Acid Folic necessari 3 messos abans?

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
marami
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. ago. 22, 2013 5:51 pm

Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: marami » dj. ago. 22, 2013 5:56 pm

Hola! És necessari prendre acid folic 3 mesos abans de buscar un embaras? Aquest tema m'agobia una mica de llegitn tant per internet i escoltar tantes opinions. que en penseu? Jo fa 5 dies que prenc YODOCEFOL i en el prospecte posa un mes abans de la concepcio o el primer trimestre d'embaras. A mi el meu gine em va dir: Quan começeu a buscar pren Yodocefol, en cap moment em va dir que habia d'estar 3 mesos prenent acid folic abans de quedarme embarassada. Gracies
Avatar de l’usuari
leta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: leta » dj. ago. 22, 2013 6:24 pm

això va a ginecòlegs... La que jo tenia abans em va dir que tres mesos abans havia de començar a prendre'l i que no deixés de fer-ho fins que em quedés embarassada (en total, quasi un any prenent-lo!) i després me'l van canviar per un altre. També n'hi ha que recomanen fer descans mentre es busca, vull dir que el millor de tot és que segueixis els consells del teu ginecòleg i, si tens dubtes, consulta-ho amb ell.
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: Gatxàn » dj. ago. 22, 2013 6:27 pm

Hola Marami,
Jo pel què he anat llegint, personalment penso que és millor prendre-s'ho uns mesos abans per omplir els dipòsits ( àcid fòlic+B12+Iode/multivitamínic receptat pel gine) ja que fent balança els riscos que pot compotar un dèficit penso que poden ser molt grans. Sí que es diu que moltes mares no n'han près fins que s'hi han quedat i han tingut un bon embaràs, tot depèn de l'estat nutricional de base de la dona abans de quedar-s'hi, però si pots escollir jo me'l prendria els 3 mesos abans i estaràs més tranquil.la. :ok:
Avatar de l’usuari
xity
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. jul. 29, 2013 10:25 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: xity » dj. ago. 22, 2013 6:49 pm

Hola Marami!

Doncs aquí una recient embarassada sense prendre's mai res. No he sabut de l'existència de l'acid fòlic fins que he entrat al SP. Al juny passat vaig tenir revisio amb la llevadora, li vaig dir q poder a l'estiu/tardor aniria per un baby i no em va dir ni recomanar res per prendre, només q si en mig any no m'hi quedava demanés hora al gine, poder pk llavors me'l receptarien... vés a saber i vinguent de la SS tot va com va amb les retallades...
Vull dir q no et preocupis. Si t'ho han receptat per algu serà, suposo q també depèn de l'historial de cada dona i mal no et farà, al contrari!
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: neuetes » dj. ago. 22, 2013 7:05 pm

Doncs aqui una despistada q al segon embaras es va oblidar molts dies de pendre'l i tot ha anat be.
I no el vaig comensar a pendrel fins saber que estava prenyada.
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: illeta25 » dv. ago. 23, 2013 9:21 am

Marami,

En el meu primer embaràs no em varen receptar res fins que no vaig tenir el +, un cop el llevador em va veure em va receptar 2 pastilles Yoduk i un altre que no en se el nom, però em quant estava de cerca res de res em va dir que menges una mica de tot. Ara a aquesta segona cerca com que el 1er va acabar amb avort m’han dit que seguis amb les pastilles i no les deixies .
Si no vaig mal encaminada aquestes pastilles diuen que van molt be per el 1er trimestre de l’embaràs perquè es quant el cigru forma tota la part neural el cervell i la medul•la ajuden a no sortir malformacions....
Però el meu gine em va dir que hi ha molt poca gent que va a la consulta a dir-li que es vol quedar embarassada moltes i van un cop ja estan :-()) i tampoc pasa res.
Imatge
Avatar de l’usuari
Laia
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3086
Membre des de: dj. jul. 21, 2005 10:59 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: Laia » dv. ago. 23, 2013 10:06 am

segons diuen les expertes és millor desde el mes que busque. 3 mesos abans és exagerat pq els dipòsits no s'omplen, el.limines el que et sobra amb l'orina, per tant 3 mesos no et fa res si és que realment tens tal deficit vitaminic que primer t'has d erecuperar tu, i clar, si et quedessis no podries cobrir les necessitats del bebé.
però, avui en dia, amb l'alimentació que portem, estem realment coberts en tot. potser a alguna li falta ferro, etc...però crec que desde el moment que busques és suficient.

