Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » ds. gen. 04, 2020 10:20 pm

Al gener de 2019, vaig iniciar el procés per ser mare soltera a través de la Seguretat Social, bàsicament perquè sóc jove i ‘’no em fa res esperar’’. A part, trobo genial que la Seguretat Social cobreixi els gastos, ja sigui a parelles d’home i dona que ho necessiten, parella de dones o dones soles que també volem formar la nostra família. Principalment perquè podem triar fumar, menjar malament, no fer esport, beure alcohol, no vacunar-nos... I posteriorment demanar ajuda a la Seguretat Social. Però no triem acudir a reproducció assistida, i a vegades per X circumstàncies ens trobem que ho necessitem per poder formar la nostra família. (I no, no espero el meu príncep blau. Mai ha entrat als meus plans de vida).

La primera visita va ser al metge de capçalera, em va explicar que hauria de seguir un protocol i em va derivar a planificació familiar (ginecòleg).
A la segona visita, una llevadora (si no recordo malament), em va fer algunes preguntes: -Perquè amb aquesta edat?, Tens parella?, I si trobes parella? De que treballes? (No sé si per curiositat o per protocol, però no em va fer res contestar, de fet ho vaig trobar bé). També em va explicar totes les proves que m’havien de fer per assegurar que tot està bé i finalment em va fer una ecografia vaginal.
En els mesos següents em van fer la histerosalpingografia (a mi no em va fer gens de mal), també em van fer anàlisis de sang per veure alguns valors hormonals.
Finalment vaig tornar al ginecòleg per veure els resultats i com estava tot correcte em va dir que ja feia la derivació a la Fundació Puigvert de Barcelona, on em faran la Inseminació Artificial de Donant. (Si troben algun resultat malament s’ha de demanar cita amb el metge de capçalera).

A finals d’any del 2019, com no tenia cap tipus d’informació directa vaig decidir trucar per preguntar com anava la llista, quants mesos més havia d’esperar. Em van dir que havia de comptar 18 mesos a partir de la derivació. Just el mateix temps d’espera que vaig llegir per internet.

Encara em queden uns mesos i realment estic una mica a l’expectativa, perquè no sé que passarà una vegada em truquin, ni sé si he de pagar pel donant, ni si des de la trucada a la IAD passen uns mesos mentre busquen un donant amb les mateixes característiques, o intenten agafar la propera ovulació, m’hauré de medicar o serà en cicle natural, ... Tota informació és benvinguda! :D
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » dl. abr. 20, 2020 8:31 pm

[[ Tota aquesta informació és un resum del que m'han explicat varies dones que es van fer una IAD a la Fundació Puigvert a través de la Seguretat Social a Catalunya. ]]


Fan una xerrada amb més dones que faran una IAD.

Anotes les teves característiques físiques en un document que et donen per trobar el donant que s'assembli més. (Color de cabell, ulls, pell, alçada, pes, raça "caucàsica / llatina / africana / asiàtica").

Primera visita en ginecologia. Anoten les teves regles, revisen les proves mèdiques i pot ser que facin repetir alguna.

Des de que et truquen fins a la primera IAD passen entre 2 i 3 mesos.

És totalment gratuït, en algun cas puntual es paga fins a 20€ de medicació. (Depèn de cada dona).

Són 4 intents de IAD i en cas de no quedar embarassada 4 intents de FIV. Una altra vegada a la llista d'espera de 2 anys.
mireiamb
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dv. jul. 27, 2018 7:13 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: mireiamb » dv. juny 19, 2020 3:24 pm

Hola, albaiad.

Molt bona iniciativa això d'explicar tot el procés, segur que ajudarà moltes futures mares a situar-se i decidir-se!

Per les dates imagino que no deuran trigar a avisar-te, tot i que ara es deu haver endarrerit tot una mica. Jo sóc mare soltera per IAD (per la privada, ja no entrava en rangs d'edat de la pública) d'un nen de 17 mesos, i et desitjo que et vagi tot tan bé com a mi. I per descomptat, si et puc ajudar a resoldre dubtes, ho faré encantada.

