Deures a fer abans d'anar a pel patufet
Deures a fer abans d'anar a pel patufet
Hola noies!!
Fa molt de temps que us segueixo, fins i tot quan no tenia parella! jejeje i trobo super útil i interessant totes les opinions que pengeu.
Ara el meu home i jo ens hem decidit a anar a buscar el patufet, o patufeta, i jo que sóc super organitzada no m'he pogut estar de buscar per la xarxa tot el que s'ha de fer abans de posar-t'hi. He trobat moltes coses!! O_O'
- Anar al metge a fer-se anàlisis de sang.
- Anar a la llevadora perquè et recepti àcid fòlic i iode.
- Si pateixes sobrepès (què és el meu cas), aprimar-te.
- Anar a la revisió del dentista
Bé, i altres coses que no recordo.
Total, que com ja hem demanat hora al metge i estem mirant el tema de les mútues, doncs ens hem donat 3 mesos per fer els deures abans de posar-s'hi!!
Quins nervis!!
Que n'opineu??
Consells??
Gràcies!!!!
Fa molt de temps que us segueixo, fins i tot quan no tenia parella! jejeje i trobo super útil i interessant totes les opinions que pengeu.
Ara el meu home i jo ens hem decidit a anar a buscar el patufet, o patufeta, i jo que sóc super organitzada no m'he pogut estar de buscar per la xarxa tot el que s'ha de fer abans de posar-t'hi. He trobat moltes coses!! O_O'
- Anar al metge a fer-se anàlisis de sang.
- Anar a la llevadora perquè et recepti àcid fòlic i iode.
- Si pateixes sobrepès (què és el meu cas), aprimar-te.
- Anar a la revisió del dentista
Bé, i altres coses que no recordo.
Total, que com ja hem demanat hora al metge i estem mirant el tema de les mútues, doncs ens hem donat 3 mesos per fer els deures abans de posar-s'hi!!
Quins nervis!!
Que n'opineu??
Consells??
Gràcies!!!!
Re: Deures a fer abans d'anar a pel patufet
Ostres, també vull especificar que ens donem 3 mesos perquè son els que em va dir la llevadora que m'havia de prendre l'àcid fòlic abans de quedar-me embarassada....
Hola Kirjava... Jo soc cercadora només des de l'octubre, però a mi l'únic que em va dir el gine és lo del ácid fólic... res de perdre pes, que em sobra una mica també, i res d'analítiques...
Però mai està de més anar ben preparat!!
Jo crec que el que us faci sentir bé, és el que està ben fet!
Però mai està de més anar ben preparat!!
Jo crec que el que us faci sentir bé, és el que està ben fet!
L'Aran es fa gran

http://www.fertilityfriend.com/home/424654
Panxupacte twins d'abril '13: Laia
i Araneta
Panxupacte DEURES COMPLERT!!
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta

http://www.fertilityfriend.com/home/424654
Panxupacte twins d'abril '13: Laia
i Araneta
Panxupacte DEURES COMPLERT!!
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta Re: Deures a fer abans d'anar a pel patufet
Hola Kirjava!!!
Jo de consells no te'n puc donar massa perquè encara no he aconseguit la meva
(esperem que no trigui massa!). Però llegint-te se me n'ha acudit un: moltes mútues i assegurances tenen una carència per part (normalment crec que no posen problemes per fer el seguiment de l'embaràs), potser és una de les coses que podríeu preguntar ara que us hi esteu posant!
Us desitjo molta sort i una cerca ben curteta!

Jo de consells no te'n puc donar massa perquè encara no he aconseguit la meva
(esperem que no trigui massa!). Però llegint-te se me n'ha acudit un: moltes mútues i assegurances tenen una carència per part (normalment crec que no posen problemes per fer el seguiment de l'embaràs), potser és una de les coses que podríeu preguntar ara que us hi esteu posant!Us desitjo molta sort i una cerca ben curteta!