lo del descans crec que és més a nivell psicològic per no agobiar-te que no t'estàs quedant que pel cos, pq com deia, el que no necessitem ho el.liminem
ImatgeImatgeImatge

TE+ Nadal'13 Quedat aquest cop! http://www.fertilityfriend.com/home/Laia
15/04/14 Ets una :cnena:
Panxupacte twins d.abril'13: Araneta :-()) i Laia :-())
Avatar de l’usuari
Nanuka1987
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 307
Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: Nanuka1987 » dv. ago. 23, 2013 11:17 am

Hola noies! Jo dimecres vaig anar al CAP a comentar-li a la meva doctora (SS) que fa un mes vam decidir buscar panxu i que li volia comentar per si havia de fer alguna cosa o pendre algo ja que havia sentit que l'àcid fólic es prenia 3 mesos abans i la seva resposta va ser aquesta:

- Et recepto ACFOL per dos mesos, en té molt però el que el cos no necessita ho expulses per l'orina així que millor prevenir. La majoria de dones el començen a pendre quan ja saben que estan embarassades i moltes altres ni això. Va bé per prevenir espina bífida i altres malformacions però començant quan estas cercant, encara que et quedis a les dues setmanes de pendre'l ja fa la seva funció.
I va afegir un somriure juntament amb un: relaxa't!jejeje

- Et demano una anàlisi completa (general) juntament amb una pre-gestacional (amb valors més específics per un embaras)

- I ves a demanar hora amb el ginecóleg, no per tema embaras (que també t'ho apunto) però si per fer una revisió general rutinaria.

- Gaudeix de la teva parella, sortiu a sopar, a fer esport, al cinema i on volgueu! Gaudiu de la vostra companyia i tot arribarà.

Si el proper juny no t'has quedat embarassada (tot i que lo normal són 12 mesos) vine que mirariem altres proves.

Jo, per si de cas vaig preguntar al fòrum i una noia encantadora em va recomanar que si no tinc cap goll o antecedents, podia pendre yoduk200 com a suplement i B12, que les altres vitamines, tot i no ser contraproduent ni per la mare ni pel futur bebito, no s'han demostrat que tinguin cap benefici específic.

Espero haver pogut ajudar als vostres dubtes tot i que cada metge té una manera de fer, pensar i creure.
Imatge
Avatar de l’usuari
jpd1980
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1051
Membre des de: dl. jul. 08, 2013 11:53 am

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: jpd1980 » dv. ago. 23, 2013 7:09 pm

Hola boniques,
jo ja porto alguns mesos prenent-lo, i com no sabia si era dolent durant mesos, vaig preguntar l'altre dia i van dir que el cos expulsa el que no li fa falta. Que mal no fa!!
Imatge
Imatge
Imatge
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: EMAMI » dv. ago. 23, 2013 7:48 pm

Bones!
Doncs jo no me'n vaig prendre mai... Al contrari ba ser el ginecòleg qui me'l va treure... I tot va anar bé això penso que són modes perquè abans ningú se'l prenia...
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: FloR » dl. ago. 26, 2013 8:13 pm

Flipo i molt amb el que dieu.. I quina era la mortalitat infantil abans de les "modes"? Quántes dones i bebés morien per complicacions durant la gestació i al part? També són modes? És progrés noies i si no sabeu, doncs no escribiu..
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: cositina » dl. ago. 26, 2013 10:39 pm

Noies jo al juny vaig interrompre un embaras de 20 setmanes per espina bifida i no me la jugaria pas. Jo prenia gestagyn embarazo (q porta 400 mg de acid folic) des de l'octubre. Vam començar a cercar baby al gener i em vaig quedar a la primera. Els metges m'han deixat clar q jo feia el q havia de fer, i q prendre acid folic des d'uns mesos abans nomes et protegeix en un 75% del risc de tenir espina bifida. Pero ara em fan prendre acfol, que té mooolta mes quantitat, i m'han dit que sempre caldria prendre'l 3 mesos abans de prenyar, o si pot ser fins i tot 6 mesos abans. No us la jugueu perquè de "moda" no en té res. M'estiro dels cabells de com molts dones es prenen aixo a la lleugera, i jo que complia totes les normes m'ha tocat a mi aixo. Vosaltres q esteu a temps, feu el q us recomana el gine.