Una abraçada!

Mireia.
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dg. set. 06, 2020 6:26 pm

Hola noies,
gràcies per informar-nos.
Us volia preguntar si totes que volem ser mares solteres per la SS, hem d'anar a Barcelona. Hi ha altres centres a Manresa, Vic o Granollers derivats de la SS?
Entenc que el procés és llarg, com dos anys espera.

En el meu cas tinc amenorrea primària central.

Gràcies,
Txell
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » dt. set. 08, 2020 10:39 am

Ho sento, no et puc ajudar. Hi ha bastanta desinformació.
Vaig exposar la meva experiència i informació de dones que han realitzat una IAD o FIV.
El primer pas és una cita amb el metge/ssa de capçalera i planificació familiar, segur que et poden donar una resposta concreta. Les proves i diagnòstics se solen fer al centre de referència/hospital més proper amb especialització.

Molta sort!! Tota nova informació és benvinguda. :)
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dt. set. 08, 2020 6:18 pm

Bona tarda noies!
Gràcies Alba.
Només puc dir-vos que les proves que et fan per saber els motius de la teva infertilitat, tenen una durada de 6 mesos! Farà 10 anys per privada, em vaig gastar molts diners i ara sé que me les he de tornar a fer (menys el cariotip)!
- hormona mulleriana
- ressonància magnètica
- etc.

Ja us aniré informant.
Txell
judm
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dg. març 01, 2020 10:40 am

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: judm » dg. set. 27, 2020 9:40 am

Hola Txell. Demanaves si mares solteres per SS s'ha d'anar a Barcelona. La resposta és Si, s'ha d'anar per TOT a BCN, fins fa uns mesos inclús per anar a buscar una recepta!!! ara amb lo del covid ja no cal anar a Bcn a fer la recepta però fins i tot per això.
A més tot en horaris de mati. Jo em pregunto, si hi ha una persona de la vall d'aran que vol fer-ho per la SS s'hi pot passar hores al cotxe....


meredith_888 ha escrit:Hola noies,
gràcies per informar-nos.
Us volia preguntar si totes que volem ser mares solteres per la SS, hem d'anar a Barcelona. Hi ha altres centres a Manresa, Vic o Granollers derivats de la SS?
Entenc que el procés és llarg, com dos anys espera.

En el meu cas tinc amenorrea primària central.

Gràcies,
Txell
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dg. set. 27, 2020 12:35 pm

Hola judm,
Gràcies x confirmar-m'ho.
Doncs no sé què heu de fer si sou fora de la província de Barcelona. Ens obliguen a fer-ho tot x la privada: sigui pel temps d'espera o per la llunyania.

Jo ara mateix no tinc diners per les "ingents" proves +iad. No m'agrada fer-ho, però potser aniré per la SS i quan tingui les proves fetes, vaig a la privada...

Algú ho ha fet?

Txell
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » dg. juny 06, 2021 7:34 pm

I després de taaaants mesos d'espera me'n queden uns quaaaants més per la IAD...

Us poso en situació:

Novembre 2020:
Em van trucar per informar-me de que havien rebut la meva sol·licitud i em van preguntar si volia continuar amb el procés. Ho vaig afirmar i em van donar una data amb hora i lloc: Hospital de Sant Pau de Barcelona. Havia d'anar en dejú de 4 hores per fer un anàlisi de sang.
També em van enviar una carta a casa amb la mateixa informació que la trucada i el full que especificava els valors a cercar en l'anàlisi de sang.

Febrer 2021:
La visita va durar el que dura una extracció de sang. Ni 1 minut a consulta.

Març 2021:
Em van donar els resultats de l'anàlisi. A consulta vaig poder parlar amb la -llevadora- que m'explicava el procés. Em va comentar que compti un any més o menys per començar...

