Recomanacions pre-concepcionals
Recomanacions pre-concepcionals
Hola maques!
Com ja sabeu les que em coneixeu, la idea és que l'any vinent cap a primavera ens posem a cercar panxu
Com sóc tan perfeccionista i ho vull tenir tot tan controlat, ja estic planificant més o menys els passos que he de seguir abans de posar-nos a la búsqueda del tesoro
Aclarir que jo aniré únicament per SS -a exepció que vulgui alguna prova extra i pagar una visita privada puntualment-, per tant res de mútua. També que sóc infermera i que treballo a un hospital on hi ha ginecologia i maternitat, però que sóc molt tímida i no sé si sabria fer la rosca per aconseguir ecos extra o visites de gine... ja em va costar LA VIDA que em donessin una visita de ginecologia amb ells -me la vaig fer al desembre 2013-.
Us deixo un llistat de coses que penso que son importants i si us plau, em deixeu les vostres opinions, suggeriments i demés, que seràn més que benvinguts
* Tema visita ginecològica: He anat demanant a totes les embarassades què van fer quan volien començar a cercar. Les que tenien mútua van demanar hora al ginecòleg per tal que els fes un eco+analítica completa per donar l'OK en la cerca. Altres que van per SS no van fer res.
Jo tinc revisió complerta al meu hospital per gine al desembre 2013, em van fer test papanicolau i eco, tot OK. No sé si agafar una visita privada i pagar els 80-100€ que costi perque em mirin de nou, o fer la rosca al meu hospital per una nova revisió (me mandarán a la m...), o no fer res
Ufff és que a sobre soc una mica (y no me apedreeis por favor) anti-mutua.
* Tema àcid fòlic: Aqui hi ha molt de debat. M'he trobat gent que no s'ho ha pres fins que no s'ha quedat embarassada, gent que ho va començar a prendre 1 mes abans de cercar, o alhora de començar la cerca... Jo tinc clar que vull començar a prendre'l 3 MESOS ABANS de començar a cercar. El meu dubte és, si vaig per SS, a qui coi li he de demanar cita per que me'l recepti????? Al metge de capçalera o a ginecòloga de la SS? O a la llevadora? O què coi faig?
* Tema TO/TE: Vaig pensar en comprar un pack d'aquests d'Amazon que venen TO i TE per així anar captant com són els meus cicles, quan ovulo, etc. Però també em plantejo el dubte de... en serio ho he de tenir tot tan sumament controlat? No és més bonic cercar tranquil·lament, sense mirar tempes, ni TO ni res, simplement gaudir del sexe i de les ganes de ser pares naturalment? El meu marit creu que lo del TO és obssessiu... jo en part li dóno la raó, però us conec a vosaltres i veig que la majoria en feu servir... Potser quan portes diversos cicles de cerca i vols tenir-ho més controlat? O quan tens nens i no pots fer pinxitu quan toca? No sé, hi ha una mena de curtcircuit al meu cap amb aquest tema
I tot això ho dic amb molt de respecte a totes, tot el que es pugui fer per aconseguir la panxu és benvingut!
* Tema Nick: Tinc diverses amigues/conegudes aquí al SP i saben perfectament qui sóc. Llavors em plantejo canviar-me de nick quan comenci a cercadores perquè em fa nosa que se sàpiga quan començo a cercar, quan faig pinxitu, quan desespero, quan em quedo... no sé, em fa ràbia aquesta pèrdua d'intimitat...
Però per altra banda ja tinc molts missatges, moltes em coneixeu i em fa peneta canviar-me...
Bé, crec que aquests son els principals dubtes que tinc! Si podeu ajudar-me us ho agrairé moltíssim
S'admeten tot tipus de crítiques constructives, opinions personals, experiències, sentiments, etc...
Com ja sabeu les que em coneixeu, la idea és que l'any vinent cap a primavera ens posem a cercar panxu
Com sóc tan perfeccionista i ho vull tenir tot tan controlat, ja estic planificant més o menys els passos que he de seguir abans de posar-nos a la búsqueda del tesoro
Aclarir que jo aniré únicament per SS -a exepció que vulgui alguna prova extra i pagar una visita privada puntualment-, per tant res de mútua. També que sóc infermera i que treballo a un hospital on hi ha ginecologia i maternitat, però que sóc molt tímida i no sé si sabria fer la rosca per aconseguir ecos extra o visites de gine... ja em va costar LA VIDA que em donessin una visita de ginecologia amb ells -me la vaig fer al desembre 2013-.
Us deixo un llistat de coses que penso que son importants i si us plau, em deixeu les vostres opinions, suggeriments i demés, que seràn més que benvinguts
* Tema visita ginecològica: He anat demanant a totes les embarassades què van fer quan volien començar a cercar. Les que tenien mútua van demanar hora al ginecòleg per tal que els fes un eco+analítica completa per donar l'OK en la cerca. Altres que van per SS no van fer res.
Jo tinc revisió complerta al meu hospital per gine al desembre 2013, em van fer test papanicolau i eco, tot OK. No sé si agafar una visita privada i pagar els 80-100€ que costi perque em mirin de nou, o fer la rosca al meu hospital per una nova revisió (me mandarán a la m...), o no fer res
Ufff és que a sobre soc una mica (y no me apedreeis por favor) anti-mutua.
* Tema àcid fòlic: Aqui hi ha molt de debat. M'he trobat gent que no s'ho ha pres fins que no s'ha quedat embarassada, gent que ho va començar a prendre 1 mes abans de cercar, o alhora de començar la cerca... Jo tinc clar que vull començar a prendre'l 3 MESOS ABANS de començar a cercar. El meu dubte és, si vaig per SS, a qui coi li he de demanar cita per que me'l recepti????? Al metge de capçalera o a ginecòloga de la SS? O a la llevadora? O què coi faig?
* Tema TO/TE: Vaig pensar en comprar un pack d'aquests d'Amazon que venen TO i TE per així anar captant com són els meus cicles, quan ovulo, etc. Però també em plantejo el dubte de... en serio ho he de tenir tot tan sumament controlat? No és més bonic cercar tranquil·lament, sense mirar tempes, ni TO ni res, simplement gaudir del sexe i de les ganes de ser pares naturalment? El meu marit creu que lo del TO és obssessiu... jo en part li dóno la raó, però us conec a vosaltres i veig que la majoria en feu servir... Potser quan portes diversos cicles de cerca i vols tenir-ho més controlat? O quan tens nens i no pots fer pinxitu quan toca? No sé, hi ha una mena de curtcircuit al meu cap amb aquest tema
* Tema Nick: Tinc diverses amigues/conegudes aquí al SP i saben perfectament qui sóc. Llavors em plantejo canviar-me de nick quan comenci a cercadores perquè em fa nosa que se sàpiga quan començo a cercar, quan faig pinxitu, quan desespero, quan em quedo... no sé, em fa ràbia aquesta pèrdua d'intimitat...
Però per altra banda ja tinc molts missatges, moltes em coneixeu i em fa peneta canviar-me... Bé, crec que aquests son els principals dubtes que tinc! Si podeu ajudar-me us ho agrairé moltíssim
S'admeten tot tipus de crítiques constructives, opinions personals, experiències, sentiments, etc...