als estats units per exemple com q la gent no se'l prenia fins q ja estava embarassada es van disparar les tases de casps d'pesina bifida i ara per llei, posen acid folic a molts aliments basics q pren tothom (com les farines) per fer pujar els nivells de tota la poblacio
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: numa1982 » dc. ago. 28, 2013 11:08 am

Hola!

Estic totalment d'acord amb na Cositina... potser no el preneu i no passa res, però tot el que sigui prevenció mai no està de més. Quan es va començar a parlar de la modificació de la llei de l'avortament recordo haver llegit que a alguns països on no se seguia aquesta mesura preventiva els casos de malformacions eren molt més grans (crec que l'exemple que vaig llegir era Irlanda, però no n'estic segura). Penseu que no costa res prendre's una pastilleta sense efectes secundaris al dia i, a més, són molt baratetes! A mi el gine em va receptar Folidoce, i també havia sentit parlar de l'Acfol. El que sí que em va dir la llevadora és que aquests complexos que porten de tot (Gestadyn, NAtalben) porten molt poca quantitat, així que millor alguna cosa més concentrada.

Jo el que vaig fer va ser comentar-li al gine el mes d'agost de l'any passat que volíem començar a buscar i em va dir que ho prengués fins tenir :-()) . El gener tinguérem el nostre positiu i a la primera visita la nova gine em va receptar Yodocefol. Aneu fent i ja veureu que tot arriba!
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Nanuka1987
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 307
Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: Nanuka1987 » dc. ago. 28, 2013 11:52 am

Hola noies, jo de veritat que no soc una persona ni molt a favor de la medicació química ni molt en contra. Penso que tot en la seva justa mida, si pots evitar pendre un ibu millor, però si ho necessites, endevant. Si prenent sucs de taronja i tenin una alimentació variada pots evitar medicació millor que millor i si no, endevant.
Però pel que fa a l'àcid fólic, dubto que siguin modes, potser són modes les marques i laboratoris, és a dir, potser si que una temporada se sent més una marca i una altra temporada se sent una altra però el fet de pendre àcid fólic, (sense ser metge eh!) penso que és bo i si ho recepten gairebé el 100% dels metges i ginecólegs, ha de ser per alguna cosa positiva.
Jo en prenc fa dues setmanes ja que li vaig comentar a la doctora del cap que feia un mes que cercavem panxu i m'ho va receptar, de moment per dos mesos, si em quedo abans, em va dir que comenti amb la llevadora/ginecoleg i que em diran el que, i que si no m'he quedat, torni a buscar una altra recepta per dos mesos més, així fins que em quedi.
Imatge
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: munat » dc. ago. 28, 2013 11:57 am

Doncs quan estudiavem deien que l'AF era essencial pel desenvolupament del tub neural del nadó que té lloc a les primeres setmanes de vida, per això és tant important prendre-te'l quan busques panxu, perquè quan t'assabentes que estàs embarassada potser ja té el tub neural desenvolupat. Posteriorment els folats són necessaris per exemple per la multiplicació cel·lular ja que és essencial per la formació del ADN.

Però és lo de sempre, abans no s'ho prenien i bé que tenien fills. Jo l'he començat a prendre fa tres setmanes (Acfol) perquè val més prevenir que lamentar, i quan arribi la panxu doncs farem el que digui el gine
Avatar de l’usuari
Nanuka1987
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 307
Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: Nanuka1987 » dc. ago. 28, 2013 12:12 pm

munat gràcies per compartir els teus coneixements, van genials! Per mi i per moltes altres dones que no sabem ben bé les propietats positives que té l'àcid fólic pel nostre nadó.
Si és cert que abans no en prenient, però també és cert que les dones no podien votar, que el divorci no era legal, que moltes mares morien en els parts, que hi havia dones que "morien de pena"...etc etc etc, el món, gràcies a Déu o al que sigui, avança i la ciència, sense obsecionar-nos i amb les seves coses positives i d'altres negatives (com tot) avança i ens ajuda en molts aspectes, en aquest moment, a l'evolució dels nostres futurs petits.
Gràcies!
Imatge
Avatar de l’usuari
patufeta75
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dv. ago. 23, 2013 12:33 am
Ubicació: Figueres