Em va donar uns documents que hauré de tornar firmats. A banda també em va dir que m'havia de fer una citologia al meu CAP de referència i adjuntar els resultats (demanant-li a la meva llevadora expressament).

...

Se que estic a la recta final de l'espera... però em plantejo seriament anar en una clínica privada sense perdre la possibilitat de la Seguretat Social pel que pugui passar... De fet vaig anar-hi en una sol•licitant informació, em van dir que podien admetre les proves que m'havia realitzat en aquest temps i m'estalviaria temps i diners.

Els viatges amb tren/metro, l'estrès que em va suposar anar més perduda que un pingüí en un desert, caminates amunt i avall, calor, pensar que així seria en ple tractament i afegint els nervis del moment... també m'ho va fer plantejar seriament si realment volia que fos així.

Passa el temps i les meves ganes de fer un punt i a part.
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dg. juny 06, 2021 7:56 pm

Hola!
Moltes gràcies per explicar-nos la teva experiència.
Resulta estressant tot el procés. Ara mateix no sé si fer el pas. Les proves tenen una validesa de 6 mesos i em fa ràbia perquè ja no em valen.

Entenc que cas demanar visita aquest mes de novembre?

Gràcies,
Txell
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » dg. set. 05, 2021 4:40 pm

Hola, al novembre de 2020 em van trucar i enviar una carta citant-me per primera vegada a Sant Pau - Barcelona per realitzar un anàlisi de sang al febrer de 2021.
Posteriorment em van citar al març de 2021 per donar-me els resultats i uns documents que hauré de retornar omplerts en la propera visita.

Van rebre la meva sol·licitud a octubre de 2020 (la van enviar des del meu CAP a abril de 2019) i he de comptar entre 12 i 18 mesos per iniciar IAD des d'aquesta data.
És bastant confós, ja que des del principi que et diuen aquests mesos de marge i es refereixen des del moment en què reben la sol·licitud d'IAD a Puigvert. (En el meu cas des de octubre de 2020).

Total: Uns 3 anys d'espera comptant des del primer dia que vaig trepitjar el CAP.

Ja he visitat altres clíniques privades, però no descarto la SS pel que pugui passar. I així ho recomano...
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dg. set. 05, 2021 5:03 pm

[youtube][/youtube]
Hola!
Ostres!!! És impactant el temps d'espera.
Fa dues setnanes vaig tenir la primera visita a la llevadora d'ASSIR i em va comentar que m'he d'esperar entre 1 i 6 mesos perquè l'hospital de Manresa em truqui i fer la 1a visita a ginecologia. Si veig que el temps passa i no em truquen, he de trucar de nou al CAP Bages i així ells agilitzaran el procés.

Em va comentar que venia molt justa (tinc 34 anys).

Txell
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » dg. set. 05, 2021 8:06 pm

Llavors estàs a l'inici del procés... Al gener farà 3 anys que vaig fer el primer pas i fins i tot podrà passar mig any més. Espero que no, però fins el moment s'han anat allargant els temps. I en cas de necessitar FIV, són dos anys més d'espera.
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dl. set. 06, 2021 2:02 pm

Hola!
Em podries passar el teu correu?
M'agradaria parlar amb tu.

Moltes gràcies,
Txell
mireia1990
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. abr. 21, 2020 12:37 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: mireia1990 » dt. set. 07, 2021 7:21 pm

Hola, noies!

Jo sóc soltera també, 31a, i m'estic plantejant afegir-me a la llista d'espera. Tinc tants dubtes... Com totes, suposo. Em podrieu passar el contacte? M'agradaria poder parlar amb alguna de vosaltres i fer xarxa.

Gràcies!
marexdonant
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. ago. 10, 2019 6:27 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: marexdonant » dg. set. 12, 2021 8:07 pm

Hola a totes! :--/)

Em podeu trobar a Instagram amb el nom: mareXdonant

Explico tot el procés detalladament des del primer dia i també podem parlar en privat. ;-)))
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dg. oct. 17, 2021 6:46 pm

Hola!
Moltes gràcies.