Re: Recomanacions pre-concepcionals
Hola Náyade!! Quantes coses que planteges! Ets de les meves
Si vols, t'explico la meva experiència, i així podem anar comparant i veure com estem fent cadascuna de nosaltres
Anem per parts:
Tema visita ginecològica: Bé, primer de tot, dir que quan em quedi embarassada també el portaré per la SS, a excepció d'alguna prova extra. Com tu, vaja. Però fins ara he anat a ginecòleg privat (primer, perquè tenia assegurança, i ara hi vaig pagant un cop a l'any). Aquest ginecòleg privat va ser el que em va receptar les anticonceptives que he estat prenent durant quasi 10 anys (les vaig deixar el 2 de setembre). El mateix mes de setembre vam començar a provar, a veure què passava. L'únic que va passar va ser que va venir la warry en el dia 31 del cicle. Aquest mes d'octubre he anat a la meva revisió anual i li vaig explicar tot (que havia deixat les pastilles, que volíem tenir un fill i que ja havia tingut la meva primera regla post-antinconceptiva). Em va dir que ja tenia els ovaris treballant de nou i que podia posar-me a buscar sense problemes. Com que jo ja prenc àcid fòlic (ACFOL 3 mesos sí, i 3 mesos descans) perquè sóc talasèmica, em va dir que continués amb ell i que també comencés amb el gestagyn preconcepción (1 mes si i un mes no fins que m'hi quedés). Un cop embarassada, ja passaria al gestagyn embarazo (però quan m'hi quedi aniré a la SS perquè ja no tinc assegurança privada, així que allà em diran com procedir). Si realment pots fer-te una visita abans de començar a cercar, jo ho faria, que no está de més
Tema àcid fòlic: Com ja he dit, prenc ACFOL 3 mesos sí i 3 no per la talasèmia. El vaig començar a prendre aquest setembre (perquè em tocava), coincidint amb la cerca i de moment esperaré fins a acabar la darrera capsa. Llavors tornaré a descansar els 3 mesos següents, com fins ara, ja que el ginecòleg no em va dir el contrari. l'ACFOL te'l recepta el metge de capçalera, o pots anar tu mateixa a la farmàcia i demanar-lo. És la marca blanca i a mi mai m'han posat problemes per comprar-lo pel meu compte (de vegades la meva mare va al metge de capçalera a buscar receptes, perquè ella també és talasèmica, i en compra per les dues). I a més, també prenc el gestagyn, com a complement vitamínic, que té ferro, vitamina no sé què, ajuda a les connexions neuronals i bla bla bla (com que m'ho va receptar el ginecòleg, doncs jo li faig cas).
Tema TO/TE:Jo TO no n'he fet servir mai (de moment), però sí que em prenc la temperatura. Sincerament, això de la temperatura ho vaig començar a fer simplement per saber si ovulava (i quan ho feia). Abans de l'anticonceptiva notava l'ovulació perfectament, i a les dues setmanes em venia la regla, així que no estava gens preocupada, perquè era molt regular. Em feia por que després de tants anys prenent la pastilla el meu cos s'hagués adormit o alguna cosa... El primer mes vaig notar l'ovulació (tot i que va trigar 3 setmanes!) i va coincidir amb la temperatura. El que va ser més curt va ser la fase lútia (però imagino que el meu cos encara s'està adaptant). Aquest mes estic una mica més perduda, perquè no he notat l'ovulació i no sé si he ovulat o què (l'app de moment em diu que no l'ha detectat)... Això sí, nosaltres fem pinxitus cada vegada que ens ve de gust; no ens trenquem gaire el cap (sobretot perquè no fa ni 2 mesos que vaig deixar l'anticonceptiva). Jo crec que va bé com a guia per saber com funciona el teu cos. Ara bé, t'ho estic dient des del meu segon cicle de cerca (i segon després de 10 anys d'anticonceptives). Potser si en 5 cicles més encara estem buscant, el meu discurs canviarà i estaré amb temperatures i TO a muerte! Del TE no puc parlar, perquè encara no me n'he fet cap
Tema Nick: No vull ofendre, però si tens amigues al SP que saben qui ets, sabran perfecament que començaràs a buscar al maig. És veritat que si canvies de nick no sabran en quina fase et trobes ni res, però només amb que sàpiguen que estàs buscant, em sembla a mi que la cerca ja no és tan íntima. Això no ho dic amb cap mal, ja que cadascú ho diu si vol o no; però tinc una amiga que ens va dir que començava a buscar i fins el 8è cicle no es va quedar... Estava desesperada per la pressió que tenia del seu entorn. Per altra banda, el fet de tenir amigues aquí també pot fer més suportable la cerca, ja que podràs compartir amb les amigues (jo no ho puc compartir amb ningú perquè sóc l'única del grup que ara mateix està cercant i tampoc vull que em posin pressió, que sóc molt obsessiva. Tot i així, totes em diuen que seré la pròxima en tenir fills i conec aquesta pàgina gràcies a l'amiga aquesta que es va quedar en el 8è cicle de cerca). Bé, això és una cosa molt personal, però és el que dius, ja et coneixem, i al cap i a la fi, si estem aquí és per alguna cosa
I fins aquí la meva experiència, espero no haver fotut gaire rotllo

Si vols, t'explico la meva experiència, i així podem anar comparant i veure com estem fent cadascuna de nosaltres
Anem per parts:
Tema visita ginecològica: Bé, primer de tot, dir que quan em quedi embarassada també el portaré per la SS, a excepció d'alguna prova extra. Com tu, vaja. Però fins ara he anat a ginecòleg privat (primer, perquè tenia assegurança, i ara hi vaig pagant un cop a l'any). Aquest ginecòleg privat va ser el que em va receptar les anticonceptives que he estat prenent durant quasi 10 anys (les vaig deixar el 2 de setembre). El mateix mes de setembre vam començar a provar, a veure què passava. L'únic que va passar va ser que va venir la warry en el dia 31 del cicle. Aquest mes d'octubre he anat a la meva revisió anual i li vaig explicar tot (que havia deixat les pastilles, que volíem tenir un fill i que ja havia tingut la meva primera regla post-antinconceptiva). Em va dir que ja tenia els ovaris treballant de nou i que podia posar-me a buscar sense problemes. Com que jo ja prenc àcid fòlic (ACFOL 3 mesos sí, i 3 mesos descans) perquè sóc talasèmica, em va dir que continués amb ell i que també comencés amb el gestagyn preconcepción (1 mes si i un mes no fins que m'hi quedés). Un cop embarassada, ja passaria al gestagyn embarazo (però quan m'hi quedi aniré a la SS perquè ja no tinc assegurança privada, així que allà em diran com procedir). Si realment pots fer-te una visita abans de començar a cercar, jo ho faria, que no está de més
Tema àcid fòlic: Com ja he dit, prenc ACFOL 3 mesos sí i 3 no per la talasèmia. El vaig començar a prendre aquest setembre (perquè em tocava), coincidint amb la cerca i de moment esperaré fins a acabar la darrera capsa. Llavors tornaré a descansar els 3 mesos següents, com fins ara, ja que el ginecòleg no em va dir el contrari. l'ACFOL te'l recepta el metge de capçalera, o pots anar tu mateixa a la farmàcia i demanar-lo. És la marca blanca i a mi mai m'han posat problemes per comprar-lo pel meu compte (de vegades la meva mare va al metge de capçalera a buscar receptes, perquè ella també és talasèmica, i en compra per les dues). I a més, també prenc el gestagyn, com a complement vitamínic, que té ferro, vitamina no sé què, ajuda a les connexions neuronals i bla bla bla (com que m'ho va receptar el ginecòleg, doncs jo li faig cas).
Tema TO/TE:Jo TO no n'he fet servir mai (de moment), però sí que em prenc la temperatura. Sincerament, això de la temperatura ho vaig començar a fer simplement per saber si ovulava (i quan ho feia). Abans de l'anticonceptiva notava l'ovulació perfectament, i a les dues setmanes em venia la regla, així que no estava gens preocupada, perquè era molt regular. Em feia por que després de tants anys prenent la pastilla el meu cos s'hagués adormit o alguna cosa... El primer mes vaig notar l'ovulació (tot i que va trigar 3 setmanes!) i va coincidir amb la temperatura. El que va ser més curt va ser la fase lútia (però imagino que el meu cos encara s'està adaptant). Aquest mes estic una mica més perduda, perquè no he notat l'ovulació i no sé si he ovulat o què (l'app de moment em diu que no l'ha detectat)... Això sí, nosaltres fem pinxitus cada vegada que ens ve de gust; no ens trenquem gaire el cap (sobretot perquè no fa ni 2 mesos que vaig deixar l'anticonceptiva). Jo crec que va bé com a guia per saber com funciona el teu cos. Ara bé, t'ho estic dient des del meu segon cicle de cerca (i segon després de 10 anys d'anticonceptives). Potser si en 5 cicles més encara estem buscant, el meu discurs canviarà i estaré amb temperatures i TO a muerte! Del TE no puc parlar, perquè encara no me n'he fet cap
Tema Nick: No vull ofendre, però si tens amigues al SP que saben qui ets, sabran perfecament que començaràs a buscar al maig. És veritat que si canvies de nick no sabran en quina fase et trobes ni res, però només amb que sàpiguen que estàs buscant, em sembla a mi que la cerca ja no és tan íntima. Això no ho dic amb cap mal, ja que cadascú ho diu si vol o no; però tinc una amiga que ens va dir que començava a buscar i fins el 8è cicle no es va quedar... Estava desesperada per la pressió que tenia del seu entorn. Per altra banda, el fet de tenir amigues aquí també pot fer més suportable la cerca, ja que podràs compartir amb les amigues (jo no ho puc compartir amb ningú perquè sóc l'única del grup que ara mateix està cercant i tampoc vull que em posin pressió, que sóc molt obsessiva. Tot i així, totes em diuen que seré la pròxima en tenir fills i conec aquesta pàgina gràcies a l'amiga aquesta que es va quedar en el 8è cicle de cerca). Bé, això és una cosa molt personal, però és el que dius, ja et coneixem, i al cap i a la fi, si estem aquí és per alguna cosa
I fins aquí la meva experiència, espero no haver fotut gaire rotllo

