Tempes for dummies II: Gràfiques online i com compartir-les

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Castanyeta
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Tempes for dummies II: Gràfiques online i com compartir-les

EntradaAutor: Castanyeta » dt. març 11, 2008 11:33 am

(2n missatge de la sèrie. Comments needed & welcome per millorar-lo!)

Temperatures for dummies II. Gràfiques online (FF) i com compartir-les al Socpetit

—Ei, que ja fa uns dies que em prenc la temperatura i la vaig apuntant a la taula. Això és la gràfica famosa, no? Ara què he de fer?
—Sí, és la gràfica famosa. Ara es traca d'interpretar-la...
—Però com es fa? Si jo no en sé!
—No et preocupis, t'adjudarem les grafiqueres del socpetit. Ja deus haver vist el nostre fil mensual. Es diu "Gràfiques de temperatures - NOM DEL MES".
—Sí, i he vist que quasi totes hi poseu unes gràfiques semblants, molt chules, i que les pengeu i les comenteu. Però no sé com es fa...
—Hi ha llocs a internet que et permeten fer la gràfica online: omples un formulari amb la temperatura del dia i et genera la gràfica; aleshores la pots guardar com a imatge, i adjuntar-la a un missatge del socpetit (com quan poses una foto). I d'aquesta manera les altres la veiem i la podem comentar.
—'Ta guai. I quins llocs són aquests?
—La majoria de nosaltres som 'clientes' d'un d'especialitzat en això, que es diu Fertility Friend (a partir d'ara, FF). La pega és que està en anglès, però aprendre com va no és gaire complicat, i a més corre porái una traducció de les pàgines importants. I la gràcia és que el FF no només et genera la gràfica, sinó que, com que té milions d'usuàries al món i de gràfiques i dades enregistrades, les usa per comparar i t'ajuda a interpretar la gràfica i detectar el dia d'vulació, etc.
—Pinta bé. I el puc fer servir així, a pèl?
—Sí. Només t'hi has d'enregistrar. Aquí tens l'enllaç per començar:
http://www.fertilityfriend.com/
Has d'anar a la dreta, on diu "Join now. It's free", i omplir les dades que et demana. O ves directament aquí: http://www.fertilityfriend.com/fforeg.html Ja veuràs que registrar-se es fa com a la majoria de llocs, no crec que calguin més explicacions...
—D'acord, suposem que m'he registrat. Què passa aleshores?
—Aleshores, pots 'passar a net' les teves temperatures que tens anotades a mà, i el FF et fa la gràfica i t'indica, a mida que van passant els dies i gràcies a les dades que tu li dones i amb la comparació amb tooootes les altres que té emmagatzemades, quan es pot haver produït l'ovulació.
—Passar a net les temperatures...
—Sí, es fa omplint un formulari. Està en anglès, però la Pruna, que és un carck, va trobar en un altre fòrum unes explicacions molt detallades en castellà i les va publicar al socpetit. Aquí tens l'enllaç: http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?p=190692#190692
Per cert, no facis massa cas de moment de les coses que no acabis d'entendre (rollo cervix i moc), que ja en parlarem una altra estona i que, a més, això es va aprenent sobre la marxa, a mida que es va fent.
—D'acord. Alguna cosa més del FF?
—Sí: també hauries de fer una volta per les opcions de configuració, sobretot per posar la temperatura en graus celsius, que si no no ens entendrem! Dins del FF, mira el menú que surt a l'esquerra de la pantalla i ves a Settings i després a Charting Options; no he trobat cap traducció de la pàgina, però no cal saber massa anglès per deduir el que et demana en els formularis per omplir... Recorda't de clicar a "Save" quan hagis acabat!
—I quan ja tingui la gràfica i la vulgui posar al socpetit, com ho faig?
—En els primers temps, el que fèiem era guardar la gràfica com una imatge a l'ordinador i adjuntar el fitxer al missatge que enviàvem al Socpetit. Però després vàrem descobrir que el FF et genera una pàgina web "pública" amb la gràfica perquè tothom pugui veure-la, i resulta molt pràctic posar l'enllaç d'aquesta pàgina a la teva firma del Socpetit; així la tenim totes sempre a la vista i la podrem comentar.
—I això com es fa?
—Doncs a mi m'ho va explicar la Glorieta, i és fàcil fàcil: A la pàgina de la teva gràfica del FF hi ha un menú petitet en blanc al damunt del calendari on posa "Home page Setup". Si cliques aquí, et durà a una pàgina que al principi posa "Your Charting Home Page Web Address:" i a sota un requadret amb l'adreça de la teva gràfica a internet, algo així com http://www.fertilityfriend.com/home/5x84a. Aquesta és l'adreça que has de copiar i posar a la teva signatura en el perfil del sóc petit i ja està!
—Uf, em sembla que ja en tinc prou per avui. Vaig a practicar tot això, a veure si me'n surto!
—Molt bé. Recorda't que el lloc adequat per fer proves (de tickers, d'adjunció d'imatges o del que sigui) és el fòrum General > Ajuda.
—I això del FF és gratis?
—Sí. Quan portis un mes, veuràs que et comença a avisar que se t'acaba el període VIP i que has de pagar per continuar disfrutant-lo...
—Vaja, o sigui que gratis, només la demo...
—No, dona. Els serveis bàsics són gratis sempre. Quan se t'acabi el VIP et guardarà les dades antigues igualment i et continuarà deixant fer gràfiques i et detectarà l'ovulació. Hi ha altres coses, com ara els avisos, el semàfor de fertilitat, etc (ja ho aniràs veient), que quan deixes de ser vip desapareixen, però no són imprescindibles. Tu de moment ves tirant, ara d'entrada tindràs tots els serveis i opcions disponibles, i quan se t'acabi el xollo ja decidiràs si pagues o no. La majoria de les grafiqueres no paguem, que som catalanes!
—D'acord. Me'n vaig a mirar tot això.
—Ens veiem al post de les gràfiques!
Castanyeta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. oct. 04, 2008 10:53 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
meri68
Entrades: 2934
Membre des de: ds. des. 01, 2007 2:35 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: meri68 » dc. març 12, 2008 7:42 pm