Només dir-vos que aquesta setmana tinc la primera visita amb la ginecòloga.
Només han passat dos mesos del primer contacte amb la llevadora. Així doncs, m'ha sorprès aquesta rapidesa.
Ho estic fent per la SS a l'ATHALAIA de Manresa.
Suposo que em faran repetir les proves que em van fer fa 10 anys per la privada. Em van recordar que tenen una validesa d'uns sis mesos.

Calculant preus per la privada:
- TAC: uns 300-400€
- analítica (T3, T4...): uns 300€
- cariotip per la SS: sense cost
- hormona antimulleriana: uns 40-50€

Txell
Gironina2021
Entrades: 2
Membre des de: dl. nov. 22, 2021 5:55 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: Gironina2021 » dl. nov. 22, 2021 8:37 pm

mireiamb ha escrit:Hola, albaiad.

Molt bona iniciativa això d'explicar tot el procés, segur que ajudarà moltes futures mares a situar-se i decidir-se!

Per les dates imagino que no deuran trigar a avisar-te, tot i que ara es deu haver endarrerit tot una mica. Jo sóc mare soltera per IAD (per la privada, ja no entrava en rangs d'edat de la pública) d'un nen de 17 mesos, i et desitjo que et vagi tot tan bé com a mi. I per descomptat, si et puc ajudar a resoldre dubtes, ho faré encantada.

Una abraçada!

Mireia.


Ha passat molt temps, no sé si ho llegirás.. et puc preguntar amb quina edat et vas fer la IAD i quants intents? Gràcies!!
Yumewari
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dv. jul. 16, 2021 2:37 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: Yumewari » ds. nov. 27, 2021 7:23 am

Bon dia! Jo acabo d'iniciar-me en aquest camí amb 34 anys.
Al mes de juliol vaig demanar a la meva doctora de capçalera que em derivés on toqués per poder començar i justament aquest dijous passar 25/11 vaig tenir la visita de torn amb el ginecòleg de l'Hospital de Terrassa.
Em va explicar una miqueta com anava el tema: em demanaven dues proves, l'analitica hormonal i la prova per veure la permeabilitat de les trompes. Si els resultats són correctes, llavors em derivarán a la Puigvert.

De cara a les proves ja em van donar l'ibuprofe i el Diazepam perquè pel proper cicle ja els he de trucar perquè em donin hora.

Respecte a la Fundació Puigvert, el ginecòleg em va dir que serien uns 4-5 mesos... Jo ja m'imaginava que seria molt més tenint en compte tema Covid, però llegint el que comenteu de fins a 3 anys per una IAD em ric jo dels 4-5 mesos que em va dir el ginecòleg... Que fins i tot em va preguntar que si volia continuar ja o més endevant, jajajja.


@marexdonant, ja ens actualitzaràs quan puguis com va tot. Jo m'acabo de fer d'instagram per poder seguir-te Jajaja (el meu usuari crec que és Yumewarii) .

@meredith_888, què tal va anar la visita amb el gine? T'has fet ja les proves?

@mireia1990, jo estava com tu jejeje amb els dubtes, però quan em vaig adonar què des de que t'apuntes fins que comences realment el temps d'espera pot ser de més d'un any, és que ja no m'ho vaig pensar més.. fins al punt que ara començo a rumiar que probablement si d'aquí un any o any i mig no m'han trucat potser aniria per la privi... En fi, ja ens aniràs posant a al dia de si finalment dones el pas o no :)
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Inseminació Artificial Donant. Mare Soltera. Seguretat Social Catalunya. Fundació Puigvert

EntradaAutor: meredith_888 » dl. nov. 29, 2021 8:32 pm

Ho!a!
Benvinguda ;)

Hi vaig anar fa un mes i encara no m'ha dit res. Vaig fer-me una analítica hormonal, ja que no tinc regla natural.
No sé si trucar o no...

Ens anem informant.

Una abraçada,
Txell

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::