Re: Recomanacions pre-concepcionals
sandysc85 primer de tot gràcies per contestar a un post tan llarg
soy de lo peor, sempre deixo uns totxos que tela...
Visita gine: Doncs llavors crec que demanaré hora amb un gine privat per què em miri tot. Normalment que entra, eco i analítica? O què? Més que res es mirar que tot estigui OK per començar
Tema àcid fòlic: Justament una amiga m'ha dit que s'ho va receptar la gine
No m'aclareixo. Amb lo leeeeeeeenta que va la SS no vull demanar hora i que estigui equivocada i torna a començar per demanar cita! He estat mirant i tot per agafar amb la meva de capçalera però només em deixa agafar fins a desembre, i es massa aviat... sóc una ansies
tinc ganes de començar la cerca!
Tema TO: Lo de les tempes sí que ho veig impossible de fer, al menys ara per ara. Jo cada dia em llevo a una hora diferent, si treballo o tinc festa, o depèn de moltes coses. Jo detecto per sobre quan estic ovulant, perquè em fan mal els ovaris però no es sempre. Inclús algun cicle he tacat marronós al eixugar-me i sé que és ovulació. Però amb un TO estaria plenament segura, no??? Ai no sé què fer!! Trobo que també és bonic anar pinxutejant en la SW (i fora també
). Això ho dic perquè encara no he començat, després al primer cicle segurament que estigui desquiciada
Pero em sembla menys mecanitzat que amb els TO que es molt: AL ATAQUE. No sé... ho he de rumiar. Al meu marit de moment no li ha agradat
Nick: Doncs tens tota la raó. A mi l'Halia em coneix des de fa mooooolts anys, i no m'importa que em segueixi,el que em fa por son altres companyes... però tens tota la raó, es una xorrada canviar només per això. Em fa cosa que tothom sàpiga si encerto o no en un cicle o en un altre... aquesta "pressió"... per la resta, m'és igual
En fi, GRÀCIES

soy de lo peor, sempre deixo uns totxos que tela... Visita gine: Doncs llavors crec que demanaré hora amb un gine privat per què em miri tot. Normalment que entra, eco i analítica? O què? Més que res es mirar que tot estigui OK per començar
Tema àcid fòlic: Justament una amiga m'ha dit que s'ho va receptar la gine
No m'aclareixo. Amb lo leeeeeeeenta que va la SS no vull demanar hora i que estigui equivocada i torna a començar per demanar cita! He estat mirant i tot per agafar amb la meva de capçalera però només em deixa agafar fins a desembre, i es massa aviat... sóc una ansies
tinc ganes de començar la cerca!Tema TO: Lo de les tempes sí que ho veig impossible de fer, al menys ara per ara. Jo cada dia em llevo a una hora diferent, si treballo o tinc festa, o depèn de moltes coses. Jo detecto per sobre quan estic ovulant, perquè em fan mal els ovaris però no es sempre. Inclús algun cicle he tacat marronós al eixugar-me i sé que és ovulació. Però amb un TO estaria plenament segura, no??? Ai no sé què fer!! Trobo que també és bonic anar pinxutejant en la SW (i fora també
). Això ho dic perquè encara no he començat, després al primer cicle segurament que estigui desquiciada
Pero em sembla menys mecanitzat que amb els TO que es molt: AL ATAQUE. No sé... ho he de rumiar. Al meu marit de moment no li ha agradat
Nick: Doncs tens tota la raó. A mi l'Halia em coneix des de fa mooooolts anys, i no m'importa que em segueixi,el que em fa por son altres companyes... però tens tota la raó, es una xorrada canviar només per això. Em fa cosa que tothom sàpiga si encerto o no en un cicle o en un altre... aquesta "pressió"... per la resta, m'és igual
En fi, GRÀCIES


- _ArcoIris_
- :: tortuga

- Entrades: 343
- Membre des de: dc. oct. 21, 2015 10:04 am
Re: Recomanacions pre-concepcionals
A ver, alma de cántaro, que eres más de controlarlo todo que yo, hija mía jajajajajaja
Espera que me sitúe....
1. Tema visita.... Yo sí haría una , para analítica completa pre-búsqueda (no sé si te han mirado alguna vez para tal fin, pero te la hacen completita completita tanto de vitaminas, como de anticuerpos de toxoplasmosis, hepatitis, rubeola, etc.... )
2. Ácido fólico. Yo empecé un mes antes de la búsqueda, pero ahora mismo, como ya estaba en la segunda búsqueda....llevo unos dos meses.... No se necesita receta, en la farmacia lo venden tal cual. A mí me recomendaron el foli-doce.... y en la caja viene para un mes, casi ...(ahora no recuerdo si son 20 o 30 mini pastis).... Dicen que si tienes de sobra se va por el pipote, y apañaos... :P
3. Tema TO/TE .....el TO, si al principio los primeros meses vais a la aventura, no cal....pero....yo sí compraría TE, pq si se te retrasa, los TE de farmacia cuestan el que menos 10 euros....y estas tiras son fiables y por ese precio te vienen bastantes.... Así que no te da apuro hacerte un TE al 2º dia de retraso o similar.... Y si sale positivo, ya puedes comprarle el carote de clearblue para leerlo con letras, que hace ilu...
4. Como te cambies el nick y no me digas nada, te acoso por facebook!!! jajajajaja
Besotes, preciosa :) tengo la sensación que lo conseguirás muy pronto, en cuanto te pongas
Espera que me sitúe....
1. Tema visita.... Yo sí haría una , para analítica completa pre-búsqueda (no sé si te han mirado alguna vez para tal fin, pero te la hacen completita completita tanto de vitaminas, como de anticuerpos de toxoplasmosis, hepatitis, rubeola, etc.... )
2. Ácido fólico. Yo empecé un mes antes de la búsqueda, pero ahora mismo, como ya estaba en la segunda búsqueda....llevo unos dos meses.... No se necesita receta, en la farmacia lo venden tal cual. A mí me recomendaron el foli-doce.... y en la caja viene para un mes, casi ...(ahora no recuerdo si son 20 o 30 mini pastis).... Dicen que si tienes de sobra se va por el pipote, y apañaos... :P
3. Tema TO/TE .....el TO, si al principio los primeros meses vais a la aventura, no cal....pero....yo sí compraría TE, pq si se te retrasa, los TE de farmacia cuestan el que menos 10 euros....y estas tiras son fiables y por ese precio te vienen bastantes.... Así que no te da apuro hacerte un TE al 2º dia de retraso o similar.... Y si sale positivo, ya puedes comprarle el carote de clearblue para leerlo con letras, que hace ilu...
4. Como te cambies el nick y no me digas nada, te acoso por facebook!!! jajajajaja
Besotes, preciosa :) tengo la sensación que lo conseguirás muy pronto, en cuanto te pongas

http://www.fertilityfriend.com/home/542781" onclick="window.open(this.href);return false;



4.07.2015 >> TE + :) :) Sujétate fuerte, chiquitín !!
27.07.2015 Nos comunican que nuestro pequeño se ha ido
27.10.2015. TE + :) ..11.11.2015 Te fuiste :'(
29.11.2015 ¡Volvemos a estar embarazados! 6/9/16 Llegaste Emma!



