philadelfia i un saltejat d'espàrregs verds, ceba, xampinyons i pebrot, amb una mica de pebre i orenga.
- Arròs amb verdures (es com si preparessis paella, però només amb verdures). Fas el sofregit amb poc oli, i posses ceba, pebrot, tomàquet natural, carxofes, mongeta tendra i pèssols per exemple.

De postre una fruita o un iogurt desnatat.

A la tarda jo no ho faig molt bé la veritat, de vegades torno a menjar un altre mini que no hauria de ser... En principi a partir de migdia cal eliminar els hidrats.

A la nit normalment menjo una amanida abundant i variada, a mi m'agraden molt les barrejes aquestes de rúcula+ canónigos+ fulla de roure+... i el tomàquet també. Li afegeixo mozzarela fresca, que no és el formatge de dieta ideal però a mi m'agrada molt, o bé daus de pit de gall d'indi, i unes nous. Per condimentar sense fer servir oli ni sal, de vegades li posso mermelada de tomàquet (poca) i d'altres una vinagreta de mel (vinagre de mòdena+una miqueta de mel i tot mol remenat). Si em ve de gust de tant en tant poso oli. De vegades també menjo d'altres coses, no t'enganyaré. De tant en tant també croquetes o un entrepà de pernil ibèric (traient tot el greix), o una sopa amb fideus o el que sigui. Jo crec que un dia a la setmana, pots fer una excepció controlada, no et mengis 20 croquetes, menja 4 o 5, no sé.

Ah, i per veure sempre aigua i només aigua. Mai refrescos, mai alcohol. Bé, una cervesa o una copa de vi un cop a la setmana no fa mal, però jo no en prenc.

Bé, aquesta és la dieta que m'he muntat jo segons els meus gustos, que no vol dir que l'hagis de copiar. Veuràs a més a més que no porta ou, perquè jo soc al·lèrgica, però si pots menjar i t'agrada, l'ou dur és un bon aliat. El que has de pensar és no en fer una dieta per perdre x Kg, sino en fer un canvi d'hàbits que et permeti baixar de pes sense patir ni passar gana, i que et permeti mantenir un pes saludable per sempre. El secret d'això és adaptar una dieta saludable als teus gustos, de manera que no t'estiguis torturant. No ens enganyem, ningú pot viure per sempre més amb verdura bullida i pollastre a la planxa. Fonamentalment pensa en apartar de la teva vida la bolleria industrial, les pastes de forn, els productes molt greixosos, etc. Hi ha greixos bons, com els del peix, les nous o l'oli d'oliva, aquests són els que cal menjar i amb moderació, la resta no. I mira de no menjar hidrats més enllà del migdia.

Sobre l'endocri, no et puc recomanar ningú perque el que jo coneixia es va jubilar i va marxar a viure fora, però crec que és un tema prou important per obrir un fil nou de l'estil "endocri expert en SOP", segur que moltes noies et poden fer recomanacions.

Per cert, com ha anat el gine?

PD: sobre això que dius que tens molta gana... no és que tinguis molta gana, és que tens adicció als hidrats. Si menges hidrats d'absorció ràpida (alt índex glucèmic), el sucre puja molt ràpid a la sang, però també baixa molt ràpid, i aleshores pateixes una hipoglucèmia i el teu cos, que és savi, reacciona demanant més hidrats per mantenir el nivell de sucre constant i poder continuar enviant energia als teus músculs. Solució: evitar els hidrats dolents. Et dic per experiència que en una setmana superes el mono, de veritat.
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
ems2012

EntradaAutor: ems2012 » dc. oct. 24, 2012 11:39 am

En primer lloc felicitats pel teu cigronet!!!

Per cert t'ha costat gaire quedar-te? Xq veig q en tens 2 de molt seguits!

Lleginte em sento amb moltes ganes de fer aquest tipus de dieta controlant l'index glucemic dels aliments.
L'explicacio q m'has donat de la addiccio als hidrats em sembla increible!!!
Molt bona!

Jo no faig gaire exercici em costa molt, pero camino molt vaig a treballar a peu i torno 4min en total i a vegades ho faig dues vegades, ademes intento caminar rapid x cremar mes!!!
Les receptes q comentes tenen bona pinta!!! Algun llibre o pagina web amiga q em recomanis???

Merci per tot! Ets de bcn??? X cert tinc 27 anys tu? X ultim et va engreixar mes del normal durant l'embaras???