Hola wapa!
A mi el gine també em va dir que àcid folic i em va fer una eco per veure que tot estigués be pero res mes. em va dir que si perdia una mica de pes millor, ni analitica ni res, que ja me la faria quan estigues embaraçada, igualment, el endocrino me l'ha fet. Al dentista si que aniré pero poc mes. Jo em vaig treure l'anell al novembre i ja el primer cicle em va venir la regla puntual, ara estic amb la warry del 2º cicle i tambe puntualissima, així tot anirá millor quan ens possem al maig :)
encantada de coneixe't!
A mi el gine també em va dir que àcid folic i em va fer una eco per veure que tot estigués be pero res mes. em va dir que si perdia una mica de pes millor, ni analitica ni res, que ja me la faria quan estigues embaraçada, igualment, el endocrino me l'ha fet. Al dentista si que aniré pero poc mes. Jo em vaig treure l'anell al novembre i ja el primer cicle em va venir la regla puntual, ara estic amb la warry del 2º cicle i tambe puntualissima, així tot anirá millor quan ens possem al maig :)
encantada de coneixe't!
Bones!
Doncs jo acabo d'aterrar al foro sabent que estic
i m'espanto una mica quan veig que totes esteu tan informades i preparades i jo que baixo de l'hort...
La única cosa que vaig fer va ser anar de visita amb el ginecòleg el desembre, em va dir que tot estava bé, que ja podiem anar per feina i que em comencés a prendre àcid fòlic i res... que esperava veure'm ben aviat!!! i hem tingut la gran sort que amb un mes hem fet diana
!!! Tinc visita a principis de febrer, suposo que em farà fer analítica i eco??? la veritat és que tot just ho estic assimilant i estic feta un mar de dubtes... Amb tot plegat se'm va passar la visita abans de Nadal del dentista i ara quan hi vagi ja portaré cigronet, per una simple neteja no deu pas passar res, no???
Molta sort cercadores i a gaudir-ho al màxim!!!!
PD: ara que encara no ho sap ningú és una sort saber que existeix aquest racó virtual on pots compartir dubtes... déu meu que dur no poder piular!!! O sigui que gràcies a totes!!!
Doncs jo acabo d'aterrar al foro sabent que estic
i m'espanto una mica quan veig que totes esteu tan informades i preparades i jo que baixo de l'hort...La única cosa que vaig fer va ser anar de visita amb el ginecòleg el desembre, em va dir que tot estava bé, que ja podiem anar per feina i que em comencés a prendre àcid fòlic i res... que esperava veure'm ben aviat!!! i hem tingut la gran sort que amb un mes hem fet diana
!!! Tinc visita a principis de febrer, suposo que em farà fer analítica i eco??? la veritat és que tot just ho estic assimilant i estic feta un mar de dubtes... Amb tot plegat se'm va passar la visita abans de Nadal del dentista i ara quan hi vagi ja portaré cigronet, per una simple neteja no deu pas passar res, no???Molta sort cercadores i a gaudir-ho al màxim!!!!
PD: ara que encara no ho sap ningú és una sort saber que existeix aquest racó virtual on pots compartir dubtes... déu meu que dur no poder piular!!! O sigui que gràcies a totes!!!
Podeu anar al dentista tranquilament. Sols heu d'evitar les radiografies, però per una neteja o un empaste no passa res, al contrari, es recomanable fer-te una bona neteja a principis de l'embaras per què les dent pateixen molt durant l'embaras.
L'analitica normalment la fan al primer trimestre i allà et miran el grup sanguini la toxoplasmosi i no se quin virus mes i que tot funcioni correctament (fetge,ronyons...)
Les mutues totes demanen carencia d'un any, o sigui que si feu dianan aviat et pot entrar el seguiment però no el part per exemple i depend de quina potser ni el seguiment. Ells ja saben que un embaras porta molt de "gasto" i es volen cobrir les espatlles per no pagar visites i parts si no has gastat amb ells avanç.
Jo vaig començar a pendre acid fòlic un cop embarassada de quasi dos mesos, ja que no era buscat, i la nena està perfectament, però no està de mes prevenir, i no us oblideu del ferro!!!!
Sort a totes!!!!i felicitats a totes les embarassades.
L'analitica normalment la fan al primer trimestre i allà et miran el grup sanguini la toxoplasmosi i no se quin virus mes i que tot funcioni correctament (fetge,ronyons...)
Les mutues totes demanen carencia d'un any, o sigui que si feu dianan aviat et pot entrar el seguiment però no el part per exemple i depend de quina potser ni el seguiment. Ells ja saben que un embaras porta molt de "gasto" i es volen cobrir les espatlles per no pagar visites i parts si no has gastat amb ells avanç.
Jo vaig començar a pendre acid fòlic un cop embarassada de quasi dos mesos, ja que no era buscat, i la nena està perfectament, però no està de mes prevenir, i no us oblideu del ferro!!!!
Jo vaig anar a la gine de revisió anual, li vaig dir que buscariem en uns mesos i em va receptar l'acid per prendre 3 mesos abans
tambe em va fer analitica per veure que tot ok i ja mirar lo de la toxo. Tot i que ara, amb la panxu, em torna a fer l'analitica (per si de cas imagino)
Fam-rx, m'ha fet gracia el teu comentari! jo soc una
friki del twitter pero tampoc puc piular res de la panxu... heheh
tambe em va fer analitica per veure que tot ok i ja mirar lo de la toxo. Tot i que ara, amb la panxu, em torna a fer l'analitica (per si de cas imagino)
sivi ha escrit:Podeu anar al dentista tranquilament. Sols heu d'evitar les radiografies, però per una neteja o un empaste no passa res, al contrari, es recomanable fer-te una bona neteja a principis de l'embaras per què les dent pateixen molt durant l'embaras.
Moltes gràcies pels aclariments tan útils i tranquilitzadors!!!!