4.07.2015 >> TE + :) :) Sujétate fuerte, chiquitín !!
27.07.2015 Nos comunican que nuestro pequeño se ha ido
27.10.2015. TE + :) ..11.11.2015 Te fuiste :'(
29.11.2015 ¡Volvemos a estar embarazados! 6/9/16 Llegaste Emma!
Re: Recomanacions pre-concepcionals
De res maca!! Per això estem i així anem compartint experiències :)
Dels TE no t'havia parlat i estic d'acord amb la Cucurucho80 (Arcoiris). Jo em vaig comprar per Amazon 5 TE per 2'99€. Em van arribar en uns 4 dies, però com t'he dit abans, encara no he tingut oportunitat d'utilitzar-los :p Així que, per aquest preu, no està de més tenir-ne a mà :)
Dels TE no t'havia parlat i estic d'acord amb la Cucurucho80 (Arcoiris). Jo em vaig comprar per Amazon 5 TE per 2'99€. Em van arribar en uns 4 dies, però com t'he dit abans, encara no he tingut oportunitat d'utilitzar-los :p Així que, per aquest preu, no està de més tenir-ne a mà :)
Re: Recomanacions pre-concepcionals
Náyade ha escrit:Hola maques!![]()
Com ja sabeu les que em coneixeu, la idea és que l'any vinent cap a primavera ens posem a cercar panxu![]()
Com sóc tan perfeccionista i ho vull tenir tot tan controlat, ja estic planificant més o menys els passos que he de seguir abans de posar-nos a la búsqueda del tesoro![]()
Aclarir que jo aniré únicament per SS -a exepció que vulgui alguna prova extra i pagar una visita privada puntualment-, per tant res de mútua. També que sóc infermera i que treballo a un hospital on hi ha ginecologia i maternitat, però que sóc molt tímida i no sé si sabria fer la rosca per aconseguir ecos extra o visites de gine... ja em va costar LA VIDA que em donessin una visita de ginecologia amb ells -me la vaig fer al desembre 2013-.
Us deixo un llistat de coses que penso que son importants i si us plau, em deixeu les vostres opinions, suggeriments i demés, que seràn més que benvinguts![]()
* Tema visita ginecològica: He anat demanant a totes les embarassades què van fer quan volien començar a cercar. Les que tenien mútua van demanar hora al ginecòleg per tal que els fes un eco+analítica completa per donar l'OK en la cerca. Altres que van per SS no van fer res.
Jo tinc revisió complerta al meu hospital per gine al desembre 2013, em van fer test papanicolau i eco, tot OK. No sé si agafar una visita privada i pagar els 80-100€ que costi perque em mirin de nou, o fer la rosca al meu hospital per una nova revisió (me mandarán a la m...), o no fer res![]()
Ufff és que a sobre soc una mica (y no me apedreeis por favor) anti-mutua.
* Tema àcid fòlic: Aqui hi ha molt de debat. M'he trobat gent que no s'ho ha pres fins que no s'ha quedat embarassada, gent que ho va començar a prendre 1 mes abans de cercar, o alhora de començar la cerca... Jo tinc clar que vull començar a prendre'l 3 MESOS ABANS de començar a cercar. El meu dubte és, si vaig per SS, a qui coi li he de demanar cita per que me'l recepti????? Al metge de capçalera o a ginecòloga de la SS? O a la llevadora? O què coi faig?![]()
* Tema TO/TE: Vaig pensar en comprar un pack d'aquests d'Amazon que venen TO i TE per així anar captant com són els meus cicles, quan ovulo, etc. Però també em plantejo el dubte de... en serio ho he de tenir tot tan sumament controlat? No és més bonic cercar tranquil·lament, sense mirar tempes, ni TO ni res, simplement gaudir del sexe i de les ganes de ser pares naturalment? El meu marit creu que lo del TO és obssessiu... jo en part li dóno la raó, però us conec a vosaltres i veig que la majoria en feu servir... Potser quan portes diversos cicles de cerca i vols tenir-ho més controlat? O quan tens nens i no pots fer pinxitu quan toca? No sé, hi ha una mena de curtcircuit al meu cap amb aquest temaI tot això ho dic amb molt de respecte a totes, tot el que es pugui fer per aconseguir la panxu és benvingut!
* Tema Nick: Tinc diverses amigues/conegudes aquí al SP i saben perfectament qui sóc. Llavors em plantejo canviar-me de nick quan comenci a cercadores perquè em fa nosa que se sàpiga quan començo a cercar, quan faig pinxitu, quan desespero, quan em quedo... no sé, em fa ràbia aquesta pèrdua d'intimitat...Però per altra banda ja tinc molts missatges, moltes em coneixeu i em fa peneta canviar-me...
Bé, crec que aquests son els principals dubtes que tinc! Si podeu ajudar-me us ho agrairé moltíssim![]()
![]()
![]()
S'admeten tot tipus de crítiques constructives, opinions personals, experiències, sentiments, etc...
Hola boniques!!
Primer de tot, Náyade, dir-te que això que fas de voler planificar-te l'embaràs és una molt bona decisió i tandebò tothom ho fes!!! Jo també sóc infermera i vaig voler planificar molt bé el meu embaràs i part. T'explicaré la meva experiència (tinc un petitó de 16 mesets ja).
-Tema visita ginecològica : et diré que jo vaig fer doble seguiment durant l'ambaràs (privat i SS): vaig anar a fer-me una visita pre-concepcional (mútua), i l'únic que van fer-me va ser una revisió incloent una citologia, analítica cap. Per tant, penso que ho podries fer perfectament via seguretat social (la citologia te la fa la llevadora, si no te n'has fet cap l'any anterior ja que és cada dos anys, i l'analítica de control la demanes al teu metge de capçalera i l'hi expliques el motiu). Jo, personalment, no he tingut gaire bona experiència amb tema mútua durant l'embaràs, com la SS res.
- tema àcid fòlic: com tu dius hi ha opinions diverses. També hi ha dones que es cuiden més o menys, per tant, com que actualment és difícil fer una alimentació perfecte jo me'l vaig pendre 3 mesos abans de la cerca. I no cal recepta, pots demanar-lo directament a qualsevol farmàcia. A part de l'acfol també hi ha el Yodocefol que porta el iode afegit a l'àcid fòlic. En el meu cas vaig demanar que fós multivitamínic a part de portar àcid fòlic i la gine em va recomanar el Femasvit, m'ha anat de conya. I si el compres per internet és més baratet. Me l'he près tot l'embaràs i després el Femasvit lactància.
-Tema TO: si vols que el nen neixi en un mes concret de l'any o costa una miqueta la cerca van bé però jo penso que no cal controlar-ho tot tant...això sí, has de saber quan ovules i ja està, amb el flux vaginal ja es veu. Això el què et sembli!
-Nick: jo el què faria és no obsessionar-m'hi, i quan cerquis intenta no entrar massa al sóc petit i ja està dona.
Ànims guapa!! ja ens informaràs i gaudeix de tot el procés, jo encara a vegades trobo a faltar la panxeta !!!!