Una abraçada
Bea

EntradaAutor: Bea » dc. oct. 24, 2012 3:16 pm

Hola ems2012,

La primera vegada no buscava quedar-me embarassada exactament, però com que en teoria no ovulava i el dia que em volgués quedar embarassada necessitava un inductor de la ovulació (segons la meva ginecòloga en aquell moment) i tampoc passava res si em quedava perque pensàvem posar-nos aviat, no preniem precaucions. Després de 10-11 mesos així em vaig quedar, l'últim mes i mig prenia Ovusitol també i control·lava la dieta, suposo que això va fer molt. Ah! I vaig deixar de fumar just un mes abans de la última regla.

Ara m'he quedat al primer intent després d'un cicle de 6 mesos d'anticonceptius orals (sí, increible, jo encara no m'hoc rec), però cal dir que el meu ritme de vida i la meva alimentació és molt millor que el primer cop, i la meva salut molt millor també. De pes en canvi estic una mica per sobre que l'altre vegada (+7Kg), però no tinc sobrepés, tinc un IMC de 24.

Sobre l'exercici, no sé si t'has equivocat i em volies dir que fas 4km de casa a la feina i tornar o 40 minuts o si realment són 4 minuts... Si són 4 minuts això no és res. Si l'únic exercici que fas és caminar, jo crec que mínim hauries de fer 1h al dia de dilluns a divendres, i a ritme ràpid. Però clar, arribaries a treballar molt suada. L'ideal es treballar entre el 60% i el 70% de la teva freqüència cardíaca màxima, en el teu cas seria entre 115 i 135 pulsacions per minut aproximadament. Si notes que et falta l'aire, redueix, estàs creuant la barrera anaeròbica.

Les receptes me les invento jo, m'agrada molt cuinar. També he tingut sempre facilitat per detectar els sabors, i quan vaig a un restaurant i tasto alguna cosa que m'agrada, normalment puc reproduir-ho a casa força semblant. La llàstima és no tenir més temps. Però segur que a internet trobes moltes receptes i és qüestió després d'adaptar-les al teu gust, jo sempre les canvio perque soc molt especial amb el menjar. A Internet hi ha moltíssimes webs amb una relació d'idex glucèmics, fes una ullada i de seguida t'adonaràs que saps reconèixer els aliments "bons" dels "dolents".

Jo soc de Bcn, però fa uns anys que visc a Girona. Tinc 30 anys. I sí, a l'embaràs em vaig engreixar moltíssim, 27Kg, però jo crec que va tenir molt a veure el fet que havia deixat de fumar feia un mes, em fumava 3 paquets al dia! Així que en deixar-ho tenia molta ansietat i menjava molt. Aquest embaràs m'he proposat no engreixar més de 11Kg, a veure si ho aconsegueixo, ja porto 1Kg i de moment m'han prohibit fer esport, així que no comencem bé.
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
ems2012

EntradaAutor: ems2012 » dc. oct. 24, 2012 4:55 pm

Jajaja volia dir 40 minuts entre anar i tornar cada dia i q avegades ho faig 2 cops.
Doncs que be lo de l'embaraç, que fos tan rapid vull dir! Jo ara vaig a la gine.

M'ha servit moltissim parlar amb tu em posare "manos a la obra" amb la dieta a veure si m'ajuda a estar millor en general!

A mi tb m'agrada cuinar pero ara tinc 2 feines i no dono a l'abast i acabo fent el pitjor q puc fer tirar de menjar rapid!!! Pasta/ pizza...

Avui ja he tret x sopar salmo, es un primer pas!
Bea

EntradaAutor: Bea » dc. oct. 24, 2012 8:49 pm

Hola ems2012, què tal la gine? Què t'ha dit?
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
ems2012

EntradaAutor: ems2012 » dc. oct. 24, 2012 9:31 pm

Gracies Bea!

Doncs estic contenta m'han receptat OMIFIN ja he començat avui mateix.
Com q portava grafica de remperatura ja hem vist q no havia ovulat i la eco ho ha acabat de confirmar. Em sento positiva i amb ganes!!!
Si en 6 mesos no m'he quedat haurem d'anar a fer proves pero encara falta molt per aixo!!!

Bea i tu de quant estas? I el nen q ja tens es nen o nena???

Una abraçada!
Bea

EntradaAutor: Bea » dc. oct. 24, 2012 9:44 pm

Molt bé ems2012! Està molt bé que la ginecòloga hagi mirat les teves tempes, això demostra interés i no fer la feina per rutina i prou. De vegades quan els dius que control·les les tempes o l'ovulació es posen molt tontos i ni et fan cas, creuen que t'estàs passant de llesta. Seguríssim que et quedes abans de 6mesos!! Tinc entés que l'Omifin és imbatible, et fa ovular sí o sí. Així que sí tu fas deures quan toca, l'ovul segur que no s'escapa! Això si, no descuidis la dieta :-)

Jo tinc una nena de 18mesos i ara estic embarassada de 6 setmanes i mitja, la veritat que m'és absolutament igual que sigui nen o nena, però el meu home voldria un nen, perquè jo ja li he dit que després d'aquest embaràs tanco el xiringuito, sigui nen o nena.

