Vacuna covid i cerca d'embaràs

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Incansable
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: ds. juny 19, 2021 8:14 am

Vacuna covid i cerca d'embaràs

EntradaAutor: Incansable » ds. juny 19, 2021 8:22 am

Bon dia noies, :--/)

Ara s'ha obert la franja per la vacuna de les persones de 35 a 39 anys i estic molt dubtosa sobre vacunar-me del Covid. La meva ginecòloga em recomana que Ho faci, però també he llegit algunes informacions sobre que no Hi ha prou mostreig com per descartar que aquestes vacunes no comportin problemes de fertilitat, per exemple.

Us volia preguntar, què us han recomanat a vosaltres? I, en cas que us poseu la vacuna, us han dit si cal interrompre la cerca algun mes?

Moltes gràcies!
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Re: Vacuna covid i cerca d'embaràs

EntradaAutor: Tina84 » dt. juny 22, 2021 7:07 am

Bon dia
Que bé aquesta entrada al fòrum perquè tinc el mateix dubte. Estic molt contrariada i no perquè sigui una antivacunes, al contrari.
Jo vinc d'uns anys difícils per tema infertilitat. He passat per un avortament a les 16 setmanes, per una FIV fallida... i es clar, quan les coses no van bé, et qüestiones tot moltíssim.

Jo a finals de juliol, principis d'agost, començaré una segona FIV. A mi el ginecòleg em recomana vacunar-me i em va comentar que amb Pfizer ( que es la que em toca per edat) el que recomana Sanitat es esperar dos setmanes des de la darrera dosis per poder fer transferència. Si em vacuno ara, la segona dosis em tocarà a mitjans finals juliol. Just per començar l'estimulació que com son entre dos - tres setmanes, per dates ara seria el moment just per vacunar-me. De fet tinc hora per aquest divendres però encara estic amb el dubte d'anular-la o no.

COSES QUE EM FAN DECANTAR PER SI VACUNAR-ME:
- 1: fer cas al metge, que son els que saben d'aquestes coses i confiar.
-2: Si em quedo embarassada, em sentiré més segura davant la por de contagiar-me de covid.

COSES QUE EM FAN DECANTAR PER NO VACUNAR-ME:
-1: Crec que no pot haver encara evidències de com pot afectar la vacuna en embarassos o fertilitat. És una vacuna molt recent, segura evidentment, però referent a la fertilitat crec que encara no es poden treure conclusions.
-2: Conec a dues infermeres. Una està en recerca d'embaràs i l'altre se'l planteja per l'any vinent i no s'han vacunat just per aquest tema. I mira que estan en risc, que treballen a hospitals, son sanitàries...

El que sí que tinc clar es que si em quedés embarassada, no em vacunaria estant-ho. O em vacuno ara o no em vacunaria fins tenir la criatura en cas d'embaràs.

Bueno, ja veus que no t'he ajudat gaire :-:) . Tinc 3 dies jo encara per rumiar-ho... :-o00m

A veure si algú més dona la seva opinió i comenten que els han recomanat els seus metges.

Moltes gràcies, salut i sort.
Bon estiu!
martabe
Entrades: 3
Membre des de: dg. maig 09, 2021 10:37 am

Re: Vacuna covid i cerca d'embaràs

EntradaAutor: martabe » dt. jul. 27, 2021 10:04 pm

Hola noies!
Per si us serveix us explico la meva experiència. Al novembre vaig tenir un avortament a les 9 setmanes i mitja. Com que sóc sanitària al gener ja em varen proposar de vacunar-me i en el seu moment vaig dubtar molt de si fer-ho, a més les vacunes acabaven d’arribar i no hi havia la informació que hi ha ara, la veritat és que em vaig sentir força sola amb el tema.
Finalment posant-ho en una balança vaig decidir vacunar-me i postposar la cerca d’embaràs (a mi em varen dir que esperes 3 mesos després de la segona dosi a buscar-lo).
No vaig tenir cap problema amb els cicles menstruals i ara m’he quedat de nou embarassada. La veritat és que mirant enrere estic convençuda amb la decisió i ara em sento tranquila sabent que ja estic protegida.
Tot i així penso que cadascú ho ha de fer com ho acabi sentint, és a dir que tampoc crec que vacunar-se sigui bo si una no ho sent així. A mi em va anar bé escriure per decidir-me. Vaig escriure una carta com si estigués segura de vacunar-me, i una altra decidint que no ho feia. Al llegir-les em vaig quedar amb la decisió que més vaig sentir com a meva.
Una abraçada a les dues! I molts ànims
Clara_Labordeta
Entrades: 1
Membre des de: dv. oct. 22, 2021 9:21 am

Re: Vacuna covid i cerca d'embaràs

EntradaAutor: Clara_Labordeta » dv. oct. 22, 2021 9:25 am

Jo m'he vacunat perquè no hi ha contraindicacions, però entenc que és un tema que genera molta controversia
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Vacuna covid i cerca d'embaràs

EntradaAutor: Caterinamore » dj. gen. 27, 2022 1:28 pm

Hola noies,

Jo des de que em vaig quedar embarassada del meu fill veig que els metges recepten bastantes coses per que sí. Perquè sempre les recepten, de manual. (No vull generalitzar, però és el que he anat veient tot aquest període d'embaràs i lactància).

Que tens anèmia? Et donem ferro (si és el més car, millor).
Sense preguntar: Que potser ets vegetariana? Has sigut sempre anèmica? Hi ha més anèmics a la teva família? Tens les regles abundants?... i moltes altres preguntes. Ni dir: Menja carn vermella, musclos,... Gairebé els hi has de preguntar tu.

Amb la vacuna m'ha passat el mateix.
El que et diguin que són "segures" (quan ho escriuen normalment entre cometes) no t'hauria d'impedir informar-te per a tu mateixa. Personalment jo no me la puc posar per motius d'al·lèrgies. I entenc que cadascú ha de fer el que vulgui amb el seu cos. Jo m'he sentit molt discriminada per això i trobo que no és just.

Sé que és una qüestió molt personal. Us aconsellaria que donguéssiu un cop d'ull als informes de reaccions adverses per exemple de Pfizer sobretot en l'apartat d'embarassades i lactants.

Sigui quina sigui la vostra decisió, no baixeu del burro. Em sembla molt bona idea escriure una carta per a veure les coses més clares! :ok:

Una abraçada! :love:

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::