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Hola Náyade!
Primer de tot dir-te que està superbé que et preocupis i t'informis abans. Jo també ho vaig fer i demostra que seràs una mare responsable que faràs el millor pel teu cigronet.
Jo faig seguiment exclusiu per SS. Ni tan sols visites privades perquè la cartera no m'ho permet. I tot just fa un meset que vaig tenir el meu positiu així que ho tinc tot ben fresquet.
* Tema visita ginecològica: Jo, com et dic, no vaig poder fer visita amb ginecòleg perque a la SS només t'hi deriva la llevadora en cas de problemes o embaràs. Quan vam decidir possar-nos-hi amb el Corxeo vaig demanar hora amb la llevadora per a que em fés revisió i mira, de pas citologia i així sabia que estava tot perfecte. Un cop vaig saber que tot estava bé ja vaig començar a fer marranades intensivament.
A més a més a mi la llevadora em va calcular els dies fèrtils i tot. Cal dir que la meva és un amor i megaprofessional.
* Tema àcid fòlic: La llevadora em va dir que m'ho comencés a prendre ja. Normalment recomanen uns mesets abans de quedar-t'hi. Jo vaig fer dos mesets i mig. La llevadora em va donar unes mostres gratuïtes (ja dic jo que és un amor...) però si vas al doctor/a de capçalera i li expliques et farà la recepta ja per un any i pots anar fent.
* Tema TO/TE: En el nostre cas vam decidir de moment no fer res per no obsessionar-nos. Quan t'hi poses ja és prou difícil deixar de pensar-hi com per a sobre estar pensant en pendre't temperatures, fent pipis cada dia... jajaja Però això va a gustos, eh? Nosaltres vam decidir suposar que jo tenia una ovulació i cicle estàndard (adaptat als meus 30 dies i no 28) i que si al cap de 5 cicles no havíem fet diana compravem TO per veure si és que no encertàvem perque ovulava al meu aire. I el TE no el vaig comprar fins que vaig tenir retràs i mooltes sospites. Me'l vaig comprar just el dia abans de fer la prova. Com he dit no em sobren els calers i gastar diners així com així... I a més pensava que per mi seria un element de pressió el fet d'anar veient el TE allí cada dia... uf... no cal... Tot i així hi ha noies que no són tan happys com jo i prefereixen conèixer bé el seu cos. És bonic també... Tot depèn del teu caràcter i com t'afecti.
* Tema Nick: Ui! Això crec que és molt personal i tan sols saps tu què és el que més et convé. Jo no li vaig dir a ningú que buscava, tan sols a una amiga meva amb la que tinc una relació moolt especial. I ara ni tan sols he dit encara que porto panxu així que... Crec que has de fer llista de pros i contres i decidir en base a això.
I fins aquí el meu rotllo personal jejejejje
A veure si et veiem aviat per cercadores i tens una panxu ben maca!!
Primer de tot dir-te que està superbé que et preocupis i t'informis abans. Jo també ho vaig fer i demostra que seràs una mare responsable que faràs el millor pel teu cigronet.
Jo faig seguiment exclusiu per SS. Ni tan sols visites privades perquè la cartera no m'ho permet. I tot just fa un meset que vaig tenir el meu positiu així que ho tinc tot ben fresquet.
* Tema visita ginecològica: Jo, com et dic, no vaig poder fer visita amb ginecòleg perque a la SS només t'hi deriva la llevadora en cas de problemes o embaràs. Quan vam decidir possar-nos-hi amb el Corxeo vaig demanar hora amb la llevadora per a que em fés revisió i mira, de pas citologia i així sabia que estava tot perfecte. Un cop vaig saber que tot estava bé ja vaig començar a fer marranades intensivament.
A més a més a mi la llevadora em va calcular els dies fèrtils i tot. Cal dir que la meva és un amor i megaprofessional.* Tema àcid fòlic: La llevadora em va dir que m'ho comencés a prendre ja. Normalment recomanen uns mesets abans de quedar-t'hi. Jo vaig fer dos mesets i mig. La llevadora em va donar unes mostres gratuïtes (ja dic jo que és un amor...) però si vas al doctor/a de capçalera i li expliques et farà la recepta ja per un any i pots anar fent.
* Tema TO/TE: En el nostre cas vam decidir de moment no fer res per no obsessionar-nos. Quan t'hi poses ja és prou difícil deixar de pensar-hi com per a sobre estar pensant en pendre't temperatures, fent pipis cada dia... jajaja Però això va a gustos, eh? Nosaltres vam decidir suposar que jo tenia una ovulació i cicle estàndard (adaptat als meus 30 dies i no 28) i que si al cap de 5 cicles no havíem fet diana compravem TO per veure si és que no encertàvem perque ovulava al meu aire. I el TE no el vaig comprar fins que vaig tenir retràs i mooltes sospites. Me'l vaig comprar just el dia abans de fer la prova. Com he dit no em sobren els calers i gastar diners així com així... I a més pensava que per mi seria un element de pressió el fet d'anar veient el TE allí cada dia... uf... no cal... Tot i així hi ha noies que no són tan happys com jo i prefereixen conèixer bé el seu cos. És bonic també... Tot depèn del teu caràcter i com t'afecti.
* Tema Nick: Ui! Això crec que és molt personal i tan sols saps tu què és el que més et convé. Jo no li vaig dir a ningú que buscava, tan sols a una amiga meva amb la que tinc una relació moolt especial. I ara ni tan sols he dit encara que porto panxu així que... Crec que has de fer llista de pros i contres i decidir en base a això.
I fins aquí el meu rotllo personal jejejejje
A veure si et veiem aviat per cercadores i tens una panxu ben maca!!

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Hola Náyade!
Jo també vaig per SS únicament
tema visita gine: jo uns mesos avans d'iniciar la búsqueda vaig demanar hora a la llevadora i vaig dir que era per fer la revisió, citologia i que voliem començar a buscar un bebito (la llevadora que em va tocar va ser una mica desagradable... Dient que no feia falta etc... Pero em va dir tot el que havia de fer un cop m'hi quedés i que anés a la doctora de capçalera a que em poses l'acfol a les receptes durante uns mesos aixi m'estalviaba anar cada dos per tres. I que si veia que anava per llarg... Fes mes si mes no... Pero que d'entrada minim 3 mesos seguitsAra que ja m'he quedat embaraçada em porta una altre llevadora i es un amor!!!
Tema acid folic: la doctora mel va posar a receptes croniques durant un any i ja de pas em va fer analitiques i ja em va mirar la toxoplasmosis,....
Ara un cop m'hi je quedat estic prenent el natalben supra perqué es més complet i em va dir la llevadora que si podia pagar-lo millor i sino que anés i em FES recepta del yodocefol (mes economic)
Tema TO/TE: a mi em van regalar uns TO El primer mes de búsqueda vaig fer TE i res... I en el segon mes de búsqueda vaig passat de fer-los i m'hi vaig quedar.
Els que em van regalar la noia els havia comprat per internet (no recordo la web)
Tema nick: això tu mateixa... Nosaltres no ho vam dir a ningú a excepte a dos amics... Perqué tenim molta confiança i ens ho expliquem tot. Aixi que en funció de la relació que tinguis amb les Amigues i si vols que ho sapiguen o no....
Jo també vaig per SS únicament
tema visita gine: jo uns mesos avans d'iniciar la búsqueda vaig demanar hora a la llevadora i vaig dir que era per fer la revisió, citologia i que voliem començar a buscar un bebito (la llevadora que em va tocar va ser una mica desagradable... Dient que no feia falta etc... Pero em va dir tot el que havia de fer un cop m'hi quedés i que anés a la doctora de capçalera a que em poses l'acfol a les receptes durante uns mesos aixi m'estalviaba anar cada dos per tres. I que si veia que anava per llarg... Fes mes si mes no... Pero que d'entrada minim 3 mesos seguitsAra que ja m'he quedat embaraçada em porta una altre llevadora i es un amor!!!
Tema acid folic: la doctora mel va posar a receptes croniques durant un any i ja de pas em va fer analitiques i ja em va mirar la toxoplasmosis,....
Ara un cop m'hi je quedat estic prenent el natalben supra perqué es més complet i em va dir la llevadora que si podia pagar-lo millor i sino que anés i em FES recepta del yodocefol (mes economic)
Tema TO/TE: a mi em van regalar uns TO El primer mes de búsqueda vaig fer TE i res... I en el segon mes de búsqueda vaig passat de fer-los i m'hi vaig quedar.
Els que em van regalar la noia els havia comprat per internet (no recordo la web)
Tema nick: això tu mateixa... Nosaltres no ho vam dir a ningú a excepte a dos amics... Perqué tenim molta confiança i ens ho expliquem tot. Aixi que en funció de la relació que tinguis amb les Amigues i si vols que ho sapiguen o no....