T'ha sortit rodò, cap objecció! :ok:
.
.
.
potser podríes posar en negrita les preguntes, i així es veuria millor la seqüencia pregunta-resposta que has muntat tan xula:

Castanyeta ha escrit:—Ei, que ja fa uns dies que em prenc la temperatura i la vaig apuntant a la taula. Això és la gràfica famosa, no? Ara què he de fer?
—Sí, és la gràfica famosa. Ara es traca d'interpretar-la...
—Però com es fa? Si jo no en sé!
—No et preocupis, t'adjudarem les grafiqueres del socpetit. Ja deus haver vist el nostre fil mensual. Es diu "Gràfiques de temperatures - NOM DEL MES".
—Sí, i he vist que quasi totes hi poseu unes gràfiques semblants, molt chules, i que les pengeu i les comenteu. Però no sé com es fa...
—Hi ha llocs a internet que et permeten fer la gràfica online: omples un formulari amb la temperatura del dia i et genera la gràfica; aleshores la pots guardar com a imatge, i adjuntar-la a un missatge del socpetit (com quan poses una foto). I d'aquesta manera les altres la veiem i la podem comentar.

(ho dic jo, que vaig enganxar un rollo de 3 o 4 kilòmetres tal qual, al post de tempes, quin morru tinc, jejejeje)
Imatge
Sandy28
Entrades: 2846
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 11:11 pm
Ubicació: Gran Canaria - Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Sandy28 » dl. maig 26, 2008 12:13 am

joerrrr confirmat.... ets la crack number one, m'has deixat flipant....
Imatge

Imatge

Imatge
Su_
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 3:01 pm

EntradaAutor: Su_ » dl. set. 22, 2008 10:43 pm

tambien subo este.. es que esta muy bien explicado... pero ahora estoy saturada con tanta información! :girafa:

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::