Una abraçada,
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Tome
Entrades: 1355
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:42 pm

EntradaAutor: Tome » dj. oct. 25, 2012 10:32 am

Bon dia!

Bea volia agrair-te tota la dedicació que has ficat al post, això es un mont molt complex i tu has fet que moltes de les noies que ho patim ens sigui molt mes fàcil entendre moltes coses.

Jo estic diagnosticada como ovaris poliqusítics però no com a SOP, ja que les meves hormones i tiroides esta tot controlat i perfecte. Als 14 anys me van treure un quiste i varen poder salvar l’ovari i en aquell moment ja li vaig preguntar al metge si podria ser mare, suposo que per això he estat tan obsessionada. Els metges me van dir que fins i tot amb un ovari podria ser-ho.

Però ningú ma dit que depèn quins aliments poden anar-me millor i pitjor i he llegit un munt de coses ja que durant molt temps he viscut obsessionada amb que no podria tindre fills naturals i això que en cap moment ficava ni m’han dit que seria un inconvenient, fins que vaig arriba al meu nou ginecòleg que me va fer tranquil•litzar-me i una analítica de la mes complerta que ja me va dir que segons sortís ja faríem mes coses, però tot va sortí perfecte tal com te comentat.

Els metges fan molt, el meu antic gine l’únic que es preocupava era del pes, fins i quant estava prima me fotia broncas, li demanava pastilles anticonceptives i no me les donava, sempre me recordava que tenia molt pel i que era per culpa dels ovaris, vamos que d’animar res de res i al final vaig decidir fer el canvi i quin canvi aquest al primer moment me va dir lo dels ovaris però sense donar-li mes importància jo li vaig explicar les meves preocupacions i ell me va ajudar.

Així que noies si no os enteneu amb el vostre gine o no quedeu convençudes crec que pot ser positiu consulta una segona opinió així os quedareu tranquil•les.

Desprès de llegir totes les mares que tenen aquest problema anima molt així que gracies per compartí amb nosaltres les vostres experiències.

Ems2012 que be que ja estiguis al camí de la recerca, esperem que tinguis el teu positiu lo mes aviat possible
Bea

EntradaAutor: Bea » dj. oct. 25, 2012 10:13 pm

De res Tome :-)

Jo també tinc "només" ovaris poliquístics, però les meves hormones estan al límit, a punt de considerar-se SOP. Per sort el tiroides està bé.

Sobre l'operació de l'ovari, pensa que no ovulem cada mes d'un ovari com molta gent creu. Els fol·licles de tots dos ovaris comencen a madurar, molts a la vegada, però a diferents ritmes, i en un moment determinat un d'ells (de qualsevol dels dos ovaris) despunta i avança més ràpid, enviant senyals als altres per a que aturin la maduració. De manera que només el més avançat acaba de madurar i expulsa l'ovul. Amb això et vull dir que encara que no t'haguessin salvat l'ovari o que aquest estigués danyat, maduraria cada mes un folicle de l'altre ovari, i series igual de fèrtil.

Estic amb tu, és molt important confiar en el teu gine i sentir que t'escolta i t'enten. La meva antiga gine em va dir que no em quedaria embarassada sense Omifin, i mira, ja vaig pel segon :-()). Jo soc una mica anti-medicaments si no és imprescindible, perque els medicaments faran que em quedi embarassada més ràpid, però no faran absolutament res per solucionar un problema crònic que són els ovaris poliquístics/SOP. En canvi uns hàbits saludables d'alimentació i exercici si control·laran per sempre el problema. I si no n'hi ha prou i cal medicar-se, doncs endavant, però no ens podem medicar tota la vida...

Això que comentes que no et donava les anticonceptives, té el seu motiu. I que consti que jo he pres anticonceptives molts anys i fa poc fins fa 2 mesos. El problema dels anticonceptius és que no fan cap bé als ovaris poliquístics, enmascaren el problema perque mentre els prens aparentment estàs bé. Tens la regla cada mes, la pell més maca i menys greixosa, el cabell també i deixa de caure, el pels indesitjats desapareixen igual que els granets, .... tot avantatges. El problema és que els anticonceptius orals aumenten la resistència a la insulina, i a més a més els efectes poden perdurar un cop els deixes. I normalment fan efecte rebot, quan els deixen els símptomes tornen multiplicats per 5. Però de vegades estem tan desesperades que si no volem buscar baby és la sortida més ràpida...

Uff, no sé si t'he respost a tot i no sé si hi ha faltes perque ni ho repaso, però se'm tanquen els ulls, m'he pres la progesterona i em deixa KO.

Bona nit!
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET