Baixa maternal

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
pruneta30
:: tigre
Entrades: 743
Membre des de: dl. set. 30, 2013 9:36 pm

Baixa maternal

EntradaAutor: pruneta30 » dj. oct. 03, 2013 9:47 pm

Hola noies! Alguna de vosaltres em podria explicar com funciona el tema de la baixa per maternitat? No tinc ni ideaaaa de quant temps es en realitat i m'agradaria estar al cas de cara a la meva futura panxolina! Son 16 setmanes si no m'equivoco, però després tinc entès que pots solapar la lactància que això ja no sé com funciona ni com es calcula per saber els dies que sortirien ja que jo arribat el moment m'interessaria fer tot seguit crec...durant tot aquest temps es cobra el mateix sou o no? I si has d'agafar la baixa abans per repòs o el que sigui després en parir ja automàticament es transforma en baixa maternal? Quin lio!!
Imatge
Nubuis
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Re: Baixa maternal

EntradaAutor: Nubuis » dv. oct. 04, 2013 6:22 am

Si has d'estar de baixa mentre estàs embarassada, això no afecta les 16 setmanes del teu permís de maternitat. I, automàticament, quan tens la criatura, una baixa es canvia per l'altra (al mateix CAP on recollissis la teva baixa durant l'embaràs, si és el cas, ja te n'informarà). Ah, i, sí, després pots afegir-hi el permís de lactància... en el meu cas han estat un parell d setmanes més, però suposo q qui millor t pot informar és qui s'ocupi dels recursos humans de la teva empresa... Pel q fa al què cobres durant la baixa mentre estès embarassada, no sé si depèn de cada conveni... el q és segur és q durant la maternitat cobres el 100% del sou...
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: Airin » dv. oct. 04, 2013 9:53 am

Efectivament són 16 setmanes (els mal anomenats 4 mesos, no hi arriba!). I la lactància la pots gaudir entrant més tard o plegant més d'hora, o bé compactant-la, que llavors et surtirien aquests 15 dies de més. A mi moltes mares em van recomanar compactar-la, perquè així la disfrutes segur (ningú et garanteix que no t'hagis de quedar més un dia a la feina, però vaja, això depèn de cadascú).

Les 6 primeres setmanes de baixa maternal són obligatòries per a la mare, la resta es poden compartir amb el pare o també renunciar-hi. Hi ha dones que tornen a la feina abans de les 16 setmanes però fan menys hores i per tant és com si allarguessin la baixa, no sé si m'explico.

Després tens l'opció de demanar excedència o reducció de jornada per cura de fill, això no recordo ara què diu l'Estatut dles Treballadors, però crec que l'empresa no s'hi pot negar si el fill té menys de 8 anys.

I un altre tema és la baixa abans de la baixa maternal. Aquí s'ha d'anar al metge de capçalera i explicar-li el per què vols la baixa.

ESpero haver-te ajudat :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
pruneta30

EntradaAutor: pruneta30 » dv. oct. 04, 2013 10:42 am

Moltes gracies noies! A mi tambe arribat el moment minteressaria mes poder compactar la lactancia! No sabia mes o menys quants dies podien sortir...la de recursos humans de la feina es mes ranciota...jajajaj que be q es cobri el 100%! Ufff jajajajaja graies noietes!
Imatge
Laia29
:: gosset
:: gosset
Entrades: 494
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 6:11 pm
Ubicació: Barcelona - Les Corts

EntradaAutor: Laia29 » dv. oct. 04, 2013 11:26 am

La baixa per maternitat són 16 setmanes i no afecta si t'has agafat una baixa d'embaràs.

Si agafes un permís sense sou o una excedència, els dies de lactància compactats es redueixen. Això ho has de tenir en compte també.
Imatge

Imatge
xity
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. jul. 29, 2013 10:25 pm

EntradaAutor: xity » dv. oct. 04, 2013 12:42 pm

Carai! Quanta informació i bona! Jo ja estic prenyi i diguessim q apart de les 16 setmanes no en sabia ni fú ni fá! Tampoc ho he preguntat a k'empresa, soc molt feliça ja veieu... jeje
Suposo q més endavant quan ja s'acostin els últims mesos es quan m'empaparé de tot i veure el q faré!!!
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. oct. 04, 2013 3:16 pm

Si tens un embaràs normal, sense complicacions i depenent de la feina que fas, i vols descansar abans del part (si no tens un motiu no et donaràn la baixa per malaltia comuna) pots optar a la prestació de risc durant l'embaràs. Has de preguntar-ho a la mútua de l'empresa o al departament de riscos laborals si el tenen, ja que és una prestació que la paga i gestiona la mútua de l'empresa i cobres el 100%.

I una altra cosa, la baixa de maternitat te la paga la seguretat social, però el permís de lactància te la paga l'empresa (com també l'excedència o la reducció de jornada). I és a ella qui li has de demanar.
Nuty
:: peixet
:: peixet
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

EntradaAutor: Nuty » dv. oct. 04, 2013 3:26 pm

Noies.. Això de compactar la lactania no és tant fácil eh?
L'empresa hi ha d'estar dacord. En el meu cas no em van deixar i vaig haver de fer l'opció de menys mitja hora cada dia. (que no em servia per res...)

Jo de tu deixaria les coses clares abans de tenir la criatura... i informa't de tot abans d'anar-hi a parlar.

Sort!
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. oct. 04, 2013 3:27 pm

Nuty ha escrit:Noies.. Això de compactar la lactania no és tant fácil eh?
L'empresa hi ha d'estar dacord. En el meu cas no em van deixar i vaig haver de fer l'opció de menys mitja hora cada dia. (que no em servia per res...)

Jo de tu deixaria les coses clares abans de tenir la criatura... i informa't de tot abans d'anar-hi a parlar.

Sort!

Correcte!! S'ha de parlar amb l'empresa i arribar a un acord.
pruneta30

EntradaAutor: pruneta30 » dv. oct. 04, 2013 4:39 pm

A la meva empresa si podem fer-ho! De fet gairebe totes les mamis ho fan però no se els dies...tot i q de moment es parlar per parlar eh! El q no he entes es lo de la prestacio aquesta...
Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. oct. 04, 2013 5:36 pm

viewtopic.php?f=11&t=32634&hilit=prestaci%C3%B3

Aqui tens un post que en parla, el vaig obrir jo mateixa.
Nuriati
Entrades: 3
Membre des de: dj. jul. 18, 2013 2:50 pm

EntradaAutor: Nuriati » dv. oct. 04, 2013 10:34 pm

Hola noies
Estic llegint que els dies per lactancia compactada es redueixen en cas que agafis excedencia,
En el meu cas estic encara a les 16 setmanes, despres he demanat els 15 dies de lactancia, a continuació el mes de vacances que no he gaudit i els hi vaig comentar que m'agradaria agafar un mes d'excedencia per cura d'un menor.
Sabeu si em treuran dies de lactancia?
Moltes gracies

Pd: perdoneu no posar accents estic al mobil
pruneta30

EntradaAutor: pruneta30 » ds. oct. 05, 2013 1:16 am

neuetes ha escrit:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=11&t=32634&hilit=prestaci%C3%B3

Aqui tens un post que en parla, el vaig obrir jo mateixa.

Moltes gracies! M'ho mirare quan arribi a casa!!!
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::