Patti ha escrit:Jo vaig anar a la gine de revisió anual, li vaig dir que buscariem en uns mesos i em va receptar l'acid per prendre 3 mesos abans
Jejeje ai que bo no ho deia pas pel twiter, jo ho dic molt això enlloc de xerrar... Sigui com sigui estem aquí clandestinament sense poder dir gaire res de moment jejeje! A veure si aviat pots piular als 4 vents!
El més important és una revisió completa al ginecòleg (amb citologia inclosa) i una revisió al dentista, amb neteja inclosa. I si us han de fer algún tractament com un empast millor abans que no durant, ja que la boca tendeix a empitjorar a l'embaràs i si teniu algún problema que ara no noteu, es pot empitjorar durant l'embaràs. El tema de perdre pes no és gaire rellevant a no ser que tingueu un sobrepès considerable. I l'àcid fólic i el iode... no fa falta que aneu al metge a buscar la recepta, podeu anar a la farmàcia directament a buscar-lo.
La meva mutua {asisa} té carència de part de 9 mesos.
Jo fa 2 setmanes vaig anar al dentista però no perquè busqués panxu sinó perqué em tocava la revisió anual.
El més important com ja t'han dit és anar al gine i que et doni el vist i plau.
Sort!
Jo fa 2 setmanes vaig anar al dentista però no perquè busqués panxu sinó perqué em tocava la revisió anual.
El més important com ja t'han dit és anar al gine i que et doni el vist i plau.
Sort!
Gràcies noies!!
Quantes respostes!!
Doncs estic una mica atabalada! Jejeje
Ja tinc hora al metge de capçalera perquè em faci un anàlisis i em vacuni del tetanus (si, ja han passat els 10 anys i em toca abans de quedar-m'hi). Tinc hora amb la llevadora perquè em recepti l'àcid fòlic i el iode, i per últim, estic mirant mútues, que ja que me l'he de fer (perquè vull que em reembossin la factura del part a casa) aprofito i ja vaig al dentista per la mútua....
Jajaja, quin estrès, i quina emoció!
Veig que el tema de l'acdFol depèn de la llevadora oi?
El tema pes si que em preocupa, perquè a mi em costa molt de perdre i tinc por de que el metge m'esbronqui quan m'hi quedi o alguna cosa per l'estil....
Quantes respostes!!
Doncs estic una mica atabalada! Jejeje
Ja tinc hora al metge de capçalera perquè em faci un anàlisis i em vacuni del tetanus (si, ja han passat els 10 anys i em toca abans de quedar-m'hi). Tinc hora amb la llevadora perquè em recepti l'àcid fòlic i el iode, i per últim, estic mirant mútues, que ja que me l'he de fer (perquè vull que em reembossin la factura del part a casa) aprofito i ja vaig al dentista per la mútua....
Jajaja, quin estrès, i quina emoció!
Veig que el tema de l'acdFol depèn de la llevadora oi?
El tema pes si que em preocupa, perquè a mi em costa molt de perdre i tinc por de que el metge m'esbronqui quan m'hi quedi o alguna cosa per l'estil....
Kirjava ha escrit:Ja tinc hora al metge de capçalera perquè em faci un anàlisis i em vacuni del tetanus (si, ja han passat els 10 anys i em toca abans de quedar-m'hi). Tinc hora amb la llevadora perquè em recepti l'àcid fòlic i el iode, i per últim, estic mirant mútues, que ja que me l'he de fer (perquè vull que em reembossin la factura del part a casa) aprofito i ja vaig al dentista per la mútua....
-Jo diria q l'acfol te'l recepta el mateix metge de capçalera, q no cal anar a la llevadora
-crec q la majoria de mútues, o almenys les quotes bàsiques, no et cobreixen tema dentista
-com és això del part a casa?
cositina ha escrit:Kirjava ha escrit:Ja tinc hora al metge de capçalera perquè em faci un anàlisis i em vacuni del tetanus (si, ja han passat els 10 anys i em toca abans de quedar-m'hi). Tinc hora amb la llevadora perquè em recepti l'àcid fòlic i el iode, i per últim, estic mirant mútues, que ja que me l'he de fer (perquè vull que em reembossin la factura del part a casa) aprofito i ja vaig al dentista per la mútua....
-Jo diria q l'acfol te'l recepta el mateix metge de capçalera, q no cal anar a la llevadora
-crec q la majoria de mútues, o almenys les quotes bàsiques, no et cobreixen tema dentista
-com és això del part a casa?
Ostres, doncs també he demanat hora a la llevadora perquè va ser ella la què em va dir que m'havia de receptar l'acFol....
El dentista no m'entra íntegrament a la mútua, però si té descomptes importants.
Lo del part a casa? Doncs com no està cobert per la seguretat social, un ocellet m'ha dit que la seva mutua li va reemborsar la factura (80%)!! Però has de tenir contractada la modalitat de reemborsament, què és el què estic mirant jo ara