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Gràcies a totes, sou maquísimes!!!
Escric modo soso des del mòbil. Em ve genial llegir totes les vostres vivències i experiències... no sé què faré però ja tinc una idea per sobre. Primer, anar a per l'àcid fòlic a la llevadora o a qui sigui (crec que aniré a la llevadora i si no és ella, a la metgessa de capçalera).
De moment no compraré TO, de TE en tinc 4 ja que vaig comprar a Amazon 5 quan sospitava d'un retràs i em van costar 2'99€ i van genial. De moment faré amb això, a mesura que augmentin els cicles de cerca ja en compraré més!
I crec que passo de la revisió extra x privat... és que son 100€ i ara per ara crec que no ho faré. Quan arribi el moment ja veurem que en penso!
I sobre el nick... doncs mira que em segueixi qui vulgui!! Vull aconseguir panxu i m'és igual qui m'observi. Quan vols alguna cosa, la resta et dona igual.
Alguna coseta més a tenir en compte????? Recomanacions, consells, etc...
Uffff em queden 7 mesos per buscar i s'està fent etern!!! L'únic que em frena ara mateix és el tema treball, que sabré algo al maig i començen a haver-hi moviments a l'empresa... veurem si pesco alguna coseta llarga i ja busco panxu definitivament!!!
Petonarros a totes.
Escric modo soso des del mòbil. Em ve genial llegir totes les vostres vivències i experiències... no sé què faré però ja tinc una idea per sobre. Primer, anar a per l'àcid fòlic a la llevadora o a qui sigui (crec que aniré a la llevadora i si no és ella, a la metgessa de capçalera).
De moment no compraré TO, de TE en tinc 4 ja que vaig comprar a Amazon 5 quan sospitava d'un retràs i em van costar 2'99€ i van genial. De moment faré amb això, a mesura que augmentin els cicles de cerca ja en compraré més!
I crec que passo de la revisió extra x privat... és que son 100€ i ara per ara crec que no ho faré. Quan arribi el moment ja veurem que en penso!
I sobre el nick... doncs mira que em segueixi qui vulgui!! Vull aconseguir panxu i m'és igual qui m'observi. Quan vols alguna cosa, la resta et dona igual.
Alguna coseta més a tenir en compte????? Recomanacions, consells, etc...
Uffff em queden 7 mesos per buscar i s'està fent etern!!! L'únic que em frena ara mateix és el tema treball, que sabré algo al maig i començen a haver-hi moviments a l'empresa... veurem si pesco alguna coseta llarga i ja busco panxu definitivament!!!
Petonarros a totes.

Re: Recomanacions pre-concepcionals
hola bonicona,
Jo demanaria hora al gine, si te la donen per d'aquí mil anys (és la pega de la SS) demanaria hora al metge de capçalera ptser aquest et pot demanar els analisis per confirmar que tot ok.
per bucar un baby a més es important que sàpigues si has o no passat la varicela per que si no et pots vacunar abans,... si no l'has passada i t'en enteres que no tens anticossos despres t'has de passar els nou mesos evitant nens!!!!!!
La visita a un gine privat si despres no et seguirà l'embaràs no li trobo sentit,...
l'àcid fòlic te'l donen sense recepta,.. de fet jo he anat al gine per revisio anual i m'ha dit que demani acid folic amb vitamines com que ja havia anat a la farmacia pel me compte estic amb acfol i quan l'acabi comprare algun complement d'acid folic amb vitamines....
lo del TE TO,... uff es que això d'encertar l'ovulet es més dificil del que sembla ehh!!!!!! jo m'ho esticpensant però em temo que no hi arribo ja a aquest mes,... i com que soc força puntual amb la warry els TE no se si em calen o ja m'espero al clearblue quan hi hagi un retras inminent,...
El Nick,.. uf jo no ho vull dir a ningú però tenir mooolts coneguts en entorn medic fa que et pillin cada dos per tres,.. be en fi en el meu cas ho sap el Tanitu XDDD i un grup d'amigues moooolt intimes que l'unic defecteq ue tenen o tenim es que si ho sap una ho sabem totes XDDDDD però no m'importa que ho sàpiguen, i una altre amiga, d'infancia que la molt,.... em coneix com si m'hagues parit.Espero que ja amb aquests escapes en fem prou
respecte a tenir en compte no et puc ajudar massa per que nomes soc buscadora encara no he encertat mai XDDDD crec que els unics consells que et puc donar són:
si vols fer grafiques i això potser si que hauries de començar ja a pendre t les temperatures, i que lo de caçar l'ovulet,... bé no es tant fàcil com sembla ho dic per que la meva teoria es que quan t'hi poses a buscar has de ser concient que potser t 'hi quedes aquell primer mes
però que també pot trigar més temps,.. fins a un any es normal

Jo demanaria hora al gine, si te la donen per d'aquí mil anys (és la pega de la SS) demanaria hora al metge de capçalera ptser aquest et pot demanar els analisis per confirmar que tot ok.
per bucar un baby a més es important que sàpigues si has o no passat la varicela per que si no et pots vacunar abans,... si no l'has passada i t'en enteres que no tens anticossos despres t'has de passar els nou mesos evitant nens!!!!!!
La visita a un gine privat si despres no et seguirà l'embaràs no li trobo sentit,...
l'àcid fòlic te'l donen sense recepta,.. de fet jo he anat al gine per revisio anual i m'ha dit que demani acid folic amb vitamines com que ja havia anat a la farmacia pel me compte estic amb acfol i quan l'acabi comprare algun complement d'acid folic amb vitamines....
lo del TE TO,... uff es que això d'encertar l'ovulet es més dificil del que sembla ehh!!!!!! jo m'ho esticpensant però em temo que no hi arribo ja a aquest mes,... i com que soc força puntual amb la warry els TE no se si em calen o ja m'espero al clearblue quan hi hagi un retras inminent,...
El Nick,.. uf jo no ho vull dir a ningú però tenir mooolts coneguts en entorn medic fa que et pillin cada dos per tres,.. be en fi en el meu cas ho sap el Tanitu XDDD i un grup d'amigues moooolt intimes que l'unic defecteq ue tenen o tenim es que si ho sap una ho sabem totes XDDDDD però no m'importa que ho sàpiguen, i una altre amiga, d'infancia que la molt,.... em coneix com si m'hagues parit.Espero que ja amb aquests escapes en fem prou
respecte a tenir en compte no et puc ajudar massa per que nomes soc buscadora encara no he encertat mai XDDDD crec que els unics consells que et puc donar són:
si vols fer grafiques i això potser si que hauries de començar ja a pendre t les temperatures, i que lo de caçar l'ovulet,... bé no es tant fàcil com sembla ho dic per que la meva teoria es que quan t'hi poses a buscar has de ser concient que potser t 'hi quedes aquell primer mes
però que també pot trigar més temps,.. fins a un any es normal

