Seminograma

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Gambeta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dt. març 12, 2013 9:24 am

Seminograma

EntradaAutor: Gambeta » dt. abr. 02, 2013 12:07 pm

Hola noies! Us explico una mica el meu cas. Portem un temps de cerca passiva sense èxit i ara ens hi hem posat amb TO fa 2 mesos. Vam decidir fer un seminograma pel nostre compte per quedar-nos més tranquils i ja tenim el resultat. Com que no en tenim ni idea, volia preguntar-vos si algu ens pot orientar. Allà van els resultats:
PH: 7,20
mobilitat: progressió linia ràpida - 25%
lenta - 10%
no lineal - 0%
immobils - 65%
Vitalitat: formes vives - 65%
concentració: espermatozous/ml - 213.000.000
Espermatozous totals - 639.000.000
altres cèl.lules -0
morfologia: formes normals - 13%
formes anormals -87%
cèl.lules d'espermatogènesi -100%
cèl.lules epitelials -0%
leucocits - 0%

A veure si algu ens dóna la seva opinió.
miriameta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

Re: Seminograma

EntradaAutor: miriameta » dt. abr. 02, 2013 1:04 pm

Gambeta ha escrit:Hola noies! Us explico una mica el meu cas. Portem un temps de cerca passiva sense èxit i ara ens hi hem posat amb TO fa 2 mesos. Vam decidir fer un seminograma pel nostre compte per quedar-nos més tranquils i ja tenim el resultat. Com que no en tenim ni idea, volia preguntar-vos si algu ens pot orientar. Allà van els resultats:
PH: 7,20
mobilitat: progressió linia ràpida - 25%
lenta - 10%
no lineal - 0%
immobils - 65%
Vitalitat: formes vives - 65%
concentració: espermatozous/ml - 213.000.000
Espermatozous totals - 639.000.000
altres cèl.lules -0
morfologia: formes normals - 13%
formes anormals -87%
cèl.lules d'espermatogènesi -100%
cèl.lules epitelials -0%
leucocits - 0%

A veure si algu ens dóna la seva opinió.

Hola Gambeta,

el varem de vitalitat es considera normal a partir del 58% de formes vives, menys es considera necrospermia.
I el de morfologia, valors iguals o superiors al 30% de formes normals.
el de mobilitat han de moures en linea recta o lents almenys el 40%

Segons la vostra mostra us surten valors inferiors a aquests, pero encara que jo n´hagi fet bastants, no en soc cap experta tot i que crec que la possibilitat de concebir hi es.
Anireu a algun metge a que us l´interpreti? la mostra es va pendre be oi?
vosaltres aneu fent tranquils i tard o d´hora vindra el petit desitjat.
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
eternitat
:: zebra
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. abr. 02, 2013 6:45 pm

Gambeta, jo soc metge de familia, no uroleg ni ginecòleg. Però d'entrada el més important, com et diu la miriameta, és assegurar que l'extracció hagi estat correcta: 1- De 3 a 5 dies previs sense ejaculació. 2- La mostra ha d'arribar abans de 2h al laboratori, indicant-ne l'hora de recollida (per a valorar correctament el resultats).

A partir d'aquí la concentració és normal (> 20.000.000 espermatozoides/ml).
La mobilitat ràpida 25% (normal >25%) i la progressiva hauria de ser >50% (teniu un 10%) però en global es considera que pot ser suficient si arriba al 30-35% (arribeu just).
El que falla més és la morfologia, normal >60% tot i que pot ser suficient un 30% (en el vostre cas un 13%)
També és important i no està mirat el volum. Els percentatges són els que són, però clar a més volum tregui per ejaculació més quantitat d'espermatozoides i per tant, més de viables n'hi ha!
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Gambeta

EntradaAutor: Gambeta » dt. abr. 02, 2013 9:41 pm

Gràcies per respondre!
La quantitat era de 3ml, amb 3 dies d'abstinencia i la mostra va tardar 1h10min en arribar al laboratori.
El que no em quadra és que al costat del 13% de les formes normals hi surt entre parentesi (>10%), això ho haviem interpretat com si fos el resultat correcte. A més al diagnòstic del final hi posa "normozoospèrmia".
Això ho vam fer a un centre privat especialitzat en RA. Crec que ara anirem a un ginecòleg d'un altre centre per fer-me jo les proves bàsiques i li ensenyarem aquest seminograma. Em fa una mica de por que havent-hi possibilitats d'aconseguir-ho de forma natural, ens acabin venent un tractament innecessari.
eternitat
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. abr. 02, 2013 10:07 pm

Gambeta ha escrit:Gràcies per respondre!
La quantitat era de 3ml, amb 3 dies d'abstinencia i la mostra va tardar 1h10min en arribar al laboratori.
El que no em quadra és que al costat del 13% de les formes normals hi surt entre parentesi (>10%), això ho haviem interpretat com si fos el resultat correcte. A més al diagnòstic del final hi posa "normozoospèrmia".
Això ho vam fer a un centre privat especialitzat en RA. Crec que ara anirem a un ginecòleg d'un altre centre per fer-me jo les proves bàsiques i li ensenyarem aquest seminograma. Em fa una mica de por que havent-hi possibilitats d'aconseguir-ho de forma natural, ens acabin venent un tractament innecessari.

I perquè no ho comentes amb el ginecòleg de la seguretat social? Ves, explica-li el cas, que esteu disposats a pagar la RA però que t'agradaria saber la seva opinió de si és inevitable o no. Jo crec que et donarà la seva opinió sense problemes ni interessos entremig.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Gambeta

EntradaAutor: Gambeta » dt. abr. 02, 2013 10:46 pm

Si eternitat, crec que és la millor opció. Espero que no s'allargui massa la cosa. Gràcies pel consell.

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::