Hola a totes!
Sóc nova al SP però ja fa uns mesos que us llegeixo! La veritat és que és molt interessant aquesta pàgina, sobretot per a les que volem començar a buscar
.
Us explico el meu cas, a veure si alguna em pot donar algun consell. Aquest mes he deixat el Nuvaring (feia uns 8 anys que el portava). Farem un parell de mesos amb protecció (consell de la gine) i després començarem la cerca.
Les meves preguntes són aquestes:
- L'àcid fòlic creieu que l'hauria de començar a prendre ja? He llegit que és recomanable començar a prendre'l 2 o 3 mesos abans de l'embaràs... però com que la gine em va dir que de mitjana es triga entre 3 i 6 mesos a quedar-se embarassada, vaig pensar que podia començar a prendre'l d'aquí a un parell de mesos...
- I la segona pregunta, sobre el tema del dentista que comentàveu. Jo tenia pensat posar-me ortodòncia a les dents de baix perquè m'ho va recomanar el dentista i fa temps que ho tinc en ment (els queixals del seny em van jugar una mala passada i em van moure un parell de dents). Però ara m'heu fet pensar que potser ho deixi per més endavant... si és que puc tenir problemes? Què en penseu?
Moltes gràcies i espero anar compartint amb vosaltres els dubtes i sensacions dels propers mesos! Tot aquest procés em fa molta il·lusió però també em crea molts de dubtes... suposo que és normal!
Fins aviat i molta sort a totes!
Sóc nova al SP però ja fa uns mesos que us llegeixo! La veritat és que és molt interessant aquesta pàgina, sobretot per a les que volem començar a buscar
.Us explico el meu cas, a veure si alguna em pot donar algun consell. Aquest mes he deixat el Nuvaring (feia uns 8 anys que el portava). Farem un parell de mesos amb protecció (consell de la gine) i després començarem la cerca.
Les meves preguntes són aquestes:
- L'àcid fòlic creieu que l'hauria de començar a prendre ja? He llegit que és recomanable començar a prendre'l 2 o 3 mesos abans de l'embaràs... però com que la gine em va dir que de mitjana es triga entre 3 i 6 mesos a quedar-se embarassada, vaig pensar que podia començar a prendre'l d'aquí a un parell de mesos...
- I la segona pregunta, sobre el tema del dentista que comentàveu. Jo tenia pensat posar-me ortodòncia a les dents de baix perquè m'ho va recomanar el dentista i fa temps que ho tinc en ment (els queixals del seny em van jugar una mala passada i em van moure un parell de dents). Però ara m'heu fet pensar que potser ho deixi per més endavant... si és que puc tenir problemes? Què en penseu?
Moltes gràcies i espero anar compartint amb vosaltres els dubtes i sensacions dels propers mesos! Tot aquest procés em fa molta il·lusió però també em crea molts de dubtes... suposo que és normal!
Fins aviat i molta sort a totes!
Bona nit!!
Anieeee.. jo aniria prenent ja l'àcid fòlic.. pot ser que triguis 6 mesos, però també pot ser que facis diana a la primera!! i mal no et farà. Pel que fa a l'ortodòncia.. jo no n'he dut, però una coneguda en duia en el seu darrer embaràs, i cap problema. Millor consulta-ho al dentista, que és qui millor et podrà informar.
Per cert, molt ben pensat aquest post!! Sort a totes amb les panxus!! Petons!!
Anieeee.. jo aniria prenent ja l'àcid fòlic.. pot ser que triguis 6 mesos, però també pot ser que facis diana a la primera!! i mal no et farà. Pel que fa a l'ortodòncia.. jo no n'he dut, però una coneguda en duia en el seu darrer embaràs, i cap problema. Millor consulta-ho al dentista, que és qui millor et podrà informar.
Per cert, molt ben pensat aquest post!! Sort a totes amb les panxus!! Petons!!
Moltes gràcies, Nenita, per la resposta! Tens raó amb el que dius que es pot fer diana a la primera! Començaré a prendre àcid fòlic ja, per si de cas.
Pel que fa a l'ortodòncia, ho preguntaré al dentista perquè si hi ha gent que n'ha portat durant l'embaràs no deu passar res. Jo més que res ho deia perquè he llegit que durant l'embaràs s'inflamen les genives i tenia por que l'ortodòncia fos contraproduent.
Molta sort a totes amb la cerca!!
Pel que fa a l'ortodòncia, ho preguntaré al dentista perquè si hi ha gent que n'ha portat durant l'embaràs no deu passar res. Jo més que res ho deia perquè he llegit que durant l'embaràs s'inflamen les genives i tenia por que l'ortodòncia fos contraproduent.
Molta sort a totes amb la cerca!!
- llentieta*
- :: cèrvol