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Gràcies maca!
El tema de visita ginecòleg privat m'ho vaig estar pensant, però tens raó, si després no em seguirà ell/ella, és una mica xorrada, a més de que millor estalviar-nos aquests calerons.
La "put*da" és que tinc tot el tema ginecològic revisat al gener 2014 i clar, per SS no em tocaria fins al 2017!! Si em toqués ara doncs genial, però passo d'anar demanant favors a ningú. Tinc una analítica de Juliol d'aquest any demanada per la metgessa de capçalera i era bastant complerta, i tot PERFECTE, ni un sol valor alterat
Com que sóc infermera, i m'he punxat vàries vegades amb agulles utilitzades
m'han fet diverses serologies de control i tot estava ok!! Ara no recordo exactament què entrava però hepatitis i VIH tot OK.
Creieu que és necessari agafar un complex vitamínic més complert que l'acfol? Hi ha molta diferència de preu?
Les tempes no me les plantejo ni de conya ara mateix, em sembla molt sacrificat i admiro a les que ho feu, perquè si que es 100% indicador d'ovulació, implantació, etc... però ho veig massa controlador per quan comenci!! Quan porti diversos cicles ja m'ho plantejaré. Jo sempre prenso que trigaré molt a quedar-me, he seguir a tantes noies per aquí que els ha costat tant... que ho veig tot molt negre!! El meu marit sempre m'està dient que perquè sóc tan negativa, si tothom és queda ben fàcil!! (iluso, como se nota que no tiene ni idea... ).
I res noies... em moro de ganes de començar!!!
Però hauré d'esperar al tema treball, i a sobre tinc 3 amigues embarassades i penso xorrades com "si ara em puso a cercar i em quedo, elles pensaran que m'estic copiant o que els estic xafant una mica el seu momentàs"... Estic boja, oi?
A algú li ha passat això??... Dues el trindràn al febrer-març i una altre a l'abril. Em fa molta moltíssima ràbia quan la gent diu que "t'has copiat eh???"...
En fi nenes, gràcies per tots els consells!!! Valeu milions

El tema de visita ginecòleg privat m'ho vaig estar pensant, però tens raó, si després no em seguirà ell/ella, és una mica xorrada, a més de que millor estalviar-nos aquests calerons.
La "put*da" és que tinc tot el tema ginecològic revisat al gener 2014 i clar, per SS no em tocaria fins al 2017!! Si em toqués ara doncs genial, però passo d'anar demanant favors a ningú. Tinc una analítica de Juliol d'aquest any demanada per la metgessa de capçalera i era bastant complerta, i tot PERFECTE, ni un sol valor alterat
Com que sóc infermera, i m'he punxat vàries vegades amb agulles utilitzades
Creieu que és necessari agafar un complex vitamínic més complert que l'acfol? Hi ha molta diferència de preu?
Les tempes no me les plantejo ni de conya ara mateix, em sembla molt sacrificat i admiro a les que ho feu, perquè si que es 100% indicador d'ovulació, implantació, etc... però ho veig massa controlador per quan comenci!! Quan porti diversos cicles ja m'ho plantejaré. Jo sempre prenso que trigaré molt a quedar-me, he seguir a tantes noies per aquí que els ha costat tant... que ho veig tot molt negre!! El meu marit sempre m'està dient que perquè sóc tan negativa, si tothom és queda ben fàcil!! (iluso, como se nota que no tiene ni idea... ).
I res noies... em moro de ganes de començar!!!
Però hauré d'esperar al tema treball, i a sobre tinc 3 amigues embarassades i penso xorrades com "si ara em puso a cercar i em quedo, elles pensaran que m'estic copiant o que els estic xafant una mica el seu momentàs"... Estic boja, oi?
A algú li ha passat això??... Dues el trindràn al febrer-març i una altre a l'abril. Em fa molta moltíssima ràbia quan la gent diu que "t'has copiat eh???"...
En fi nenes, gràcies per tots els consells!!! Valeu milions


Re: Recomanacions pre-concepcionals
Ay Náyade!! Això de copiar-se també ho he pensat!!
Tinc una amiga que parirà al desembre i penso: "ostres, si ara m'hi quedo i ho dic a les 12 setmanes, serà aproximadament quan ella parirà, llavors semblarà que li robo el moment... Millor m'espero a dir-ho? M'espero a cercar?" i coses per l'estil, i això que cap amiga està buscant (que jo sàpiga)... Però saps què? Que cadascú s'organitza la vida com vol (o com pot), ni que això de quedar-se embarassada fos pim pam! (n'hi ha que sí, però no tothom té aquesta sort), així que res, tu cerca quan consideris, i si concideixes amb alguna amiga, doncs mira, podreu compartir experiència
perquè si hem d'esperar a que a tothom li vingui bé estem apanyades
He dit! 
Tinc una amiga que parirà al desembre i penso: "ostres, si ara m'hi quedo i ho dic a les 12 setmanes, serà aproximadament quan ella parirà, llavors semblarà que li robo el moment... Millor m'espero a dir-ho? M'espero a cercar?" i coses per l'estil, i això que cap amiga està buscant (que jo sàpiga)... Però saps què? Que cadascú s'organitza la vida com vol (o com pot), ni que això de quedar-se embarassada fos pim pam! (n'hi ha que sí, però no tothom té aquesta sort), així que res, tu cerca quan consideris, i si concideixes amb alguna amiga, doncs mira, podreu compartir experiència
He dit! 
Re: Recomanacions pre-concepcionals
Tens tota la raó sandysc85... però no deixen de ser bajanades que penses quan estàs cercant. Me n'alegro de no ser l'única a pensar aquestes xorradetes
La veritat. Perquè jo sóc molt així. El meu marit, quan li dic aquestes coses, sempre en diu que li dono massa voltes al cap, miro massa variables de tot... no ho puc evitar, sóc dona
Quan tothom hagi parit, jo em posaré a cercar... i llavors, tothom pensarà: ai, ara que totes van amb els seus bebès li ha fet enveja!
Quan porto pensant en això des de fa moltíssims anys! I si no m'he possat abans és perquè no m'ha donat la gana
En fi... és un tema sense fi!
La veritat. Perquè jo sóc molt així. El meu marit, quan li dic aquestes coses, sempre en diu que li dono massa voltes al cap, miro massa variables de tot... no ho puc evitar, sóc dona
Quan tothom hagi parit, jo em posaré a cercar... i llavors, tothom pensarà: ai, ara que totes van amb els seus bebès li ha fet enveja!
En fi... és un tema sense fi!