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: patufeta75 » dc. ago. 28, 2013 1:57 pm

Crec que amb una dieta rica i variada ja anem cobertes de vitamines i minerals per començar l'embaràs. No obstant, un suplement sempre va bé i més quan parlem de la vida que s'està creant dins nostre. L'altre cop que vam fer cerca intensiva vaig estar tot l'any prenent àcid fòlic i aquest cop hi he començat fa relativament poc, però no m'amoïna perquè encara que aquest mes cantessim el positiu, ja l'estaria prenent des d'abans de la concepció.

Potser no és necessari, perquè avui en dia tothom pot accedir a una alimentació equilibrada, i no hauria de presentar deficits nutritius. El que tinc clar és que com diu la companya, més val prevenir que curar, i com a mínim saber que has estat prenent un suplement d'àcid fòlic per ajudar al desenvolupament neural del teu nadó, ajudarà a que et sentis menys culpable si no arribés a anar tot bé.
TE +: 12/10/13. Ecos: 17/10, no es veu res - 31/10, el cor comença a bategar - 18/11, el cor s'ha parat, mai t'oblidarem.
TE +: 10/03/14. Ecos: 18/03, hi ha un saquet!!! - 07/04, aturat amb 6mm. Comencem proves per avortaments de repetició.
TE +: 18/09/14, tractament amb heparina
Eco: 29/09, hi ha un saquet molt petit - 03/10, començo a tacar.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: cositina » dc. ago. 28, 2013 2:43 pm

Nomes amb la dieta es molt complicat arribar a assolir els nivells de acid folic necessaris per a l'embaras. Si mireu quant en porten els aliments us podreu fer la idea. Recomanen un minim de 400 micrograms diaris ler a les dones q busquen embaras, aixo es el q porta una pastilla de la majoria de multivitaminics com gestagyn etc. L'acfol porta 5 miligrams: es a dir, uns 12 cops mes concentracio! Les q tenim alt risc de defectes de tub neural o hem tingut un embaras amb aquest peoblems hem de prendre aquesta quantitst mes alta.
D'altra banda podeu trobar x internet que hi ha moltisimes persones que no asimilen be l'acid folic dels aliments (a causa d'una mutacio genetica bastant habitual) i aquestes persones el necessiten prendre de manera sintetica (complements en pastilles)

Jo, q he passat el pitjor moment de la meva vida interrompent un embaras de 20 setmanes per aixo, no em vull ni imaginar com em sentiria si aixo m'hagues passat per culpa meva, per no haver prendre acid folic abans.

Si us plau no jugueu amb aixo q es molt serios i mes habitual del q pensem
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: cositina » dc. ago. 28, 2013 2:45 pm

Cal dir a mes q l'acid folic nomes protegeix en un 75% del risc de tenir un problema de tub neural a l'embaras. Si prenent-lo ja quedes exposat a un 25% (i a mk em va tocar aquesta trista "loteria") jo no m'arriscaria ni boja a augmentar encara mes aquest risc
marami
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. ago. 22, 2013 5:51 pm

Re: Acid Folic necessari 3 messos abans?

EntradaAutor: marami » dc. ago. 28, 2013 3:46 pm

Gracies per tots els vostres comentaris. Estic d'acord en que si es bo pel bebe i per prevenir espina bifida s'ha de prendre quan decideixes anar a per un embaras. En el meu cas ho tenia en ment pero ho hem decidit fa 10 dies i d'aqui poc estare en l'ovulacio i farem el primer intent. Tot i que no mel haure pres 3 mesos abans, sino uns 15 dies, en part m'hagues agradat prendrel 3 mesos abans pero em fa il.lusio probar ara i no vull esperar. Tampoc crec que sigui tan greu si ja portu 10 dies! Si crec que serveix i molt i que no son modes, sino es avançar!!!

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::