- Entrades: 538
- Membre des de: dc. gen. 23, 2013 9:59 pm
Bon dia noies!!!!
Sóc nova i aquesta és la meva primera entrada!!!!
A veure nosaltres ens hi volem posar però sense presses. De moment tinc hora pel ginecòleg el 5 de febrer, per fer-me la revisió i comentar-li el tema de "la recerca"
i suposo que em farà analítica + citologia + comprovar que tot estigui ok
i suposo que començaré amb l'àcid fòlic.
Al desembre em vaig fer la mútua ( decidir-me em va costar mooooolt ) finalment sanitas....., tinc 8 mesos de carència en parts, així que serem a temps.
I només em falta el dentista!!!!que els hi tinc una por..... a veure si després de veure al gine m'animo....
I després de tafanejar moooolt per aquí vaig deixar les pastilles al desembre ( per això de normalitzar els cicles ) anem pel primer i tinc la certesa de que he ovulat...feia tants anys que no recordava els símptomes.... però de moment amb protecció
Bé noies!!!! molta sort a totes!!!!
Ens anem llegint!!!
Sóc nova i aquesta és la meva primera entrada!!!!
A veure nosaltres ens hi volem posar però sense presses. De moment tinc hora pel ginecòleg el 5 de febrer, per fer-me la revisió i comentar-li el tema de "la recerca"
i suposo que em farà analítica + citologia + comprovar que tot estigui ok Al desembre em vaig fer la mútua ( decidir-me em va costar mooooolt ) finalment sanitas....., tinc 8 mesos de carència en parts, així que serem a temps.
I només em falta el dentista!!!!que els hi tinc una por..... a veure si després de veure al gine m'animo....
I després de tafanejar moooolt per aquí vaig deixar les pastilles al desembre ( per això de normalitzar els cicles ) anem pel primer i tinc la certesa de que he ovulat...feia tants anys que no recordava els símptomes.... però de moment amb protecció
Bé noies!!!! molta sort a totes!!!!
Ens anem llegint!!!

Arlet 

PANXUPACTE DEURES:
Abmo
,Paparra
,Xinxa
,Marsai
,Annieee
,Tiritissima
,Crisgf1980
,Araneta