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Hola noies!
Jo per l'any vinent tambè començaré la cerca.
Amb lo del tema de les "vitamines" preconcepcionals jo també tinc una mica de lio.
Veig que n'hi han foreres q prenen unicament acfol, d'altres convinen amb yodocefol... d'altres prenen l'ovusitol i d'altres el gestagin preconcepcion
Suposo que segons el ginecoleg que tinguis et recomana una cosa o una altre...
Jo de cara a finals d'any torno a fer-me revisió i aprofitaré per fer la consulta.
Si hay alguien en la sala que pugui donar-me la seva opinió/experiència, sera benvinguda!!
Gracies a totes!
Jo per l'any vinent tambè començaré la cerca.
Amb lo del tema de les "vitamines" preconcepcionals jo també tinc una mica de lio.
Veig que n'hi han foreres q prenen unicament acfol, d'altres convinen amb yodocefol... d'altres prenen l'ovusitol i d'altres el gestagin preconcepcion
Suposo que segons el ginecoleg que tinguis et recomana una cosa o una altre...
Jo de cara a finals d'any torno a fer-me revisió i aprofitaré per fer la consulta.
Si hay alguien en la sala que pugui donar-me la seva opinió/experiència, sera benvinguda!!
Gracies a totes!
Re: Recomanacions pre-concepcionals
Holaaa!
déu n'hi do quants consells! també diuen que és bo anar al dentista oi? abans de buscar perquè la boca és una de les parts que més pateix!
tema pastilles: alguns gines recomanen àcid fòlic més altres complements. no sé fins a quin punt perquè ho creuen necessari o perquè tenen xanxullos amb les farmacèutiques. jo vaig fer un paquet de femasvit (el que em va recomanar la gine) i ara vaig amb yodocefol. per què? perquè és bastant més barat. quan m'hi quedi ja em passaré al femasvit o natalbén o un d'aquests, però mentrestant (creuo els dits perquè la cerca sigui curta) faré el yodocefol que no em vull arruinar!
jo vaig mirar el % dels components i pel que fa al àcid fòlic i iode (els més importants) tenen la mateixa quantitat el yodocefol que el femasvit o un d'aquests. també és cert que tenen més vitamines i per tant són més complerts però si et fas una analítica i no tens carència de res jo tiraria només amb acfol o yodocefol!
déu n'hi do quants consells! també diuen que és bo anar al dentista oi? abans de buscar perquè la boca és una de les parts que més pateix!
tema pastilles: alguns gines recomanen àcid fòlic més altres complements. no sé fins a quin punt perquè ho creuen necessari o perquè tenen xanxullos amb les farmacèutiques. jo vaig fer un paquet de femasvit (el que em va recomanar la gine) i ara vaig amb yodocefol. per què? perquè és bastant més barat. quan m'hi quedi ja em passaré al femasvit o natalbén o un d'aquests, però mentrestant (creuo els dits perquè la cerca sigui curta) faré el yodocefol que no em vull arruinar!
jo vaig mirar el % dels components i pel que fa al àcid fòlic i iode (els més importants) tenen la mateixa quantitat el yodocefol que el femasvit o un d'aquests. també és cert que tenen més vitamines i per tant són més complerts però si et fas una analítica i no tens carència de res jo tiraria només amb acfol o yodocefol!
http://www.fertilityfriend.com/home/5fafbd
18/12/2015 TE+
05/01/2016 et veiem el cor com batega i fas 4mm!
22/01/2016 2.4cm i un cor bategant a tot drap.
11/02/2016 5.6cm i no pares de moure't!
10/03/2016 16 setmanes, ets un Pere i estàs perfecte!
18/12/2015 TE+
05/01/2016 et veiem el cor com batega i fas 4mm!
22/01/2016 2.4cm i un cor bategant a tot drap.
11/02/2016 5.6cm i no pares de moure't!
10/03/2016 16 setmanes, ets un Pere i estàs perfecte!
Re: Recomanacions pre-concepcionals
Lagreta ha escrit:Holaaa!
déu n'hi do quants consells! també diuen que és bo anar al dentista oi? abans de buscar perquè la boca és una de les parts que més pateix!
tema pastilles: alguns gines recomanen àcid fòlic més altres complements. no sé fins a quin punt perquè ho creuen necessari o perquè tenen xanxullos amb les farmacèutiques. jo vaig fer un paquet de femasvit (el que em va recomanar la gine) i ara vaig amb yodocefol. per què? perquè és bastant més barat. quan m'hi quedi ja em passaré al femasvit o natalbén o un d'aquests, però mentrestant (creuo els dits perquè la cerca sigui curta) faré el yodocefol que no em vull arruinar!
jo vaig mirar el % dels components i pel que fa al àcid fòlic i iode (els més importants) tenen la mateixa quantitat el yodocefol que el femasvit o un d'aquests. també és cert que tenen més vitamines i per tant són més complerts però si et fas una analítica i no tens carència de res jo tiraria només amb acfol o yodocefol!
A mi també m'agradaria que m'asesorin una mica sobre aquest tema, amb preus i tal. Pel que he sentit hi ha molta diferència de preu!...

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Gràcies Naethda! La veritat que a vegades em vénen ganes d'escurçar una mica el temps d'espera, però després hi penso en les conseqüències i no em val la pena (pel tema treball
).
Els meus pasos seràn llavors, metgessa de capçalera -que és molt jove i té dos nens petits- per l'Acfol, i possible analítica -m'ha fet una bastant completa aquest any, no sé si em demanarà un altre tan aviat-.
Dentista, important, sí!!! Hi aniré per revisió complerta
Lo dels TO ja ho vaig possar que de momento no ho contemplo, si trigo a quedar-m'hi doncs ja faré un pensament. Sóc massa controladora i he d'apendre que tot té el seu temps i que no tot es pot controlar -i aquest tema és un exemple!-. Jo crec que tens molta raó en el que dius, estar tan pendent d'una tira de TO no deu ser gaire bo!! Entenc a les que ho fan perquè porten molts cicles, o perquè tenen cicles irregulars, o una certa edat... però si som joves i no hi ha problemes aparents... doncs a gaudir!
Ahhhh i totes les amigues que tinc els recomano aquest fòrum pero cap ni una em fot ni cas!!!
Elles s'ho perden!!!
Gràcies a totes les respostes!!
Quines ganes de començar!!!
Els meus pasos seràn llavors, metgessa de capçalera -que és molt jove i té dos nens petits- per l'Acfol, i possible analítica -m'ha fet una bastant completa aquest any, no sé si em demanarà un altre tan aviat-.
Dentista, important, sí!!! Hi aniré per revisió complerta
Lo dels TO ja ho vaig possar que de momento no ho contemplo, si trigo a quedar-m'hi doncs ja faré un pensament. Sóc massa controladora i he d'apendre que tot té el seu temps i que no tot es pot controlar -i aquest tema és un exemple!-. Jo crec que tens molta raó en el que dius, estar tan pendent d'una tira de TO no deu ser gaire bo!! Entenc a les que ho fan perquè porten molts cicles, o perquè tenen cicles irregulars, o una certa edat... però si som joves i no hi ha problemes aparents... doncs a gaudir!
Ahhhh i totes les amigues que tinc els recomano aquest fòrum pero cap ni una em fot ni cas!!!
Gràcies a totes les respostes!!
Quines ganes de començar!!!

Re: Recomanacions pre-concepcionals
Com gairebé sempre, em sembla que faig tard, però intentaré posar el meu granet de sorra...
Tema Test Ovulació: Sincerament, em sembla una mica "exagerat" (per dir-ho d'alguna manera), a menys que portis molt de temps amb la cerca i no hi hagi manera, o que siguis molt irregular, o coses per l'estil. Que consti que jo mai no n'he fet servir i l'embaràs de la nena va arribar en el moment més inesperat, quan ja havíem perdut pràcticament tota esperança.
L'únic tipus de test que sempre tinc a casa és un Test d'Embaràs. Mai no se sap quan pots estar prenent segons quin medicament i que pugui coincidir amb alguna possible falta, o sigui que millor tenir-ne a mà, encara que no sigui precisament un Clear Blue; si surt que sí, doncs vas al metge de capçalera i que et faci analítiques més específiques per confirmar el positiu i acabar de mirar que tot estigui en ordre (si no has pogut abans).
En la primera visita amb el ginecòleg que em va portar l'embaràs, va ser ell qui em va recomanar de prendre àcid fòlic (Yoduk, em sembla que es deia) fins a finals del primer trimestre. I al cap d'algun temps (com als 5 mesos), em va receptar un suplement de ferro (Fero-Gradumet).
... I em sembla que això és tot el que havia de dir. Espero que et serveixi d'alguna cosa.
Molta sort amb la cerca!
Tema Test Ovulació: Sincerament, em sembla una mica "exagerat" (per dir-ho d'alguna manera), a menys que portis molt de temps amb la cerca i no hi hagi manera, o que siguis molt irregular, o coses per l'estil. Que consti que jo mai no n'he fet servir i l'embaràs de la nena va arribar en el moment més inesperat, quan ja havíem perdut pràcticament tota esperança.
L'únic tipus de test que sempre tinc a casa és un Test d'Embaràs. Mai no se sap quan pots estar prenent segons quin medicament i que pugui coincidir amb alguna possible falta, o sigui que millor tenir-ne a mà, encara que no sigui precisament un Clear Blue; si surt que sí, doncs vas al metge de capçalera i que et faci analítiques més específiques per confirmar el positiu i acabar de mirar que tot estigui en ordre (si no has pogut abans).
En la primera visita amb el ginecòleg que em va portar l'embaràs, va ser ell qui em va recomanar de prendre àcid fòlic (Yoduk, em sembla que es deia) fins a finals del primer trimestre. I al cap d'algun temps (com als 5 mesos), em va receptar un suplement de ferro (Fero-Gradumet).
... I em sembla que això és tot el que havia de dir. Espero que et serveixi d'alguna cosa.
Molta sort amb la cerca!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |












